Dell Inspiron 6400 (E1505) deel 6. Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 12.087 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 30-05 09:20
Ruler-Nrg schreef op zondag 25 maart 2007 @ 16:02:
[...]

Als mensen nou eens begrepen hoe het echt zit: Als je laat zien dat je bang bent ben je de lul. Maak een gewoon een praatje met die jongens, die doen je heus geen kwaad hoor! niet ieder groepje buitenlanders is een gevaar. De mensen denken veel dat snel dat dat wel zo is. (sorry gaat niet over de laptop, maar ik vind dit altijd zoon onzin.)
Tja je moet mazzel hebben. En heel hard kunnen rennen. Ik merk al dat weinig inspiron bezitters regelmatig in Amsterdam komen met hun notebook.

Ik durf niet in het openbaar met een notebook tas te lopen en zeker niet in avond. Al diverse mensen die ik in Amsterdam ken zijn al slachtoffer geworden van bendes die op de loer leggen meestal junkies.

Ik houd niet van gokken en stop hem liever in zoon ouwe wijven karretje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackRageNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
mijn inspiron heeft sinds gisteren last van vlekken in het scherm :/
zal morgen maar contact opnemen met dell.
http://file01.uploaddump....ads/kkmqcoceqpqqp-123.png
EDIT: als het in mijn scherm zit kunnen jullie het natuurlijk niet zien, als jullie het ook zien is het wat anders.

[ Voor 23% gewijzigd door BlackRageNL op 25-03-2007 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meddow
  • Laatst online: 03-05 10:17
ik denk dat het inderdaat aan je scherm zelf ligt

You dream it, I live it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:13

steveman

Comfortabel ten onder

C0NSOLEFREAK schreef op zondag 25 maart 2007 @ 17:58:
EDIT: als het in mijn scherm zit kunnen jullie het natuurlijk niet zien, als jullie het ook zien is het wat anders.
Ik zie alleen jpeg compressie.. lijkt het scherm te zijn dus :(

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruler-Nrg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-06 14:52
ajpeetoom schreef op zondag 25 maart 2007 @ 17:23:
[...]

Tja je moet mazzel hebben. En heel hard kunnen rennen. Ik merk al dat weinig inspiron bezitters regelmatig in Amsterdam komen met hun notebook.

Ik durf niet in het openbaar met een notebook tas te lopen en zeker niet in avond. Al diverse mensen die ik in Amsterdam ken zijn al slachtoffer geworden van bendes die op de loer leggen meestal junkies.

Ik houd niet van gokken en stop hem liever in zoon ouwe wijven karretje.
ik woon hier al 20 jaar, en ook niet in de beste wijk. Nog nooit ergends last van gehad. en ik loop gewoon met een dell tas om mijn schouder. (en nee ik ben niet een af andere gangster :) )

Dell Precision, T9550, 8gb, 64GB ssd, 1920x1200RGB led.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackRageNL
  • Niet online
damm, dat word morgen dell bellen ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:25
Anoniem: 157137 schreef op zondag 25 maart 2007 @ 16:32:
[...]

Zou iemand eens wat meer info kunnen geven over de underclock progje. Welke instellingen ideaal zijn? Ik wil dit namelijk ook. Het scheelt wel een hoop wattage :9
Er zijn wel instellingen voor de Core Duo's, maar voor de Core 2 Duo's nog niet.
De undervoltresultaten die je behaald zijn verschillend per processor. Net als bij overclocken. De waarden waarop de T2400 uit mijn notebook nog stabiel werken zijn 1.0V op 11x en 0.95V op 6x. Waarbij 0.95V de standaardwaarde is voor 6x. Dit kan ook niet lager.

Een tutorial voor het undervolten van je processor kun je vinden op onderstaande link. Houdt er dan wel rekening mee dat je een Dualcore processor hebt, dus je moet Prime95 2 keer opstarten.
Http://www.notebookforums...70943&highlight=undervolt

Met Notebook Hardware Control kun je ook undervolten. http://www.pbus-167.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• familyman
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-03 14:20
Probeer nu een 6400 te bestellen, maar kom niet verder dan een 7300 turbocache videokaart, weet iemand hoe dat zit?

Zou toch liever wat beters erin hebben, zeker omdat ik de meerprijs voor de processor toch echt een stapje te veel vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127462

Ik heb een inspiron 6400 aangeschaft met een 256MB mobility radeon X1400. In windows (vista) en in het bios van de computer wordt aangegeven dat er echter maar 128 MB geheugen op de videokaart zit.

Contact met Dell gehad, en hun beweren dat het komt doordat de videokaart gebruik maakt van hyper memory waardoor een deel van het videogeheugen door het systeem wordt gebruikt. Volgens mij is dit onzin, en na doorvragen werd mij verteld dat wanneer ik het zeker wil weten welke kaart geinstalleerd is, ik maar mijn laptop moet open schroeven. (met verval van de garantie).

Hoe kom ik er nu achter wat er echt in zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

familyman schreef op maandag 26 maart 2007 @ 12:19:
Probeer nu een 6400 te bestellen, maar kom niet verder dan een 7300 turbocache videokaart, weet iemand hoe dat zit?

Zou toch liever wat beters erin hebben, zeker omdat ik de meerprijs voor de processor toch echt een stapje te veel vind.
Uhm dat is het GROTE nadeel van de Inspiron 6400 ofzo.. zitten gewoon butgraka's in :X

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AttiX
Anoniem: 127462 schreef op maandag 26 maart 2007 @ 13:05:
Ik heb een inspiron 6400 aangeschaft met een 256MB mobility radeon X1400. In windows (vista) en in het bios van de computer wordt aangegeven dat er echter maar 128 MB geheugen op de videokaart zit.

Contact met Dell gehad, en hun beweren dat het komt doordat de videokaart gebruik maakt van hyper memory waardoor een deel van het videogeheugen door het systeem wordt gebruikt. Volgens mij is dit onzin, en na doorvragen werd mij verteld dat wanneer ik het zeker wil weten welke kaart geinstalleerd is, ik maar mijn laptop moet open schroeven. (met verval van de garantie).

