Toon posts:

2 pc's starten niet meer op!

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
een pc met een socket A met 3000+ deed het volgens mijn vriendin het na een "rare melding op blauw scherm" niet meer na een reboot.

CPU fan gaat heel even draaien (halve sec.) n dan kapt het systeem ermee.
Heb hem voor een diagnose weggebracht.
Antwoord was mobo waarschijnlijk stuk en een deel van de voeding deed het ook niet goed!?

Dus ik via ebay een gebruikt mobo met 3200+ gekocht.plus een oude voeding die ik nog had ering gedaan....

bij het opstarten deed ie precies hetzelfde!
fan even draaien en dat was het dan...

Goed...ik dacht, zolang het de pc van mijn vriendin is...

totdat mijn eigen pc (amd 64 3000+) het sinds 5 dagen ook niet meer doet.
ik was weg natuurlijk en mijn vriendin vertelde me dat hij van het ene op het andere moment opeens niets meer deed.

Heb geen zin om weer 30 euro aan een diagnose kwijt te raken, wanr zoveel is het zooitje allemaal ook niet meer waard.

Wat kan dit zijn?

heb wel een hoop op een stopcontact zitten maar dat was al jaren zo...gaf nooit een probleem...

Hebben jullie een clou?

dit lijkt dus erg op een probleem wat een mede tweaker heeft op dit forum, http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1206425

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08-02 17:24
Begin met de opstart en troubleshooter faq te doorlopen. Hang zo weinig mogelijk hardware aan je voeding en begin met uit te sluiten.

http://specs.tweak.to/16567

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:17

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Hoe zit het met de aarding van je stopcontact? En inderdaad de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter is een goed begin om mee te starten.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• sarcast
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:53
Goed...ik dacht, zolang het de pc van mijn vriendin is...
totdat mijn eigen pc (amd 64 3000+) het sinds 5 dagen ook niet meer doet.
ik was weg natuurlijk en mijn vriendin vertelde me dat hij van het ene op het andere moment opeens niets meer deed.
:X :+

@ontopic:

Geeft je pc piepje of iets dergelijks?
Wat heb je allemaal al geprobeerd?

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

Verwijderd

Topicstarter
sarcast schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 09:51:
[...]

[...]

:X :+

@ontopic:

Geeft je pc piepje of iets dergelijks?
Wat heb je allemaal al geprobeerd?
geprobeerd heb ik behalve het hele zooitje stofvrij maken en het in een ander stopcontact stoppen nog niets.

zal vandaag het mobo uitbouwen en alleen mobo en cpu proberen, kijken of dan iets werkt.
dat zal ik ook met die van mijn vriendin doen.

mocht het echt alleemaal niet werken, dan ga ik kijken of het helpt als ik een nieuwe voeding koop.
was van de zomer toch van plan een nieuwe pc te kopen in Amerika, maar dat ding is er nu net een half jaar te vroeg mee gekapt.

ik wil mijn pc dan ook aan mijn vriendin doneren, dus zou ik blij zijn als het zooitje het weer doet.

uit de troubleshoot guide heb ik al kunnen halen hoe ik de voeding testen kan of die het doet.
hoop nu niet dat door een spike ofzo beide pc naar de hemel geholpen zijn.
als mijn beide mobo's stuk zijn kan ik naturlijk ook niet meer testen of CPU+geheugen nog goed zijn toch?
anders koop ik nog een keer een goedkoop 939 mobo en stop die 64 erin.

• FidoDido
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-02 13:47
(jarig!)
Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 11:33:
[...]
Als mijn beide mobo's stuk zijn kan ik naturlijk ook niet meer testen of CPU+geheugen nog goed zijn toch?
anders koop ik nog een keer een goedkoop 939 mobo en stop die 64 erin.
Nope dan kan jet het niet testen, moet je weer ander systeem zoeken waarin je het kan testen

Verwijderd

Topicstarter
ga nu mijn kast uitelkaar slopen...kom over een uur met een update....of..uhmm..over een uur of 4. |:(

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:51

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 11:33:
[...]

geprobeerd heb ik behalve het hele zooitje stofvrij maken en het in een ander stopcontact stoppen nog niets.
Dan heb je nog lang niet aan de eisen mbt zelfwerkzaamheid voldaan die we op GoT verwachten :o

GoT is er voor de vragen waar je *NA* gedegen eigen uitzoek- en uitprobeerwerk niet uitkomt. Begin eens met Hangen en Opstartproblemen troubleshooter stap voor stap door te nemen :)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.