Harde Schijf niet openen

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008

• noud
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-02 12:40
hoi ik kan mij harde schijf niet meer openen, ik heb er 2.De ene doet het, de ander niet. Als foutmelding geeft hij:

"of ik mijn schijf wil defragmenteren" aan.

Een ander fout is dat ik geen cd roms kan afspelen.
Als fout geeft hij:

"Er is voor deze bewerking geen programma opgegeven bestand gekoppeld. Maak een koppeling via het onderdeel Mapopties via Config"

ik zal bij god niet weten hoe ik dit kan verhelpen. Ik heb laatst deamon tools gedownload en mee gewerkt. Misschoen dat het daaraan ligt, DT is nu eraf gehaald.

tnx voor de help

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:27

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Hoe bedoel je? "kan mijn harde schijf niet openen"? Welk OS? Wat wil je doen? Hoe doe je het? Specs van je systeem? En wat voor cd-roms wil je afspelen? Data of audio? En hoe doe je dat?

Graag wat meer info, want hier kunnen we vrij weinig mee.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• noud
Ik kan niet in mijn Hard Disk komen. Ik wil gewoon bij mijn bestanden komen.
Het enige wat hij vraagt is het formateren verhaal.

Ik kan helemaal niks op cd rom afspelen.

AMD 64+
3200 +
2 GHZ
1024 werkgeheugen
maxtor 160 gb, 7200 rpm, diamondmax 10, 8 mb cache, s-ata ii

ps ik ben echt een noob in pc tech.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:27

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Vertel aub eens wat meer. Heeft die 2e schijf het wel gedaan? Of komt ie uit een andere pc? Ziet de bios van je PC hem wel goed? Wat zie je in Computer Beheer? (uitgaande dat je XP draait).
Wees aub duidelijk. Eerst had je het over defragmenteren, nu ineens over formateren. Da's nogal een verschil :)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• noud
Ik heb 2 harde schijven een C en D. Onder C zit windows xp. Als ik D schijf aan klik zegt hij De schijf in station D is niet geformateerd, wilt u de schijf nu formateren. Die schijf die niet meer doet heeft het gisteren nog gedaan.
Als ik naar computer beheer ga, staat onder schijfbeheer onder D dat hij online is en 149 GB heeft
Bij de Cd/dvd rom staat niks..

Ik kom niet in mij bios, snap er niks van Wat moet jullie meer weten...

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

noud schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 19:55:
Ik kan niet in mijn Hard Disk komen. Ik wil gewoon bij mijn bestanden komen.
Het enige wat hij vraagt is het formateren verhaal.

Ik kan helemaal niks op cd rom afspelen.

AMD 64+
3200 +
2 GHZ
1024 werkgeheugen
maxtor 160 gb, 7200 rpm, diamondmax 10, 8 mb cache, s-ata ii

ps ik ben echt een noob in pc tech.
No offence, maar GoT is een forum waar de wat meer geavanceerde gebruikers zitten. Allereerst verwacht men dat je zelf e.e.a. uitzoekt/probeert voordat er een topic wordt geopend. Ik krijg niet het idee dat je dat hebt gedaan..zo ja, vermeld al je stappen dan.

• noud
omdat ik niet zou weten welke stappen ik zou moeten ondernemen. En ik vind Tweakers onduidelijk waar ik mijn toppic kan plaatsen. Dus vandaar hier maar, dacht ik goed zat..

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Gezien een hdd onder opslagmedia valt is het raadzaam in die FAQ te kijken. En dan met name OM FAQ / Beleid dit stukje om je data terug te kunnen krijgen :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:34

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

GoT is niet zo onduidelijk. Jij bent zeer onduidelijk in het omschrijven van je probleem. Begin eens met voor jezelf op een rijtje te zetten wat er mis is. Ga vervolgens op zoek naar hoe je dat accuraat kunt omschrijven in computertermen. Dan wordt opeens een stuk duidelijk waarop GoT je terecht kunt.

Maar let wel: overal op GoT verwachten we dat je zelf de moeite doet om zaken op te zoeken, om zelf dingen te proberen en om als je post duidelijk en volledig te posten :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.