moderatie que aan de (ernstig) volle kant?

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoeretoeter
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-09 18:20
Ligt het aan mij of worden redelijk wat threads worden niet gemodereerd
45 open:
bijv nieuws: Nokia brengt N95 uit

Lijkt alsof 5 dagen nadat de "speciale" groep is geselecteerd de lol voor velen er alweer af is.
Eerste paar dagen ging het prima maar de ques staan nu zo vol dat de meest onzinnige reacties in de top 100 kunnen staan simpelweg omdat ze niet bekeken worden.

Net ook zelf nog wat gepost maar ik moet zeggen dat het leuk was om te kijken of je al een beetje gestegen bent (is toch een ego boost), maar nu is t jammer om te merken dat klaarblijkelijk de post niet wordt beoordeeld.

Best wat moeite in gestoken om iets goeds op te schrijven maar ik zag mod punten als waardering voor je (goede/slechte) werk. Nu lijkt het meer op een race te zorgen dat iemand je post ziet. Als je niet direct onder de main message staat heb je een probleem.
Het doet in ieder geval me karma geen goed op deze manier.

Zijn we met te weinig? Ik zie in ieder geval steeds meer reacties ongemod voorkomen sinds de 19e of zie ik dat verkeerd.

[ Voor 8% gewijzigd door hoeretoeter op 24-03-2007 00:36 ]

Rechtvaardigheid betekent niet dat we allemaal hetzelfde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Zijn we met te weinig?
Ik denk dat mensen de onderwerpen modden van waar ze verstand van hebben. Als niemand inhoudelijk feedback heeft op dat telecom verhaal, dan is het ook lastiger om het te beoordelen. Misschien dat daar iets in zit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
hoeretoeter schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 00:14:
Hate to bring the news maar veel threads worden niet gemodereerd
45 open:
bijv nieuws: Nokia brengt N95 uit

Lijkt alsdof 5 dagen nadat de "speciale" groep is geselecteerd de lol voor velen er alweer af is.
Eerste paar dagen ging het prima maar de ques staan nu zo vol dat de meest onzinnige reacties in de top 100 kunnen staan simpelweg omdat ze niet bekeken worden.
Nou ik vind dit wel een beetje overdreven... Er zijn een aantal threads waar een twintigtal reacties nog niet gemod zijn, maar dit is lang niet het het grootste deel van de queue. Ben het wel met je eens dat een paar threads nog wat meer bekeken moeten worden.
Het is wel wat te vroeg om te zeggen of hier een trend in zit imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoeretoeter
Oke startpost iets genuanceerd stond er wel errug bot. Was niet de bedoeling.

Of er een trend in zit weet ik ook nog niet precies.
We kunnen het ook alleen maar goed in de gaten houden, denk ik. Maar het is wel een vraag die al redelijk vaak is gesteld (zijn 450 niet wat weinig) en welke in de komende tijd beantwoording behoeft.

Ik vind het overigens wel genuine jammer dat (in dit geval mijn) post niet zo vaak beoordeeld wordt.
Vond het altijd boeiend om bij te houden hoe het ermee voor stond. En dat is wel iets wat ik een beetje mis. Veel meer dan mijn mening is dat overigens ook niet.
Kreeg er (praktisch) altijd wel een gevoel van waardering uit. Altijd geprobeert in mijn weinige posts echt iets toe te voegen. Vond het leuk om te zien dat dit de gemoederen bezig hield met ups en downs aan mod reacties.