Hoe kom ik er nu achter wat er echt in zit?
Waarom is dit onzin? De X1400 in deze notebook heeft 128MB eigen geheugen en maximaal 128MB gedeeld geheugen(hypermemory). In totaal dus 256MB. Wat wel onzin is, is dat het videogeheugen door het systeem wordt gebruikt. Dit is namelijk andersom. Een deel, maximaal 128MB dus, wordt door de videocard gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDrako
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-05 23:19

MrDrako

nep ict'er

Kan dell zien dat ik m'n 6400 open heb gehad?? als ik er een nieuwe proc inzet, en er iets misgaat, en ik m'n garantie kwijt zou zijn door die nieuwe proc, kan ik dan die oude erin terug zetten, (voorzichtig natuurlijk)??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AttiX
Er zitten geen garantiezegels in de notebook. Alleen de schroeven zijn gedoopt in een blauwe verf. Deze verf beschadigt wanneer je de notebook openhaalt. maar vraag mij af hoe streng Dell naar kijkt. Bij mijn vorige notebook, een Inspiron 6000, had ik zelf Artic silver op de processor gedaan. Later is de videokaart overleden (niet aangezeten). Notebookje heeft een retourtje gemaakt naar Ierland en kwam gerepareerd weer terug. Tegenwoordig werkt Dell vooral met monteurs die langskomen. Deze worden extern ingehuurd en doen alleen waarvoor ze zijn gevraagd. Een onderdeel vervangen. Zij zullen je er ook niet op aanspreken lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok, ik heb contact gehad met ati, volgens hun zit er bij mij een 128 mb kaart in,
Dell beweert echter dat de kaart die zij leveren 256 mb geheugen heeft (op de kaart zelf, en niet shared) dit staat ook op mijn pakbon.

256MB ATI Mobility Radeon X1400 graphics card, PCI-Express x16

Lijkt mij dan dat er een 256 mb kaart in zit, en niet 128mb met 128mb shared

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AttiX
Het lijkt mij sterk dat Dell speciaal voor jou een X1400 met 256MB dedicated geheugen plaatst en in elke andere Inspiron 6400 met X1400 een exemplaar met hypermemory. :) Op mijn pakbon staat ook 256MB ATI Mobility Radeon X1400 graphics card, PCI-Express x16, maar op de Dell website stond destijds dat dit een hypermemory model zou zijn.

Dell verkoopt natuurlijk met de kreet 256MB. Verkoopt beter dan 128MB. Dit is inderdaad misleidend. Niet dat het bij de X1400 veel uitmaakt, die kaart is sowieso traag. En vraag mij zelfs af of je een fps winst maakt wanneer er gebruik wordt gemaakt van 256 dedicated of 256 waarvan 128 hypermemory is bij deze videokaart.

De hoeveelheid geheugen is niet echt een maatstaaf voor de snelheid van de videokaart. Het wordt wel als verkoopargument gebruikt. De combinatie tussen een snelle chip, grote pipeline en hoeveelheid geheugen is een betere maatstaaf. Ookal geef je de X1400 een GB aan dedicated geheugen, de kaart zal er niet veel sneller van worden.

[ Voor 89% gewijzigd door AttiX op 26-03-2007 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dbm12
  • Laatst online: 22:08
AttiX schreef op maandag 26 maart 2007 @ 15:28:

Niet dat het bij de X1400 veel uitmaakt, die kaart is sowieso traag.
Dat denken een hoop mensen, maar ik vind hem best rap. Hij draait spellen prima. Tuurlijk je moet hem niet op High settings neerzetten, maar het is een laptop... Hou dat in gedachte. Als je een game machine wil kan je toch beter een desktop nemen. Hij doet het prima.

http://luxeofzuinig.blogspot.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:59
C0NSOLEFREAK schreef op zondag 25 maart 2007 @ 17:58:
ik heb soms een beetje last van donkere vlekken als ik het scherm net open klap. Heb jij er ook meer last van als je hem net open klapt? Of continu last van?

Welk scherm heb je trouwens? En wanneer heb jij je notebook gekocht?

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AttiX
Dbm12 schreef op maandag 26 maart 2007 @ 15:36:
[...]
Dat denken een hoop mensen, maar ik vind hem best rap. Hij draait spellen prima. Tuurlijk je moet hem niet op High settings neerzetten, maar het is een laptop... Hou dat in gedachte. Als je een game machine wil kan je toch beter een desktop nemen. Hij doet het prima.
Er valt wel mee te gamen, maar de nieuwere spellen worden toch echt lastig. Zelfs op low settings. Ghost Recon Advanced Warfighter en Splinter Cell Double Agent zijn een diashow, zelfs op 640x480.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dbm12
AttiX schreef op maandag 26 maart 2007 @ 15:42:
[...]

Er valt wel mee te gamen, maar de nieuwere spellen worden toch echt lastig. Zelfs op low settings. Ghost Recon Advanced Warfighter en Splinter Cell Double Agent zijn een diashow, zelfs op 640x480.
Lol,
Das toch ook meer dan logisch.... Maar waarom koop je een dell? GOede service, Goede onderdelen, En veel voor weinig geld.

Hoe kan dell daar komen. DOor A. massa productie en B. ergens toch op te korten.

De X1400 werkt prima voor de spellen uit 2003-2004-2005 en 2006 op low settings trekt ie ook prima. Tuurlijk als je nu meteen een FPS spel uit 2007 erop ramd.... Vind je het gek dat hij gek doet XD Als je dat soort spellen wilt spelen koop je zowiezo niet een laptop ervoor of neem je niet een 6400....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AttiX
Dbm12 schreef op maandag 26 maart 2007 @ 15:49:
[...]

Lol,
Das toch ook meer dan logisch.... Maar waarom koop je een dell? GOede service, Goede onderdelen, En veel voor weinig geld.

Hoe kan dell daar komen. DOor A. massa productie en B. ergens toch op te korten.

De X1400 werkt prima voor de spellen uit 2003-2004-2005 en 2006 op low settings trekt ie ook prima. Tuurlijk als je nu meteen een FPS spel uit 2007 erop ramd.... Vind je het gek dat hij gek doet XD Als je dat soort spellen wilt spelen koop je zowiezo niet een laptop ervoor of neem je niet een 6400....
Tuurlijk, tuurlijk. Oude spellen werken prima. Heb de 6400 ook niet gekocht om mee te gamen. Maar als je nieuwere spellen zelfs niet op de allerlaagste settings kan spelen, dan is de x1400 niet snel te noemen. Dat was mijn punt. :) Niet dat ik de games wil spelen op deze notebook, was meer ter indicatie van de snelheid van de videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij mij stond het hypermemory gedeelte niet expliciet erbij vermeld, ongeacht of het in snelheid uitmaakt vind ik het eigenlijk misleiding. Zeker omdat ze telefonisch volhouden 256 mb kaarten te leveren (dat dat niet waar is was ik zelf al achter gekomen, anders had ik dell er niet over gebeld).

sterker er staat op de pakbon en de orderbevestiging niets over hypermemory of shared memory. Naar mijn mening dus echt misleiding.

