Geheugen uitbreiding

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

• sarkis
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-12-2023
Beste lezer,
Ik heb nu 512mb aan interngeheugen en die wil ik graag met 1gb uitbreiden. wat nu in mijn pc zit is 2X256 DDR pc3200 Dual chanel.
Moet ik de nieuwe geheugen ook Dual chanel kopen? of maak dat niets uit?

wat is het verschil tussen die 2??

alvast bedankt.

groeten,

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:39

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Heb je PMG FAQ: Welke processor/moederbord/geheugen moet ik nemen? ook doorgenomen? En voor het geheugen: RAM FAQ :)

In ieder geval: hoeveel sloten heb jij nog over om te vullen? Als jij 4 sloten hebt past daar natuurlijk een latje (of 2) aan geheugen in. Waar je op moet letten is dat je moederbord het ook maar moet ondersteunen (compability) ;)

Wauw, een sig!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:41
pakjes met "dual channel" geheugen is eigenlijk niets meer dan een pakje met 2 dimmetjes waarbij je zeker weet dat ze exact hetzelfde zijn. Sommige moederborden geven problemen met verschillende typen geheugen chips.

De ham-vraag is eigenlijk, heb je 3 sloten voor geheugen op je moederbord zitten?
Zo ja, koop een enkele dimm met 1GB geheugen en prik die erbij.
Zo niet, kun je erover denken om 2x512 te kopen of gewoon 1x1GB geheugen.
Overigens moet je even kijken in de handleiding van je moederbord waar je welk dimmetje in moet prikken om die dual channel functie te blijven behouden.
De 2x256 moeten natuurlijk in Dual channel blijven staan.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:23

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Outerspace schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 13:37:
Heb je PMG FAQ: Welke processor/moederbord/geheugen moet ik nemen? ook doorgenomen? En voor het geheugen: RAM FAQ :)

In ieder geval: hoeveel sloten heb jij nog over om te vullen? Als jij 4 sloten hebt past daar natuurlijk een latje (of 2) aan geheugen in. Waar je op moet letten is dat je moederbord het ook maar moet ondersteunen (compability) ;)
^^
Weinig aan toe te voegen :z

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.