[ Voor 42% gewijzigd door hoeretoeter op 24-03-2007 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Je kunt je nog steeds aanmelden om FPM te worden, dus ik denk dat er wel de nodige FPM's bij gaan komen binnenkort. Ik denk dat het wel goed komt :)

Edit:
botoo schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 00:45:

Er zijn inmiddels tientallen nieuwe FPM's aangesteld en we blijven uitkijken naar meer kandidaten :)

[ Voor 42% gewijzigd door RoD op 24-03-2007 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoeretoeter
Btw ik zie dat er ook keihard 's nachts gemodereerd wordt.
Ziet er naaruit dat mijn reactie inderdaad wat voorbarig is geweest wat betreft ongemodde reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terabyte
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-07 23:08

terabyte

kan denken als een computer

Ik denk dat het zal helpen als we de mogelijkheid kregen om in de FP-preferences aan te geven dat posts standaard gesorteerd worden van nieuw naar oud. Nu kun je alleen nog een standaardniveau van zichtbare posts aangeven en moet je voor het sorteren steeds opnieuwe het drop-down menu gebruiken. Met nieuwe posts bovenaan zal ik sneller ongemodereerde posts zien en modereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-10 08:54

JHS

Splitting the thaum.

terabyte: Eerlijkgezegd vind ik het altijd nogal moeilijk om de goede score te vinden zonder te context van een reactie te zien :) . Daarnaast heb je hier misschien wat aan: Ongemodereerde reacties markeren. Als laatste is het zoals * botoo in die draad opmerkte denk ik belangrijker om goed te modereren, dan om alles te modereren.

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terabyte
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-07 23:08

terabyte

kan denken als een computer

Sorteren van nieuw naar oud betekent niet per se dat de threads naar de knoppen gaan, dus de context blijft zichtbaar. Je zet gewoon de draadjes waar de laatste reactie in geplaatst is bovenaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan niet eens meer modereren en die knop "Dit is niet ok" op het forum is bij mij ook al weg sinds een tijdje. Heb ik soms iets verkeerds gedaan of is het een foutje?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2007 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

terabyte schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 15:06:
Sorteren van nieuw naar oud betekent niet per se dat de threads naar de knoppen gaan, dus de context blijft zichtbaar. Je zet gewoon de draadjes waar de laatste reactie in geplaatst is bovenaan.
Ah, okay, dat was mij niet duidelijk :) .
Verwijderd schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 15:09:
Ik kan niet eens meer modereren en die knop "Dit is niet ok" op het forum is bij mij ook al weg sinds een tijdje. Heb ik soms iets verkeerds gedaan of is het een foutje?
Voor wat betreft de frontpage kan je Invoering interim moderatiesysteem maandag 19 maart *update* lezen, voor wat betreft het forum zou je Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif gewoon bovenin moeten zien staan :) ?

[ Voor 3% gewijzigd door JHS op 24-03-2007 15:12 ]

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JHS schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 15:12:
[...]
Ah, okay, dat was mij niet duidelijk :) .

[...]
Voor wat betreft de frontpage kan je Invoering interim moderatiesysteem maandag 19 maart *update* lezen, voor wat betreft het forum zou je [afbeelding] gewoon bovenin moeten zien staan :) ?
nop, ik zie geen handje... staat er niet ergens iets over mij dat ik niet meer mag topicreporten o.i.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

Een discussie over jouw topicreport mogelijkheden valt niet echt in de scope van dit topic of dit subforum, dus ik stel voor dat we dat per DM voorzetten :) .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-10 22:16

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Dat een post niet gemod staat wil niet zeggen dat er niet naar gekeken is. De waarde die er dat staat zal dan wel de juiste worden gevonden.
Wat ook al is aangehaald dat je niet van alles afweet en naar eerlijkheid kán modden.
Wanneer ik iets post, en dat is niet veel :), gaat het mij om de post en niet om de punten en dat meen ik voor de volle 100%.
Dan komt er ook nog bij dat na een post of 4 de uitwerking op het zichtbaar aantal punten minder wordt. Het heeft dan niet zo veel zin minder om je kostbare punten daar aan te geven.