Helaas, werkt verder voor mij goed genoeg, gebruik de laptop niet voor spellen wilde echter een beetje extra voor het werken met solidworks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 208913

Ik heb m'n 6400 nog niet binnen (staat op verzonden sinds zaterdag, maar kan niet zien waar ie uithangt), maar heb wel al een paar vraagjes. Heb voor de volledigheid alleen voor een core duo T2250 en bluetooth gekozen, de rest is 'standaard' (voor 711 incl.). Ik ga 'm gebruiken 'm voor alledaagse dingen (msn, word, newsleecher), niks speciaals....

- Ik heb een hekel aan twee tassen om m'n schouder, dus ik zoek een laptop-tas waar ik ook nog genoeg ruimte voor andere dingen (boeken) heb. Iemand een goede tip? Liefst ook nog goedkoop. :P

- Als ik 'm binnenkrijg, is het dan aan te raden gewoon de onnodige zooi eraf te gooien en daarna aan de slag te gaan? Of geeft alles ervan af gooien en een nieuwe installatie een beter resultaat?

- Misschien een heel domme vraag, maar ik heb binnenkort een PDA met onbeperkt internet van T-Mobile; valt zoiets met de 6400 te verbinden zodat ik daarmee dan eventueel online kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Anoniem: 208913 schreef op maandag 26 maart 2007 @ 23:36:
- Misschien een heel domme vraag, maar ik heb binnenkort een PDA met onbeperkt internet van T-Mobile; valt zoiets met de 6400 te verbinden zodat ik daarmee dan eventueel online kan?
Jahoor :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AttiX
Anoniem: 208913 schreef op maandag 26 maart 2007 @ 23:36:
Ik heb m'n 6400 nog niet binnen (staat op verzonden sinds zaterdag, maar kan niet zien waar ie uithangt), maar heb wel al een paar vraagjes. Heb voor de volledigheid alleen voor een core duo T2250 en bluetooth gekozen, de rest is 'standaard' (voor 711 incl.). Ik ga 'm gebruiken 'm voor alledaagse dingen (msn, word, newsleecher), niks speciaals....

- Ik heb een hekel aan twee tassen om m'n schouder, dus ik zoek een laptop-tas waar ik ook nog genoeg ruimte voor andere dingen (boeken) heb. Iemand een goede tip? Liefst ook nog goedkoop. :P

- Als ik 'm binnenkrijg, is het dan aan te raden gewoon de onnodige zooi eraf te gooien en daarna aan de slag te gaan? Of geeft alles ervan af gooien en een nieuwe installatie een beter resultaat?

Voor je tas kun je het best naar de lokale tassenwinkel. Er zijn veel onopvallende rugzakken met een notebookvak.

Opnieuw installeren vond ik sneller dan alles uitzoeken wat ik kwijt kon. :)

Je PDA als modem, staat wss ook wel in de handleiding van je PDA.
http://forum.pocketinfo.n...bellen-pc-web-n-walk.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thanks voor de snelle replies....

Is m'n enige optie dan wel een rugzak, of zijn er ook nog schoudertassen die enigszins praktisch zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dbm12
Voor een goede rugzak zou ik deze nemen als ik jouw was:

http://www.caselogic.com/...l/index.cfm?modelid=84934

heb hem zelf ook. Voor 50 euro bij Mediamarkt. ijzersterk, Je hebt een apart vak voor je laptop. En alles wat je normaal in je rugzak meeneemt pas er met gemak in!!!

Nog een pluspunt. Hij ziet eruit als een standaard rugzak en draagt heerlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 213582

FF vraagje, heb mn 6400 besteld.
Maar in het vorige topic zeiden veel mensen dat ze de windows cd er niet bij kregen, en sommige kregen ze nog gratis anders zou je er voor moeten betalen. Op mijn pakbon staat -> Inspiron resource DVD - Vista (Diagnostics&Drivers), is dat hem? Ik wil echt de dvd zodat ik mijn notebook zou kunnen formatteren, en niet Dell recovery..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154147

Bij mijn inspiron 6400 heb ik vista op cd gekregen, ook media direct en nog wat andere cd's
Waarschijnlijk leveren ze die er tegenwoordig standaard bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 196025

Tegenwoordig zit er standaard als selectie per I-net altijd Vista op.
Tevens is er een probleem met het verkrijgen van de OS cd/dvd betreffende Vista, tenminste op de NL versions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeter94
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-01-2022
Hallo allemaal,

Heb de laptop net binnen!! Super ding alleen de accu lijkt snel leeg?? 6-cell (het scherm stond op vol, met cd/dvdtje aan..!! dus dat zal wel logisch zijn!)
Maar lijkt me voor de rest egt een sppr systeem!!! Alleen veel (dell) troep erop! Moet k nog effe allemaal uitzoeken! Software cd'jes er netjes bij, mooi!! En ook egt geen geluid,muisstil! :*) :*)

gr. Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackRageNL
  • Niet online
peeter94 schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 14:28:
Hallo allemaal,

Heb de laptop net binnen!! Super ding alleen de accu lijkt snel leeg?? 6-cell (het scherm stond op vol, met cd/dvdtje aan..!! dus dat zal wel logisch zijn!)
Maar lijkt me voor de rest egt een sppr systeem!!! Alleen veel (dell) troep erop! Moet k nog effe allemaal uitzoeken! Software cd'jes er netjes bij, mooi!! En ook egt geen geluid,muisstil! :*) :*)

gr. Peter
todat de dvd drive aanslaat :> , voor de rest is dit systeem erg stil O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeter94
C0NSOLEFREAK schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 15:06:
[...]

todat de dvd drive aanslaat :> , voor de rest is dit systeem erg stil O+
Ja dat is zeker ja!! Maar wat maakt hij voor dom geluid met het verplaatsen zeg ik dacht voor het eerst oo nee mn cd naar de knoppen :( maar viel mee!!! :P :P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twee Dee
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07:23

Twee Dee

Morgen weer een ondertitel.

De coupon ?Q7S30HKQRGXVZ wordt wel geverifieerd maar in het winkelmandje wordt de 5% niet verrekend. De volgende tekst staat in beeld:
De volgende waardebonnen zijn ingevoerd, maar vereisen extra gegevens of voldoen niet aan de geldigheidseisen. Klik op Details bekijken voor meer informatie.
Klikken op "details" geeft vervolgens geen informatie.

De Inspiron 6400 is samengesteld in de "kleine ondernemingen" sectie en deze zal vandaag worden besteld (geen verzendkosten, dubbel geheugen (2GB) en 5% korting). Het zou mooi zijn als daar nog een keer 5% van af kan!

Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackRageNL
  • Niet online
@Twee Dee: je kan maar een coupon gebruiken ;)
@peeter94: wat versta jij onder dom geluid :P ?
want ik wist niet dat geluid dom kon zijn :9

[ Voor 19% gewijzigd door BlackRageNL op 27-03-2007 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twee Dee
  • Laatst online: 07:23

Twee Dee

Morgen weer een ondertitel.

C0NSOLEFREAK schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 15:58:
@Twee Dee: je kan maar een coupon gebruiken ;)
@peeter94: wat versta jij onder dom geluid :P ?
want ik wist niet dat geluid dom kon zijn :9
De andere kortingen zijn geen coupons maar Dell aanbiedingen. Bij invullen van allebei de couponcodes (afzonderlijk) krijg ik helaas dezelfde melding.

Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
peeter94 schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 14:28:
Hallo allemaal,

gr. Peter
tja voor €10,- meer had je een 9 cell accu gehad die 4.30 uur mee gaat. Nooit op een notebook op de verkeerde dingen bezuinigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeter94
ajpeetoom schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 18:07:
[...]

tja voor €10,- meer had je een 9 cell accu gehad die 4.30 uur mee gaat. Nooit op een notebook op de verkeerde dingen bezuinigen.
Ehh die was bij mij 30 euro meer!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:04

Zenix

BOE!

Twee Dee schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 15:50:
De coupon ?Q7S30HKQRGXVZ wordt wel geverifieerd maar in het winkelmandje wordt de 5% niet verrekend. De volgende tekst staat in beeld:

[...]
Klikken op "details" geeft vervolgens geen informatie.

De Inspiron 6400 is samengesteld in de "kleine ondernemingen" sectie en deze zal vandaag worden besteld (geen verzendkosten, dubbel geheugen (2GB) en 5% korting). Het zou mooi zijn als daar nog een keer 5% van af kan!
Dat wou bij mij wel gewoon, ik heb gisteren besteld.
Dit gedaan
Value code van kleine ondernemingen ingevoert bij consumenten, resultaat was dat ik standaard al 1 gig extra geheugen geen leveringskosten en 5% korting. En ik kon gewoon nog een keer 5% eraf met die coupon eerst 61 euro ofzo toen 58. De coupons in dit topic kan je er maar 1 van gebruiken..
peeter94 schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 18:17:
[...]

50% meer werktijd voor 30 euro is alsnog weinig. Maarja je eigen keus.

[ Voor 14% gewijzigd door Zenix op 27-03-2007 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
peeter94 schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 18:17:
[...]

Weet niet presies wat ik betaald heb maar veel meer zal het niet geweest zijn. Je kunt er altijd nog een 2e accu bij kopen.

Als je er ook geen bleutooth 2.0 kaartje bij hebt besteld, deze kost €23,- ook een 2e voeding kost €23,- erg handig geen geklooi met het uit de war halen van de snoeren. Een legt bij thuis op zijn plek en een zit in mijn notebook tas.

Kort om op de aanschaf van een notebook moet je niet gaan bezuinigen. Die paar centen extra daar kom je ook wel weer overheen.

[ Voor 40% gewijzigd door LEX63 op 28-03-2007 02:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157137

ajpeetoom schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 02:05:
[...]

Weet niet presies wat ik betaald heb maar veel meer zal het niet geweest zijn. Je kunt er altijd nog een 2e accu bij kopen.

Als je er ook geen bleutooth 2.0 kaartje bij hebt besteld, deze kost €23,- ook een 2e voeding kost €23,- erg handig geen geklooi met het uit de war halen van de snoeren. Een legt bij thuis op zijn plek en een zit in mijn notebook tas.

Kort om op de aanschaf van een notebook moet je niet gaan bezuinigen. Die paar centen extra daar kom je ook wel weer overheen.
nou en man. Laat die man toch met zijn laptop |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb hem nu al 3 dagen en ik moet zeggen hij valt heeel erg mee. Het is een mooi ding, zelfs zonder truelife is het scherm erg goed. Vooral in combinatie met een vista skin en mooie bijpassende achtergrond. :9 De batterij gaat max 2.5 uur mee. Wel jammer, maar ja. En erg snel. Zelfs zonder herinstall. Drm zoek ik ook instellingen voor cpu rightmark of hardwarecontrole om de voltage te regelen. Weet iemand goede instellingen voor Core 2? Het internet is nogal vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AttiX
Anoniem: 157137 schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 08:22:
Drm zoek ik ook instellingen voor cpu rightmark of hardwarecontrole om de voltage te regelen. Weet iemand goede instellingen voor Core 2? Het internet is nogal vaag.
Er zijn geen standaardvoltage settings, deze moet je zelf uitzoeken. Lees mijn post nog maar eens goed door: AttiX in "Dell Inspiron 6400 (E1505) deel 6."

[ Voor 24% gewijzigd door AttiX op 28-03-2007 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91634

Anoniem: 157137 schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 08:22:Vooral in combinatie met een vista skin en mooie bijpassende achtergrond. :9 De batterij gaat max 2.5 uur mee. Weet iemand goede instellingen voor Core 2?
2,5 uur ?? Dat haal ik me me I6400 tijdens het game, maarja windows Vista met hoop garfische toetersbellen, het verbaast me niks dat het een echte boosdoner is qua energie verbruik.

Voltage.... mijn Centrino Dou doet alls op 0,95v. Weet niet of de core 2 dat ook trekt maar je kan altijd wel even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 209022

Nu krijg je er een printer bij. Kan je ook voor een korting kiezen? Heeft iemand daar ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06 12:43

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Anoniem: 209022 schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 17:29:
Nu krijg je er een printer bij. Kan je ook voor een korting kiezen? Heeft iemand daar ervaring mee?
Daarvoor zal je moeten bellen. Of het lukt om een printer om te zetten in korting of een andere upgrade hangt af van de verkoper, als de eerste niet toegeeft heb je kans dat diegene die je de volgende keer aan de lijn hebt wel toestemt.

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91634 schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 10:05:
[...]

2,5 uur ?? Dat haal ik me me I6400 tijdens het game, maarja windows Vista met hoop garfische toetersbellen, het verbaast me niks dat het een echte boosdoner is qua energie verbruik.

Voltage.... mijn Centrino Dou doet alls op 0,95v. Weet niet of de core 2 dat ook trekt maar je kan altijd wel even proberen.
Ik zei VISTA SKIN ;) Dus nog steeds xp met een vista look.
Heb jij een 6-cell batterij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik heb hier nu ongeveer 2 maanden een Dell 6400, maar nu heb ik op mijn beeldscherm aan de zijkanten verticaal 3 lijnen lopen. Links en recht een rode lijn en rechts nog een lijn van groen,geel. Als ik hem wat naar voren doe het scherm dan gaan die lijnen weg.

