[PC] Silent Hunter 4: Wolves of the Pacific

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 9.970 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:57
Afbeeldingslocatie: http://ramondejesus.be/imgupload/images/sh4head.jpg

Silent Hunter 4: Wolves of the Pacific is uit!

Silent Hunter is een populaire serie waarbij je de kapitein van een onderzeeboot mag spelen. In Silent Hunter 3 speelde je in de tweede wereldoorlog aan duitse zijde. In Silent Hunter 4 speel je een amerikaanse kapitein in de japan-oorlog.

Silent Hunter 4 heeft een aantal verbeteringen boven SH3, zoals een uitgebreider multiplayer-systeem.

Op http://silenthunter4.uk.ubi.com/ kan je alle informatie over dit spel vinden. Verder weet ik nu ff niet meer te vertellen maar dat komt misschien nog ;)

Topic over Silent Hunter 3
[PC] Silent Hunter III

Screenshots:
Afbeeldingslocatie: http://ramondejesus.be/imgupload/images/61141-SH4_screen_p2_0.jpg

Afbeeldingslocatie: http://ramondejesus.be/imgupload/images/61148-Sh4_screen_p3_2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://ramondejesus.be/imgupload/images/61151-Sh4_screen_p3_3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://ramondejesus.be/imgupload/images/61154-Sh4_screen_p3_5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://ramondejesus.be/imgupload/images/61157-Sh4_screen_p3_9.jpg

Afbeeldingslocatie: http://ramondejesus.be/imgupload/images/61160-SH4_screen_p4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://ramondejesus.be/imgupload/images/61219-Sh4_screen_p3_1.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Ramon op 20-03-2007 23:11 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:32

Angeloonie

Cheeseburger Addict

:o Die screenshots zijn wel vet, maar helaas meer artwork dan in-game neem ik aan.

Silent Hunter 3 heb ik een tijdje gespeeld, best vermakelijk en spannend. Ga deze ook maar proberen denk ik.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04 13:11
Hopelijk niet weer die irritante beveiliging die ze voor deel III hebben gebruikt, die fuckte mn systeem nogal, ondanks dat ik een legale cd had...

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcManiaxx
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-04 10:28

PcManiaxx

ondertitel duh

DIt is volgens mij echt geen artwork maar ingame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

starforce? Anders koop ik 'm NIET!

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Snakiej schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 22:56:
Hij heeft SecuROM 7.31.0011, niks aan de hand dus :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarkov
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-04 14:15
Snakiej schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 22:56:
Dus je koopt hem alleen als er Starforce op zit?
Nou ja als jij dat echt wilt dan wil ik me best een nette brief naar Ubisoft schrijven om dat te implementeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:37
Gister binnen gekregen! Ziet er zeer gelikt uit! Ook de explosies zijn goed gedaan.
Al heb ik wel een aantal fouten gezien, vooral grafisch. Zo keek ik van de zijkant naar mijn watch-officer en was meneer opeens eensoort van boordkarton...
Ook de ogen verdwijnen regelmatig of zijn veel te groot.

Voor de rest even wennen maar speelt wel lekker.

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Heb hem nu een uurtje gespeeld. Grafisch merk ik niet veel verschil met SH3, maar die heb ik voor het laatst gespeeld in 2004, misschien komt het daar door.

Sommige dingen zijn wel iets mooier, zo liggen er nu rotsblokken op de bodem, zie je waterplanten (die wel maar uit 10 pixels bestaan als je te dichtbij komt) en worden er echt gaten geslagen in de romp van een schip (je kan naar binnen kijken, als zit er niks in behalve een texture met leidingen enzo..).
Verder is het grote verschil met SH3 dat uh... de vijandelijke schepen nu een Japans vlaggetje hebben :P De interface is vrijwel hetzelfde, alles is hetzelfde. Het is meer een SH3+, SH3 met betere graphics en het speelt zich af in een ander werelddeel, that's all.

Significante verbeteringen die SH4 net dat beetje extra geven ben ik nog niet tegengekomen.
kw_nl schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 11:31:
Zo keek ik van de zijkant naar mijn watch-officer en was meneer opeens eensoort van boordkarton...
Ook de ogen verdwijnen regelmatig of zijn veel te groot.
Ah, dat ligt dus niet aan mijn versie. De eerste 5 minuten waren m'n mannetjes normaal, nu zijn ze allemaal plat. Ook de Japs op hun eigen schepen zijn plat.

Overigens een verschil met SH3 wat ik niet helemaal snap: de sub (iig waarmee ik gisteren speelde) heeft opeens 2 periscopen, 1 attack peri en 1 watch peri. Maar beide werken hetzelfde en met beide kun je torpedo's afschieten. Wat is het verschil dan? :P

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-05 10:32
Gizz schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 12:51:

Overigens een verschil met SH3 wat ik niet helemaal snap: de sub (iig waarmee ik gisteren speelde) heeft opeens 2 periscopen, 1 attack peri en 1 watch peri. Maar beide werken hetzelfde en met beide kun je torpedo's afschieten. Wat is het verschil dan? :P
In SH3 zat dat ook al.
De watch peri kan verder "inzoomen" dan de attack peri, maar deze is ook groter en daardoor beter zichtbaar voor de vijand. Ook laat de grotere watch peri grotere golven achter zich.
Voor ver af is de watch peri dus goed... maar kom je dichterbij zul je toch echt de attack peri moeten gebruiken wil je langer onopgemerkt blijven.

Kheb em gisteren overigens ook besteld. Kwam er ook pas de vorige week achter dat ie nu al uit zou komen, hele leuke verrassing dus. Heb me echt heel goed vermaakt met SH3 en zal deze zeer waarschijnlijk ook helemaal gaar spelen.
Heb de collectors edition besteld... heb echter geen idee wat er extra in zit :/
We zullen zien morgen wanneer ie uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Dank voor de uitleg :)

Betreffende de BMI van de mannetjes in het spel: net weer een potje gespeeld, eerst zijn ze normaal, na 10 minuten werden ze gehalveerd in dikte. Na 10 minuten waren ze geheel plat en na wat intensief heen en weer geswitch tussen verschillende views waren ze opeens weer normaal :P

Voor de mensen die het spel al hebben: Hoe is bij jullie het beeld onder water? Bij mij totaal niet zoals de screenshots in de openingspost. Waar ik ook vaar (Japan, Pearl Harbour etc.), overal zweeft een dikke laag plankton waardoor je maar 10 meter kan kijken. Heb alles op High (dus ook licht defractie onder water etc.), maar het lijkt totaal niet op het beeld uit de OP.

Terwijl het beeld boven water bij mij mooier is dan in de OP (de golven bijvoorbeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Is dit deel beter dna deel 3 of niet. Deel 3 was goed gedaan maar had enkele ENORME tekortkomingen. De single player zoog KEIHARD. Er zaten een paar uiterst irritante bugs in. En het was soms echt te moeilijk of gewoon weg onduidelijk dat het niet leuk meer was. Moeilijk ok. Onduidelijkheid irriteerde me.
Ondanks wel vermaakt maar ik hoop dat hier verbeteringen in zitten.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
Kijk eens voor de grap op het forum van SH4 (http://forums.ubi.com/eve/ubb.x?a=cfrm&f=543104453)

Heel veel klachten mbt bugs, ik heb hem nu 2 uur gespeeld en kan het helaas beamen. Wordt vast wel aan gewerkt, maar is wel spijtig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55657

Kan niet waar zijn, zie ik daar dat de game-engine nog altijd alleen 1024x768 ondersteunt en dat de resolutieverandering alleen de interface betreft??? OK, afbestellen maar en hopen dat amazon hem nog niet verstuurd heeft. Wat is er zo moeilijk dat ze dit niet fatsoenlijk kunnen? Ik heb een 2007 PC en wil niet op 2000 resoluties spelen. :X 8)7 |:( :( ;(

EDIT:
Damn, order al in shipping proces.

