Nieuwe Videokaart Oud Mobo = geen beeld

Pagina: 1
Acties:

• Annihilism
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-07 07:58
Beste Tweakers,

Ik heb nog een oud moederbord (IBM Aptiva PIII), dit is een intel moederbord uit 1999.
Nu werkt hij met de oude videokaart (Nvidia TNT2 Model 64 Pro 32 MB) wel goed, maar met de nieuwe (Asus Geforce MX 440) niet goed. Ik krijg namelijk geen beeld.

Weet iemand of ik misschien iets in de bios moet verzetten of een jumpertje moet verzetten?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Waarschijnlijk het verschil tussen AGP 1.0, 2.0 en 3.0, dwz het voltage. De TNT2 zal wel een 3.3 V zijn, de MX440 een 1.5 V. Als je hiermee zoekt zul je meer informatie krijgen; maar vermoedelijk gaat het dus niet werken.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-07 14:39

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Het is belangrijk dat je weet wat voor AGP standaarden het moederbord in je IBM Aptiva ondersteunt.
Als je geen idee hebt wat voor moederbord het is en je ook geen user manuals hebt waar je dergelijke informatie in terug zou kunnen vinden is het misschien is het een goed idee om even te vermelden wat voor chipset er op dit moederbord zit. Aan de hand daarvan zullen al een aantal eigenschappen van het AGP slot op dit moederbord te bepalen zijn.
Neem ook zeker een kijkje in de PMG FAQ - AGP Compatibility
Als die GeForce4 bijvoorbeeld enkel op 1.5V of misschien zelfs 0.8V wilt werken is de kans groot dat het niet gaat werken omdat het bord waarschijnlijk 3.3V levert, zoals gambieter ook al zegt.
Bekijk de pinouts op de kaarten en vergelijk ze met de informatie in de PMG FAQ, mogelijk kun je dat ook ontdekken hoe het precies zit met beide kaarten.
Ook schiet me te binnen dat er een aantal TNT2 kaarten zijn die foutief gekeyed zijn en je zo dus op een dwaalspoor wordt gezet, dit staat geloof ik ook in de desbetreffende FAQ.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Annihilism
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-07 07:58
Hij doet het :)! Ik moest hem een paar keer op nieuw opstarten zodat de BIOS de nieuwe kaart kon zien. Maar iig bedankt voor jullie reacties (kan hier dus wel een slotje op).

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-07 14:39

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Annihilism schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 17:23:
Hij doet het :)! Ik moest hem een paar keer op nieuw opstarten zodat de BIOS de nieuwe kaart kon zien. Maar iig bedankt voor jullie reacties (kan hier dus wel een slotje op).
Fijn om te horen.
Op slot gaat ie niet, hier op GoT doen we aan afzakken :Y)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.