Toon posts:

Tips voor nieuwe GFX card (8x AGP)

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Gezien het feit dat gisteravond mijn Ati 9800 pro het spreekwoordelijke loodje heeft gelegd ben ik op zoek naar een nieuwe video kaart. Omdat mijn systeem toch al weer gedateerd is (4 jaar oud) en mijn moederbord niet de nieuwste generatie kaarten aankan (tis een 8x agp dingetje) leek het me verstandig om naar de plek te gaan waar mensen verkeren met meer verstand van dit soort zaken.

De vraag is dus: Wat is een goede kaart die ik nu aan kan schaffen en die compatible is met een 8x agp moederbord? Indien mogelijk ook aangeven waar ik deze kaart dan nog kan aanschaffen!

NB: budget loopt ongeveer tot 150 Euro

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:43

ThunderNet

Flits!

Beste agp kaart die je momenteel kunt krijgen is de ATi X1950Pro AGP :) Is zelfs een apart topic over hier op GoT :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Verwijderd

Topicstarter
Dank je voor de snelle reactie, ik zal de ATi X1950Pro AGP eens nader gaan bekijken!

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06-2025

JvW

On my way home...

Vanzelfsprekend hangt dit in de eerste plaats af van je doel.
Je openingspost is dan ook niet echt volledig.

Qua AGP-kaart kun je tegenwoordig de Ati X1950pro krijgen in AGP. Dat is dan wel zo'n beetje het summum op AGP gebied. Kun je lekker mee met hedendaagse games. Prijsklasse ligt volgens mij rond de E200 (check anders de pricewatch maar even)

Mocht je van plan zijn binnenkort je computer te upgraden dan is dit een beetje weggegooid geld omdat een nieuw systeem toch een PCI-express kaart nodig zal hebben.

Mocht je een gebruikte 9800 (o.i.d.) zoeken dan kun je altijd even in de V&A kijken voor een gebruikte kaart.

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

Verwijderd

Topicstarter
Wederom dank voor de reacties en de links, ik zit momenteel nog niet aan een vervanging van mijn complete systeem toe. Mijn systeem is wel redelijk oud, maar functioneerd nog prima (2.66, 1,5 gig en nu dode 9800 pro). Ik zoek dus feitelijk een niet extreem dure replacement voor de overleden kaart, mijn zwaarste grafische gebruik van mijn kaart is i.m.o. World of Warcraft hetgeen nou niet een extreem zware grafische applicatie is (als ik het goed heb). Tevens zit een compleet nieuw top-of-the-line systeem niet in de begroting voorlopig.

Verwijderd

nvidia7600gt ati x1650 moet wel lukken voor rond de 150 euro.
x1950pro zit tegen de 200 aan.

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:11

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Edit:

Hmm, I stand corrected. AGP versie kost idd 200 euro

http://tweakers.net/price...riceMin=0&priceMax=&land=

Buiten budget van TS dus :)

[ Voor 23% gewijzigd door We Are Borg op 22-03-2007 06:34 ]

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:11

frankknopers

Goud is geen geld

Ik denk dat de TS al tevreden zal zijn met een mooi ATi X800 of nVidia 6800 kaartje. Kost ongeveer 100 euro 2e hands en heeft een best goede performance voor zijn geld. WoW draait er in elk geval uitstekend op.

Om nou meer geld uit te geven voor een X1950 kaart lijkt me niet verstandig, want daarvoor is je CPU eigenlijk niet snel genoeg. Je CPU zal een bottleneck worden en dat is jammer.

Dus beter die 100 euro besparen en opzij leggen voor een grotere upgrade naar PCI-E met een dualcore CPU enz..

Goud is geen geld

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:21

Nutral

gamer/hardware freak

7600GS is een goede keuze, ongeveer 100 euro en nieuw.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Deze vraag kan je vrij makkleijk zelf beantwoorden met het lezen van wat reviews van mogelijk geschikte kaarten. Ga daar dus even naar op zoek svp :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.