D.I.Y. HDD Silencing in stacker 830

Pagina: 1
Acties:

• _AvA_
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-12-2025

_AvA_

en dat ben zo.

Topicstarter
Goedenmiddag.

Voor ik het probleem uitleg, even mijn specs:

CMStacker 830 Evolution
A8N-Sli Premium
AMD64 X2 4400+ @ 2.5Ghz met CNPS7700AlCU erop
2x1GB Ocz PC4000 @ DDR500 3-3-2-8
6800GT 256MB met VF900Cu erop
2x Seagate Barracuda 7200.10 320GB SATAII HDDs

Nu het probleem.
Ik ben een beetje een stiltefreak, dingen moeten niet te veel herrie maken als ik ze niet gebruik. Ik wil ook nog kunnen slapen naast mijn pctje. Mijn harde schijven maken een hoop herrie. Het is het enige uit mijn pc wat ik echt duidelijk hoor.

Er is geen 'brom' toon, maar eerder seekgeluiden. Een hoge zoem van de motor is er ook niet.
De brom hoor ik niet omdat mijn kast is ontkoppelt van de harde schijven in het standaard rekje van coolermaster.

De seekgeluiden zijn een bron van ergernis. Ik lig er snachts van wakker, en overdag kan ik me niet concentreren met al dat gepruttel naast me.

Ik heb het standaardrekje al geprobeerd wat aan te passen met schuim erin uit de verpakking van een voeding, maar het werd niet eens een beetje stiller. Ik heb ook geprobeerd om de harde schijven helemaal in te pakken maar toen werden ze te heet. Waterkoeling zou een oplossing zijn, maar dat is veel te duur, >€90 voor 2 harde schijven.

Ik zoek dus iets goedkoops, het liefste zelfbouw, om mijn harde schijven mee te dempen.

Droogkloot.

• Goesiman
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-03-2024
Hang hem tussen rubbertjes of iets dergelijks. Het zal nooit helemaal weg gaan, maar je kunt het uiteraard proberen.

[CiP] Le Régional Built To Last.

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:12
In de Antec P180 zit zo'n rubbertjes construct. Als je google images (of makkelijker: de user reviews op de frontpage) even doorloopt snap je direct wat het idee is. Wel een beetje kwaliteit rubbers nemen.

• _AvA_

_AvA_

en dat ben zo.

Topicstarter
die rubbers heb ik dus al... lage tonen hoor ik niet meer. Deze constructie zit standaard in die kast.

Het zijn wat hogere geluiden die ik hoor, een soort van koffiezetapparaat constant :P

Droogkloot.

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:12
Dan wordt het tijd voor IBL achtige constructies. Zoek eens op IBL box. Die kan je ook namaken, zorg dat je een flinke slab metaal tegen de HDD aanperst en die flink aan het omhulsel vastmaakt (ivm warmte).

[ Voor 3% gewijzigd door onkl op 23-03-2007 16:28 ]

• _AvA_

_AvA_

en dat ben zo.

Topicstarter
Bedankt voor de tip. Ik heb em bestudeerd (de IBL Box) en kwam er achter dat dit simpel na te maken moest zijn.

In de HDD box ligt eerst een laag schuim, dan de eerste HDD, dan nog een laag schuim, de tweede HDD en vervolgens nog een laag schuim. Dit goed vastgezet met reststukjes schuim, en ik hoor bijna niks meer. Ik was erg verrast over het resultaat, en het is zeker het uur klooien waard geweest.

Ik heb vannacht gewoon kunnen slapen naast mijn geliefde pctje.

Droogkloot.

• Rico
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:17

Rico

Wie dit leest is gek....

je pc s'nachts uitdoen?

Als je pc toch niks doet waarom aan laten staan???
Pagina: 1