Toon posts:

[Flash] Technieken

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag,

Ik heb vandaag een leuke opdracht gekregen voor mijn stage. Misschien kennen enkelen van jullie Hyperion wel, naast mooie software maken die mensen ook nog eens erg leuke (flash-)filmpjes over van alles en nog wat. Hier vind je daar een mooi voorbeeldje van. Je raad het al, mijn stagebegeleider wil graag weten, hoe dit soort dingen gemaakt worden en of het voor zijn bedrijf ook haalbaar is.

Nu ben ik er inmiddels al achter dat zoiets met Flash gemaakt word. Nou goed, Flash ken ik de basisprincipes wel van, dus daar kom ik een aardig stuk mee. Maar nu is mijn vraag eigenlijk, hoe het filmpje van die man zo mooi binnen Flash word gebruikt? Je ziet vaak genoeg zijn hand of zijn gehele lijf voor de animaties langs gaan en het ziet er allemaa prima uit.

Word hier gebruik gemaakt van andere software naast Flash? Zo ja, welke? Is het eventueel in Flash alleen te doen, of heb ik per sé die software nodig? Als er nog zaken zijn, die ik over het hoofd zie, hoor ik dat natuurlijk graag van jullie.

Alvast bedankt voor de tijd en moeite die er in word gestoken! :)

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:17

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Tja, met alle respect, maar deze opdracht lijkt me een beetje kansloos. Het filmpje dat je hier laat zien is dan misschien wel een swf bestand, maar je hoeft niet te verwachten dat dit allemaal mogelijk is met enkel flash. Sterker nog, het is niet enkel een software verhaaltje. Wat hier is gebruikt zijn dingen als chromakey en andere film technieken. Hier is dan later bij geanimeerd. Als je stagebegeleider dit wil dan kan hij beter met een studio gaan praten dan met een flasher.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben waarschijnlijk ook niet degene die het gaat maken, in ieder geval niet alleen. En van oorsprong ben ik ook geen Flasher, maar dat is weer een ander verhaal! ;)

Graag hoor ik van jullie, wat voor software hier voor nodig is en of het haalbaar is om dat allemaal zelf te doen, zonder hulp van professionals dus? Ik begin een beetje een totaal plaatje te krijgen en heb inmiddels al meer gelezen over de chromakey en andere technieken.

Welke software heb ik dan allemaal de keuze uit? Adobe heeft daar toch ook een pakket voor? After Effects als ik het wel heb? Is dat programma een beetje te leren? Aangezien Adobe ook Flash in handen heeft tegenwoordig, is het dan ook mogelijk om de twee programma's samen te gebruiken? Ik denk hierbij aan een makkelijke manier van exporteren naar elkaar?

In ieder geval hartelijk bedankt voor je berichtje! :)

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02:13
Wat je hier ziet is goed gebruik maken van de mogelijkheden van Flash video in flash 8 en hoger.
Sinds flash 8 is het mogelijk om een video met een alpha kanaal over je andere objecten in flash te zetten.
Dat neemt echter niet weg dat dit een knap staaltje werk is.
Wat heb je hiervoor nodig?
Eigenlijk niet meer dan een studio met een bluescreen (of greenscreen) zodat je later in een video editor als aftereffects een filmpje kan maken met een alphakanaal.
Dit is zelfs in een minder geavanceerde ruimte te doen, maar om goed te kunnen chromakeyen is je belichting en je achtergrond erg belangrijk. Met weinig middelen kan het ook, maar verwacht geen wonderen.

Het allerbelangrijkste in dit filmpje is echter dat alles goed doordacht is. Je moet zoiets van te voren helemaal uitdenken en in een storyboard zetten zodat het later ook mooi wordt.

Dit nadoen is niet moeilijk. dit goed nadoen is al een stuk moeilijker.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Verwijderd

Topicstarter
We hebben de beschikking tot een goed bluescreen met verlichting, dus dat zal het probleem niet zijn.

Maar software-technisch is dit dus prima mogelijk met alleen Flash 8? Of heb ik wel After Effects nodig? Want ik hoor een tegenstelling in jouw verhaal, sanderb. Het kan in Flash 8, met het Alpha kanaal, maar ik heb een goede studio nodig om met After Effects het filmpje te maken! ;) Iets klopt er niet aan?

Daarnaast word het niet nadoen van dit filmpje, meer het idee gebruiken. Het word ook voor een ander doel, maar het idee waarin de man in dit filmpje dingen aanwijst en tekent willen we graag gebruiken.

Zijn er verder nog dingen waar ik te makkelijk over denk, of vergeet? :)

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
maar het idee waarin de man in dit filmpje dingen aanwijst en tekent willen we graag gebruiken.
Los van het technische aspect: Let op dat je een goede acteur neemt, niet iedereen is voor dit soort presentaties weggelegd. Met de verkeerde persoon wordt het al gauw tenenkrommend.

Verwijderd

Topicstarter
De acteur word misschien van buiten ingehuurd indien daar de noodzaak voor is. Eerst word er gekeken of iemand binnen het personeel over acteerkwaliteiten beschikt.

Nog meer zaken waar ik op moet letten? :)

• denyos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:40
Dat tegenstrijdige in het verhaal van sanderb is niet zo tegenstrijdig als het misschien lijkt. Je filmt je acteur en dit filmpje moet uiteindelijk in flash ingeladen worden. Om dit goed voor elkaar te krijgen zal je eerst je filmpje moeten bewerken met een videobewerkingspakket zoals bijvoorbeeld Adobe After Effects (en indien je een mac tot je beschikking heb Final Cut Pro). Vervolgens kan je dit filmpje in Flash importeren. Hoe het precies zit met die alpha channel weet ik niet daar ik hier zelf nog niks mee gedaan heb.

Strava

Verwijderd

Topicstarter
denyos schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 07:15:
Dat tegenstrijdige in het verhaal van sanderb is niet zo tegenstrijdig als het misschien lijkt. Je filmt je acteur en dit filmpje moet uiteindelijk in flash ingeladen worden. Om dit goed voor elkaar te krijgen zal je eerst je filmpje moeten bewerken met een videobewerkingspakket zoals bijvoorbeeld Adobe After Effects (en indien je een mac tot je beschikking heb Final Cut Pro). Vervolgens kan je dit filmpje in Flash importeren. Hoe het precies zit met die alpha channel weet ik niet daar ik hier zelf nog niks mee gedaan heb.
Aha bedankt, dat maakt het inderdaad wat duidelijker! :)

Bedankt voor alle informatie mensen, hier kan ik voorlopig wel even mee vooruit!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-11 20:32

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Wees blij dat mensen zo behulpzaam zijn ;)

Het is namelijk wel de bedoeling dat je zelf inzet toont. Deze informatie kan je ook uitzoeken / opvragen als je geen flash kennis hebt. Succes verder

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.