Toon posts:

HDD aan het overlijden?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Specs:

amd x2 3800+
ga k8n-sli
2gb ddr
6800gs

2x80gb maxtor
1x200gb hitachi
1x80 hitachi
1x320gb lacie extern
1x80gb maxtor extern
1x250gb wd extern

Probleem:

Afbeeldingslocatie: http://www.trance-hill.com/Got/bad1.JPG

De maxtor schijf wordt als bad aangegeven. Formateren in partition magic lukt niet..

Echter als ik in schijfbeheer kjjk:

Afbeeldingslocatie: http://www.trance-hill.com/Got/bad2.JPG

Word de schijf weergegeven als healthy.

Ik heb de schijf al diverse malen leeggehaald (partitie eraf) en opnieuw formateren. Echter PM blijft hem als bad weergegeven. Een keer zag ik heel vaag iets over MBR in PM maar die melding kwam snel en verdween weer zo snel dat ik het niet kon lezen.
Ik kan gewoon nog data schrijven naar deze schijf en vraag me nu dus af wat er aan de hand is?

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-10-2025
Download het programma HDTune eens, en laat de Harddisk volledig controleren op Bad sectors. Volgens mij wil dat 'Healty' zeggen dat de HDD gewoon in gebruik is.

Linkje komt nog
http://www.hdtune.com/

[ Voor 7% gewijzigd door Tomfish op 22-03-2007 20:53 ]

• FragileM64
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:01
Je kan altijd eens met powermax proberen. Das een tooltje van maxtor om je schijf op fouten te controleren. Als die niks vindt, dan zou ik je geen zorgen maken.

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

Verwijderd

Topicstarter
Xtresis schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 20:53:
Download het programma HDTune eens, en laat de Harddisk volledig controleren op Bad sectors. Volgens mij wil dat 'Healty' zeggen dat de HDD gewoon in gebruik is.

Linkje komt nog
http://www.hdtune.com/
zal hem meteen downloaden thx voor de tip

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Verwijderd schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 20:50:
[...]

De maxtor schijf wordt als bad aangegeven. Formateren in partition magic lukt niet..
Wát lukt er dan niet? Krijg je een foutmelding of gebeurt er iets anders? Wees specifiek.
Ik heb de schijf al diverse malen leeggehaald (partitie eraf) en opnieuw formateren. Echter PM blijft hem als bad weergegeven. Een keer zag ik heel vaag iets over MBR in PM maar die melding kwam snel en verdween weer zo snel dat ik het niet kon lezen.
Ik kan gewoon nog data schrijven naar deze schijf en vraag me nu dus af wat er aan de hand is?
Neem eens een kijkje in OM FAQ / Beleid » Mijn harddisk doet vaag, gaat/is het nu kapot?

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:02

Cyphax

Moderator LNX
Maxtor heeft ook een tooltje om de schijf te testen, dat zou ik even proberen en dan te kijken wat die ervan maakt.
http://www.seagate.com/ww...0VgnVCM100000dd04090aRCRD

oeh, dat was traag... :X

[ Voor 7% gewijzigd door Cyphax op 22-03-2007 20:55 ]

Saved by the buoyancy of citrus

• TNO
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:21

TNO

cake.

Het is een Maxtor he. Probeer eens Maxtor Powermax. Klik

Oh. niet goed opgelet :X

[ Voor 13% gewijzigd door TNO op 22-03-2007 20:56 ]

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Een schijf die als BAD gemarkeerd wordt in Partition Magic heeft partities die niet eindigen op Head 254 en Sector 63 van een cylinder. Omdat dat programma er niets mee kan noemt ie t maar gelijk bad. Heeft verder niks met fysieke conditie van de schijf te maken. In dit geval heeft Disk Management gelijk, de schijf is voor gebruik iig healthy. Diagnose van de schijf kan geen kwaad, maar het zal ws nergens op uitdraaien. Herpartitioneren handmatig doen met Ranish Partition Manager wil wel eens helpen, of evt. partitie eraf halen met Disk Management, en dan aanmaken met Partition Magic.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de tips allemaal.

Ik ben nu aan het scannen met HD Tune. Zover nog geen fouten. Daarna zal ik powermax eens draaien.

Ook zal ik dan nog een keer een format proberen met PM en kijken wat de precieze foutmelding is
BèR schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 21:00:
Een schijf die als BAD gemarkeerd wordt in Partition Magic heeft partities die niet eindigen op Head 254 en Sector 63 van een cylinder. Omdat dat programma er niets mee kan noemt ie t maar gelijk bad. Heeft verder niks met fysieke conditie van de schijf te maken. In dit geval heeft Disk Management gelijk, de schijf is voor gebruik iig healthy. Diagnose van de schijf kan geen kwaad, maar het zal ws nergens op uitdraaien. Herpartitioneren handmatig doen met Ranish Partition Manager wil wel eens helpen, of evt. partitie eraf halen met Disk Management, en dan aanmaken met Partition Magic.
zal ik straks eens proberen na het scannen thx!

EDIT: OK dat heeft gewerkt! Geen rare meldingen meer, Handmatig verwijderd in schijfbeheer en daarna partitie aangemaakt in PM en format gedaan. Nu klopt alles, thx! :)

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2007 21:12 ]

Pagina: 1