Iemand een idee hoe ik dit op moet lossen? Contact opnemen met Dell, of kan ik zelf iets doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 213582

Als je garantie hebt zou ik contact opnemen met Dell. Zoals eerder gezegd is: Niks zelf doen als er mensen zijn die het voor je doen :P
EDIT: intussen is mijne verzonden (zaterdag besteld), best snel. Wanneer kan ik hem ongeveer verwachten? Neem aan maandag of dinsdag.. :*)

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 213582 op 29-03-2007 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Anoniem: 213582 schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 14:27:
Als je garantie hebt zou ik contact opnemen met Dell. Zoals eerder gezegd is: Niks zelf doen als er mensen zijn die het voor je doen :P
EDIT: intussen is mijne verzonden (zaterdag besteld), best snel. Wanneer kan ik hem ongeveer verwachten? Neem aan maandag of dinsdag.. :*)
Ik denk dat je hem Dinsdag hebt.

Verder heb ik net een mailtje gestuurd naar Dell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53453

Waarschijnlijk is het een setting die ik over het hoofd zie, maar weet iemand hoe ik kan voorkomen dat mijn Dell een stuk trager wordt (met name bij grafische applicaties) als je op de accu werkt? Ik zit echt seconden lang te wachten op een handeling die als de laptop aan het stroom hangt meteen wordt uitgevoerd.

update
En gevonden, via de advanced settings van de ati kaart kun je bij powerplay stoeien met deze settings.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 53453 op 29-03-2007 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Bad Seed

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Anoniem: 53453 schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 18:49:
Waarschijnlijk is het een setting die ik over het hoofd zie, maar weet iemand hoe ik kan voorkomen dat mijn Dell een stuk trager wordt (met name bij grafische applicaties) als je op de accu werkt? Ik zit echt seconden lang te wachten op een handeling die als de laptop aan het stroom hangt meteen wordt uitgevoerd.
Als het puur om de videokaart gaat: control panel -> display -> tabblad settings -> Advanced -> tabblad POWERPLAY(tm)

Dit is met de Omega drivers, het kan zijn dat die instelmogelijkheid anders genoemd wordt of niet aanwezig is in de Dell drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 207132

Ik heb eens een DVD'tje willen afspelen (met PowerDVD) maar dit ging niet. Kreeg de melding dat ik via regio moet veranderen, terwijl de ingestelde regio echt wel klopt. Heb een aantal (gekochte) DVD's geprobeerd maar blijft weigeren om het af te spelen.

Nog Dell-users hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Vastlopers, Hangers met de welbekende blauwe schermen waar o.a. op staat vermeld dat je de systeem beheerder moet waarschuwen als dit zich blijft voortdoen. Heb nog eens in de doos gekeken ik kon hem toch niet vinden?

"HOE KOM IK HIER VAN AF?" Volgens mij heeft het iets met de videokaart te maken.

Bijna niet meer mee te werken loopt 6 tot 10 keer op een avond loopt de computer vast.

Maar weer eens een mailtje sturen naar Dell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurgan
  • Laatst online: 14-05 22:18
Heeft iemand het al eens voor elkaar gekregen om de standaard meegeleverde Vista te laten vervangen door XP? Ik heb nameljk een hele hoop software waarvan ik er allerminst zeker van ben of het onder Vista gaat werken. Bovendien neemt Vista een grotere hap uit je resources dan XP.

[ Voor 4% gewijzigd door Kurgan op 31-03-2007 11:45 ]

Foto's Take only pictures, leave only footprints, kill only time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackRageNL
  • Niet online
mijn OEM licentie stikker van windows laat los, mogelijk heid dan ik een nieuwe kan krijgen van dell ? der zit ook als sinds dat ik em heb een gat in :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
hermedico schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 12:01:
mijn OEM licentie stikker van windows laat los, mogelijk heid dan ik een nieuwe kan krijgen van dell ? der zit ook als sinds dat ik em heb een gat in :/
Dat probleem had ik ook,

1 Stikker er voorzichtig af trekken ondergrond schoonmaken.
2 Stukje dubbelzijdig plakband op de stikker plakken.
3 Rondom gelijk knippen
4 Weer op zijn plaats plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruler-Nrg
of het nummer overschrijven.. of foto van maken.. en de stikker gewoon weggooien ?..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Ruler-nrg

heb jij enig idee waarom mijn computer zo vaak hangt. Ik heb norton systemworks 2006 de boel laten controleren, maar lost niet veel op. Nog tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dbm12
ajpeetoom schreef op zondag 01 april 2007 @ 06:28:
Ruler-nrg

heb jij enig idee waarom mijn computer zo vaak hangt. Ik heb norton systemworks 2006 de boel laten controleren, maar lost niet veel op. Nog tips
Je hebt dus Vista? Was dit al zo toen je je laptop kreeg? Of pas nadat je dingen had geinstalleerd. Wanneer ik dit zo hoor raad ik je aan ff je laptop te formarteren en geheel overnieuw te beginnen als je zeker weet dat deze problemen er nog niet waren toen je hem kreeg.

Was het er toen ook al moet je ff dat ding laten terugsturen naar Dell en hun er ff naar laten kijken.

Verder gebeurd het random of enkel bij grafische applicaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
[/quote]

Ik heb XP geïnstalleerd met de laatste updates Heb van alles de laatste drivers geïnstalleerd. Ook de bios is geüpdate naar 13A

Ik heb ook het idee dat het aan de X1400 kaart legt. Heb ook bij sommige toepassingen dat een deel van het venster ontbreekt.

Maakt niet uit wat je doet of waar je bent opeens een hanger, of het wel bekende blauwe scherm.

Verder heb ik nog het probleem met de energie instellingen telkens terug wordt gezet naar standaard waarde. Wat inhoud als je 20 minuten niets doet de computer wordt uitgeschakeld. Ook al diverse maal bij Dell Quickset in gesteld.

Geïnstalleerde hardware.

Enysee digitenne ontvanger met smartkaart“DVB-T ontvanger”
Senao usb 2.0 wifi module.
Regelmatig externe harddisk 320 / 500 GB

Verders niets bijzonders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruler-Nrg
ajpeetoom schreef op zondag 01 april 2007 @ 06:28:
Ruler-nrg

formateer heel die pc (full format dus) En pak een willekeurige windows cd. (NIET die van dell) Je kunt de code onderop je laptop gebruiken met alle xp (home of prof) versies.

