Toon posts:

Nieuw pctje check

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Moederbord: Intel DG965WH
Geheugen: Kingston 2 GB DDR2 800 Mhz (komt later mss nog 2 GB bij )
Processor: (Na prijsverlaging) Core 2 E6700
Videokaart: XFX 8800 GTS/560 XT (aangezien deze maar 20 euro duurder is dan de normale)
HDD: 2x Western Digital 250GB 16MB 7200rpm SATA2 Caviar (raid 0)

Kast: Sunbeam Trio (voorlopig)
Voeding: Sweex 650 W low noise (van de zaak voorlopig)
DVD-RW: 2x Samsung SH-5183l
Monitor: Samsung 226BW 22” LCD
Boxen: Logitech X-530 5.1 set

Grotendeels heb ik dit nu binnen of besteld op processor en videokaart na.
Heeft dit ergens iets niet van hetzelfde niveau wat kan belemmeren?

En mss wat opties voor me voeding (deze houden? of andere? zo ja welke?)

Alvast bedankt voor de reacties :D

Verwijderd

Voeding lozen, dat wil je echt niet met zo'n systeem. Waarom niet? Omdat het een niet al te stabiele voeding zal zijn, en omdat de 'low noise' aanduiding waarschijnlijk van geen kant klopt.
Welke voeding wel? Kijk in Welke voeding heb ik nodig? Deel 16.

Ook zou ik een normale GTS kopen, dat snelheidsverschil (en meer) kun je er zelf net zo makkelijk bij klokken, en je hebt toch weeer 20 euro bespaard!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Heeft dit ergens iets niet van hetzelfde niveau wat kan belemmeren?
Dat hangt er helemaal vanaf wat je met de pc doet, wat je verdere budget is, wat je verstaat onder belemmeren en waar je zelf over twijfelt.
Kortom, daar valt geen antwoord op te geven.

Voeding direct wegdoen, Sweex = bagger. Kijk anders ook eens even in het voedingentopic in OH, kun je zat informatie vinden.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:17

The Eagle

I wear my sunglasses at night

De tip van cpec over het voedingstopic is wel een aardige. verder: Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-01 20:35
Wat is je budget en wat kost dit geheel nu? Misschien wel interessant om te vermelden voor mensen die zelf ook aan het samenstellen zijn. Voor de rest interessant systeem inderdaad. Alleen inderdaad zoals hierboven al wordt aangegeven, die voeding niet doen!

flickr - WOT Profile - Game PC

• Il Ljama
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-01 12:58

Il Ljama

Spits ya in the face!

800 Mhz geheugen. Ik weet niet wat je ermee wil doen, maar lijkt me overkill

It's better to remain silent and be thought a fool, than to speak out and remove all doubt!

Verwijderd

Topicstarter
Il Ljama schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 13:26:
800 Mhz geheugen. Ik weet niet wat je ermee wil doen, maar lijkt me overkill
hoezo overkill is het max wat op het moederbord kan.

Ik zou voor de rest even kijken naar een andere voeding.

En jah.... bugjet heb ik niet geef gewoon geld uit als water :P denk dat ik momenteel even ruim geschat tussen de 1500 en 2000 zit mss wel meer zelfs maar ga het even uitrekenen.

Verwijderd

Topicstarter
RoD schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 13:22:
[...]

Dat hangt er helemaal vanaf wat je met de pc doet, wat je verdere budget is, wat je verstaat onder belemmeren en waar je zelf over twijfelt.
Kortom, daar valt geen antwoord op te geven.

Voeding direct wegdoen, Sweex = bagger. Kijk anders ook eens even in het voedingentopic in OH, kun je zat informatie vinden.
Heb gelezen dat jullie dat bottleneck noemen. (dat bedoel ik)

• Il Ljama

Il Ljama

Spits ya in the face!

Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 13:33:
[...]

ja en als je niet overklokt heb je er geen zak aan. Overkill dus in de zin van wel kopen en niet gebruiken ;)

It's better to remain silent and be thought a fool, than to speak out and remove all doubt!

Verwijderd

Topicstarter
1820 euro met andere voeding.

Over de 2000 euro met 4 GB geheugen dit is wel excl OS komt dan 160 euro voor oem vista ultimate bij.

