Toon posts:

geheugen er bij pc start niet op

Pagina: 1
Acties:
  • 174 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heb een AMD Atlhon (tm) 64 processor 300+ , moederbord Gigabyte MB K8VT800 Pro S754 /AGP/DDR400 , 1x Adata geheugen 512MB DDR400 Retail module, heb een zelfde geheugen er bij gekocht, wanneer ik deze er bij plaats start de pc op licht en koel vinnen gaan aan, maar het beeld bijft zwart, geen tekst,
wat ik heb uit geprobeerd is het volgende:

module A in slot 1 pc start gewoon op, :)
module B in slot 1 pc start gewoon op :)
Module A in slot 1 module B in slot 2 pc start licht en koel vinnen gaan aan, beeld blijft zwart :(
Module B in slot 1 module A in slot 2 pc start licht en koel vinnen gaan aan, beeld blijft zwart :(
module A in slot 2 pc start licht vinnen gaan aan, beeld blijft zwart geen opstart tekst,
Module B in slot 2 het zelfde
dit ook gedaan in slot 3 geen resultaat

Batterij uit moederbord gehaald, 15 min gewacht, batterij terug gezet stroom er weer op. fail safe defailts in bios. geheugen module bij geplaatst.Mocht niet helpen, zit nog steeds met het zelfde probleem.
Dacht eerst dat het aan het moederbord lag, heb deze dus vervangen, zit nog steeds met het zelfde probleem

Wie weet de oplossing...............................

• mastr-dc
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12:32
Verkeerde module gekocht met een snelheid die verschilt van die die er al in zat. Dus gewoon 2 versvchillende modules die niet met elkaar willen samenwerken? Je module is misschien gewoon kapot? Eventueel een biosinstelling?

Verwijderd

Topicstarter
zijn twee dezelfde geheugen modules, waren eerst verschillend kon deze omruilen.
aan de winkel verteld welk moederbord er in zit, moest geen probleem zijn, heb hier ook de modules vandaan en het nieuwe moederbord, krijg op dit moment geen reactie meer van de winkel op mijn vraag.

Hoe andere biosinstelling ??

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Geen idee hoe het bij jouw moederbord zit maar je hebt 3 dim slots.
Probeer eens A in 1 en B in 3?
Bij sommige bordjes maakt het nogal uit in welke slots je het geheugen moet prikken als je gebruik maakt van 2 slots.
Staat vast wel in het boekje wat bij je moederbord zat. :)

[edit]

Zie nu pas dat je slot 3 ook al hebt geprobeerd. :$

[ Voor 10% gewijzigd door LoneRanger op 24-03-2007 12:22 ]

Only fools are enslaved by time and space.

Verwijderd

Topicstarter
Ja drie dim slots
heb ik ook geprobeerd A in 1 en B in 3 resulaat 0,0
in het boekje staat niet direct vermeld waar in slot 1 2 of 3 je de module moet prikken,
zal het nog eens proberen. in het boekje staat alleen the bios will automatically detects memory type and size.
het enige wat aangegeven is op mijn moederbord is DDR 1 DDR2 DDR3

• mastr-dc
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12:32
Hoe groot is je nieuwe module? In jou mobo mag/kan je alleen DDR geheugen stoppen. De nieuwe module misschien dual channel alhoewel ik mij dat moeilijk kan voorstellen, worden meestal per 2 verkocht dan. En ja misschien eens in je bios kijken of er daar geen instelling verkeerd staat mbt. Geheugen. Ja misschien ver gezocht maar met PC's weet je maar nooit.

Verwijderd

Topicstarter
512MB DDR400 Retail module
Waar kan ik dat vinden in de bios?

wat ik vind in de bios is base memory
extended memory
total memory
met de waardens er achter, en alles is licht blauw, kan hier niks aan veranderen.
Zal nog een kijken in de bios

Verwijderd

Bij ddr 400 zou het gewoon in slot 1 en 2 moeten werken, zowel singlesided als doublesided.
Wat je kunt proberen is om de dimms in slot 2 en 3 te zetten, ook dat zou moeten werken, en mischien voor jou wel de oplossing.

Verwijderd

Topicstarter
Alleen wat ik vond is
base memory 640k
extended memory 511m
total memory 512m
en alles in licht blauw
voor de rest niks over memory ???