Na de installatie netjes alle windows updates. en Geen norton CRAP ! na het installeren van allee updates. De ati drivers erop. En kijken of je het probleem dan nog hebt. Zorg ervoor dat je verder dus niks installeerd ! dan kom je er vanzelf achter op het aan je ati kaart ligt. Ik denk zelf dat het aan je setup, of randapperatuur ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AttiX
De x1400 van mijn notebook is ook eens vervangen. Had regelmatig vastlopers, maar kreeg dan ook altijd de melding dat mijn notebook te warm was geweest als ik de notebook dan weer opstartte. Ik kon een vastloper genereren door de videokaart te belasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 196953

tvp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Uit de TS:
Tip om de partities te bewerken, van Tandarts:
Via http://forum.notebookrevi...light=hitachi#post1518650 zag ik dat je alleen met de Hitachi Feature tool de schijfruimte kon verkrijgen.
Aangezien deze tool op de Hirens Boot CD staat (met partitie tools) heb ik dat gebruikt.
Na de Hitachi Feature tool moet je gelijk de verkregen ruimte partitioneren.
Daarna kan je de partitie aan een andere toevoegen en geeft schijfbeheer netjes 75.53GB aan!
Tip voor iedereen die een clean install uitvoert!
Ik heb trouwens Vista, maar toch even geprobeerd. Dat deel van die Hitachi Feature Tool lukt nog wel, maar ik weet niet wat ik daarna moet doen. Als ik exit krijg ik gewoon een DOS scherm en kan ik niks doen, en na een nieuwe start is alles weer bij het oude. Iemand enig idee wat ik moet doen om gewoon een verse Vista install op een 80GB schijf uit te kunnen voeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb nu al bijna een week mijn dell. Hij bevalt me erg goed. Maar ik moet zeggen dat ik best wel vaak de ventilator hoor. Zelfs bij simpele dingen als word of internetten? Ik heb geen schone install gedaan. Ik heb gwn alle troep zitten verwijderen. NOg steeds heb ik iets van 50 processen aan staan. Zou dat het probleem zijn? Geen frisse install?

Specs:
T5200
1 gb
120 gb
x1400
6-cell
xp home.
En mijn batterijtijd is meestal ron de 2.5 uur (En dan internet ik alleen maar of ben ik bezig met downloaden) Terwijl hij gemakkelijk de 3 uur zou moeten halen. Ik wil wel een verse install doen, maar dan wil k wel weten hoe die hitachi tool werkt (mijn harde schijf is een hitachi).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 209022

Een scherm zonder Truelife glimt die ook zo erg als met Truelife?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Niet online
Anoniem: 157137 schreef op zondag 01 april 2007 @ 18:59:
Ik heb nu al bijna een week mijn dell. Hij bevalt me erg goed. Maar ik moet zeggen dat ik best wel vaak de ventilator hoor. Zelfs bij simpele dingen als word of internetten? Ik heb geen schone install gedaan. Ik heb gwn alle troep zitten verwijderen. NOg steeds heb ik iets van 50 processen aan staan. Zou dat het probleem zijn? Geen frisse install?

Specs:
T5200
1 gb
120 gb
x1400
6-cell
xp home.
En mijn batterijtijd is meestal ron de 2.5 uur (En dan internet ik alleen maar of ben ik bezig met downloaden) Terwijl hij gemakkelijk de 3 uur zou moeten halen. Ik wil wel een verse install doen, maar dan wil k wel weten hoe die hitachi tool werkt (mijn harde schijf is een hitachi).
Heb je de nieuwste ATI drivers installed van de Dell site?
Temp kan stuk naar beneden als je rmclock (undervolt) gebruikt en via de ATI drivers powersaving inschakelt.
En haal ook de laatste intel wireless drivers op de intel site.
Wordt je hitachi schijf erg warm? in de mijne zit een 160gig samsung en die blijft erg koeltjes
Ik heb ook gewoon via control panel de software die ik niet wilde verwijderd en vervolgens nog ccleaner gebruikt, die vond nagenoeg niets meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Bad Seed

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Anoniem: 209022 schreef op zondag 01 april 2007 @ 19:02:
Een scherm zonder Truelife glimt die ook zo erg als met Truelife?
Nee, ik heb al een 6400 met en zonder Truelife naast elkaar gezien, en als er een bureaulamp op een Truelife scherm schijnt kan je de vorm van het glas van de gloeilamp zien, zonder Truelife is de reflectie enkel een gele vlek. Het contrast en helderheid van een Truelife scherm is wel beter, als je je laptop vooral binnen gebruikt zou ik Truelife nemen, zit je vooral in daglicht dan spiegelt het Truelife te erg.

[ Voor 11% gewijzigd door The Bad Seed op 01-04-2007 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Is dat true-life een beetje te vergelijken met die glanzende toshiba schermen...

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackRageNL
  • Niet online
Cyberpope schreef op zondag 01 april 2007 @ 20:12:
Is dat true-life een beetje te vergelijken met die glanzende toshiba schermen...
ja, bijna elke fab heeft er een naam voor.
maar het is bijna allemaal het zelfde :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Heb mijn dell binnen het heeft maar 6 dagen geduurd :D

config T5600, 2gig ram 667mhz dus niet 533, geforce 7300(want wil ook linux draaien), beeld met truelife, 9cell batterij, 100gig 7200rpm hitachi schijf. bluetooth. Voor 1110 euro, koopje vind ik zelf.

was erg goed verpakt en hij deed het gelijk en de accu hadden ze ook al netjes 100% opgeladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-05 23:40

Rival24

I'll Be Back

Ik vraag me af waarom mijn 'power led' tegenwoordig continu knippert, want volgens mij was dat vroeger niet zo. Heeft iemand enig idee wat dat zou kunnen zijn?

Vista Ultimate
T2500
2Gb 667Mhz Ram
X1400
1680x1050 Truelife scherm
Bluetooth
9-Cell battery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
###@@3###&&&@@####.@@@***^^^{{})(### "geen vertaling"

Weer een hanger. Moet inderdaad maar eens gaan kijken naar een XP pro versie. Hier valt niet meer mee te werken. Uren bezig geweest met een presentatie. Gelukkig heb ik het met regelmaar weg geschreven anders was ik nu de ---

Zal ook Dell hierover benaderen. Wie weet bieden ze een xp pro aan tegen een geringe bijbetaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AttiX
Weet je zeker dat er geen hardware stuk is in je notebook? Want als het aan xp home zou liggen, zou iedereen met xp home last moeten hebben van hangers. En dan was dit topic een heel stuk negatiever denk ik. Heb je de diagnostic cd al uitgevoerd? (http://ftp.us.dell.com/diags/cdd_1284.iso)