Kan niet waar zijn dat die lui van Ubisoft ons weer in de steek laten. SH3 speelde al niet lekker op een TFT met 1280x1024 maar dat ze het nu nnog altijd niet voor elkaar hebben, jammer. Game gaat direct retour naar amazon. :(

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 55657 op 21-03-2007 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91635

Patch 1.1 is hier te downloaden: ftp://ftp.ubi.com/de/sh4/

. Changes in Patches

HARD DRIVE SPACE
Windows will require additional free hard drive space for its operating system
(virtual memory). If you encounter the following message in an error dialog:
"Ran out of virtual memory", free up some more hard drive space.

To install Silent Hunter 4 - Wolves of the Pacific - Patch V 1.1 you will need approximately 200 MB free hard disk space for the full patch.

NEW FEATURES
New in game voices.
New stern and bow wave effects.
Added End Game movies - available only for campaign end of war.
Option to change the interface using Miles instead of KM.
Night filters for interface.
Added torpedo planes in the game.
Added, medals, calendar, New papers, Hall Of fame and End campaign screens in Career Mode.
Added a "death camera"
Added the S-42 class to the game,

GAMEPLAY CHANGES
Patrol date is adapted to flotilla transfer date.
Tuning in efficiency mechanics.
Sensors tuning.
Tuning in submarine structure.
Added new orders in HUD.
Improvements to subsystem, crew and torpedo management screens.
Improved interface for rescue survivors interface.
Added tooltips on interface.
Added new Historical battles during campaign.
Added more Harbor traffic.
Added more "life" in frendly harbors.
Added more special units to enemy harbors and locations.
Added more abjectives in campaign.
Improved AI for merchant.
Corrected plane rosters for Japanese airbases and aircraft carriers.
Made the Radar Station inaccessible when the Surface Search Radar is not present onboard.

BUG FIXES
Menus tuning
Removed the AI bugs from the game.
End of War bug fixed.
Removed bugs regarding save/load/replay.
Removed Multiplayer connections bugs.
Fixed randomly crashes during the game play, save and load.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L3TUC3
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-03-2023

L3TUC3

GoT vegetable?

Anoniem: 55657 schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 14:37:
Kan niet waar zijn, zie ik daar dat de game-engine nog altijd alleen 1024x768 ondersteunt en dat de resolutieverandering alleen de interface betreft??? OK, afbestellen maar en hopen dat amazon hem nog niet verstuurd heeft. Wat is er zo moeilijk dat ze dit niet fatsoenlijk kunnen? Ik heb een 2007 PC en wil niet op 2000 resoluties spelen. :X 8)7 |:( :( ;(

EDIT:
Damn, order al in shipping proces.

Kan niet waar zijn dat die lui van Ubisoft ons weer in de steek laten. SH3 speelde al niet lekker op een TFT met 1280x1024 maar dat ze het nu nnog altijd niet voor elkaar hebben, jammer. Game gaat direct retour naar amazon. :(
Wauw, dat is wel een domper zeg. Ik had gehoopt dit met 1680x1050 te kunnen spelen. Niet dus. Deze zal ik maar laten staan helaas.

Wat een baggerzooi, een beetje hoge resolutie textures maken en dan aan zo'n kleine schermresolutie hangen zonder AA! Ja doei!

Empires Mod | RTS voor HL2 | How to ask questions the smart way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijmen
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-05 11:06
Let the BUGS don't bite you... Jees wat veel bugs zitten hier weer in zeg.
Net zoals Stalker, tegenwoordig maken ze niks meer af maar brengen het gewoon op de markt.
Nu al een patch zo snel na een release betekend gewoon dat ze nog bezig waren.

Tevens zit er al weer nieuwe content in zoals een nieuwe duikboot...Dat kunnen ze nooit zo snel afhebben. Tenzij het al op de plank lag maar niet meer bij de release kon.

Shame on UBi...SH3 draaide hier beter en zag er nog gelikter uit ook.
|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
Gelukkig een patch! Het spel is zo'n beetje onspeelbaar. Vooral die invoice waren hinderlijk, veel te zacht. Ook melde ze niet dat er schade is aan de boot, zo kwam ik er gister te laat achter dat de boot aan het zinken was....

Hopen dat het nu beter gaat...

EDIT:
Iemand een idee hou je een survivor kan redden?

[ Voor 10% gewijzigd door kw_nl op 23-03-2007 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarkov
L3TUC3 schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 18:47:
[...]

Wauw, dat is wel een domper zeg. Ik had gehoopt dit met 1680x1050 te kunnen spelen. Niet dus. Deze zal ik maar laten staan helaas.

Wat een baggerzooi, een beetje hoge resolutie textures maken en dan aan zo'n kleine schermresolutie hangen zonder AA! Ja doei!
Ehm Ik speel deze game op 2560*1600 dus volgens mijn ondersteund deze alle resoluties tussen 1280*1024 en 2560*1600 misschien zelfs resoluties daaronder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zarkov schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 09:26:
[...]

Ehm Ik speel deze game op 2560*1600 dus volgens mijn ondersteund deze alle resoluties tussen 1280*1024 en 2560*1600 misschien zelfs resoluties daaronder.
Op het forum bij UBI staat dat de 3d engine (ondanks dat je de resolutie aanpast) gewoon op 1024x768 blijft draaien. Ik hoop niet dat dit waar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel V
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-05 21:56

Karel V

Een simpele ziel

Added more Harbor traffic.
Added more "life" in frendly harbors.
Added more special units to enemy harbors and locations.
De havens en de kustverdediging is wat mij het meeste interesseert. Waar zijn de kustkannonen, de mijnenvelden, de bunkerplaatsen voor de kolossale schepen, de losplaatsen voor vrachtverkeer, etc. etc.? Dit had al bij de vorige versie in het spel moeten zitten!

Het spel is sinds Silent Hunter II niet wezenlijk verandert. SHIII had een paar leuke nieuwe opties op met name het gebied van team management. Voor mij laten ze op deze manier hun kansen liggen.
Gizz schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 12:51:
[...]
Verder is het grote verschil met SH3 dat uh... de vijandelijke schepen nu een Japans vlaggetje hebben :P De interface is vrijwel hetzelfde, alles is hetzelfde. Het is meer een SH3+, SH3 met betere graphics en het speelt zich af in een ander werelddeel, that's all.

Significante verbeteringen die SH4 net dat beetje extra geven ben ik nog niet tegengekomen.

[...]

The old Lie: Dulce et Decorum est Pro patria mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Ik vind het best meevallen met de bugs hoor, enige bug die ik ben tegengekomen is dat het niet gemeld wordt inderdaad wanneer je schade hebt opgelopen. Dus ga je ineens duiken zomaar, terwijl je eigenlijk aan het zinken bent :P Maar ik denk dat UBI er dit keer weer voor zorgt dat het allemaal met patches gefixed wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
Is het bij SH4 mogelijk om het crew management wat meer te automatiseren? Want in SH3 werd ik daar wel een beetje flauw van op een gegeven moment.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metamarty
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-05 21:52

metamarty

Private RocketTwinky reporting

Captain Pervert schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 11:23:
Is het bij SH4 mogelijk om het crew management wat meer te automatiseren? Want in SH3 werd ik daar wel een beetje flauw van op een gegeven moment.
SH4 werkt met 3 groepen crew die als 3 balken worden weergegeven. Telkens is 1 van die balken actief en de anderen rusten. Er wordt automatisch overgeschakeld tussen de balken, dus iedereen rust automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Carnage
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-03 21:48

Major Carnage

waki miko Reimu

Anoniem: 55657 schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 09:36:
[...]

Op het forum bij UBI staat dat de 3d engine (ondanks dat je de resolutie aanpast) gewoon op 1024x768 blijft draaien. Ik hoop niet dat dit waar is.
Helaas wel.. picje als illlustratie.

Het grote nadeel hiervan is dat schepen op grotere afstand gewoon heel erg moeilijk te ID-en zijn :(

[ Voor 11% gewijzigd door Major Carnage op 23-03-2007 12:58 ]

Specs | FFXIV: Maki Kato@Alpha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roodhoedje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-05 16:05
Hmm jammer anders had ik hem wel gekocht. Dit spel is leuk maar het moet er beter uitzien want dat heb je gewoon nodig met die spel. Het ver/scherp kunnen zien is gewoon een must

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxow
  • Nu online

Maxow

Hidden Sound System

Major Carnage schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 12:58:
[...]

