Nieuwe all-round PC (budget +/- 600 euro)

Pagina: 1
Acties:
  • 150 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronozphere
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-12-2020
Hallow Tweakers. 8)

Ik ben dringend aan een nieuwe PC toe. Ik zit nu achter een Pentium III en ik heb nu ECHT betere prestaties nodig. Ik heb een budged van +/- 600 euro (ben niet zo rijk ;) ).
Ik wil de PC vooral gebruiken om op te programmeren (ik ben gamedeveloper).
Ook wil ik er op kunnen gamen. Ik ben geen veeleisende gamer.
Als ik een game kan spelen op resoluties van 800x600 of 1024x768 zonder Multisampling e.d ben ik tevreden.
Verder zal ik waarschijnlijk gaan 3d modellen, photoshoppen, internetten, websites designen en muziek luisteren en maken (m.b.v bijvoorbeeld Reason 3.0).

Ik koop alle onderdelen bij www.coolprices.nl vanwege hun scherpe prijzen. En omdat je dan maar 1x verzendkosten hoeft te betalen :)

Dit is wat ik zelf heb samengesteld:Totaal is: € 550.30 :)

(Ik hoef niet perse op mijn budget uit te komen.. alleen als dat een flinke performance/kwaliteits winst opleverd)

Processor
Heb ik gekozen vanwege de aantrekkelijke prijs en snelheid.
Ik ben geen hardcore-user dus ik neem aan dat goed geschikt is voor
al mijn PC-bezigheden. Is bij uitstek geschikt voor zwaardere 3d taken.
Het moederbord
Ik vind het belangrijk dat mijn moederbord een snelle FSB heeft zodat
de kracht van de CPU optimaal benut kan worden. Verder is er redelijk goede ondersteuning voor RAM van verschillende snelheden.
Ik denk dat ik de SLI niet (of in de toekomst) ga gebruiken. Ik ben geen hardcore gamer en ik heb ook niet het geld om beide PCI-e slots meteen te vullen.
Als ik in de toekomst meer grafische power nodig heb, zal ik er eerder kiezen voor een sneller kaartje dan er een tweede 7300GT bij te zetten.
Het feit dat het moederbord SLI heeft is (naar mijn mening) niet echt te merken aan de prijs.

In de moederbord specs staat het volgende:
2 x PCI Express x16 slot with NVIDIA® SLI™ technology support, at x8, x8 speed
Dit betekend dus dat als SLI ingeschakeld is, de kaarten op een snelheid van 8x werken.
Als ik SLI uitschakel, kan ik dan mn graka op 16x laten draaien??
als dat niet kan en serieuze gevolgen heeft voor de performance overweeg ik een non-SLI moederbord te kiezen.

Ook jammer dat het moederbord maar 2 PCI slots heeft.
Ik ben niet iemand die constant zijn hardware verwisseld, maar toch.

Verder ben ik benieuwd naar de kwaliteit van de onboard geluidschip.
In hoeverre zou deze geschikt zijn voor het creeeren/bewerken van audio??
Intern Geheugen
Ik heb ervoor gekozen om 2GB geheugen te nemen zodat ik veel processen tegelijk open kan zetten, en ook b.v grote 3d modellen kan bewerken.
Dus 2 X 1GB zodat ik gebruik kan maken van Dual-channel.
Verder ben ik geen expert op het gebied van RAM en heb ik een paar vraagjes:

> Heeft de CAS-Latency een grote invloed op de snelheid of is dat alleen voor de hardcore-tweakers?? Dit geheugen is CL5 en dat is niet het meest gunstig.
>Is dit geheugen goed compatible met mijn moederbord, ook in Dual channel opstelling?? Ik heb nl begrepen dat er soms nog een addertje onder het gras zit, en dan blijkt het RAM toch niet te werken op een bepaalde mobo.

