[DVD] m'n allereerste dual-layer in de soep

Pagina: 1
Acties:
  • 3.738 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-12-2025

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Ik heb een NEC-ND4550 brander in een XP x64 SP1 bak hangen, en ik ben zojuist mijn allereerste dual-layer DVD wezen branden. Maar gelijk al (alsof ik de goden verzocht door iets nieuwerwets te proberen) ging het mis (goed getest hoor...)

Ik gebruik de nieuwste Nero en nero geeft een knetterharde "write error" als eerste van de zee errors in het log. single-layer dvd's gaan uitstekend. Het is ook geen compilatie die hij moest overburnen ofzo. Niks aan het handje zou ik zeggen. Nouja, het was dan wel iets speciaals: het was een UDF-indeling met één groot 8GB bestand. Dat moest wel in UDF, want ISO laat zulke grote bestanden om de een of andere reden niet toe. Maar verder niks speciaals, volgens mij.

Het log heb ik online gezet ;)

Ik probeer het liever niet opnieuw zonder dat ik redelijkerwijs kan aannemen dat het wel gaat werken. De dual-layer dvd'tjes zijn tenslotte niet bepaald goedkoop :(

Iemand een idee hoe ik het kan fixen?

日本!🎌

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-02 11:44
Probeer andere media, ongeacht of het Duallayer is, kan geen enkel merk brander garanderen dat hun brander prima werkt met alle beschikbare cd/dvdrs.
Maarja Duallayers zijn gewoon hun centen niet waard. Het bestand in tweeen splitsen en op DVD-r zetten is geen optie?

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-12-2025

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Dat is zeker geen optie nu ik de dvd's al heb. Zou toch fijn zijn om te weten dat ik niet het hele doosje (van nu nog 24) weg kan flikkeren...

Het aparte is dus, zoals hopelijk duidelijk is in het log, dat het pas helemaal op het einde de mist in gaat. Dan zou je toch zeggen dat hij wel degelijk die dvd kan branden, maar ergens op het eind doet hij iets niet goed.

日本!🎌

Verwijderd

Ik snap geen zak van die log.
Na het cachen van de files word de disc gefinalized, daarna word de L0 data zone ingesteld, daarna word laag 1 gebrand en daarna word het booktype ingesteld :S

Bij mijn weten zou nero het als volgt moeten doen:
Cachen
Bookype instellen
L0 data zone berekenen (laatste twee mogen verwisseld worden)
Laag 0 branden
Laag 1 branden
Finalizen

maar goed....

Je vermeld wel je windows versie (?) maar niet je gebruikte media ;-)
En laat dat laatste nou net het belangrijkste zijn want er is weinig goede DL media te vinden.
Ik zie ook dat je op 8x probeert te branden. Het is sterk afhankelijk van je media of dat werkt of niet.

Ik zou zeggen: brand nog eens een DL met Imgburn, die logt net even wat fijner voor het geval er wat mis gaat.
Een foutje kan gebeuren en je alternatief is je lege DVD's in de kast leggen dus nog een keer branden lijkt me op dit moment gewoon je beste optie.

En waarom een 8GB bestand branden?
Uit veiligheidsoverwegingen lijkt het me toch echt vele malen beter om die te splitsen en wat par2 aan te maken.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:56
De media maakt zoals al gezegd vaak veel uit. Volgens mij hebben de meeste mensen met NEC branders goede ervaringen met Verbatim schijfjes, ook de duallayer variant. Die met MKM001 mediacode dus.

Een andere (3rd party) firmware kan misschien ook helpen? Die van Liggy & Dee ofzo?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Uit de log:
Session fixation error
Could not perform end of Disc-at-once
Uit de FAQ:
Could not perform end of disc at once
Could not perform fixation
Session fixation error
Illegal operation
Illegal media
- oude/slechte firmware
- incompatibele media
- incompatibel brandprogramma
- schakel alle virtuele drives uit (InCD, Daemontools, Alcohol, CloneCD, etc)
- brander is stuk
Ga eerst het softwarematige gedeelte na; schakel de eventuele virtuele drives uit en probeer daarna met nieuwe firmware in dezelfde brandprogramma; en daarna met updates voor de brandsoftware of andere brandsoftware; en daarna met ander media (je kunt ook per schijfje kopen). Mocht dat allemaal op niks uitlopen dan is er wellicht iets mis met de brander.

• Mastakilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-02 16:54
ik heb een zeer vergelijkbaar probleem

ik probeer een 8GB iso te schrijven met nero op een vertabim 2.4x DL DVD (normaal gezien de beste DL DVDs van het moment) en hij faalt al onmiddellijk bij mij

ook met een session fixation error

ik heb een benq DW1655 met een recent firmware
:?

• Mastakilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-02 16:54
aha fixed door daemontools af te zetten en te rebooten

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

En nu de volgende keer dat soort dingen eerst doen voordat je om hulp gaat vragen :+

Verwijderd

Om toch even hierop terug te komen. Helaas komt dit probleem niet gek veel voor op het internet, maar deze topic komt er nog wel het meeste in de buurt. Ook ik heb dit probleem, hetzij enkel met Dual Layer DVD's. Steeds net voor of net na het beginnen van het branden van de tweede layer gaat die de soep, met NERO 7.x

Ik heb een NEC ND-3500A(G), heeft altijd goed gewerkt met 4,3GB DVD's. En in het verleden eenmalig een keer een DL-DVD gebrand, maar de inhoud bleek anders. Ik had toen via ISO bestanden van max 350 MB groot gebrand. Nu wil ik een bestand van 8GB branden en dat kan alleen met UDF. Ik heb dus om te testen vandaag een DL-DVD gebrand vol met kleine bestanden, en dus mogelijk via ISO en verrek dit ging prima. Ik las over Alcohol 120% dat invloed kon hebben op het brandproces. Oke, verwijderd en gereboot en weer een poging, en ook die mislukte.

Ik dacht gisteren dat het aan brander kon liggen dus ik heb een nieuwe NEC AD-7170S gekocht en ook die heeft dezelfde problemen ermee. Verder heb ik gebrand via Roxio Easy Media Creator, geen succes. Via een andere Windows, ook niet succesvol. Via een ander merk DVD-DL (eerst had ik Mediarange, nu Philips): beide merken dezelfde fouten. Via een upgedrade firmware: ook geen succes.

Dus na veel mogelijke oplossingsrichtingen zoeken, kom ik hier nog steeds niet uit.

• Politoer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-12-2024
Ook ik heb een NEC ND-3500A(G) waarmee ik al vele DVD5's zonder problemen heb gebrand. Zodra ik echter een DVD9 probeer te branden onstaan altijd foutmeldingen in Nero 7.5 (ofwel bij de laagwissel of aan het eind van het branden). Die fouten komen dan in beeld bij het verifieren door Nero.
Vandaag een nieuwe NEC AD 7173S (feitelijk Optiarc brander) geinstalleerd en weer een DVD9 gebrand. Helaas, ook nu weer fouten in diverse sectoren, zij het dat de film wel gewoon speebaar lijkt te zijn. Het is mij een raadsel waar dit door veroorzaakt wordt. Overigens gebruik ik Profselect DVD+R DL schijfjes (gekocht bij PMTEurope) met mediacode Ritek D01.

Marcel

Verwijderd

Wel OT maar toch...

Ik zag dit in je log...

CdRomPeripheral : _NEC DVD_RW ND-4550A atapi Port 0 ID 0 DMA: On
DiskPeripheral : Maxtor 7L250S0 BANC m5288 Port 2 ID 0 DMA: Off
DiskPeripheral : WDC WD740GD-50FLC0 33.0 m5288 Port 2 ID 2 DMA: Off
CdRomPeripheral : MJ3444H QJX374H 1.0 a8n61ofe Port 3 ID 0 DMA: Off

Je DMA staat uit voor je 2 harde schijven ?

• gerritman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-07-2024
Wat bij mij de oplossing bracht was de laatste firmeware en de brander als master te configureren (stond op cable selekt)
Pagina: 1