Hallo iedereen.
Ik ben al een tijdje bezig met het kijken naar een nieuwe pc omdat ik wat beters wil dan wat ik nu heb (AMD Athlon 2800+, 512 MB RAM, 80 GB harde schijf).
En omdat ik dit natuurlijk met jullie wil delen, en dit niet allemaal alleen kan wil ik graag jullie mening en wat kan ik beter veranderen.
Wat mag die kosten dan?:
Ik ben ervan overtuigd dat je voor ong. € 500,- een goede pc kunt samenstellen.
Gebruik:
Deze pc zal vooral gebruikt worden om veel mee te downloaden en om af en toe een game te spelen.
Tot nu toe heb ik het volgende samengestelt:
Moederbord:

Asus M2N-E
Socket: AM2
Chipset: nVidia nForce 570 Ultra MCP
Systeem bus: 1000 Mhz
Prijs = € 88,-
*Dit moederbord heb ik gekozen omdat hij volgens mij wel alles in huis heeft wat ik nodig heb.
Processor:

AMD Athlon 64 X2 4600+ 65 Watt
Snelheid: 2,4 Ghz
L2 Cache: 2x 512kB
Prijs = € 120,-
*Deze processor omdat hij dualcore is, en een lekkere snelheid heeft.
Geheugen:

Kingston ValueRam Dual Channel 1024 MB
Snelheid: PC5300, 667 Mhz
Set: Kit of 2 (2x 512Mb)
Prijs = € 45,-
*Gekozen omdat het Dual Channel is, wat mijn moederbord ondersteund.
Harde schijf:

Hitachi Deskstar T7K250 250 GB
Snelheid: 7200 rpm
Cache: 8 MB
Interface: S-ATA II/300
Prijs = € 62,-
*Ik heb 250 GB nodig en wil graag SATA aansluiting, weet iemand of deze hardeschijf nog stil is?
Videokaart:

Asus VGA GeForce 7600GS Silent
Chipset: nVidia GeForce 7600 GS
Geheugen: 256 MB
Interface: PCI-e 16x
Prijs = € 84,-
*Deze videokaart heb ik gekozen omdat je games er goed mee kunt spelen en de prijs goed te betalen is.
Dvd-Rewriter:
NEC DVD-RW AD-7170S
Snelheid DVD+R: 18 x
Interface: S-ATA
Uitvoering: Bulk
Kleur: Zwart
Prijs = € 31,-
*Deze heb ik gekozen omdat deze een SATA aansluiting heeft, en ik heb altijd NEC gehad dus
.
Dvd-speler:
LG DVD-ROM GDR-H10NBBB
Snelheid DVD-ROM: 16 x
Snelheid CD-ROM: 52 x
Interface: SATA
Prijs = € 18,-
*Waarom hier geen NEC? Omdat NEC geen Dvd-spelers heeft met SATA aansluiting.
Voeding:
?
*Hier heb ik hulp bij nodig omdat ik absoluut niet weet welke voeding ik wil (en nodig heb, hoeveel Watt?), hij moet niet te veel geluid produceren en bij mijn moederbord passen. Hieraan wil ik niet zoveel geld uitgeven.
Behuizing:
?
*Hier heb ik een topic over geopend in 'Overige Hardware' zie deze link: Link. Hier wil ik maximaal € 70,- aan uitgeven.
Jaja en wat kost dat allemaal nou dan?

Totaal prijs = € 518,- (uitgegaan van een € 70,- kostende kast, de prijs van de voeding zit er nog niet bij)
Ik wil graag weten of deze samenstelling goed is, of dat ik beter een onderdeel kan vervangen door door een ander. Alle commentaar graag gewenst!
Ik ben al een tijdje bezig met het kijken naar een nieuwe pc omdat ik wat beters wil dan wat ik nu heb (AMD Athlon 2800+, 512 MB RAM, 80 GB harde schijf).
En omdat ik dit natuurlijk met jullie wil delen, en dit niet allemaal alleen kan wil ik graag jullie mening en wat kan ik beter veranderen.
Wat mag die kosten dan?:
Ik ben ervan overtuigd dat je voor ong. € 500,- een goede pc kunt samenstellen.
Gebruik:
Deze pc zal vooral gebruikt worden om veel mee te downloaden en om af en toe een game te spelen.
Tot nu toe heb ik het volgende samengestelt:
Moederbord:

Asus M2N-E
Chipset: nVidia nForce 570 Ultra MCP
Systeem bus: 1000 Mhz
Prijs = € 88,-
*Dit moederbord heb ik gekozen omdat hij volgens mij wel alles in huis heeft wat ik nodig heb.
Processor:

AMD Athlon 64 X2 4600+ 65 Watt
Snelheid: 2,4 Ghz
L2 Cache: 2x 512kB
Prijs = € 120,-
*Deze processor omdat hij dualcore is, en een lekkere snelheid heeft.
Geheugen:

Kingston ValueRam Dual Channel 1024 MB
Snelheid: PC5300, 667 Mhz
Set: Kit of 2 (2x 512Mb)
Prijs = € 45,-
*Gekozen omdat het Dual Channel is, wat mijn moederbord ondersteund.
Harde schijf:

Hitachi Deskstar T7K250 250 GB
Snelheid: 7200 rpm
Cache: 8 MB
Interface: S-ATA II/300
Prijs = € 62,-
*Ik heb 250 GB nodig en wil graag SATA aansluiting, weet iemand of deze hardeschijf nog stil is?
Videokaart:

Asus VGA GeForce 7600GS Silent
Chipset: nVidia GeForce 7600 GS
Geheugen: 256 MB
Interface: PCI-e 16x
Prijs = € 84,-
*Deze videokaart heb ik gekozen omdat je games er goed mee kunt spelen en de prijs goed te betalen is.
Dvd-Rewriter:
NEC DVD-RW AD-7170S
Snelheid DVD+R: 18 x
Interface: S-ATA
Uitvoering: Bulk
Prijs = € 31,-
*Deze heb ik gekozen omdat deze een SATA aansluiting heeft, en ik heb altijd NEC gehad dus
Dvd-speler:
LG DVD-ROM GDR-H10NBBB
Snelheid DVD-ROM: 16 x
Snelheid CD-ROM: 52 x
Interface: SATA
Prijs = € 18,-
*Waarom hier geen NEC? Omdat NEC geen Dvd-spelers heeft met SATA aansluiting.
Voeding:
?
*Hier heb ik hulp bij nodig omdat ik absoluut niet weet welke voeding ik wil (en nodig heb, hoeveel Watt?), hij moet niet te veel geluid produceren en bij mijn moederbord passen. Hieraan wil ik niet zoveel geld uitgeven.
Behuizing:
?
*Hier heb ik een topic over geopend in 'Overige Hardware' zie deze link: Link. Hier wil ik maximaal € 70,- aan uitgeven.
Jaja en wat kost dat allemaal nou dan?

Totaal prijs = € 518,- (uitgegaan van een € 70,- kostende kast, de prijs van de voeding zit er nog niet bij)
Ik wil graag weten of deze samenstelling goed is, of dat ik beter een onderdeel kan vervangen door door een ander. Alle commentaar graag gewenst!
[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 196975 op 20-04-2007 20:34 ]