Grafische kaart
Ik programeer games dus ik vind het belangrijk dat ik de nieuwste technologie (DirectX 9 + Shader model 3.0) heb. Ik ben niet van plan om echte next-gen games te bouwen en ik neem tijdens het gamen meestal genoegen met resoluties van 1024x768 of iets daaronder. Daarom heb ik geen dure high-end kaart gekozen.
Ik hoop dat deze beter (of iig vergelijkbaar) presteert als de ATI Radeon X300 chip die in een andere PC zit die hier staat.
Verder wil ik nog met 3d software aan de gang, maar dat zal met deze kaart niet zo'n probleem zijn. denk ik.

Harde schijf
Ik heb gekozen voor een Seagate 320 GB hardeschijf omdat het aantal GB per euro erg hoog was. Verder is het een SATA II schijf en past op mijn mobo.
CD/DVD speler/brander
Zonder CD/DVD speler is mijn systeem natuurlijk niet compleet.
Dit is een gewone all-round CD/DVD speler... valt niet veel meer over te zeggen.
Kast
Ik heb deze kast gekozen omdat hij er redelijk uitziet, goedkoop is en (volgens mij) een redelijke voeding heeft.
Weet iemand toevallig of mijn onderdelen meer power slurpen dan mijn voeding levert?? heb daar zelf nl geen verstand van.

Ik zou het fijn vinden als een paar mensen even naar het onderdelen-lijstje zouden kijken en misschien antwoord kunnen geven op bovenstaande vragen over de verschillende onderdelen. Het gaat er mij vooral om dat het allemaal werkt en dat b.v het geheugen goed compatible is. Maar aan- of afraders over de hardware zijn ook erg welkom.

Heel erg bedankt alvast. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:10
Dat moederbord zou ik niet nemen, ik heb hem zelf, en er zijn, naar ik hoor, veel stabiliteitsproblemen mee. Zelf merk ik het aan het feit dat mijn CPU-temperatuur veel te warm wordt weergegeven, en zoals hieronder staat, aan SLI heb je niets met een budgetsysteem. Het is trouwens maar 2x 8x i.p.v. 2x 16x PCI-express, wat ook weer performance kost, tenminste, als je SLI draait, al is de impact hiervan niet zo groot. Het draait in Single mode wel gewoon op 16x.

Link naar mijn survey:
http://tweakers.net/productsurvey/survey/3997

Misschien weet iemand anders een goed alternatief?

CL5 valt trouwens best mee, het is nl. DDR2-geheugen, dus als je het wilt vergelijken met normaal geheugen (DDR) moet je het zo ongeveer door 2 delen.Zo heb ik DDR2-800 op CL5, was dat DDR-400 geweest (niet helemaal te vergelijken, maar toch) was dat 2,5 geweest. Het snellere geheugen maakt de hoge CL weer goed.

Ook ben ik het eens met degene hieronder dat de 7600GT waarschijnlijk een veel betere keuze is.
Kijk maar op deze link:
http://www.clubic.com/art...uros-7300-gt-7600-gs.html
Weliswaar in het Frans, maar toch duidelijk door het plaatje :p

Je bent trouwens iets vergeten: Windows. Of je nou XP of Vista wilt, je hebt er een nodig om spellen te spelen. Of je moet een retail-versie hebben natuurlijk. Maar OEM is dus veel goedkoper, en om achteraf nog windows te moeten kopen, daar word je niet blij van...

[ Voor 95% gewijzigd door Jakkus op 22-03-2007 20:50 ]

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robvdberger
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2023
hmm.. als je toch niet van plan bent SLI te gaan gebruiken hoef je ook geen SLI moederbord te nemen, dat scheelt dan weer een paar euro, en die kan je misschien beter in een wat betere videokaart steken..

voor 109 euro heb je al een 7600 GT van Peak, das toch net wat meer dan die 7300, en zal dus de games die je speelt (je speelt games schrijf je) net wat beter draaien

[ Voor 29% gewijzigd door Robvdberger op 22-03-2007 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronozphere
@Jakkus: ik ben zelf geen overclocker, dus ik zal niet vaak naar de temps kijken.
Het zou wel vervelend zijn als de PC uit zou vallen als hij 'zogenaamd' te heet werd terwijl hij makkelijk 20 graden warmer had kunne worden.
Verder zie ik in je review geen negatieve punten.

