Omni superens schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 16:32:
Is op zich wel een goed idee, maar de dingen die je onafhankelijk kan reviewen zoals bijvoorbeeld ruis kan je denk ik ook al terug vinden op sites als dpreview. Verder heb ik toch wel gemerkt dat het vooral aan de wensen die je zelf hebt ligt of een camera goed voor je is.
ja, klopt dpreview is wel een vrij goede site, maar toch kan ik maar niet toch een goed en juist besluit komen.
Terwijl ik toch al een tijdje aan het rond kijken ben, bij dingen zoals een nieuwe pc of nieuwe printer vind ik het toch een stuk gemakkelijker, maar er zijn zo verschrikkelijk veel camera's en fabrikanten op de markt dat je echt door de bomen het bos niet meer ziet, en waar ik zelf bang voor ben is dat ik een camera koop die aan mijn eisen voldoet en waar ik redenlijk blij mee ben, maar dat ik na een maand achter kom dat ik veel beter die camera X had kunnen kopen (of dat ik die misschien over het hoofd had gezien).
Tevens is mij ook niet echt duidenlijk wat het verschil in kwaliteit is tussen een camera van 150 euro en
250 euro. zijn de cameras van 150 euro nou echt beduidend slechter dan die van
250 euro of zijn de
250 euro camera's alleen zo duur omdat het toevallig de nieuwe modellen zijn.?
Mijn eisen zijn toch ook wel vrij hoog, ik wil wel graag macro kiekjes kunnen schieten, maar ook lang en goed kunnen filmen, en mooie plaatjes kunnen schieten, tevens wil ik op sommige momenten gewoon klikken een een foto schieten, maar op andere momenten wil ik ook zelf wel eens experimenteren en alles zelf instellen.
ook schiet ik wel eens foto's in donkere of (discotheek) achtige omgevingen, of bijvoorbeeld tijdens het (disco) bowlen (veel snelle bewegingen) wat toch goed en slecht vastgelegt moet worden.(hoge iso waardes voor nodig?)
Ik ga niet elke geschoten foto als behang gebruiken, dus zoveel m pixels zal ik dus ook niet gebruiken, maar aan de andere kant heb ik weer zoiets, mocht ik ooit een verschrikkelijk mooi plaatje schieten is het misschien ook wel weer leuk om het groot uit te printen.
Ik zie het een beetje als een auto, je rijd nooit 200kmh in nederland, maar een auto makkelijk 200kmh kan rijden zal ook wel snel optrekken, wat ik dan wel weer vaak doe, en als ik dan toch een keer in duitsland ben, wil ik ook gewoon lekker hard kunnen rijden, en omdat je auto het kan zal ik ook vaker een stukje duitsland intrekken om te gaan toeren.
Verder weet ik dat de lens en de chip erg belangrijk zijn, alleen dat moet ik ook nog uitzoeken, want daar begrijp ik ook niet zoveel van.
heeft iemand toevallig nog een paar goede (liefst nederlandse) site met tips e.d.?, want ik duft hier eigenlijk niet te vragen wat een goede camera voor mij is omdat ik zelf geen camara's aan kan dragen.