Sony Bravia KDL 32U2000 Hoe pc aansluiten ?

Pagina: 1
Acties:
  • 322 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• mpsyn
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-01 13:20
Hallo, goedemorgen,

'k Heb dus een Sony Bravia KDL 32U2000. Wanneer ik de kabel van pc naar pc-monitor aansluit van pc naar de tv blijft het beeld van de tv zwart. Is er iets van een stappenplan hoe ik dat aan de praat krijg of iemand weet ? (de gebruiksaanwijzing van de tv brengt me in ieder geval niet verder...)

Groet, Peter

• Falcon Heavy
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:37
Welke kabel gebruik je?
Welke videokaart?

kijk ook eens hier 7950GT DVI naar HDMI is dat HDTV

• mpsyn
Bedankt voor het snelle antwoord.

Ik heb gewoon zo'n huis tuin en keuken kabel die bij elke pc monitor wordt bijgeleverd, de middelste op het volgende plaatje: http://www.digital-data.d.../products/218990_mini.jpg

De videokaart is een nvidia geforce2 mx/mx 400 (zo staat tie beschreven in apparaatbeheer).

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Als je een gewoon d-sub kabel gebruikt, zoals je dus doet, zou je al bij het booten beeld moeten hebben. Je hebt geen andere monitoren op je kaart zitten toch, dus alleen je PC direct verbonden met je TV? Ik maak zelf ook gebruik van een d-sub kabel vanaf mn PC in de woonkamer naar mn Samsung LCD. Werkt prima. Zorg wel dat je géén resolutie ingesteld heb staan die je TV niet ondersteunt! Als het een HD Ready is dus 1280x720 of 1366x768, maar komt niet met ....*1024 reso's, want dan blijft je beeld zwart.

• mpsyn
Heb 't voor elkaar met 1280x768 - 60Hz - 32 bits.

1366x768 zou volgens de specs van de tv ook moeten kunnen maar die resolutie kan ik niet selecteren in de videokaart opties (wel grotere resoluties nog maar die werken dan natuurlijk niet meer op de tv).

M'n ega zit nu film te kijken vanaf pc op tv, ziet er prima uit. Vraag me af of het zin heeft een wat nieuwere videokaart te nemen met zo'n andere (modernere) aansluiting in de zin dat de kwaliteit dan (merkbaar !) beter wordt.

Er zit een hdmi ingang op de tv, bestaat dat ook ook videokaarten en maakt dat echt veel verschil ?

Bedankt voor de antwoorden, ook namens de dame beneden !

Groet, Peter

edit:
Klopt het ook dat in de nvidia beeldschermopties/configuratiescherm het signaal als analoog wordt aangeduid ?

[ Voor 8% gewijzigd door mpsyn op 25-03-2007 13:22 ]

• dribbel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:15
VGA signaal (wat je gebruikt) is analoog, dus dat klopt.

Kwaliteitsverschil met HDMI zal naar mijn idee niet erg merkbaar zijn. Ik zou het bij de VGA aansluiting houden.
Je videokaart zal waarschijnlijk wel de native resolutie (1366x768) ondersteunen, maar je zal deze handmatig toe moeten voegen met bijvoorbeeld Powerstrip. Ik raad je wel aan dit te doen, want een LCD presteert het best op native resolutie. Het beeld is dan gewoon perfect scherp.

• mpsyn
Thanks !
Ik ga eens een zoekopdracht voor powerstrip geven.
Pagina: 1