Ik zoek een nieuwe videokaart om met name games als GTR lekker te kunnen draaien. Nu weet ik dat er op dit forum van je wordt verwacht dat je door zelf te zoeken een keus zou moeten kunnen maken, maar ik vraag me meer af tot welke videokaart ik ongeveer zou kunnen gaan in mijn systeem. Het is namelijk al een wat oudere pc (eind 2001), en volgens mij werkt het niet echt optimaal om daar gelijik een vrij moderne kaart in te steken, aangezien de rest van de pc er niet echt op is berekend als jullie begrijpen wat ik bedoel. Overigens heb ik niet echt bijster veel verstand van dit soort dingen, so correct me if i'm wrong. Het gaat om de volgende specificaties:
- Dell Dimension 4500
- P4 2,26 GHz
- 2x 512 mb
- huidige videokaart: GeForce 4 Ti4200 64 mb AGP
Zelf heb ik al wat rond gekeken, en zag daarbij kaarten als een GeForce FX5700 tot 6800XT. Het budget ligt op maximaal zo'n 80 euro. Verder vraag ik me ook nog af of het veel uitmaakt of ik voor 128 of 256 mb videogeheugen moet gaan.
Kortom: heeft het zin om een snelle kaart uit de GeForce 6 serie in mijn pc te stoppen (en komt deze dan tot zijn recht), of is bv een FX5700 wat beter geschikt voor mijn systeem?
- Dell Dimension 4500
- P4 2,26 GHz
- 2x 512 mb
- huidige videokaart: GeForce 4 Ti4200 64 mb AGP
Zelf heb ik al wat rond gekeken, en zag daarbij kaarten als een GeForce FX5700 tot 6800XT. Het budget ligt op maximaal zo'n 80 euro. Verder vraag ik me ook nog af of het veel uitmaakt of ik voor 128 of 256 mb videogeheugen moet gaan.
Kortom: heeft het zin om een snelle kaart uit de GeForce 6 serie in mijn pc te stoppen (en komt deze dan tot zijn recht), of is bv een FX5700 wat beter geschikt voor mijn systeem?