Verwijderd

Topicstarter
geprobeerd slot 2 en 3 pc start op lichtjes en de vennetjes gaan aan en voor de rest niks, zwart beeld geen tekst op mijn beeld scherm.
is helaas niet de oplossing

• struul
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-12-2024
dit probleem heb ik eens gehzien bij een collega maar dan met 4 dimms. oplossing was van allebei ff de precieze timings te checken, die precies gelijk instellen, dus niet door de spd laten doen. toen dat was gebeurd draaide het als een tierelier :)

(dus allebei de dimms er afzonderlijk in doen, naar het bios, en dan de snelste module op de timings en snelheid van de langzaamste dimm.)

[ Voor 22% gewijzigd door struul op 24-03-2007 15:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
dit moet je mij even uit leggen,
precieze timings, gelijk instellen spd laten doen. hoe do ik dat

bijde modules zijn het zelfde

Verwijderd

Het lijkt er wat op, dat je 2e geheugen aansluiting stuk is ?

Verwijderd

Topicstarter
dat dacht ik ook, zit een nieuw moederbord in, 2x lijkt mij sterk

Verwijderd

Nou, in iedergeval zijn je geheugen modules niet kapot :)
Weet je echt heeeeeeel erg zeker dat ze precies hetzelfde zijn?

Of misschien toch een BIOS setting of een of ander jumpertje dat je anders moet zetten.

Verwijderd

Topicstarter
mijn vraag, waar in de bios,
het enige wat ik kan vinden in de bios is.
base memory 640k
extended memory 511m
total memory 512m
en alles in licht blauw
Denk dat ik maandag Gigabyte NL even bel

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 16:47:
mijn vraag, waar in de bios,
het enige wat ik kan vinden in de bios is.
base memory 640k
extended memory 511m
total memory 512m
en alles in licht blauw
Denk dat ik maandag Gigabyte NL even bel
Opstarten met 1 module en checken met Everest of Sisoft Sandra wat de specificaties zijn.
Dan de andere module er in en hetzelfde doen :)

Verwijderd

Topicstarter
Dat wil ik wel proberen maar, Everest of Sisoft Sandra, zijn dat programa's?
Voor mij is dit nieuw, sorry

Verwijderd

Googlen kun je toch wel?

Everest en Sisoft Sandra

/me is in een goeie bui :)

Verwijderd

Topicstarter
heb everest home edition binnen gehaald, geinstalleerd
geheugen wat er in zit geeft aan 511mb, zal de andere er in zetten en everest zijn werk weer laten doen

Verwijderd

je kunt proberen of het met kingston of transcend wel goed gaat.
mischien dat iemand hier een boekje over kan opendoen? ik weet zo het antwoord niet buiten dat het bovenstaande a merk geheugen is welke ik ook gebruikte voor mijn gigbordje

Verwijderd

Topicstarter
Kwam net ergens achter, verwissel geheugen module, start pc opnieuw op, na een aantal minuten beeld weg, pc staat vast, start opnieuw op hetzelfde, krijg het vermoede dat deze geheugen module niet ok is, terwijl hij nieuw is ??????!!!!!!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 17:31:
Kwam net ergens achter, verwissel geheugen module, start pc opnieuw op, na een aantal minuten beeld weg, pc staat vast, start opnieuw op hetzelfde, krijg het vermoede dat deze geheugen module niet ok is, terwijl hij nieuw is ??????!!!!!!
Dat heet dan DeadOnArrival. Gebeurd helaas wel eens.

Verwijderd

Topicstarter
doe de zelfde module er weer in pc start gewoon op start het programma, alles werkt gewoon ??????

Verwijderd

Topicstarter
zit nog steeds met het zelfde probleem :-((

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 17:31:
PMG FAQ

Daar maar eens beginnen met lezen. :)

Only fools are enslaved by time and space.

Verwijderd

Topicstarter
Computer draait nog steeds, op dezelfde module. snap hier niks van
zal de faq gaan lezen, misschien kom ik dan verder, op dit moment ben ik er helemaal klaar mee.

Verwijderd

Topicstarter
misschien ??? wie heeft dezelfde moederbord en processor maar met ander merk geheugen.

AMD Atlhon (tm) 64 processor 300+ , moederbord Gigabyte MB K8VT800 Pro S754 /AGP/DDR400
Pagina: 1