Toon posts:

Problemen met VoIP en 'xs4all only' ?

Pagina: 1
Acties:
  • 300 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een paar weken VoIP bij xs4all, en dat werkte tot voor kort prima; voor dit doel een Draytek Vigor 2700VG (Annex A) aangeschaft. Het instellen van het VoIP-account was een fluitje van een cent, en in de tabel met sip-accounts verscheen direct een 'R' ten teken dat het account met succes is geregistreerd.
Direct 'xs4all only' aangevraagd, met de bedoeling om zo snel mogelijk daarna mijn kpn-nummer te porteren en alle telefoonverkeer via VoIP te laten lopen.
Maar deze week waren er andere (netwerk)problemen, en om de zaak weer op de rails te krijgen heb ik de router ge-reset naar de fabrieksinstellingen, om daarna alle instellingen weer netjes in te voeren.

Bijna alles ging prima, maar het sip-account kan niet meer worden aangemeld. Als ik mijn VoIP-nummer bel, krijg ik de mededeling dat 'deze persoon onbereikbaar is', en als ik via het VoIP-nummer wil bellen, krijg ik de 'in gesprek'-toon.
Nu blijkt dat vrijwel gelijktijdig mijn 'xs4all only' is opgeleverd en dan heb je het probleem: maak ik ergens een foute instelling (onwaarschijnlijk, want de eerste keer ging dat zonder problemen) of is er tijdens of na de omzetting naar 'xs4all only' iets anders mis gegaan (en dan zit het probleem bij xs4all).

Ik heb alle instellingen (password, account nummer, sip-server enz.) wel drie keer gecontroleerd, zonder succes. En de xs4all-helpdesk, die altijd goed bereikbaar was, blijkt nu wachttijden te hebben die (eigen ervaring, meerdere keren geprobeerd) meer dan een uur bedragen, wat ook niet werkbaar is. :(

Zijn er anderen met soortgelijke ervaringen met VoIP en 'xs4all only' ? En zo ja, weet iemand wat hier de oorzaak van is ? En natuurlijk: heeft iemand een oplossing, of is dit een kwestie van afwachten en hopen dat xs4all weer eens bereikbaar gaat worden ? :O

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-12 16:18

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Je zou de vraag ook in XS4ALL Only kunnen stellen, mogelijk dat je daar meer kans hebt dat mensen die ook een Only-abbo hebben en je verder kunnen helpen.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-12 16:29

djidee

Mr. Slungel

ik ervaar er geen problemen mee, heb een st716, had het 087 geprogrammeerd staan, en na de overstap na xs4all only deed hij het nog perfect, en onlangs heb ik mijn 050 kunnen toevoegen, en dat gaat ook perfect :)

Je bent er wel zeker van dat je je wachtwoord ed goed hebt?? Probeer de webclient eens en kijk of het daar lukt... Loop ook even je instellingen na (kun je vinden in het service centre)

[ Voor 30% gewijzigd door djidee op 22-03-2007 10:12 ]

"Mekker, blaat"

• trabbit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-11 22:37
Ik had dit ook met de laatste firmware upgrade geloof 2.3.3.3 ofzo. Reset je modem een keer helemaal (8sec indrukken). Gebruik dan niet de back up configuratie maar stel alles met de hand in. Zolang je nog geen adsl2+ hebt stel dan gmit en geen multimode zoals in de handleiding van draytek. Bij mij doet die het dan weer.

Na de reset is er geen wachtwoord je kan gewoon doordrukken.

Tim

[ Voor 8% gewijzigd door trabbit op 07-04-2008 21:47 ]