Ik heb nog even verder gezocht naar andere mobo's:

Asus M2V
Ziet er redelijk uit en zou alle hardware in mijn lijstje moeten ondersteunen. Hij is op www.coolprices.nl 4 euro goedkoper :P
Daarbij heeft hij 4 in plaats van 2 PCI slots en ook support voor 8GB RAM.
In een aantal reviews las ik wel dat de connectors voor b.v de fans onhandig geplaatst waren en je op die manier langere kabeltjes door je kast moest trekken.

Asus M2N-MX
Deze heeft dan wel weer onboard VGA.(Geforce 6100).
Nog redelijk goede chip voor Onboard VGA als je het mij vraagt
Maar ik zal hem waarschijnlijk niet gebruiken. Verder gewoon 2 PCI slots en support voor 4GB RAM.

Dit is wat ik zo even snel gevonden heb. Deze twee mobo's zijn allebei verkrijgbaar op www.coolprices.nl omdat ik het liefst mijn hardware bij een winkel koop. Anders betaal je teveel verzendkosten.

Wat zijn jullie meningen over de 3 mobo's die ik tot nu toe heb uitgezocht??
Of kunnen jullie me een hele andere aanraden? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
De M2V zou ik niet nemen, die heeft een VIA-chipset. De M2N-MX heeft geen VGA onboard, maar daar gaat het je ook niet om zoals je hierboven vermeldt. De M2N is een ATX-bord, is dus wat groter, en heeft ook meer functies. Wel is het handig om te kijken of je gaat voor de M2N 1394 of voor de M2N, de eerste heeft Firewire en onboard VGA, de tweede dus niet, en is duurder. Verder zie ik weinig verschillen tussen de 2, behalve de levertijd. Kijk nog eens rond of er surveys zijn.

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronozphere
Dat moederbord zou ik niet nemen, ik heb hem zelf, en er zijn, naar ik hoor, veel stabiliteitsproblemen mee. Zelf merk ik het aan het feit dat mijn CPU-temperatuur veel te warm wordt weergegeven
Veel stabiliteitsproblemen??.... je hebt er zelf maar één genoemd, en ik ben geen overclocker dus ik heb daar weinig last van. Zijn er nog andere problemen met dit mobo bekend, dan zou ik die graag ook willen horen.
De M2V zou ik niet nemen, die heeft een VIA-chipset.
Wat is er mis met een VIA chipset ?
Zijn ze instabiel, traag of misschien zwaar verouderd of allebei? :?..... Als je zegt dat ik geen VIA chipset moet nemen zou ik ook graag willen weten waarom. anders heb ik er nog niets aan.

enne.... Heeft M2N4 SLI een beetje mooi geluid onboard? :9
hier zegt iemand dat de soundchip niet werkt op Vista omdat geschikte drivers ontbreken, heb jij daar al iets van gemerkt??

Ik vond de M2V er eerlijk gezegd wel redelijk uitzien, gezien de hoeveelheid PCI slots en de 8GB RAM die erin kan.
Alleen de HDD mogelijkheden snap ik nog niet helemaal.
Er staat het volgende:
VIA® VT8237A South Bridge:
2 x UltraDMA 133/100/66/33
2 x Serial ATA with RAID 0, RAID 1, JBOD
Marvell 88SE6121:
1 x Serial ATAI/II
1 x External Serial ATA 3Gb/s hard disk (SATA On-the-Go)
Bij IDE is het zo dat elk IDE kanaal 2 devices kan hebben (master en slave).
Werkt dit voor SATA I en II ook zo?? Zou wel fijn zijn als ik ooit nog een 2e SATA II disk erin kon zetten. :)
Het lijkt erop ofals dit moederbord compatible is met zowat alle types HDD van het afgelopen 10 jaar.

Enne ik ben vooral van plan om er XP op te gaan draaien (heb ik al een CDtje van).
In de toekomst wil ik steeds meer met Vista aan de slag, maar dat zie ik dan wel.