Helaas wel.. picje als illlustratie.

Het grote nadeel hiervan is dat schepen op grotere afstand gewoon heel erg moeilijk te ID-en zijn :(
Behalve dat FSAA niet is ondersteund in het spel werktie volgens mij wel op hogere resoluties hoor. De eerste keer dat ik het wijzigde dacht ik: oO, het is gewoon hetzelfde! Echter had het spel blijkbaar een restart nodig, want nadat ik het spel opnieuw startte kon ik toch echt een duidelijk verschil zien van resolutie. (naar 1280x1024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86236

Hmm het is jammer dat het gewoon het uitmelken van een product is. Dit lijkt me meer op SH3 met japanse vlaggetjes en amerikaanse subs. Dat laatste hoort al niet wat mij betreft, het moet gewoon een duitse U-boot zijn ;) , daar zit de "romantiek" wat mij betreft.
Zelf speel ik liever verder met SH3 + GWX mod. Mocht je het nog niet geprobeerd hebben, absolute aanrader die SH4 qua speldiepte compleet wegvaagt. Hij is ook een beetje groot, 800MB ongeveer 8)7 , te vinden op het forum van subsim.com
Ow shit , ging over SH4 :P maarja zoals gezegd vind ik dit weer produkten uitmelken, en is GWX gratis en stukken beter naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Argos
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-04 02:32
Wat ik vreemd vond is dat het Duitse volkslied werd gespeeld toen ik met me sub uit Pearl Harbor vertrok. 8)7 Iemand anders die dit heeft met versie 1.1?

Erg leuk spel is het nogsteeds alleen heb ik gemiddeld iets meer torpedo's nodig per schip voor ze zinken dan met SH3. Waren de schepen van de Jappen zo goed toen? Of zijn de torpedo's van de Amerikanen zo slecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Argos schreef op maandag 26 maart 2007 @ 14:24:
Wat ik vreemd vond is dat het Duitse volkslied werd gespeeld toen ik met me sub uit Pearl Harbor vertrok. 8)7 Iemand anders die dit heeft met versie 1.1?

Erg leuk spel is het nogsteeds alleen heb ik gemiddeld iets meer torpedo's nodig per schip voor ze zinken dan met SH3. Waren de schepen van de Jappen zo goed toen? Of zijn de torpedo's van de Amerikanen zo slecht?
Ik zou het niet weten, ik merk wel dat de jappen minder goed zijn in subhunting dan de engelsen in die tijd waren :P

Laatst nog een missie gedaan waarbij 3 japanse carriers vaarden samen met heavy cruisers en destroyers. Ik heb 2 carriers gezonken en 2 cruisers en 3 destroyers. Behoorlijk makkelijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Anoniem: 91635 schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 17:23:
Patch 1.1 is hier te downloaden: ftp://ftp.ubi.com/de/sh4/

NEW FEATURES
New in game voices.
New stern and bow wave effects.
Added End Game movies - available only for campaign end of war.
Option to change the interface using Miles instead of KM.
Night filters for interface.
Added torpedo planes in the game.
Added, medals, calendar, New papers, Hall Of fame and End campaign screens in Career Mode.
Added a "death camera"
Added the S-42 class to the game,
Als je in 1 patch zo vlak nadat het spel uit is al zoveel content kan stoppen dat het onmogelijk in die korte tijd ontwikkeld kan zijn, laat je toch wel veel zien over hoe niet af het spel was toen je het uitbracht. PPFFF Ubisoft is zijn reputatie aan het verspillen(ik heb namelijk ook een Wii en dat is al helemaal dramatisch wat ze daarop durven uit te brengen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
De 2D bemanning en grote ogen zijn geen bugs maar is een beveiligingsactie.
Alleen mensen met een crack hebben hier last van.

Ik dus ook, had de game gepre-orderd maar nog steeds niet ontvangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
kw_nl schreef op maandag 26 maart 2007 @ 14:45:
De 2D bemanning en grote ogen zijn geen bugs maar is een beveiligingsactie.
Dat is ook voor het eerst, al sinds Operation Flashpoint roepen ze dat bepaalde games qua content ineens bout worden als je de boel kraakt.
Nou leuk, ze zouden een beter spel moeten afleveren en niet kinderachtige copyprotection moeten inbouwen.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EquiNox
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Ook als je het spel legaal hebt en een no-cd patch installeert, krijg je last van grote ogen en 2d bemanning!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
Dat is wel logisch denk ik... het gaat op die no-cd patch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rico
  • Laatst online: 07-05 23:33

Rico

Wie dit leest is gek....

Nou ik heb hem hier...gekocht bij Amazon.
Speel aldoor SH3 en die is super...maar dit...wat een teleurstelling...
Graphics zijn haast minder...controls heel anders en raar ingedeeld.
Je hebt een mega pc nodig om het op high detail te spelen...
De hele game play ervaring is weg...wat SH3 heeft heeft SH4 absoluut niet.
Raad de game niemand aan...koop SH3 en je zal er meer plezier aan beleven dan SH4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
Rico schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 21:55:
Nou ik heb hem hier...gekocht bij Amazon.
Speel aldoor SH3 en die is super...maar dit...wat een teleurstelling...
Graphics zijn haast minder...controls heel anders en raar ingedeeld.
Je hebt een mega pc nodig om het op high detail te spelen...
De hele game play ervaring is weg...wat SH3 heeft heeft SH4 absoluut niet.
Raad de game niemand aan...koop SH3 en je zal er meer plezier aan beleven dan SH4
Inderdaad... heb em sinds maandag, vandaag pas voor het eerst fatsoenlijk een uurtje kunnen spelen, maar wat een teleurstelling zeg :/

Het voelt gewoon niet goed aan, speelt heel saai, zit vol bugs, en handige features uit SH3 hebben ze zonder enige reden eruitgelaten.

Zo mis ik bijvoorbeeld de:
-Weapons Officer assistentie (een kapitein doet dat nooit zelf natuurlijk :P)
-Periscoop tool waarbij je ziet hoever je periscoop uit het water steekt
-Hoeveel kilometer/nautical miles je kunt maken op een bepaalde snelheid gebaseerd op je tankinhoud. Dus, met die tankinhoud kun je op de huidige snelheid nog 3532km maken bv.
-Als je wacht staat kon je in SH3 door andere mensen heen kijken. Nu kijk je gewoon vol op het hoofd van een crewlid of vol tegen de toren op.
-Controls bedienen in 3D view.

en zo zijn er nog meer handige dingen uit SH3 die er nu opeens niet meer in zitten.

Kortom... SH4 gaat er weer vanaf... SH3 er weer op en dit keer eens kijken of de GWX-Mod voor SH3 iets is. Schijnt haast een complete andere game te worden met die mod en is van eind 2006 met de nieuwste patch van nog geen paar dagen oud. Weegt ook iets van 800mb :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rico

Rico

Wie dit leest is gek....

Met die GWX mod is SH3 echt super...echt vele malen beter dan SH4.
Baal er ook van dat ik hem gekocht heb....beter toch maar eerst downloaden en proberen...

Als je ook ineens de free cam aandoet en je kijkt naar je sub...lijken dan wel 320x200 images zo slecht.
SH3 is zo leuk maar dit....ik denk dat ze voorbij hun doel gegaan zijn....

Dus als iemand nog een collectors edition wil hebben....nooit online gespeeld dus code is ook niet gebruikt.

