Toon posts:

Proccessor Dual core, core duo

Pagina: 1
Acties:
  • 77 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een nieuwe pc aan het samenstellen en ik zou graag wat info willen over wat nou het verschil is tussen dual core en core dou. Ik kom hier moeilijk achter en jullie zullen het ongetwijfeld weten.

Verder kom ik het woord Hypertreading tegen en is dit noodzakelijk bij een proccessor die met 2 cores werkt? of gebruikt de 1ste core(bijvoorbeeld bij 2 ghz per core) meer dan 2ghz dan gaat die andere hem helpen of kan 1 task maar door 1 core worden gedaan?

Alvast bedankt,

Chris

Verwijderd

Met een beetje zoekwerk kun je hier enorm veel info over vinden.
Ik trap af:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Intel_Core
http://nl.wikipedia.org/wiki/Intel_Core_2
Er is uiteraard veeel meer te vinden met de GoT search/google

• soheilmd
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-05 20:29
core2duo is gewoon de volgende generatie van processors, niet te vergelijken met dual core (via megaherz snelheiden) Hiper treading heb je bij de pentium 4 series het is en virtuele processor, bij de Core2Duo is die weg omdat je geen 2de virtuele processor meer hebt maar en echte core

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Begin eens met de PMG Faq door te lezen, en de technische documenten van Intel waarnaar verwezen wordt? Veel van deze dingen kan je zelf opzoeken, en dat wordt eigenlijk ook van een tweaker verwacht. ;)

Het verschil in performance tussen de processoren is te vinden in benchmarks, en je zult vinden dat de Core2Duo een betere architectuur heeft en meer performance geeft per GHz.

[ Voor 24% gewijzigd door gambieter op 22-03-2007 13:22 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Core Duo is Dual Core maar dan een marktnaam van intel.

hetzelfde is de X2 van AMD.
dus Core Duo = Dual Core.

ver is hyperthreading een soort van een virtuele dual core.
hierbij heeft de processor werkelijk 1 core, maar kan 2 threads tegelijk afhandelen(ipv 1).

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Core duo is gewoon een serie dualcores, de eerste 'echte' dualcores van intel, bestaande uit 1 plak silicium

Pentium D's zijn eigelijk 2 P4 aan elkaar geplakt.

Hyperthreading is het bypassen van een stuk van de pipeline. Zo krijg je een 2de logische core. Maar dit geeft/gaf niet het gewenste effect, en zit ook niet meer in de nieuwe processoren (single & dual core).

AMD heeft ook dual cores, onder de naam AMD64 X2.

Huidige x86 cores kunnen maar 1 thread tegelijk uitvoeren. 2 cores= 2 threads.

Gebruikt 1 thread 1 volledige core volledig op, dan heb je pech TENZIJ de software multithreaded is.

Overigens gaat dit topic dicht wegens niet genoeg gezocht ;)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

Topicstarter
Ja okay bedankt ik heb de infomatie die ik zocht, maargoed bedankt dus he! hehe sorry dat ik niet genoeg heb gezocht maar ik voel me ook geen tweaker hoor^^ Ik ga nu weer buitenspelen allemaal bedankt

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:41

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Als je op GoT geregistreerd bent, ben je een Tweaker. Dus als je hier post verwachten we dat je ook aan de GoT Huisregels houdt qua eigen inzet

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.