AVM FritzBox 7140 instellen msn nummers?

Pagina: 1
Acties:
  • 651 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• peter248|IA
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 29-04-2024
Ik heb sinds kort een AVM FritzBox 7140 in de annex A uitvoering (internationale versie). Het lukt me echter maar niet om te bellen via de lifeline.

Ik heb deze 7140 aangesloten op ISDN. De msn nummers stel ik in in het volgende formaat (fictieve nummer):
771111111

Ik heb het ook al geprobeerd met de 0 erbij in het netnummmer. En ook al zonder netnummer. Het maakt allemaal geen verschil. DE toon die ik krijg is zoiets als tuut-tuut-tuut dan weer niks en dan weer hetzelfde.

Iemand een idee wat ik fout doe?

Groeten,
Peter

• LeGato23
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Heb je dit topic al gelezen?
Wellicht dat hier nuttige info voor je in staat.
Fritz!Box Fon

• peter248|IA
LeGato23 schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 23:05:
Heb je dit topic al gelezen?
Wellicht dat hier nuttige info voor je in staat.
Fritz!Box Fon
Zojuist helemaal gelezen. Helaas geen antwoord gevonden op mijn vraag :?

Kan het soms zijn dat ik de landcode voor het msn nummer moet invullen? Dus:
0031771111111

Moet de fritzbox trouwens altijd ge-reboot worden na het wijzigen van dit soort instellingen?

• peter248|IA
Niemand een idee? Ik wordt een beetje ongeduldig met dat ding. Analoog aangesloten via een BlueFritz centrale werkt het wel. Maar rechtstreeks op ISDN wil ie niet? Wat doe ik fout?

• LeGato23
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
peter248|IA schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 22:37:
Ik heb sinds kort een AVM FritzBox 7140 in de annex A uitvoering (internationale versie). Het lukt me echter maar niet om te bellen via de lifeline.
Ik heb deze 7140 aangesloten op ISDN.
Uhm.. zou je voor ISDN eigenlijk geen Annex B nodig hebben bedenk ik me ineens?

• peter248|IA
LeGato23 schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 23:54:
[...]

Uhm.. zou je voor ISDN eigenlijk geen Annex B nodig hebben bedenk ik me ineens?
Volgens de winkel waar ik hem gekocht heb niet. Ik heb me dat ook al vaker afgevraagd maar in andere fora meen ik hetzelfde gelezen te hebben. Het Annex B heeft dan alleen maar betrekking op het ADSL gebeuren.

In mijn geval heb ik dan ook een aparte ISDN lijn en een aparte ADSL (over analoog) lijn. Dus een zogenaamde Annex A versie van de fritzboxen (7140 maar ook 7050) zou voor telefonie dan toch ook regelrecht op de NT1 (ISDN) aangesloten moeten kunnen worden?

• martin2005
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-10 10:25
peter248|IA schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 09:58:
[...]

Volgens de winkel waar ik hem gekocht heb niet. Ik heb me dat ook al vaker afgevraagd maar in andere fora meen ik hetzelfde gelezen te hebben. Het Annex B heeft dan alleen maar betrekking op het ADSL gebeuren.

In mijn geval heb ik dan ook een aparte ISDN lijn en een aparte ADSL (over analoog) lijn. Dus een zogenaamde Annex A versie van de fritzboxen (7140 maar ook 7050) zou voor telefonie dan toch ook regelrecht op de NT1 (ISDN) aangesloten moeten kunnen worden?
Ik kan de redenatie volgen en wat betreft ADSL niet onwaar, maar ben toch bang dat het in de praktijk zo niet werkt. De aansturing van een analoge of ISDN lijn voor telefonie is echt anders... en ik denk niet dat een FB (Annex A of B ) voor spraak zowel analoog als ISDN aankunnen....

Je hebt toch ook best een aparte situatie zo met twee lijnen....

• peter248|IA
martin2005 schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 10:14:
[...]

Ik kan de redenatie volgen en wat betreft ADSL niet onwaar, maar ben toch bang dat het in de praktijk zo niet werkt. De aansturing van een analoge of ISDN lijn voor telefonie is echt anders... en ik denk niet dat een FB (Annex A of B ) voor spraak zowel analoog als ISDN aankunnen....

Je hebt toch ook best een aparte situatie zo met twee lijnen....
Ik krijg ook het gevoel dat het niet zal gaan werken. Helaas klopt de voorlichting van de winkel en AVM dan niet. Ik heb zojuist een e-mail naar de benelux support van AVM gestuurd. Hopelijk krijg ik gauw een duidelijk antwoord.