[ Voor 14% gewijzigd door Rico op 29-03-2007 01:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migeye
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-05 08:31
Misschien dat er een ooit eeen GWX mod komt voor SH4, ben ook een beetje teleurgesteld m.n. die resolutie :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Wat zijn de belangerijkste veranderingen van die GWX mod? Maakt die het ook moeilijker of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86236

Postius schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 14:24:
Wat zijn de belangerijkste veranderingen van die GWX mod? Maakt die het ook moeilijker of niet?
Moeilijk te zeggen aangezien ik me de gewone SH3 eigenlijk niet meer kan herinneren. Wordt wel iets moeilijker, in de zin van dat schepen niet zomaar meer zinken, maar dat je echt op strategische plaatsen moet torpederen met vaak meerdere torpedo's etc. Verder kun je ook ervoor kiezen de torpedo's handmatig in te stellen met de juiste tools(die in het origineel dus niet aanwezig zijn) om koersen te plotten. Je kunt het echt zo moeilijk maken als je zelf wilt.
GWX is gewoon een compleet geheel aan veranderingen die de diepte van het spel op een bijzonder hoog niveau brengt. Nieuwe schepen,nieuwe textures, radio messages van BdU (die overeenkomen met de echte berichten uit WOII denk ik), de muziek uit die tijd zit erbij, heel veel veranderingen aan de gameplay zodat het ook overeenkomt met WOII, tot in de kleinste details die de game-engine toelaat. Veel "professionele" game-studios kunnen hier een voorbeeld aan nemen, het maakt SH3 gewoon tot het success wat het nu nog is, zonder mods als GWX waren velen SH3 alweer vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plato112
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-04 14:26

Plato112

Da is toch nie normaal!

Ik had echt zin in een nieuw deel van SH maar helaas het is zo buggie dat je er simpel van wordt. De graphics fixed op 1024x768 is niet geweldig maar wat mij het meest irriteert is dat er een bug zit in de tdc. Hij in career-mode namelijk niet de lijn zien die je torpedo zal volgen, deze zag ik echter wel in de tutorial. Ik heb ook ergens een soort workaround gezien maar deze kan ik niet meer vinden :( . Dus als iemand hier een oplossing voor weet zou heel fijn zijn. Maar er zit dus ook nog een bug in de tdc zelf, als je realism op 0 hebt gezet en je locked op een schip en je past de spread niet aan dan schiet de tdc de torpedo altijd achter het te vernietigen schip.

Ik weet dat je een sim eigenlijk met de hand moet doen etc. maar daar heb ik nu nog geen zin in wil gewoon ff het spel verkennen en kijken hoe het allemaal werkt. Schiet niet echt op al denk ik dat er met een stel flinke patches er toch een behoorlijk potentieel in dit spel zit. Vooral het verminderde micro-management van je crew vind ik erg positief, je kunt nog wel wat zelf aan klooien maar het is absoluut niet meer nodig en dus kun je nu snel grote afstanden afleggen zonder gedoe. Ook de graphics zouden heel mooi kunnen zijn maar helaas is dat nu nog niet het geval. Blijft afwachten dus.

Speed limits are like herpes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lipton16
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-04 20:53
SH 4 is voor mij echt een tegenvaller, deel is in heel veel opzichten leuker en beter.
Vooral de interface van deel 3 schikte mij veel beter, hoe meer opties en mogelijk heden hoe beter,vergt wel wat training, maar dan kan je ook wat.

SH 4 is ultra buggy, er zijn gewoon te veel om op te noemen, het is wel zonde want het spel ziet er ultra gaaf uit.

Het is zo ergelijk dat het spel de resolutie: 1680x1050 niet ondersteund, als in deze resolutie speel zijn mijn bemanningsleden 2d en crash ik uit het spel als ik op A druk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Carnage

Major Carnage

waki miko Reimu

De 'A' crash is bekend, deze is opgedoken na de 1.1 patch. Er schijnt overigens wel gewerkt te worden aan die 1024x768 3d resolutie.
Kwestie van tijd. De game is gewoon te vroeg uitgebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 160408

ik kom geen enkele vijand tegen op eens missie, ze worden ook al niet meer weergegeven op mijn map. hoe kan dit? en kan je ipv Feet ook gewoon meter gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb SH4 nu een aantal dagen gespeeld maar wat een teleurstelling. Dit is meer een alpha versie dan een final. Slechte graphics, buggy gameplay.

Dit spel had zo niet uitgebracht mogen worden, je reinste oplichting om hier een cent voor te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rico

Rico

Wie dit leest is gek....

Yep zitten teveel bugs in en de graphics zijn slecht.
Speel maar eens SH3 en dan ineens naar SH4....wat een teleurstelling.
Hoop dat patches het verbeteren en tot die tijd speel ik weer SH3....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L3TUC3

L3TUC3

GoT vegetable?

Anoniem: 160408 schreef op woensdag 04 april 2007 @ 15:25:
ik kom geen enkele vijand tegen op eens missie, ze worden ook al niet meer weergegeven op mijn map. hoe kan dit? en kan je ipv Feet ook gewoon meter gebruiken?
Tja, het zijn onderzeeers en het ontdekken van schepen is soms een beetje lastig. Waar je op moet letten zijn de updates die je krijgt van de inlichtingendienst over konvooien en slagformaties. Vervolgens als er een update komt die een beetje in de buurt zit op je navigatiekaart een kruisje zetten waar ze voor het laatst gezien zijn en hun vermoedelijke koers doortrekken. Dan uiteraard je eigen koers aanpassen zodat je ze kan onderscheppen.

Zo had ik een groot konvooi (ongeveer 7 schepen + 3 destroyers) weten te onderscheppen en twee merchants stil in het water te leggen en er eentje beschadigt plank gas ervandoor ging. Destroyers gelijk naar het punt waar ik de torpedo's afschoot. Ik was daar al lang niet meer en was achter een van de merchants gaan hangen tot de destoyers het voor gezien hielden en toen stilletjes aan terug naar de twee manken gegaan om ze een genadeschot met mijn kannon te geven. 5000+ ton erbij. Toen kwam er nog een vissersboot langs (kwam zeker de rookwalm checken) en maar als schietschijf gebruikt. Maar 2 ton voor zo'n klein rukbootje, tis bijna de patronen niet waard, maar wel leuk om fikkie te stoken.

Toen een beetje langs de kust gaan cruisen en daar vond ik een subchaser aangemeerd. Midden in de nacht er recht voor gaan liggen en een torpedo op geknald (moest ik nog wel analoog doen, maffe wacht kon m niet zien?). Het was een best wel klein schip en hij brak precies doormidden in de haven. Zag er een beetje raar uit maar wel wat meer ton erbij + mn eerste warship kill.

Toen kwamen de jappen overdag met vliegtuigjes aanzetten, elke keer smorgens vroeg. Na een bom iets te dicht bij stuurboord en mijn kannoniers gewond waren ben ik maar 'soverdags onderwater gaan reizen.

Er zou nog een konvooi door de straat heen komen maar die waren alweer voorbij toen ik aan kwam. Toen maar terug naar de zee. Daar kreeg ik een peiling van mijn sonarman dat er twee schepen de de hoek om kwamen. En jawel, twee lekkere medium merchants.

Duiken! Periscoop omhoog! Langzaam vooruit! Torpedo 1 vuur! Torpedo 2 vuur!

Eentje vloog in de fik in de andere had op zich geen schade behalve het roer geloof ik, want er zat geen gat in toen ik het nader bekeek met de camera. Hij voer in ieder geval langzamer. Naar de oppervlakte gegaan en het kanon wat voer gegeven. Eentje probeerde nog terug te schieten met een proppenschieter, maar na een directe inslag op het vrachtgoed knalde de hele boot uit het water. Zal wel munitie zijn geweest. Hup, 9000 ton erbij. Toen was ik maar naar terug naar de basis gegaan.

Als ze met de 1.2 patch in ieder geval anti-aliasing erbij gooien is het helemaal super. Ik zit er over na te denken om de Koninklijke Marine een degelijk eerbetoon te geven in het spel, nu zit er enkel een bewapende trawler als gewapend schip en dat vind ik zeer jammerlijk. De K en de O series gestationeerd in de "Oost" hebben toch het een en ander meegemaakt en de ondergang van de Ruyter en de ABDA krachten in 42 zou ik ook graag willen zien.

[ Voor 5% gewijzigd door L3TUC3 op 10-04-2007 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Laatst online: 07-05 16:18
De screenshots in de TS zien er best wel goed uit. Zijn de graphics in het "echt" ook zo goed?
En gezien de enkele minder goede reacties hier, zou ik het spel graag eens proberen voor ik het aanschaf. Alleen kan ik niet meteen een demo vinden. Is die er echt niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L3TUC3

L3TUC3

GoT vegetable?