Dell support overtuigen van een niet correct werkende notebook is wel lastig. Wanneer je notebook door de diagnostic heenkomt is die volgens Dell niet stuk. Vaak aan de lijn gehangen toen mijn notebook stuk was. Je moet iedere Dellmedewerker opnieuw uitleggen wat het probleem is. Goedemiddag mijn notebook is stuk, ik heb het volgende geprobeerd:
  • Windows geïnstalleerd
  • Windows geïnstalleerd met bepaalde volgorde van drivers zoals jullie aanraden. (Verschilde niet van mijn manier)
  • De diagnostic gedraaid
  • De fout doet zich voor op zowel batterij, netstroom en netstroom zonder batterij.
  • Ik heb de geheugenmodules van plaats verwisseld en 1 voor 1 gebruikt
  • De ventilator van de notebook draait
  • ....etc
Na een tijdje kwam de notebook ook niet meer door de diagnostic en toen werd ik heel snel geholpen. Er is 4 keer een monteur geweest. In totaal is de processor, de videokaart, het geheugen en 2 keer het moederbord vervangen. Maar alles werkt nu weer zoals het hoort :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skabouter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-06 13:41

skabouter

Skabouter

Hmm ik heb een vreemd probleem, sinds 1 week na aanschaf van mijn laptop kan ik in Vista (business) het controll panel via het start menu niet meer openen :? via deze computer lukt het echter nog wel, iemand een id waaraan dat kan liggen?
Specs:
Processor: Intel® Core™2 Duo Processor T5600 (1,83 GHz, 2 MB L2-cache, 667 MHz FSB)

Geheugen: 2048MB 667MHz DDR2 SDRAM (2x1024)

Grafische Kaart: 256MB NVIDIA® GeForce™ Go 7300 TurboCache™
Harde Schijf: 100GB (7,200 rpm) Hard Drive
Modem: NL - Modem & Adapter
Optical Drives: Vast intern 8x DVD+/-RW-combinatiestation
Draadloos Netwerk: Intel® Pro draadloze 3945 802.11a/b/g mini-PCI draadloze LAN-kaart voor Core2 Duo-processors
Dell™ Wireless 350 Bluetooth 2.0-module (tot 3 Bluetooth Mbps) met Enhanced Data Rate

[ Dislect ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

skabouter schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 14:35:
Hmm ik heb een vreemd probleem, sinds 1 week na aanschaf van mijn laptop kan ik in Vista (business) het controll panel via het start menu niet meer openen :? via deze computer lukt het echter nog wel, iemand een id waaraan dat kan liggen?

[...]
Dat is wel erg raar ja, ik heb dezelfde config alleen home premium ipv bussiness maar ik heb geen idee hoe dat zou komen. Heb je al geprobeerd om eventueel Vista opnieuw te instaleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skabouter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-06 13:41

skabouter

Skabouter

Zenix schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 18:29:
[...]

Dat is wel erg raar ja, ik heb dezelfde config alleen home premium ipv bussiness maar ik heb geen idee hoe dat zou komen. Heb je al geprobeerd om eventueel Vista opnieuw te instaleren.
Nee, dat is mijn laatste redmiddel ;) ik heb wel dingen gelezen over nvidia drivers en realtech drivers (oa hier op GoT) maar die heb ik niet geïnstalleerd (of ze stonden er al op)

[ Dislect ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
AttiX schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 08:21:
Weet je zeker dat er geen hardware stuk is in je notebook? Want als het aan xp home zou liggen, zou iedereen met xp home last moeten hebben van hangers. En dan was dit topic een heel stuk negatiever denk ik. Heb je de diagnostic cd al uitgevoerd? (http://ftp.us.dell.com/diags/cdd_1284.iso)

Dell support overtuigen van een niet correct werkende notebook is wel lastig. Wanneer je notebook door de diagnostic heenkomt is die volgens Dell niet stuk. Vaak aan de lijn gehangen toen mijn notebook stuk was. Je moet iedere Dellmedewerker opnieuw uitleggen wat het probleem is. Goedemiddag mijn notebook is stuk, ik heb het volgende geprobeerd:
  • Windows geïnstalleerd
  • Windows geïnstalleerd met bepaalde volgorde van drivers zoals jullie aanraden. (Verschilde niet van mijn manier)
  • De diagnostic gedraaid
  • De fout doet zich voor op zowel batterij, netstroom en netstroom zonder batterij.
  • Ik heb de geheugenmodules van plaats verwisseld en 1 voor 1 gebruikt
  • De ventilator van de notebook draait
  • ....etc
Na een tijdje kwam de notebook ook niet meer door de diagnostic en toen werd ik heel snel geholpen. Er is 4 keer een monteur geweest. In totaal is de processor, de videokaart, het geheugen en 2 keer het moederbord vervangen. Maar alles werkt nu weer zoals het hoort :)
Aan de hardware mankeert volgens mij niets. Dit is echt een software probleem. Ongeveer een 1 ½ maand geleden heb ik mijn computer geheel opnieuw geïnstalleerd.

Ook aan mijn Anysee digitenne ontvanger legt het niet, heb deze er ook wel eens een paar uur uitgehad maar ook dan loopt de computer met regelmaat vast.

Op mijn andere notebook een Amilo komt het zelden voor. Weet wel iedere keer als hij hangt kan ik aan het blauwe hangscherm zien dat het iets met mijn ATI kaart te maken heeft.

Heb diverse foto’s gemaakt en samen met een klacht naar Dell gemaild.

Afwachten maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:29
Bellen werkt veel beter...

heb je de ATI drivers van ATI of van Dell?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruler-Nrg
stormfly schreef op woensdag 04 april 2007 @ 09:11:
Bellen werkt veel beter...

heb je de ATI drivers van ATI of van Dell?
zet die foto's ook eens hier neer. Mischien kunnen wij ook helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Ik heb een 9 cell accu in mijn laptop zitten van oktober (toen de laptop ontvangen).
Nu geeft ie alleen aan dat de accu voor 8% versleten is?
Ik vind dat wel erg snel.
Hoe is dat bij anderen?

Afbeeldingslocatie: http://home.versatel.nl/henk-jan1/accu.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-05 08:04
Bij mij zit hij op 3%. Ik heb hem sinds eind februari, en ook met de 9 cell accu.