Het wachten is op het nieuwe systeem waar dan misschien de waarde van de post kan worden gegeven. Misschien dan ook gelijk kijken waarom je minder modpunten krijgt als je pas later op de dag pagina's kan kijken omdat je eerst wat anders moet doen. ;)

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parasietje
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-06-2024

Parasietje

linux-geek

DaannO schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 00:17:
[...]
Ik denk dat mensen de onderwerpen modden van waar ze verstand van hebben. Als niemand inhoudelijk feedback heeft op dat telecom verhaal, dan is het ook lastiger om het te beoordelen. Misschien dat daar iets in zit. :)
Euhm, dat is toch precies wat NIET de bedoeling is van moderaties? Mijns inziens kan je het beste modereren in een discussie waar je geen verstand van hebt. Je geeft punten op basis van een goede, onderbouwde reactie. Niet op basis van je eigen mening of op basis van een juiste (als in "correct, op de juiste feiten gebaseerd") reactie, maar op basis van de toegevoegde waarde in een discussie.

Nu goed, ik ben daar blijkbaar de enige in, als ik sommige moderaties van vandaag bekijk *ergert zich aan moderators die een toffe vraag naar beneden modden omdat hen het antwoord niet interesseert*

WebDAV in Vista is horribly broken. Ik wil het fixen, maar ben nog steeds op zoek naar de tarball met de source...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo_revisited
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-03-2021
Parasietje schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 23:55:
[...]

Euhm, dat is toch precies wat NIET de bedoeling is van moderaties? Mijns inziens kan je het beste modereren in een discussie waar je geen verstand van hebt. Je geeft punten op basis van een goede, onderbouwde reactie. Niet op basis van je eigen mening of op basis van een juiste (als in "correct, op de juiste feiten gebaseerd") reactie, maar op basis van de toegevoegde waarde in een discussie.

Nu goed, ik ben daar blijkbaar de enige in, als ik sommige moderaties van vandaag bekijk *ergert zich aan moderators die een toffe vraag naar beneden modden omdat hen het antwoord niet interesseert*
Je bent daar niet de enige in. Als iemand in een thread iets toevoegd over een onderwerp waar jij nog weinig vanaf weet en waardoor je weer wat wijzer bent geworden is dat zeker een positieve moderatie waard. Alleen beoordeel je dan op basis van wat diegene verteld en jij voor waarheid aanneemt. Ik kan zelf een beter oordeel geven over onderwerpen waar ik veel van afweet dan over een onderwerp waarvan ik niets afweet. Want hoe verifieer ik datgene iemand schrijft als ik er niets vanaf weet? Doordat ik lang in het vak zit en veel van automatisering weet kan ik een post in een onderwerp waarvan ik weinig afweet maar waar een goede onderbouwing is (wat bijna altijd wordt vergeten!) met logica beredeneren en beoordelen, in bijna alle andere gevallen is dat moeilijk of zelfs onmogelijk. Als ik een post, die niet op waarheid berust naar boven modereer, zullen anderen ook denken dat het de waarheid is en dit overnemen en het wellicht nog verder omhoog modereren. Dat is een van de problemen van internet waarbij de gebruiker afgaat op slechts één bron en geen controle uitoefend door verder te lezen bij de bron of meerdere referentiesites na te gaan (die niet aan elkaar gelinkt zijn!). Daardoor modereer ik weinig in topics waarvan ik weinig afweet en meer in topics waarvan ik meer of veel afweet.

De moderaties vindt ik sinds 19 maart erg vooruit gegaan. Er zijn nauwelijks nog +3 posts te vinden en +4 is al helemaal zelfdzaam geworden. Het zal de mensen hopelijk stimuleren meer hun best te doen goed onderbouwde posts te maken zonder anderen af te kraken en meer aan het topic toe te voegen ipv flamewars, gebluf en het willen binnenhalen van schouderklopjes door populair te doen.

Ik beloon een vraag zelden hoger dan een +1. Een +2 kan een vraag krijgen als er een duidelijke stelling wordt neergezet en/of beargumenteerd wordt waarom die vraag van belang is.

In bijna alle gevallen zijn de vragen te kort, is het antwoord duidelijk in het topic zelf of in de bron terug te vinden en vormen ze veelal de start van een pro & anti thread.
Pagina: 1