Laagvliegerke schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 19:57:
De screenshots in de TS zien er best wel goed uit. Zijn de graphics in het "echt" ook zo goed?
En gezien de enkele minder goede reacties hier, zou ik het spel graag eens proberen voor ik het aanschaf. Alleen kan ik niet meteen een demo vinden. Is die er echt niet?
De TS plaatjes zijn opgepoetste marketing meuk. De kwaliteit die je te zien krijgt hangt heel erg af van het scherm dat je gebruit en de resolutie die je loopt. Alle effecten en filters zien er toppie uit maar de eigenlijke renderer wat ik te zien krijg is een beetje zielig.

Ik loop op 1680x1050 (native van mijn breedbeeld) terwijl de 3d resolutie gelockt is in 1024x768 (hiephoi, terug naar 1999!) en geen anti-aliasing doet. En dat ziet er niet altijd even mooi uit. Veel jaggies rond objecten en tis soms lastig dingen van veraf te herkennen. Als de engine zelf in 1680x1050 kon lopen was er geen probleem geweest (hogere resoluties boeit AA niet zoveel) maar nu is het ontbreken van AA een groot gemis.

Als je 1024x768 of 1280x1024 loopt zul je er denk ik minder van merken en met de volgende patch hoop ik dat ze een beetje AA toevoegen of de resolutie schaalbaar maken.

Maar qua speelbaarheid is het spel best leuk. Kostte me wat tijde om de boel onder de knie te krijgen maar nu kan ik een hoop schepen naar de kelder jagen zonder al te veel moeite. Realism staat wel wat laag voor mij, maar ik wil graag wat lol beleven.

Plaatjes en voorbeelden kan je vinden hiero:
http://www.subsim.com/radioroom/showthread.php?t=108977

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
Aankomende patch:

Three weeks ago, Patch 1.1 for Silent Hunter: Wolves of the Pacific was released. Today, I can release details about Patch 1.2 which will be released early next week if things go smoothly. Below are some of the changes that should be in the next patch:

quote:

################################################################################

4. Changes in Patches

################################################################################

HARD DRIVE SPACE

Windows will require additional free hard drive space for its operating system
(virtual memory). If you encounter the following message in an error dialog:
"Ran out of virtual memory", free up some more hard drive space.

To install Silent Hunter 4 - Wolves of the Pacific - Patch V 1.2 you will need approximately 200 MB free hard disk space for the full patch.

NEW FEATURES

1. Modified the game rendering to accept FSAA and fixed high resolution rendering.
2. Added "Volumetric Fog" as a stand alone option, no longer member of the "Environmental Effects".
3. Added a new sound volume option, "Radio Volume", that controls the Radio and Gramophone volume.

GAMEPLAY CHANGES

1. Tuned the submarines efficiency mechanics
2. Fixed the damage model for the Kinposan Maru/Medium Modern Split Superstructure Freighter
3. Tuned the malfunction rates for torpedoes. Mk 10 Torpedoes will be more reliable now, as per historical data. Go Sugar boats!
4. Improved the Periscope/TBT torpedo status panel by making only the currently loading tube blink, instead of all that are in the queue
5. Tuned the submarines damage model
6. Added a new tuning option for the radio news/music volume ratio

BUG FIXES

1. Fixed a sound volume issue where some sound volumes were ignored in the game.
2. Removed crashes in replay and multiplayer.
3. Fixed a bug where refit in friendly harbors would not refit the cannon ammunition.
4. The "Maintain Current Depth" command (letter 'A') crash was fixed.
5. Position Keeper for negative bearings fix.
6. Fixed a bug where explosions were played in the scene after a load or a replay even if the explosion took place a long time ago.
7. Fixed the 'invisible monolith' that, if looking at it, will greatly reduce FPS.
8. Fixed a bug where the difficulty settings of the game were ignored in multiplayer. The game now starts with the selected settings from the session page.
9. Fixed a bug where, sometimes, if pressing the Stadimeter button the game would crash.
10. Fixed a bug where, When hovering over highlatable objects in 3d career room, the texture would dissapear.
11. Fixed a bug where, when pressing SHIFT+F2 in any 2d page the game would crash.
12. Fixed the bug in adversarial where the Escort Commander could see your submarine on the navigation map even if the sub was underwater.
13. Fixed a bug where the name on the captain's watch appears to be "Stevens". Nah, just kidding
14. Fixed the SD Air Search radar so that it no longer detects ships.
15. Fixed the Torpedo drag model. Now high speed torpedoes will hit fine.

We thank you for your patience and understanding during these past few weeks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 216240

ik had een vraag ik heb onlangs sh 4 aangeschaft maar 1 ding snap ik geen moer van. ik moet ergens gaan patrouleren maar ik kan het maar niet op compleet krijgen hoe doen we dat? iemand een idee? en zoals ik mag zeggen sh 3 heeft een vele sterkere sfeer dan sh 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plato112
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-04 14:26

Plato112

Da is toch nie normaal!

Je moet als je volledig hebt ingezoomd op je nav. map iets van 24 uur (kan ook 48 uur zijn) in het vakje blijven waar de ster in staat. Tenminste ik had ook dit probleem en heb het op subsim.com opgezocht en het werkt wel. Leg m'n boot stil in het vakje en knal de time acceleration vol aan en dan maar hopen dat er niet te veel vliegtuigen langs komen. Als je het eenmaal weet stelt het niet zoveel voor en kun je daarna weer lekker op jacht.

Speed limits are like herpes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De patch is uit en FSAA wordt ondersteund (alleen via de driver), hogere resoluties werken prima. Ziet er direct een stuk beter uit. Andere bugs ook opgelost. Nou eens echt gaan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-05 20:07
Vind dit er altijd wel super cool uitzien!
Is ook leuk om echt je prooi te besluipen... nadeel is alleen dat het zoveel tijd gaat kosten (of niet?)
Dat lijkt nu in elk geval wel zo... en ik heb nooit zo veel tijd over :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Carnage

Major Carnage

waki miko Reimu

Je kan ook zo'n 'instant actie' missie kiezen in het hoofdmenu. Dan word je ergens neergezet met een leuke vloot in de buurt (en soms support van wat amerikanen). En dat geeft best leuke slagen :)

Het ziet er trouwens stukkkkkken beter uit na die 1.2 patch..
Plaatje
(dit is zo'n instant actie missie :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
Het ziet er grafisch nu stukken beter uit! Alleen jammer dat mijn savegames niet meer werkte...
Ook is het veel minder buggie geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pirate-Bozz
  • Laatst online: 07-05 12:04
Weet iemand van jullie of er recentelijk een moderne subsim is uitgekomen? (waarmee je met moderne bootjes speelt, that is :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lipton16
Zo! Wat is Silent Hunter 4 echt een cool spel via de Lan!
Beetje samen wat boten afknallen en boten blijven maar komen, geweldig!
(Geen Silent Hunter 3 lan ervaring)

Soms blijft het wel raar, je veegt 3 torpedos in een schil en hij blijft maar hard varen, wel prachtig om die gaten in het schip te zien, iets wat in sh 3 totaal niet zat.
Na de patch heb ik maar weinig op te merken over dit spel, het is stabiel en het loopt goed, wel vindt ik de Sh 3 interface (met name het instellen van torpedos) veel beter/handiger.

Sh 4 is na de patch een veel beter spel! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Laatst online: 17:12
Ik heb het spel gisteren gespeeld en het valt me op dat er erg veel dingen bij mij niet werken. Zo doet mijn radar het niet, in de laatste tutorial staat er dat je op de radar moet kijken om de schepen te zien en dat de radar onderwater niet goed werkt maar bovenwater werkt dat ding ook niet. Na een tijdje spelen beginnen opeens ook alle bemanningsleden door elkaar te praten en zien de ventjes erop erg gek uit.

Weet iemand hoe dat zit? Spel vindt ik echter wel erg mooi :)

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarkov
Soepstengel schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 10:06:
Ik heb het spel gisteren gespeeld en het valt me op dat er erg veel dingen bij mij niet werken. Zo doet mijn radar het niet, in de laatste tutorial staat er dat je op de radar moet kijken om de schepen te zien en dat de radar onderwater niet goed werkt maar bovenwater werkt dat ding ook niet. Na een tijdje spelen beginnen opeens ook alle bemanningsleden door elkaar te praten en zien de ventjes erop erg gek uit.