Verder wil ik graag weten of de voeding van mijn kast voldoende is voor het 'voeden' van mijn hardware... heeft iemand hier verstand van?? :s

EDIT: De M2N en M2N 1394 zijn inderdaad ook opties. De M2N 1394 is ook op coolprices.nl te koop, dus er is een redelijke kans dat ik die koop.
Enne de M2N-MX heeft toch WEL onboard VGA. :?
Een intergrated Geforce 6100: linkje

Alvast bedankt

[ Voor 12% gewijzigd door chronozphere op 23-03-2007 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
Inderdaad heeft de M2N-MX onboard VGA, dit stond verkeerd aangegeven op de site van Cool-Prices.
Ik heb geen ervaring met Vista, onder XP werkt het geluid gewoon goed.

Over de HD-aansluitingen: Waarschijnlijk zijn er dus 2 IDE-aansluitingen, 2 SATA I-aansluitingen voor RAID en 1 SATA-II-aansluiting voor de harde schijf. Via-chipsets zijn vaak wat instabiel, vandaar ook de lage prijs, een Nforce-chipset is in elk geval beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronozphere
Bedankt! duidelijke info. ;)

Ik denk dat ik voor de M2N 1394 ga, omdat de andere mobo's minder RAM ondersteunden, minder PCI slots of minder SATA II HDD aansluitingen hadden.

Ik heb de manual van de M2N gedownload en ik ben nog wat tegengekomen:

>> Op het IO panel zijn maar 3 audio ports. Als ik mijn 5.1 set wil aansluiten blijft er geen port meer over. Dus ik kan dán geen MIC gebruiken.
Mocht ik die toch willen gebruiken, dan zou ik tijdelijk de Center-speaker moeten loskoppelen. Opzich geen probleem, maar word de MIC dan ook automatisch gedetecteerd, of moet ik dan BIOS/configuratie aanpassen.

Dit stond bij bij audio:
ADI 1988A 6-channel High Definition Audio CODEC
S/PDIF out on back I/O port
Ik zie nergens jack-sensing o.i.d.... Hoe gaat dit uitpakken??

Een USB-Microfoon zou ook een oplossing kunnen zijn... zijn er goede en goedkope USB-Mics op de markt??

Weet er iets over of mijn voeding sterk genoeg is:

Ook heb ik nog een aantal vraagjes over de kast
>> De kast heeft een 450 WATT voeding. Is dat voldoende om alle onderdelen van stroom te voorzien?? (In de manual stond dat 600WATT aanbevolen was voor een ''fully configured system').

>> In de manual staat dat de mobo een PSU met 24 en 4 pins 12 V supply nodig heeft. Bij de specs van de kast staat het volgende:
Features
- Easy access with 4x thumb screw fastening
- Curled and rounded edges for safe assembling
- Reliable 450W power supply
- 2xSATA
- 20+4 PIN
- Air-duct
- Dust-filter on the front
Is deze kast nu ongeschikt voor dit moederbord of zijn er andere opties??

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
De voeding bij de kast lijkt me voldoende, die 600 Watt is pas met een GeForce 8800GTX in SLI. Het ligt ook aan het aantal amperes. Verder weet ik niet zoveel van voedingen af, misschien kan je even kijken in het topic 'Welke voeding heb ik nodig'. Die 20+4-pin-voeding zou ik even mee oppassen, je hebt inderdaad een 24-pin-aansluiting nodig, maar daarvoor kan je ook verloopstukjes kopen voor niet teveel geld:
http://www.cool-prices.nl...%20pins%20ATX%20converter

De microfoon kan je waarschijnlijk wel instellen binnen windows, dan moet je gewoon instellen hoeveel speakers je op dat moment hebt aangesloten, tenminste, als het dezelfde onboard-geluidskaart is die ik ook heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronozphere
Erg bedankt voor al je antwoorden :*)

Ik heb het even gechecked en de M2N4 SLI heeft een andere audio-chip als de M2N 1394, daarbij heeft de M2N4 SLI er ook nog jack-sensing bij.
Ik zie geen bios instellingen die over de speaker-opstelling gaan, dus dat zal allemaal wel netjes in windows geregeld worden.