Het is inderdaad een beetje een vreemde situatie met die twee lijnen. Maar de ADSL provider bied een prima oplossing bij mij in de regio. Een 8 Mb (of is het MB?) verbinding voor EUR 19,95 zie je niet zo vaak, toch? En tja, ISDN had ik al eerder. De ADSL provider eist wel een dedicated lijn voor de ADSL verbinding.

• martin2005
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-10 10:25
peter248|IA schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 11:00:
[...]
Het is inderdaad een beetje een vreemde situatie met die twee lijnen. Maar de ADSL provider bied een prima oplossing bij mij in de regio. Een 8 Mb (of is het MB?) verbinding voor EUR 19,95 zie je niet zo vaak, toch? En tja, ISDN had ik al eerder. De ADSL provider eist wel een dedicated lijn voor de ADSL verbinding.
Om die reden heb ik tijdelijk een kabelabonnementje voor internet. In de tussentijd ISDN laten downgraden naar analoog. En nu dus weer lekker aan het shoppen voor ADSL. Wel een beetje jammer in een dorp in de polder te wonen..... maakt de keus een beetje beperkt. Maar we raken off-topic....

• peter248|IA
Dat is inderdaad ook een mogelijkheid. M'n huidige ADSL provider bevalt me echter nog prima. Gisteravond voor het eerst via Voipbuster een telefoontje gepleegd. Ging prima. Als ik goed reken en hoofdzakelijk naar vaste nummers bel dan betaal ik straks tussen 22 en 25 euro per maand voor mijn ADSL inclusief telefonie (abo én verbruik). Dat scheelt toch zeker weer een tientje per maand met KPN IPB :)

• OrakelJos
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
(overleden)
peter248|IA schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 01:00:
[...]

Zojuist helemaal gelezen. Helaas geen antwoord gevonden op mijn vraag :?

Kan het soms zijn dat ik de landcode voor het msn nummer moet invullen? Dus:
0031771111111

Moet de fritzbox trouwens altijd ge-reboot worden na het wijzigen van dit soort instellingen?
Nummer moet worden ingesteld zonder landnummer of nullen dus 77111111. Geen reboot nodig.

Bij de 7140 Annex A wordt een speciale Y-kabel meegeleverd die bedoeld is voor een analoge telefoon. De aansluiting op de 7140 bevat op de RJ45 aansluiting 2 pinnen voor ADSL, 2 voor analoge telefoon en 4 voor ISDN. Met de Y-kabel voor de Annex A wordt echter uitsluitend de analoge aansluiting naar buiten gevoerd. Op www.ip-phone-forum.de vind je de juiste aansluitingen. Ik vrees dus dat je zelf een kabeltje in elkaar moet knutselen. Andere mogelijkheid is de RJ45 van de Fritz!box uit te laten komen in een dubbele RJ45 of RJ11 aansluitdoos waarbij je de eerste zodanig aansluit dat daarop ADSL ingevoerd kan worden en de anderen met de 4 ISDN aansluitingen.

• peter248|IA
OrakelJos schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 22:59:
[...]

Bij de 7140 Annex A wordt een speciale Y-kabel meegeleverd die bedoeld is voor een analoge telefoon. De aansluiting op de 7140 bevat op de RJ45 aansluiting 2 pinnen voor ADSL, 2 voor analoge telefoon en 4 voor ISDN. Met de Y-kabel voor de Annex A wordt echter uitsluitend de analoge aansluiting naar buiten gevoerd. Op www.ip-phone-forum.de vind je de juiste aansluitingen. Ik vrees dus dat je zelf een kabeltje in elkaar moet knutselen. Andere mogelijkheid is de RJ45 van de Fritz!box uit te laten komen in een dubbele RJ45 of RJ11 aansluitdoos waarbij je de eerste zodanig aansluit dat daarop ADSL ingevoerd kan worden en de anderen met de 4 ISDN aansluitingen.
Bedankt OrakelJos! Jouw info bevatte precies de info die ik zocht. Ik heb alle aansluitgegevens verzameld en zelf een kabel gemaakt. Netwerkkabel met aan één kant de normale netwerkstekker (RJ45) en aan de andere kant drie stekkertjes: ADSL (RJ11), analoge telefonie (RJ11) en ISDN (RJ45). En het werkt nu super!

Thanks voor de hulp en tips!

Groeten,
Peter
Pagina: 1