Beeldscherm steeds opnieuw instellen.

Pagina: 1
Acties:
  • 311 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Hayri
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-02-2020
Geachte Tweakers,

Inleiding:

Ik heb laatst deze beeldscherm gekocht bij iemand, de iiyama vision master pro 454.. hij functioneert perfect maar nu is het zo dat elke keer wanneer ik windows opnieuw opstart ik dat beeld steeds weer recht moet centreren...
ik word hier langzaam gek van..
kan iemand me helpen?

hier wat specificaties:

Monitor: CRT iiyama vision master pro 454 19" max 200hz (kheb hem op 1280x1024 met 100hz)
Videokaart: Asus Nvidia GeForce 8800 GTS 640 MB
Gebruikte software: Windows XP Home Edition
Drivers voor vga: ja, staan geinstalleerd en functioneren perfect.

Wat heb ik geprobeerd:

Windows opnieuw installeren, inmiddels al ee nieuwe HDD (samsung 400gb S-ATAII/3,0GB/s)
Andere drivers voor mijn videokaart.. (heeeeel veel geprobeerd)

EDIT: kheb de .inf file ook al geinstalleerd werkt ook niet + zie nieuwe videokaart

[ Voor 12% gewijzigd door Hayri op 21-04-2015 09:34 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Aangesloten via d-sub? Sluit hem aan op DVI en zet de refresh op 60 Hz. Een hogere refresh heb je ook niet nodig met een TFT scherm.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Hayri
Nogmaals, dit is geen TFT maar CRT professionele zelfs. iiyama vision master pro 454 max 200 hz... !!!! flatscreen.. !!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

hayri12345 schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 16:11:
Nogmaals, dit is geen TFT maar CRT professionele zelfs. iiyama vision master pro 454 max 200 hz... !!!! flatscreen.. !!
Nogmaals? :? Effe normaal doen, het staat er niet bij in je openingspost. Of denk je dat iedereen alle Iiyama modellen uit het hoofd kent?

Probeer eerst je monitor maar eens uit op een andere PC. Weet je of het de monitor of videokaart is.

WTF, dit is een dubbelpost. Je posthistorie is er wel eentje vol ongeduld, nietwaar? |:(

[ Voor 14% gewijzigd door gambieter op 24-03-2007 16:46 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Hayri
Ja niemand antwoordde daar, dat ding staat er al 3 maanden man, en mijn excuus ik d8 dat het wel in de topic stond

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-07 14:39

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Waarom een nieuw topic als je nog een vorig topic hebt lopen over precies hetzelfde onderwerp?
Dan heb ik liever dat je die bumpt met relevante informatie en dingen die je inmiddels zelf geprobeerd hebt dan dat je doodleuk iets nieuws begint met precies dezelfde inhoud zonder dat je in die anderhalve week ook maar iets zelf geprobeerd hebt.

Ik heb besloten om je vorige topic te sluiten omdat die nog gewoon helemaal leeg is.
Maar toon wel wat meer eigen inzet!
Zie ook het Algemeen Beleid over het aanmaken van topics en wat voor een eisen we stellen aan topicstarts.
hayri12345 schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 16:54:
Ja niemand antwoordde daar, dat ding staat er al 3 maanden man
Blijkbaar tikt jouw tijd dan zo'n ruwe 9 maal sneller dan die van ons...

[ Voor 15% gewijzigd door Ultraman op 24-03-2007 16:58 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Ares408
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb ooit zo'n scherm gehad. Als je het scherm aan en uit zet degausst hij. En dan duurde het altijd ongeveer een kwartier voor het beeld weer helemaal zo stond als je het had ingesteld. Is het niet zoiets?

• Hayri
Nee deze blijft gewoon zo

[ Voor 80% gewijzigd door Hayri op 24-03-2007 16:58 ]

Verwijderd

Ja niemand antwoordde daar, dat ding staat er al 3 maanden man, en mijn excuus ik d8 dat het wel in de topic stond
Dat bericht staat er pas 11 dagen, je had er beter aan gedaan gewoon dat topic te bumpen... Scheelt weer voor de database en het overzicht voor mensen...

En 'dat ding staat er al 3 maanden man' klinkt erg respectloos...
Maar goed, heb je al wel een ander beeldscherm op je huidige systeem aangesloten? En werkt dat wel perfect?

En het beeldscherm op een ander scherm aansluiten? Werkt het scherm dan wel probleemloos?

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

3 maanden? Dat topic heb je op 13 maart gestart, dus nog geen 2 weken terug.

Uit je topics blijkt dat je weinig realistisch bent, en ook dat je je eigen probleempjes wel heel erg belangrijk vind :( . Probeer daar svp wat normaler over te doen, en lees de forum FAQ door, vooral de forum how to. Na 24 uur mag je je oude topic eventueel kicken door er zelf een post te doen, en dan kan je ook extra informatie toevoegen.

(mijn vingers tikken langzamer dan die van Cybersteef :+ . Was al begonnen voor hij postte)

[ Voor 5% gewijzigd door gambieter op 24-03-2007 17:01 ]

• Hayri
Kijk ik had hiervoor een nvidia geforce 2 ti en ik had exact hetzelfde probleem nu heb ik een 8800 GTS en nog steeds zelfde probleem, een TFT werkt wel gewoon perfect.. maar ik vind dit wel heel erg raar..