Ik heb ook even in het 'Welke voeding heb ik nodig' topic gepost.. bedankt voor de tip :)

Ik heb nog wat in de mobo handleiding zitten snuffelen, en ik zag dat er nog een front panel audio connector was.
Weet iemand wat zo'n front audio panel inhoud (welke ports krijg je dan)??
Zou ik daarmee alsnog mijn MIC en 5.1 set tegelijk kunnen aansluiten??

Ik ben nu goed voorbereid op het bestellen en bouwen van de PC, ook zal ik dat extra verloopstukje erbij kopen. Het loont de moeite om alle specs van al je hardware grondig uit te spitten, dan ben je op dit soort dingen voorbereid. ;)

Verder las ik hier dat de AMD CPU prijzen flink omlaag gaan. Daarom wacht ik nog even met het bestellen. Misschien kan ik wel een 5600+ of 5400+ kopen voor hetzelfde geld. :9

nogmaals Bedankt voor je hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
Weet iemand wat zo'n front audio panel inhoud (welke ports krijg je dan)??
Dat zijn dus gewoon de aansluitingen voorop je kast. Bij mij (nog altijd M2N4-SLI) houdt het gewoon in dat er 1 microfoon-uitgang is en 1 geluidsuitgang, waar ik bv. mijn headset(je) of boxjes op kan aanlsuiten. Ik weet niet precies hoeveel uitgangen je nodig hebt voor 5.1, maar als dat er meer zijn dan 1 is het makkelijker om het setje gewoon aan te sluiten op de aansluitingen van je moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronozphere
Precies... en als ik de 5.1 aansluit op mijn mobo, dan zijn alle 3 ports (op IO panel) bezet en is er geen plaats meer voor een microfoon.
De verschillende kabels hebben de volgende functies:

1. Front speakers
2. Rear Speakers
3. Center speaker.

De subwoofer is een mengeling van alle kanalen en geeft het meeste volume als je alle kabels aansluit. :)

Dus het lijkt erop dat als ik High-definition audio inschakel (volges mij met een jumper) en de front-panel connector aansluit, ik óók mijn microfoon kan gebruiken??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
Dat weet ik niet, ik heb niet zoveel verstand van audio :P. Op mijn moederbord is het in ieder geval of achter, of voor, maar je kunt even uitzoeken of het mogelijk is met een jumper beide te gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronozphere
Kleine update:

Ik heb even gewacht op de prijsdalingen van AMD en de komst van de niuewe 8 serie kaartjes van NVidia. Ik had ook nog wat probleempjes met een andere PC dus het schoot eigelijk niet op met het bestellen van deze. Dit is wat ik nu heb:

CPU: Athlon 64 X2 5600+ €162.61
Mobo: Asus M2N 1394 €64.75
RAM: Kingston DDRII 2x1GB 667Mhz €87.05
HDD: Seagate 250GB (16MB Cache) €59.95
GFX: Club3D 8600GT (256MB, DX10, 2XDVI-I) €126.87
DVD: Samsung DVD/CD reader/writer €26.95
CASE:Coolermaster Centurion 534 €50.95
PSU: Coolermaster 430Watt voeding €40.95

Ik heb er maar voor gekozen om de graka en de CPU ergens anders (complus.nl) omdat ze daar goedkoper zijn. Maar ik vind de pagina van de 8600 GT een beetje onduidelijk. De specs en de prijs lijken erg op die van de 8600 GT terwijl er "8800 GT" op de site staat. Ik heb hierover al een mailtje gestuurd, maar nu is het weekend en word er waarschijnlijk niet aan gewerkt.

Wat denken jullie hiervan?? gewoon maar bestellen of eerst op een reactie wachten. :?