Totaal prijs (voor mij) 2200 euro

Mij is verteld dat op dit moederbord niet eens valt over te clocken

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2007 13:57 ]

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 13:33:
[...]

En dat betekent dat het geen overkill is? :? Beetje rare redenering.
Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 13:35:
[...]

Heb gelezen dat jullie dat bottleneck noemen. (dat bedoel ik)
Dan nog valt er geen antwoord op te geven als je niet eens vermeldt wat je eisen zijn.
Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 13:40:
1820 met andere voeding over de 2000 met 4 GB geheugen dit is wel excl OS komt dan 160 euro voor oem vista ultimate bij.

Totaal prijs (voor mij) 2200 euro

Mij is verteld dat op dit moederbord niet eens valt over te clocken
Waarom dan geheugen met zoveel mhz?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb niet echt eisen, ben deze pc gaan maken voor te gamen en wil gewoon nergens op stuiten dat ie niet soepel draait ook gebruik ik hem als test pc voor me werk om bepaalde software op te testen.

En het geheugen wat ik nu heb is standaard aangeraden bij dit moederbord. (door de leverancier)

Zalman ZM600-HP lijkt mij goed als voeding?

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:07
Om het geheugen even uit te leggen: Je gebruikt dualchannel. In dat geval kun je de FSB delen door 2 om van de totale FSB capaciteit gebruik te maken. De FSB van een E6700 is 1066MHz -> 1066/2 = 533MHz. Als je 2 / 4 latjes DDR2-533MHz in dualchannel laat lopen heb je al zo goed als je maximale bandbreedte. 800MHz is alleen leuk als je gaat overclocken. Dna kun je die FSB namelijk omhoog gooien zonder dat het geheugen dit niet aan kan. Ik zou mooi 667MHz halen, meer dan genoeg en wat goedkoper.

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 13:55:
Ik heb niet echt eisen, ben deze pc gaan maken voor te gamen en wil gewoon nergens op stuiten dat ie niet soepel draait ook gebruik ik hem als test pc voor me werk om bepaalde software op te testen.
Dan zou ik eerst even wat meer onderzoek gaan doen voordat je straks wat koopt wat je helemaal niet nodig hebt. Je systeem is prima voor games, maar wellicht kun je met minder ook wel toe.
En het geheugen wat ik nu heb is standaard aangeraden bij dit moederbord. (door de leverancier)
En die geloof jij op zn woord? :?
Zalman ZM600-HP lijkt mij goed als voeding?
Reviews gelezen?
Verder maakt Zalman goede voedingen ja. Geen verkeerde keus.

• Il Ljama

Il Ljama

Spits ya in the face!

GremliN-Online schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 14:00:
Om het geheugen even uit te leggen: Je gebruikt dualchannel. In dat geval kun je de FSB delen door 2 om van de totale FSB capaciteit gebruik te maken. De FSB van een E6700 is 1066MHz -> 1066/2 = 533MHz. Als je 2 / 4 latjes DDR2-533MHz in dualchannel laat lopen heb je al zo goed als je maximale bandbreedte. 800MHz is alleen leuk als je gaat overclocken. Dna kun je die FSB namelijk omhoog gooien zonder dat het geheugen dit niet aan kan. Ik zou mooi 667MHz halen, meer dan genoeg en wat goedkoper.
exactly my point

Verwijderd

Topicstarter
ja reviews gelezen iedereen was er tevreden over (de 400 niet)

GremliN-Online dankje dat is egt een perfecte uitleg

toch laat ik het geheugen wel zitten (heb het nu toch al) en maybe als ik geheugen bijkoop ook gelijk een nieuw moederbord koop waarmee wel over te klokken valt.

Maar eerst maar eens zien hoe het nu gaat draaien.

Edit :
Il Ljama nu snap ik jou ook :P

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2007 14:25 ]

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

Duoplus, welkom op GoT zoals je hebt kunnen lezen tijden het registreren is dit niet de manier om een topic te openen.
Lees voortaan ook de CSL policy door om te weten wat we in dit specifieke subforum van je verwachten :)

Kijk in Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? wat er in een boodschappenlijstjestopicstart hoort te staan. Bij gebrek aan eigen inzet gaat deze dicht :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.