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-07 13:14
Heb je de mogelijkheid om te proberen op een andere PC?

• Hayri
Wat heeft het voor zin als je een nieuwe HDD hebt + nieuwe videokaart + nieuwe moederbord + nieuwe geheugen..

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

hayri12345 schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 16:59:
Kijk ik had hiervoor een nvidia geforce 2 ti en ik had exact hetzelfde probleem nu heb ik een 8800 GTS en nog steeds zelfde probleem, een TFT werkt wel gewoon perfect.. maar ik vind dit wel heel erg raar..
Dan is je monitor niet in orde. Teruggeven aan "iemand" (lekker duidelijk...).

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:38

-ET-

Phone Home

om uit te sluiten dat het aan een van de nieuwe componenten ligt

[edit]
reactie op de TS dus

[ Voor 20% gewijzigd door -ET- op 24-03-2007 17:03 ]

Playstation 3 met controllers en games te koop

• Keesk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-07 10:05
Staat je beeldscherminstelling miscchien op 2 monitoren ?

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

hayri12345 schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 17:01:
Wat heeft het voor zin als je een nieuwe HDD hebt + nieuwe videokaart + nieuwe moederbord + nieuwe geheugen..
Als je alle suggesties op deze manier in de wind gaat slaan dan zul je hier weinig hulp vinden.
Toon eens wat meer respect voor de andere posters. Je vind je eigen problemen belangrijk, wat ik wel kan begrijpen, maar denk ook eens aan anderen. Die zitten hier ook vrijwillig, net als ik, hun tijd aan je te besteden. Als dat niet gewaardeerd wordt denk ik niet dat er veel zullen zijn die nog tijd aan je willen besteden.
En wat heb je nu zelf al geprobeerd? Want ik zie weinig resultaat, doe eens rustiger aan met posten en ga eens wat dingen proberen. Misschien zijn er op het internet wel meer mensen te vinden met een zelfde monitor en eenzelfde probleem. Ook had je kunnen proberen iiyama even te bellen of te emailen over het probleem, mogelijk weten zij raad.
Geduld, luisteren naar anderen, logisch nadenken en vooral eigen inzet tonen is het beste wat je op dit moment kunt doen.

• Hayri
Oke :)

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-07 13:14
Ik vroeg gewoon om eens op een andere PC te proberen gewoon om 100% zeker te zijn. Maar het lijkt me ook dat het aan de monitor ligt. Waarschijnlijk "vergeet" de monitor zijn instellingen waardoor deze na netafleg steeds opnieuw ingesteld moet worden? Moet je ook telkens het contrast en de brightness en dergelijke opnieuw instellen?

• Hayri
Nee dat niet, maar wel beelscherm zelf.. die positie

• Hans C
  • Laatst online: 20-07 20:46
trek je de stekker uit het stopcontact als je de monitor niet gebruikt? Zo ja, gaat het wel goed als de stekker er niet uitgaat? Zo nee, weet ik het ook niet (-:

• Basinas
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21-07 11:53
Zal het misschien kunnen zijn dat hij de instellingen niet goed opslaat of zo iets, wat gebeurt er als je je computer opnieuw opstart terwijl het scherm aan staat? want dan krijg je namelijk wel weer een soort van beeld refreshing door

[ Voor 18% gewijzigd door Basinas op 25-03-2007 00:55 ]

Verwijderd

Download hier even de driver en installeer jouw type scherm :

http://www.iiyama.nl/defa...G=NL&NAV=1192&PCAT=0&CE=F

Eigenschappen voor beeldscherm/geavanceerd/kleurbeheer

Bij mij loste het destijd deze problemen op. Jou type monitor staat er als het goed is gewoon tussen. Probleem nog niet opgelost, even met iiyama bellen in Amsterdam, ze hebben een goeie service support.

Overigens staat Pro helemaal niet voor een professionele monitor maar is meer de naam van de lijn die ze al jaren aanvoeren. Iiyama was destijds met CRT monitoren een betaalbare oplossing voor met name gamers en heeft de rest uit de markt gedrukt door goeie kwaliteits/aanschafprijs verhoudingen te kunnen hanteren.

Maar het is een oude type monitor, gemiddelde leeftijd bij veel gebruik is 6-7 jaar, daarna is de fosfor gewoon verschoten op het scherm en is het echte wit al gauw gele'r aan het worden. En 200hertz moet je niet willen, op 85/100hertz draaien deze schermen het beste, met name voor gamen ;)

• Hayri
maar als je 100 Hz doet en je speelt 100 fps, dan krijg je van dat overlappende beelden over je beeld.

• Hayri
Heeft er iemand hier nog een oplossing voor?

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

hayri12345 schreef op zondag 25 maart 2007 @ 09:49:
maar als je 100 Hz doet en je speelt 100 fps, dan krijg je van dat overlappende beelden over je beeld.
Hiervoor?

Wat bedoel je precies met overlappende beelden?
Ik denk dat je een soort tearing bedoeld, in dat geval zou je gebruik kunnen maken van VSync in games.
Schakel die optie maar eens in in je games en/of drivers en kijk of het dan weg is.

Pagina: 1