Weet iemand hoe dat zit? Spel vindt ik echter wel erg mooi :)
Gebruik je toevallig een crack om zonder dvd te spelen? ( of heb je hem uberhaupt wel gekocht?)
Dat van die poppetjes die door elkaar praten en 2d mannetjes met grote ogen is volgens mij een onderdeel van de kopieer beveiliging.

Problemen met radar is inderdaad een bug, heeft iets te maken met het feit dat je een luchtradar en een oppervlakte radar in je boot kunt stoppen maar niet allebij tegelijkertijd.

Verder is die 1.2 patch een grote voortuitgang.
Resoluties zijn inderdaad een stuk beter en hij crashed minder vaak.

Het damage model voor sommige schepen blijft wel een beetje maf. Een flink oorlogschip met alle bepapantsering van dien zinkt na 2 torpedo's (heelaas geen bijzonder hit, gewoon romp schade).
En een composite freighter blijft gewoon rustig doorvaren na 4 torpedo's in de zijkant. Het zal wel een vracht met kurk zijn geweest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-05 11:42
op de een of andere manier kan ik geen torpedo's vuren met mijn onderzeeer:? Ik lig haaks voor een grote boot die stil ligt. Ik zit in de periscoop en heb torpedo 1 geselecteerd en op Q gedrukt om hem te openen. Vervolgens druk ik op spatie of de vuur knop, maar er gebeurt niks :?
Ik lig wel in ondiep water...iemand een idee?
-edit- hij draait bji mij overigens echt mega-instabiel :| Continue zo veel artifacts dat ik niet meer kan spelen en terug knallen naar windows...pff
zelfs met 1.2 patch

[ Voor 20% gewijzigd door FireFoz op 24-04-2007 20:34 ]

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Laatst online: 17:12
Zarkov schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 10:44:
[...]

Gebruik je toevallig een crack om zonder dvd te spelen? ( of heb je hem uberhaupt wel gekocht?)
Dat van die poppetjes die door elkaar praten en 2d mannetjes met grote ogen is volgens mij een onderdeel van de kopieer beveiliging.

Problemen met radar is inderdaad een bug, heeft iets te maken met het feit dat je een luchtradar en een oppervlakte radar in je boot kunt stoppen maar niet allebij tegelijkertijd.

Verder is die 1.2 patch een grote voortuitgang.
Resoluties zijn inderdaad een stuk beter en hij crashed minder vaak.

Het damage model voor sommige schepen blijft wel een beetje maf. Een flink oorlogschip met alle bepapantsering van dien zinkt na 2 torpedo's (heelaas geen bijzonder hit, gewoon romp schade).
En een composite freighter blijft gewoon rustig doorvaren na 4 torpedo's in de zijkant. Het zal wel een vracht met kurk zijn geweest :)
toon volledige bericht
Ik speel inderdaad zonder dvd, ik heb zoveel spelletjes dat ik het enorm irritant vindt om elke keer weer van DVD/CD te wisselen, dus vandaar ;)

Die torpedo's trouwens kun je toch ook vuren met die knoppen rechts in je scherm? Dat werkt bij mij altijd (behalve dan dat ze 9 van de 10 keer mis zijn...)

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migeye
  • Laatst online: 07-05 08:31
FireFoz schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 19:34:
op de een of andere manier kan ik geen torpedo's vuren met mijn onderzeeer:? Ik lig haaks voor een grote boot die stil ligt. Ik zit in de periscoop en heb torpedo 1 geselecteerd en op Q gedrukt om hem te openen. Vervolgens druk ik op spatie of de vuur knop, maar er gebeurt niks :?
Ik lig wel in ondiep water...iemand een idee?
-edit- hij draait bji mij overigens echt mega-instabiel :| Continue zo veel artifacts dat ik niet meer kan spelen en terug knallen naar windows...pff
zelfs met 1.2 patch
Volgens mij moet je de enter toets duwen om torpedos af te vuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarkov
migeye schreef op woensdag 25 april 2007 @ 12:28:
[...]

Volgens mij moet je de enter toets duwen om torpedos af te vuren
Enter en of voorknop zouden inderdaad moeten werken. Ik ga ervanuit dat je helemaal geen geluid hoort. Op hoeveel meter afstand lig je van je doel. Minder dan 300m betekend dat je torpedo zich niet scherp stelt en dat je dus geen explosie ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Ik heb me het spel uiteindelijk ook aangeschaft. Mijn eerste indruk is niet slecht maar ik moet er eerlijkheidshalve bij zeggen dat ik nog niet veel zinnigs heb geprobeerd ;)
Maar hier lijkt alles stilgevallen... Niet veel interesse precies? :P

Zijn er trouwens al goede mods?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-05 12:45
Heb 'em ook geprobeert maar de learning curve tov deel 3 is wel heel erg groot geworden (of ik doe echt iets compleet fout :S).

Bij deel 3 bleven schepen op je attack en nav. map gewoon staan, maar nu krijg ik steeds een "ping" van 30-40km afstand. Als ik er dan korter op af vaar is dat schip al weg en ik krijg hem niet meer eenvoudig terug gevonden. Sterker nog, tijdens een normale missie ben ik nog niet tegen één schip aangelopen. Ik zal wel iets fout doen :P .. maar bij deel 3 was het veel gemakkelijker om een schip te vinden (mijn fun haal ik uit het gevecht, niet uit het zoeken van schepen ;)) .. grafisch is het wel ok maar hij draait alleen op mijn high end systeem niet op mijn oude AMD 2600 met Radeon X1600Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Carnage

Major Carnage

waki miko Reimu

Vaar maar eens naar Japan, en dan met name die zee die tussen Japan en China ligt.. Genoeg actie daarzo.

Verder is het natuurlijk wel de bedoeling dat je wat moeite doet als je zo'n ping hebt. Markeren op de map en dan bij de volgende update weer, etc.. dan kan je een lijn trekken. Vervolgens onderscheppen en slopen die handel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
Hoe finish je eigenlijk zo'n patrol mission?... want ik kan wel blijven patrollen en neerschieten van wat tankers maar hij blijft maar unfinished :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Ik heb daar ook een tijdje problemen mee gehad en dan maar even gegoogled om te weten te komen hoe het wel moet. Als ik het goed heb, moet je 48 uur in een straal van 100 Nm van het aangeduide punt blijven. Jammer dat het dan niet beter uitgelegd wordt wat je precies moet doen. En ook met het vinden van schepen heb ik soms problemen.

Maar er zijn veel meer zaken waar ik nog problemen mee heb:
- Mijn radars werken niet??
- De event viewer krijg ik ook niet aan de praat
- Als er een schip of vliegtuig opgemerkt wordt, krijg je normaal een schermpje te zien waarop gevraagd wordt welke actie er moet ondernomen worden (aanvallen, huidige koers/orders aanhouden of duiken). Dit krijg ik nu ook niet meer te zien en ik kan in de opties nergens vinden hoe ik dit terug kan inschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
Laagvliegerke schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 00:08:
Ik heb daar ook een tijdje problemen mee gehad en dan maar even gegoogled om te weten te komen hoe het wel moet. Als ik het goed heb, moet je 48 uur in een straal van 100 Nm van het aangeduide punt blijven. Jammer dat het dan niet beter uitgelegd wordt wat je precies moet doen. En ook met het vinden van schepen heb ik soms problemen.

Maar er zijn veel meer zaken waar ik nog problemen mee heb:
- Mijn radars werken niet??
- De event viewer krijg ik ook niet aan de praat
- Als er een schip of vliegtuig opgemerkt wordt, krijg je normaal een schermpje te zien waarop gevraagd wordt welke actie er moet ondernomen worden (aanvallen, huidige koers/orders aanhouden of duiken). Dit krijg ik nu ook niet meer te zien en ik kan in de opties nergens vinden hoe ik dit terug kan inschakelen.
Die schepen uit 1941 hebben niet van die luxe radars.. misschien dat je daar overheen hebt gekeken? Je kunt in je office kijken welke radars je schip heeft en deze bijkopen met renown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanjard
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-04 13:37
Captain Pervert schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 06:42:
[...]

