Harde Schijf niet openen

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

• noud
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-02 00:41
Hoi,

Ik kan mij harde schijf niet meer openen, ik heb er 2 een C en D. Onder C zit windows xp.

Als ik D schijf aan klik zegt hij De schijf in station D is niet geformateerd, wilt u de schijf nu formateren. Die schijf die niet meer doet heeft het gisteren nog gedaan.

Ee andere fout is dat ik mijn cdrom disk niet doet. Ik kan wel via verkennen muziek afluisteren..
Als fout geeft hij:

"Er is voor deze bewerking geen programma opgegeven bestand gekoppeld. Maak een koppeling via het onderdeel Mapopties via Config"

Als ik naar computer beheer ga, staat onder schijfbeheer onder D dat hij online is en 149 GB heeft
Onder eigenschappen op D, staat dat er niks opstaat.

AMD 64+
3200 +
2 GHZ
1024 werkgeheugen
maxtor 160 gb, 7200 rpm, diamondmax 10, 8 mb cache, s-ata ii

ik zal bij god niet weten hoe ik dit kan verhelpen. Ik heb laatst deamon tools gedownload en mee gewerkt. Misschien dat het daaraan ligt, DT is nu eraf gehaald.

Heeft iemand een idee; ik kreeg deze link gestuurd maar zou dan niet weten welke ik zou moeten hebben: OM FAQ / Beleid

hartelijk bedankt idd

Grz

Noud

Verwijderd

DaemonTools kan niet je hardeschijf om zeep helpen.

Je hebt dus 1 hardeschijf (niet 2 zoals je eerst zei) met 2 partities erop, C en D, klopt dat? Nu kun je D kennelijk niet meer openen omdat die 'niet geformatteerd' zou zijn. Sinds wanneer treedt dit probleem op?

Ik raad verder aan je hardeschijf te scannen met de utility van de fabrikant (Maxtor PowerMAX in dit geval), die je kunt vinden op Ultimate Boot CD (google). Als je die downloadt en brand op cd dan kun je er van booten en met de juist utility (druk op F2 in het menu, pijltje naar rechts en zoek de recente versie van Maxtor PowerMAX op) je hardeschijf scannen op fouten. Kies voor een 'full test' indien hij daarom vraagt.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zie de tips in je vorige topic zou ik zeggen. Harde Schijf niet openen

Wat ik al zei, je kunt het beste met een recover tool aan de slag omdat je partitie waarschijnlijk corrupt is. Met zo'n tool kun je er dan nog data vanaf halen alvorens je de partitie weggooit en opnieuw aanmaakt.

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

waarschijnlijk is je mbr in de soep gelopen dus. Staat allemaal netjes in de faq. waarom een tweede topic trouwens ??? de antwoorden staan al in de vorige

• noud
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-02 00:41
LS
hmm snap er vrij weinig van.. nu ben ik op die site gekomen van ultimatebootcd.> Download UBCD Maar wat moet ik kiezen. Ik snap echt niks van hard- en software af.

- Het probleem is vandaag voor het eerst opgetreden
- D schijf kan ik niet De Fragmenteren
- Maak hier toppic omdat bij de vorige toppic voor speciale toppic gevallen was ofzo
- Heb idd 2 partities

voor jullie is het heel erg duidelijk, maar maak een startup floppy ect zeg maar niets. Trouwens ik heb niet eens meer een diskette station :(

Kan ik geen systeemherstel doen? Of moet je dat op het laatste moment doen?

merci

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

noud schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 22:18:
LS
hmm snap er vrij weinig van.. nu ben ik op die site gekomen van ultimatebootcd.> Download UBCD Maar wat moet ik kiezen. Ik snap echt niks van hard- en software af.
Kun je je voorstellen dat iemand zich afvraagt wat je hier dan doet? Het lijkt me beter eens een goede vriend te vragen met wél de nodige kennis.

Als je zelf nu gaat rommelen aan de hand van evt. adviezen van andere GoT-members en het gaat mis ben je nog veel verder van huis.

Probeer het eens op een ander, wat minder moeilijk, forum zoals www. beginnersweb.nl. Misschien dat je daar iemand treft die je kan helpen.

ARME AOW’er

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

noud schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 22:18:

- Het probleem is vandaag voor het eerst opgetreden
- D schijf kan ik niet De Fragmenteren
- Maak hier toppic omdat bij de vorige toppic voor speciale toppic gevallen was ofzo
- Heb idd 2 partities

voor jullie is het heel erg duidelijk, maar maak een startup floppy ect zeg maar niets. Trouwens ik heb niet eens meer een diskette station :(

Kan ik geen systeemherstel doen? Of moet je dat op het laatste moment doen?

merci
ipv startup floppy kun je ook een cdtje gebruiken natuurlijk.
Maar waarom niet eerst met een tooltje onder windows proberen of je kunt recoveren, je hebt immers nog een goede partitie over.

En mocht die data die erop staan niet belangrijk meer zijn kun je de partitie gewoon wegknikkeren en opnieuw aanmaken.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

ik kreeg deze link gestuurd maar zou dan niet weten welke ik zou moeten hebben: OM FAQ / Beleid
Anders lees je het linkje gewoon even? :)
De ervaring leert dat de ene programma in een bepaalde situatie wel werkt en de andere pas in een andere situatie. Het is dus ondoenlijk om te zeggen waarmee je het beste de data kunt redden. De kunst is dus om zélf zoveel mogelijk datarecoverytooltjes te verzamelen en ze allemaal uit te proberen.
Mocht zelfs het begrijpen van de FAQ voor jou te hoog gegrepen zijn, dan raad ik je aan om hulp van een ervaren computergebruiker of van de PC-boer in te schakelen. Hier op GoT wordt wel een minimuminzet en basiskennis van je verwacht namelijk ;) Zie ook de Registratievoorwaarden / korte FAQ.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.