Toon posts:

[Bluetooth / Macbook] Bluetooth dongle ipv standaard adapter

Pagina: 1
Acties:
  • 547 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik wil weten is het volgende, standaard is wordt de eigen apple bluetooth device gebruikt, ik wil deze uitzetten en vervangen door een DLink , dit vanwege compabiliteits redenen.

Ik werk onder 10.4.9 Intel. Het is een Macbook Intel Core Duo 2,0 ghz

Hoe kan ik zorgen dat de USB Dongle als default wordt gebruikt?

• DocB
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-12-2025
Kun je wat meer info geven, zoals wat er niet werkt, en wat je al geprobeerd hebt?

Verwijderd

Topicstarter
DocB schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 14:46:
Kun je wat meer info geven, zoals wat er niet werkt, en wat je al geprobeerd hebt?
Hij ziet de dongle wel, maar kan nergens selecteren dat hij deze als primarty gebruikt, hij blijft bluetooth gebruiken via de standaard van apple.

Verwijderd

Wat is er niet compatible aan de ingebouwde bluetooth en waarom denk je dat een dlink wel zal gaan werken?

Verwijderd

bluetooth is toch bluetooth?

Verwijderd

Het zou handig zijn als we te zien ikrijgen welk apparaat je op bluetooth wil aansluiten. Aan alleen een dongle heb je nog niks.

• Rum
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-02-2021

Rum

Dat sowieso niet. Er zijn genoeg bluetooth adapters die niet alle BT-profiles ondersteunen. Zo wordt bijvoorbeeld vaak het audio-profile weg gelaten. Zo heb ik bijvoorbeeld een 3COM bluetooth PC-card waar ik alleen filetransfer en een com-port op heb zitten. Dus de vraag van de TS vind ik niet echt vreemd.

Ik kan de vraag van de TS niet beantwoorden. Wat ik wel weet is dat de standaard drivers van OSX ook prima om kunnen gaan met USB-dongles. Ik heb er zelf 2 en die werken allebei op mijn OSX86 installatie.

edit: Ik vermoed dat het de TS ook om de audio te doen is. Ik lees op een forum dat dit niet ondersteund wordt met de standaard adapter (klopt dat?). Nou las ik ook dat ik mazzel heb met die 2 dongles die het standaard doen, want er blijken er ook veel niet te werken in OSX.

edit2: Ik heb hier een artikel gevonden wat hier het een en ander over bespreekt.

[ Voor 25% gewijzigd door Rum op 22-03-2007 15:46 ]

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-11-2025

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Je kan macbook-bluetooth toch 'uitschakelen' ? en dan je dongle gebruiken?

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-02 10:32
Volgens mij gaat het niet over de chip zelf maar over de drivers als je meerdere profielen wilt. Zelf heb ik een andere Bluetooth stack geïnstalleerd omdat ik persee A2DP wilde hebben (stereo geluid van redelijke kwaliteit). Nu heb ik m'n bluetooth audio als geluidsapparaat ingesteld en gaat alle muziek rechtstreeks naar de stereo!

Ik hoop dat met de komst van 10.5 ook A2DP in de bluetooth drivers verschijnt. Dan kan ik ook gewoon itunes aan hebben op m'n mac.

while (! ( succeed = try ()));

• m-kay
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-06-2024

m-kay

kaas & aapjes

Ik zit met hetzelfde probleem als de TS. Ik kan met geen mogelijkheid communiceren tussen mijn MacBook en Nokia N73, wat te wijten is aan compabiliteitsproblemen in het hele Bluetooth gebeuren.

Als ik nu een Sitecom bluetooth adapter aansluit op de USB poort (die Mac OS compatible is volgens de Sitecom website), wordt deze wel herkend in de System Profiler, maar ik heb geen idee hoe je deze vervolgens kan gebruiken i.p.v. de standaard Bluetooth adapter in de Macbook.

Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen?

I look back and I'm amazed, that my thoughts were so clear and true, and three words went through my mind endlessly, repeating themselves like a broken record... you're so cool, you're so cool, you're so cool...

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

Volgens mij kan je met de Developer Tools de interne Bluetooth module uitschakelen en de andere gebruiken.

• m-kay

m-kay

kaas & aapjes

Red schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 14:44:
Volgens mij kan je met de Developer Tools de interne Bluetooth module uitschakelen en de andere gebruiken.
In de Bluetooth Explorer kan je inderdaad bij Utilities kiezen voor HCI Controller Selector. Ik zie dan het tweede device (m'n USB dongle dus) staan, maar zodra ik deze kies springt hij meteen terug op de Apple controller. Kan iemand anders dit ook eens proberen met een USB dongle, dan kan ik in ieder geval de schuld bij die Sitecom troep neerleggen. ;).

I look back and I'm amazed, that my thoughts were so clear and true, and three words went through my mind endlessly, repeating themselves like a broken record... you're so cool, you're so cool, you're so cool...

• loser180
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-12-2025
m-kay schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 14:02:
Ik zit met hetzelfde probleem als de TS. Ik kan met geen mogelijkheid communiceren tussen mijn MacBook en Nokia N73, wat te wijten is aan compabiliteitsproblemen in het hele Bluetooth gebeuren.
Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen?
is daar geen plugin voor op de nokia site?

Jouw naam in onder mijn Post

• m-kay

m-kay

kaas & aapjes

loser180 schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 19:10:
[...]

is daar geen plugin voor op de nokia site?
Wat voor een plugin bedoel je? iSync werkt prima op de Mac, maar dan alleen met kabel. MacBook en N73 willen elkaar niet begrijpen via bluetooth. Zie ook hier.

Pagina: 1