Dat is ook voor het eerst, al sinds Operation Flashpoint roepen ze dat bepaalde games qua content ineens bout worden als je de boel kraakt.
Nou leuk, ze zouden een beter spel moeten afleveren en niet kinderachtige copyprotection moeten inbouwen.
dat is zeker niet voor het eerst. deze beveiliging is erg oud zelfs.. Startrek Elite Force multiplayer mode is een goed voorbeeld. alle units hadden dezelfde skin met een crack overheen.

Domoticz + Fotografie + Gaming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Loona35 schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 10:35:
[...]

Die schepen uit 1941 hebben niet van die luxe radars.. misschien dat je daar overheen hebt gekeken? Je kunt in je office kijken welke radars je schip heeft en deze bijkopen met renown.
Nope, een radar is geïnstalleerd maar ik krijg die op geen enkele manier aan de praat. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online
Ik vond Silent Hunter III wel leuk, al was het micromanagement met je mannetjes wel wat vervelend soms en het ronddobberen zonder iets tegen te komen soms wel wat eentonig. Ook was de 1024x768 resolutie limiet vrij irritant (met een TFT monitor en een pc die een hogere resolutie makkelijk aan kan bij de gebruikte engine en detail).

Mooi dat ze geen Starforce meer gebruiken.
(M'n drive deed wat raar nadat ik SH3 en GTR geinstalleerd had en het laden duurde soms eeuwen... GTR2 start een stuk sneller dan GTR)

Hmz... nog steeds alleen maar 1024x768??? Nja.. ik wacht wel tot ze met een game komen waarin ze wel de native resoluties van de meeste monitoren supporten. :/
Anoniem: 55657 schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 09:30:
De patch is uit en FSAA wordt ondersteund (alleen via de driver), hogere resoluties werken prima. Ziet er direct een stuk beter uit. Andere bugs ook opgelost. Nou eens echt gaan spelen.
Ah, toch hogere resoluties dus? Misschien toch maar kopen dan.

Net ff wat screenshots ter vergelijking opgezocht:
1.0 screenshot (1024x768)
http://www.yougamers.com/...ic/images/Image11-Min.jpg
1.2 screenshot (@1280x960 met FSAA)
http://www.yougamers.com/...ic/images/Image11-Max.jpg

[ Voor 38% gewijzigd door josh-hill op 12-06-2007 17:53 ]

jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
Laagvliegerke schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 13:13:
[...]

Nope, een radar is geïnstalleerd maar ik krijg die op geen enkele manier aan de praat. :?
Vreemd want hij staat "automatisch" aan.. heb je wel personeel op die post zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Loona35 schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 10:43:
[...]

Vreemd want hij staat "automatisch" aan.. heb je wel personeel op die post zitten?
Yep! Dat is net het rare. En SH4 heeft nog wel meer rare kuren. En neen, ik heb geen illegale versie. Ik heb het spel netjes gekocht en gebruik geen no-dvd patch ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lipton16
Het is volgens mij niet helemaal zeker of er wel een patch 1.3 komt, ik hoop van wel want het spel zit nog boordevol bugs.
Het is zeker verslavend om een convoy totaal naar de kloten te schieten, en het is niet eens lastig.

Helaas ben ik nog niet heel veel uber warships tegen gekomen, maar dat komt vast nog wel.

[ Voor 74% gewijzigd door Lipton16 op 21-06-2007 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lipton16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Thanks. Even deze patch er op gooien en kijken of het beter is.
Ik ben er trouwens mee opgehouden nadat ik voor de 3de maal op rij dezelfde missie moest uitvoeren terwijl ik toch telkens in al mijn objectieven geslaagd was?? Ik moet steeds een patrol doen in dezelfde zee, is dat wel normaal?? :P

[ Voor 5% gewijzigd door D-Three op 17-07-2007 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lipton16
Zo! deze patch pakt aardig uit, het spel loopt stabieler, er zijn wat dingen verbeterd zoals de stopwatch en andere kleine dingen.
De radar werkt nu ook eindelijk, maar of het heel veel nut heeft..
Helaas heb ik nog geen totale fix lijst kunnen vinden.
Na deze patch is het spel eindelijk op het niveau waar het hoort, het spel is van een magere 4 naar een dikke 8 gegaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xolon
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-02-2019
Heb nu een 'verkeerde' versie, maar ik wil hem eigenlijk legaal. Helaas heb ik nog geen (offline) winkel kunnen vinden die hem op voorraad heeft.

Weet iemand toevallig waar je hem nog kan halen? Of is het al een budgetbak-grabbel-game geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-03 02:55
Er zal geen winkel zijn waar je hem niet kan bestellen, de game is nog niet zo lang uit dus je zult nog het volle bedrag moeten betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulx
  • Laatst online: 05-12-2022

Ulx

Wizard

Op het forum van Ubi las ik gisteren dat patch 1.4 ook een uitbreiding bevat:

Onder andere:

* Duitse U-boten vanaf Batavia.
* De Indische Oceaan als jachtveld

etc.

geen datum helaas

Assignment rejected by specialist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulx

Ulx

Wizard

Nog even de link posten:

http://forums.ubi.com/eve...f/6421019045/m/2551012895
My contact explained that patch v1.4 will be in fact an add-on plus a patch. Yes, you heard right!
So then, I asked him what kind of improvements it was going to contain, he said that it is a German Campaign in the Pacific Ocean (Far East) with a couple of new (German) subs and ships models. Of course with the appropriately developed locales.
As I felt somewhat surprised, I asked him once more if I heard right. I asked him if he was mistaken and if it was actually a Japanese Campaign that he meant. His answer came before I'd finished pronouncing my sentence, it was, "No, we found out the Japanese submarines did not have much of an impact in the PTO. Hence our choice for the Germans." Further, I asked him that besides the add-on, if there would be fixes to already known issues and problems. He emphatically replied that a great many would be fixed but that for the time being, he could not detail it as his department only covers certain aspects of the patch. However, he added at the end that the mission loop will be assuredly fixed along with, unless Dan Dimitrescu changes his mind, inconsistencies in many of the multiplayer modes.
I said it in another post (the one locked down ), the release date is roughly a month away. Ubisoft's official announcement should be made shortly, either within the week or next week as it was initially the deadline given to me by my contact almost three weeks ago.
Verder is het draadje wel een amusant stuk leesvoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbooij
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-03 22:17

mbooij

De Mosselman

Dat betekend dus dat Ubi nog wat geld wil kloppen uit SH4 door een betaalde add-on uit te brengen.
Voor niets gaat immers de zon in de game wereld nog niet op. Toekomstige updates zullen vast gebruik maken van deze add-on waardoor iedereen deze moet kopen. Hopelijk maken ze een schappelijk prijsje (schat rond de 30 euro).

Intel i5 3570K@4.2Ghz, 2x4GB, MSI Z77A-G45, Club3D Radeon HD 7970 royalKing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulx

Ulx

Wizard

mbooij schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 11:14:
Dat betekend dus dat Ubi nog wat geld wil kloppen uit SH4 door een betaalde add-on uit te brengen.
Voor niets gaat immers de zon in de game wereld nog niet op. Toekomstige updates zullen vast gebruik maken van deze add-on waardoor iedereen deze moet kopen. Hopelijk maken ze een schappelijk prijsje (schat rond de 30 euro).
Uit een ander topique daar begreep ik dat het ging om een gratis update en addon. Valt natuurlijk nog te bezien of het hele verhaal überhaupt waar is.

