Toon posts:

Wat zou sneller zijn?

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi folks,

Ik ben een redelijk leek het gebied van fsb en dat soort dingen maar ik heb een vraagje..
Ik heb de faq een beetje gelezen en effe kijken of ik het zo goed snap:
Stel ik heb de E6600 met een 1033 fsb. Dan kan ik het beste geheugen kopen met DDR2 PC4200.
En dan maakt de latency niet zo veel uit volgens de benchmarks die ik hier en daar tegen kom.
Nou wilde ik meteen een beetje overklokken, dus de 1033 fsb naar 1333. Schijnt redelijk simpel te gaan zonder solderen en zonder mega fanunit.
Dan zou ik toch ook geheugen moeten hebben wat sneller kan dus dat zou dan PC5400 worden (toch?)

2e vraag is dan: Wat zou sneller zijn, die fsb naar 1333 en dan pc5400 geheugen, of de fsb gewoon op 1033 laten maar dan wel PC8500 geheugen kopen?

Of klopt er helemaal niks van wat ik hier nous chrijf en moet ik het boekje nog eens gaan lezen?
Thnx voor de info :D

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:02

PD2JK

ouwe meuk is leuk

1033 = 1066

DDR2-800 / PC6400 is op dit moment niet zoveel duurder dan langzamer DDR2 geheugen, ik zou voor dit type geheugen gaan. Latencies boeien niet zoveel en je bent meteen toekomstgericht goed bezig. ;)

Tweede vraag: Je hebt niks aan supersnel geheugen wanneer je FSB 'maar' op 1066 loopt. Met PC6400 zit je altijd goed, ook voor de komende jaren.

Latencies zijn alleen van belang wanneer je nu het snelste geheugen wilt hebben. Over één of twee jaar is dat alweer achterhaald en heb je uiteindelijk centjes teveel uitgegeven ;), tenzij je elke twee jaar het snelste van het snelste in huis wilt hebben. :9

Toen waren beige computers heel gewoon.

• struul
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-12-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 02:48:
2e vraag is dan: Wat zou sneller zijn, die fsb naar 1333 en dan pc5400 geheugen, of de fsb gewoon op 1033 laten maar dan wel PC8500 geheugen kopen?
je moet het zo zien:
je neemt een waterleiding van 10 mm doorsnede en een meter lang. als je die waterleiding op een stuk van 20 cm vervangt door een stuk leiding met een diameter van 15mm, wordt de totale hoeveelheid wat er door de leiding kan niet meer ;). als je daarentegen de hele leiding vervangt door een stuk met een diameter van 15mm, kan er wel opeens veel meer water (bijv per uur) doorheen :). vervang water door data, leiding/diamter door FSB en je weet genoeg ;)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

In PMG FAQ » Welke moet ik nemen? staat uitgelegd hoe je tot een ideale balans kunt komen en in Wat is de FSB? staat de FSB in detail uitgelegd :)

FAQ-gevalletje, topic dicht dus.

[ Voor 25% gewijzigd door BalusC op 24-03-2007 15:52 ]

Dit topic is gesloten.