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruler-Nrg
ik zou niet teveel hechten aan dat soort dingen. Mijn 3 jaar oude latitude is 97% aldus allerlij mooie progjes.. en gaat nog steeds ruim 3uur mee ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iglo
  • Laatst online: 25-04 19:43
Mijn 9 cell's is van 06-2006 en zit op 12%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Ruler-Nrg schreef op woensdag 04 april 2007 @ 12:47:
[...]

zet die foto's ook eens hier neer. Mischien kunnen wij ook helpen?
[img]http://C:douwnloads\de juiste fote.jpg[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74980

Heeft iemand al eens audio van een externe bron (cassettedeck of platenspeler) op z'n 6400 gehad?
En zoja, hoe aangesloten? Ik heb het via een jack-tulp plug geprobeerd (zo heb ik m'n cassettedeck ook op m'n desktop aangesloten) en via de speciale s-video adapter maar zonder resultaat, en krijg sterk het idee dat de onboard geluids-chip dit verder niet ondersteund?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Wat ik niet snap, hoe komen jullie aan zo'n 1680x1050 scherm? Ik kan dat nergens selecteren als ik op de site een laptop ga samenstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Henkie-Jan schreef op woensdag 04 april 2007 @ 13:20:
Ik heb een 9 cell accu in mijn laptop zitten van oktober (toen de laptop ontvangen).
Nu geeft ie alleen aan dat de accu voor 8% versleten is?
Ik vind dat wel erg snel.
Hoe is dat bij anderen?

[afbeelding]
Nee hee is juist 108% van de ontworpen capciteit ;)
Kijk maar eens goed, de capcityt van je accu is hoger dan de capcityt dat die hoort te zij (80.000mW)
Erge goeie zaak van dell d:)b
Mijn accu is ook nog steeds 108% ondanks dat die een jaar oud is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74980 schreef op woensdag 04 april 2007 @ 20:53:
Heeft iemand al eens audio van een externe bron (cassettedeck of platenspeler) op z'n 6400 gehad?
En zoja, hoe aangesloten? Ik heb het via een jack-tulp plug geprobeerd (zo heb ik m'n cassettedeck ook op m'n desktop aangesloten) en via de speciale s-video adapter maar zonder resultaat, en krijg sterk het idee dat de onboard geluids-chip dit verder niet ondersteund?
Jack in de microfoon ingang stoppen en je krijgt popup en kies dan vervolgens op Line in ;)
BTW, de geluidskaart in deze laptop kan alleen opnemen via de line in maar geen geluid doorgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-05 23:40

Rival24

I'll Be Back

Timmert schreef op woensdag 04 april 2007 @ 20:55:
Wat ik niet snap, hoe komen jullie aan zo'n 1680x1050 scherm? Ik kan dat nergens selecteren als ik op de site een laptop ga samenstellen?
Dat scherm is niet meer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Niet? Shit.. Reden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Rival24 schreef op woensdag 04 april 2007 @ 21:38:
[...]

Dat scherm is niet meer beschikbaar.
Rare jongens die Dell waarom verkopen ze dat prachtig scherm niet meer? Ik ben dan zeker een van de gelukkige die wel voor zoon scherm heeft gekozen.

Ik ben er zeer blij mee, veel meer informatie op het scherm. Veel minder geschuif met balkjes. In eens een heel veld op het scherm van de database of ander programma "HEERLIJK"

Tja als Dell notebook wilt verkopen moeten ze ook hoog resolutie schermen kunnen leveren anders gaan de klanten naar de concurrent. Zeker nu in te tijd van HD TV en DVD.

Voor beste HD TV en DVD heb je zelfs een nog hogere resolutie nodig 1950X1280 in die richting.

Vermoed dat Dell deze schemen op dit moment even niet kan leveren, op een levering zit te wachten.

Bell Dell eens hoe het precies zit.

Telefonisch krijg je ook de meeste korting de leukste prijs.

Succes

[ Voor 30% gewijzigd door LEX63 op 05-04-2007 07:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Anoniem: 91634 schreef op woensdag 04 april 2007 @ 21:22:
[...]

Jack in de microfoon ingang stoppen en je krijgt popup en kies dan vervolgens op Line in ;)
BTW, de geluidskaart in deze laptop kan alleen opnemen via de line in maar geen geluid doorgeven.
Daar was voor de dell inspirion 1100 een hack voor in het register. Is die er voor deze laptop ook niet?

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Niet nodig, je krijgt gewoon een popupje in windows ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Ik bedoel dat je dan je geluid wel gewoon kunt doorgeven. Dus dat je je microfoon geluid kunt mixen met b.v. je mp3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEX63
Windows update zorgt voor problemen.

Na de instalatie van de laatste beveiliging's update van 2 april kan het volgende probleem zich voor doen.

Rthdcpl.exe - Ongeldige verplaatsing van systeem-DLL-bestand

Het systeem-DLL-bestand user32.dll is in het geheugen verplaatst. De toepassing kan niet correct worden uitgevoerd. De verplaatsing is opgetreden omdat de DLL C:\Windows\System32\Hhctrl.ocx een adresbereik bezette dat is gereserveerd voor systeem-DLL's van Windows. Neem contact op met de leverancier van het DLL-bestand en vraag om een nieuw DLL-bestand.

Ik had hier namelijk mee te maken.

Mijn anysee USB 2.0 digitennekaart wilde niet meer werken net als mijn webcam. 2 keer heb ik mijn anysee digitenne kaart opnieuw geinstaleerd.

Loste niets op.

Probleem heeft te maken met de microsoft beveiliging update van 2 april. Met de hieronder staande link van microsoft zelf kunt u het probleem oplossen.

The Realtek HD Audio Control Panel may not start, and you receive an error message when you start the computer: "Illegal System DLL Relocation"

Succes

[ Voor 97% gewijzigd door LEX63 op 05-04-2007 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Anoniem: 91634 schreef op woensdag 04 april 2007 @ 21:19:
[...]

Nee hee is juist 108% van de ontworpen capciteit ;)
Kijk maar eens goed, de capcityt van je accu is hoger dan de capcityt dat die hoort te zij (80.000mW)
Erge goeie zaak van dell d:)b
Mijn accu is ook nog steeds 108% ondanks dat die een jaar oud is.
Hmm, hij geeft anders bij Everest aan dat de batterij 8% versleten is:

Afbeeldingslocatie: http://home.versatel.nl/henk-jan1/accu1.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moneta
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-12-2021
Wear level heb je op alle batterijen.
Vaak als een nieuw notebook uitgeleverd word heeft de batterij al een wearlevel van 3 tot 11%.
Klote maar dat is lithium-ion. Zolang het maar op 8% gaat en niet ineens 30% word ofzo is er niks aan de hand.

That's the way the cookie crumbles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zet een RMclocke er op ;) die geeft dan weer 108% weer, en zo zijn er meer tootltjes die goed uitlezen. Everest kan gewoon niet overweg met getallen hoger dan 100% waardoor die 10 er afvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dbm12
Net ook even gekeken bij Ultimate edition. En ik zie 0% slijtage staan ;) Hint. Gebruik geen Home edition maar de Ultimate. Deze geeft betere waardes.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.