IIG kan UBI relatief makkelijk een zwik SH3 Ubooten in SH4 importeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulx

Ulx

Wizard

Volgens Subsim komt de patch 1.4 einde deze maand uit. De uitbreiding volgt later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbooij

mbooij

De Mosselman

1.4 is uit(http://www.fileshack.com/...+Pacific+Retail+1.4+Patch)

Hier de changelog:
Bugs solved:

· Destroyer/Submarine collisions always leading to the destroyer being sunk
· periscopes are not animated properly in the interior of US submarines
· Save & Load issues with the submarine crew
· Magnetic/Contact Detonator switch not working
· Improper display of the TBT interface in Widescreen resolutions
· Loss of torpedo aiming track when crossing the International Date Line
· Enemy ships do not detect steam torpedoes accurately
· Metric/Imperial system issues

Misc changes:

· Damage taken by hulls submarine is shown in the damage interface
· Entries in Captain’s Log are now limited for better performance
· Screenshot names now contain the date they were taken on
· End patrol ports are now displayed on the map
· Objectives on the navigation now change color when completed

Engine improvements:
· Rendering distance increased to 20km, with appropriate improvement in visual sensors capabilities
· Dynamic loading of game units has been implemented, considerably improving loading times
· Improvements to Water rendering

Ik heb direct SH4 afgestoft en geinstalleerd. Na de installatie van SH4 plus de 1.4 patch krijg ik na het irritante filmpje slechts een zwart scherm hij start niet door maar claimt wel veel processor percentage en geheugen. Ik draai SH4 op Vista Ultimate 64. Iemand een oplossing hiervoor?

[ Voor 57% gewijzigd door mbooij op 28-11-2007 19:01 ]

• Ulx

Ulx

Wizard

mbooij schreef op woensdag 28 november 2007 @ 18:57:
1.4 is uit(http://www.fileshack.com/...+Pacific+Retail+1.4+Patch)

Hier de changelog:
Bugs solved:

· Destroyer/Submarine collisions always leading to the destroyer being sunk
· periscopes are not animated properly in the interior of US submarines
· Save & Load issues with the submarine crew
· Magnetic/Contact Detonator switch not working
· Improper display of the TBT interface in Widescreen resolutions
· Loss of torpedo aiming track when crossing the International Date Line
· Enemy ships do not detect steam torpedoes accurately
· Metric/Imperial system issues

Misc changes:

· Damage taken by hulls submarine is shown in the damage interface
· Entries in Captain’s Log are now limited for better performance
· Screenshot names now contain the date they were taken on
· End patrol ports are now displayed on the map
· Objectives on the navigation now change color when completed

Engine improvements:
· Rendering distance increased to 20km, with appropriate improvement in visual sensors capabilities
· Dynamic loading of game units has been implemented, considerably improving loading times
· Improvements to Water rendering

Ik heb direct SH4 afgestoft en geinstalleerd. Na de installatie van SH4 plus de 1.4 patch krijg ik na het irritante filmpje slechts een zwart scherm hij start niet door maar claimt wel veel processor percentage en geheugen. Ik draai SH4 op Vista Ultimate 64. Iemand een oplossing hiervoor?
toon volledige bericht
Als admin het spel en/of de patch geinstalleerd? Zoiets had ik ook bijn 1.3 meen ik me te herinneren.

Speel je met Mods?
Ik heb 1.3 fdraaien met TM1.6.5 en RoW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbooij

mbooij

De Mosselman

Het maakt niets uit. Ook als ik de setup en patch als Admin draai blijft het scherm zwart na het laadbalkje vol is. Er valt mij ook op dat er geen bureaublad snelkoppeling wordt gemaakt. Heeft SH4 misschien problemen met het installeren op Vista?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbooij

mbooij

De Mosselman

Probleem is opgelost. Het had te maken met een conflict in de videocodecs. Na het verwijderen van de intro map bij de videos was het probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:04
Aaah topic over SH4 :)

Ik heb een aantal problemen, maar er is 1 vraag waar ik heel graag een antwoord op wil...

Ik doe nu de career, en heb geen ammo meer, dus ik wil terug naar de haven om nieuwe torpedo's en andere ammo te halen, en upgrades uit te voeren indien mogelijk.

Nu ben ik dus teruggevaren naar Midway, en ben ik die haven binnengevaren, maar er gebeurd niks, en ik heb geen idee wat ik moet doen om te upgraden/refillen.

Anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarkov
leonpwner1 schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 17:56:
Aaah topic over SH4 :)

Ik heb een aantal problemen, maar er is 1 vraag waar ik heel graag een antwoord op wil...

Ik doe nu de career, en heb geen ammo meer, dus ik wil terug naar de haven om nieuwe torpedo's en andere ammo te halen, en upgrades uit te voeren indien mogelijk.

Nu ben ik dus teruggevaren naar Midway, en ben ik die haven binnengevaren, maar er gebeurd niks, en ik heb geen idee wat ik moet doen om te upgraden/refillen.

Anyone?
Missie gehaald?
Als ik het me helemaal goed herinner is het een questie van de haven binnenvaren om een missie te eindigen. Maar misschien heeft het iets met realisme niveau te maken. Ik zou eens kijken in je logboek om te zien of je wel klaar bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Heb je wel legale versie? Met mijn illegale versie was het ook vaak zo dat de boot zomaar begon te zinken ;) dus kan misschien meer andere rare dingen opleveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:04
Heb het al, als je in de buurt van een port komt krijg je een icoontje rechtsbovenin waarmee je kunt rearmen/refillen. Weten we dat ook weer.

Wat ik jammer vind is dat er geen autosave functie zit, ik ga vaak zomaar dood doordat ik word neergeschoten of doordat ik bots, net nadat ik heel veel heb gedaan :'(

Weet iemand hoe je upgrades kunt doen aan je boot of de hull kunt repairen? Oh, en hoe krijg ik ammo voor het kanon bovenop m'n boot? Want die heeft continu 0 ammo, zelfs na een refill.

[ Voor 5% gewijzigd door Avalaxy op 11-04-2008 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
Weet iemand hier waar ik een mooie manual die allerhande dingen uitlegt?

Ik wil graag weten wat al die verschillende medals, skills, abilities en specializations betekenen in de crew management screen.

Ook wil ik graag weten wat de stats zijn van de submarines en hoe sommige dingen werken... werkelijk, sommige knoppen zijn een compleet raadsel voor me :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulx

Ulx

Wizard

Refragmental schreef op maandag 14 juli 2008 @ 17:44:
Weet iemand hier waar ik een mooie manual die allerhande dingen uitlegt?

Ik wil graag weten wat al die verschillende medals, skills, abilities en specializations betekenen in de crew management screen.

Ook wil ik graag weten wat de stats zijn van de submarines en hoe sommige dingen werken... werkelijk, sommige knoppen zijn een compleet raadsel voor me :D
Zoek even op de forums van www.subsim.com mocht je een versie zonder handboek hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
Ulx schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 15:19:
[...]

Zoek even op de forums van www.subsim.com mocht je een versie zonder handboek hebben.
Ik heb de legale versie... echter in de manual vind ik totaal niks over medals en skills enzo. Sommige knoppen worden ook niet uitgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulx

Ulx

Wizard

Refragmental schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 18:08:
[...]

Ik heb de legale versie... echter in de manual vind ik totaal niks over medals en skills enzo. Sommige knoppen worden ook niet uitgelegd.
Dat beweer ik ook niet, ik heb zelf een aantal budgetspellen die ook alleen met een summier pdf bestandje werden geleverd. Ik zou niet durven insinueren dat iemand gekopieerde software gebruikt.

Maar op Subsim zitten genoeg diehards die het je precies kunnen uitleggen. VZIW is het zo dat crew met een hogere skill minder snel moe wordt en bijvoorbeeld ook beter is in het gebruik van het kanon of de flak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
  • Laatst online: 06-05 20:32
*kick*

Dit weekend Das Boot weer eens gekeken ( de miniserie, een echte aanrader overigens!!).

Krijg dus weer zin in SH. Heb alleen SH3 gespeeld....vond het op het moeilijkste niveau aardig pittig.
Voor mij moet je ook gewoon in een U-Boot zitten al bieden de tropische wateren van de Pacific weer een hele andere soort strijd en was daar in WO II op marinegebied de strijd ook veel diverser.

Ik twijfel, voor een tientje bij bol SH4 kopen of weer SH3 gaan spelen met zo'n mod. Nog mensen die het op dit moment spelen. Zijn er voor SH4 misschien ook goeie mods uitgekomen?

Overigens komt volens Wiki SH5 d'r aan in 2010.
Pagina: 1 2 Laatste