Ook is me niet helemaal duidelijk wat de verzendkosten zijn bij complus.nl.
Als je in winkelwagen vooruitbetaling aanvinkt betaal je dus 9.50€ extra.
Zijn dat dan de verzendkosten??

alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 196975

Ja dat zijn verzendskosten ;)

Misschien zou je ook hier eens naar kunnen kijken:

SI Moederbord K9N Platinum

Socket Socket AM2 (AMD)
Chipset nVidia nForce 570 MCP
Systeem Bus 1000 MHz
Geheugen 4 x PC6400 DDR2 SDRAM (Dual Channel)
PCI 3 x PCI
IDE 1 x UltraDMA 133
Serial ATA 6 x Serial ATA II 300
RAID SATA-II 300 RAID RAID 0, RAID 1, RAID 10
Audio 8-kanaals
LAN 2 x 10/100/1000 Mbps
FireWire 2 x IEEE 1394
USB 10 x USB 2.0
Formaat ATX
Bijzonderheden -
Overige PCI Sloten 1 x PCI Express x16, 2 x PCI Express x1
SCSI Nee
Video Onboard Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronozphere
Ik zie niet meteen waarom ik die mobo zou nemen, hij heeft bijna dezelfde features:
o.a 8 channel-audio i.p.v 6 channel en support voor 2 extra SATA schijven.

Maar dat zal ik niet nodig hebben, want ik heb nu 5.1 surround (6 channel) en ik zal nooit veel HDD's inbouwen. De extra GBLAN port is misschien nog wel handig, maar dat is het prijsverschil niet waard (+/- 30 euro).

Ik heb nog eens gezocht, en ik denk dat ik beter de CPU en Graka bij azerty kan kopen:

AMD Athlon 64 X2 5400+
Club3d Geforce 8600 GT

Ik heb nog wel een paar vraagjes:

Ik heb nu de 5400+ CPU gekozen in plaats van de 5600+ die ik eerst had (vooral omdat de 5400 sneller geleverd kon worden). Ik heb nu lang genoeg gewacht en ik wil het lliefst de onderdelen binnen anderhalve week hebben zodat ik in de mei-vakantie mn PC kan bouwen.
Kan iemand me iets vertellen over het performanceverschil tussen de 5400 en de 5600?? Ik heb gezocht naar benchmarks maar ik kon geen site vinden waar ze deze twee vergeleken.
Als er een groot verschil in zit, zal ik er nog even op wachten. ;)

Verder was ik benieuwd of er verschil is tussen het PEAK model van de 8600 GT en het Club3d model. Ik kan niets over de PEAK specs vinden, in ieder geval geen gedetailleerde specs (geheugensnelheid, geheugentype etc).
Is de Club3d een tientje extra waard omdat deze misschien beter presteerd, of zal ik gewoon het goedkopere PEAK modelletje nemen??

Links:

Club3d
PEAK

Alvast bedankt!! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimberly
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-06 12:56
M2E schijnt inderdaad nogal een probleem mainbordje te zijn, oa. ruis in onboard geluidskaart.

Verder is 163,45 voor een X2 4600+ erg veel, hier koop je een 4800+ voor 117,00..

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar de M2N-E heeft toch meer functies als de Asus M2N 1394?
En welke van deze 2 zou beter zijn dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronozphere
Maar de M2N-E heeft toch meer functies als de Asus M2N 1394?
En welke van deze 2 zou beter zijn dan?
Nou... een M2N-E is duurder en ik zit al een stukje over mijn budget heen (600 euro).
Daarbij heb ik niet direct behoefte aan de extra features van de M2N-E (b.v 8 channel sound).
Verder is 163,45 voor een X2 4600+ erg veel, hier koop je een 4800+ voor 117,00..
Die X2 4600+ heb ik opgenoemd in de eerste post (die nu al een maand oud is).
Het nieuwe lijstje onderdelen staat in de 14e post.
Ik ben nu niet van plan om b.v een ander moederbord uit te zoeken (tenzij ineens iedereen de M2N 1394 sterk afraad, vanwege storingen etc).

Zou iemand de vragen in mijn post hiervoor willen beantwoorden???

Alvast bedankt!

[ Voor 4% gewijzigd door chronozphere op 21-04-2007 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

He Chronozphere, volgens mij hebben wij een beetje dezelfde pc nodig.
Ik heb namelijk ook een topic geopend alleen dan met een budget van 500 euro, ik heb al gezien dat ik het daar niet mee redt en kom 590 euro uit.

Je zou eens kunnen kijken ;)

Klik hier voor mijn topic: Topic
Pagina: 1