Toon posts:

Videokaart voor wat oudere pc

Pagina: 1
Acties:
  • 81 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een nieuwe videokaart om met name games als GTR lekker te kunnen draaien. Nu weet ik dat er op dit forum van je wordt verwacht dat je door zelf te zoeken een keus zou moeten kunnen maken, maar ik vraag me meer af tot welke videokaart ik ongeveer zou kunnen gaan in mijn systeem. Het is namelijk al een wat oudere pc (eind 2001), en volgens mij werkt het niet echt optimaal om daar gelijik een vrij moderne kaart in te steken, aangezien de rest van de pc er niet echt op is berekend als jullie begrijpen wat ik bedoel. Overigens heb ik niet echt bijster veel verstand van dit soort dingen, so correct me if i'm wrong. Het gaat om de volgende specificaties:

- Dell Dimension 4500
- P4 2,26 GHz
- 2x 512 mb
- huidige videokaart: GeForce 4 Ti4200 64 mb AGP

Zelf heb ik al wat rond gekeken, en zag daarbij kaarten als een GeForce FX5700 tot 6800XT. Het budget ligt op maximaal zo'n 80 euro. Verder vraag ik me ook nog af of het veel uitmaakt of ik voor 128 of 256 mb videogeheugen moet gaan.

Kortom: heeft het zin om een snelle kaart uit de GeForce 6 serie in mijn pc te stoppen (en komt deze dan tot zijn recht), of is bv een FX5700 wat beter geschikt voor mijn systeem?

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Er is niks mis me die pc. Een 6800XT zou er prima bij kunnen. Dat zal tevens je game performance flink opschroeven. ;)

Alleen niet je voeding overbelasten. Kijk eerst of je huidige voeding hem aan kan.
Martijn13 schreef op maandag 19 maart 2007 @ 21:39:
Ik zeg: 7600GS... Is misschien iets over budget (100 euro) maar zijn geld meer dan waard :)
Ook een mooie optie, mits de TS het geld ervoor over heeft.

[ Voor 65% gewijzigd door Sir_Hendro op 19-03-2007 21:40 ]

Verwijderd

x800 of Gf6800(GT).... ga je zeker lekker vooruit!
http://computer-hardware....-3d-x800-xt-agp-vivo.html

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2007 21:41 ]

• Martijn13
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-07 21:50
Ik zeg: 7600GS... Is misschien iets over budget (100 euro) maar zijn geld meer dan waard :)

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:42

Stoney3K

Flatsehats!

6800GT is een aanrader maar nieuw moeilijk te krijgen (wou ik ook als vervanger voor mijn geplofte 6800XT). 6800XT is een leuk kaartje voor instap, wat goedkoper, maar loopt lekker en eventueel nog goed over te klokken, en anders leg ik er nog een bij voor de 7600GS die ik nu heb :)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Ik zou niet iets snellers nemen dan een X800XT of 6800GT. Zulke kaarten worden al behoorlijk genekt door jouw processor, maar daardoor kun je wel de wat oudere games makkelijk op een hoog detail spelen. Ik merkte bijvoorbeeld dat mijn X800PRO al niet helemaal tot zijn recht kwam in m'n Athlon XP 2600+, laat staan een P4 2,26 GHz.

Als je iets nieuws wilt is een Geforce 7600GS of Geforce 6800XT (€79 @ Alternate) wel wat. Dat zijn leuke kaarten die de nieuwste games nog op een aardige resolutie kunnen draaien.

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Ik heb al een keer voor de grap mijn oude 6800GT in een oude Dell met een P3 1Ghz en een AGP 4x gedaan. Nou die bak kon toen mooi Halo met alles op zijn mooist op 1280x1024 spelen ;) Al hoewel hij bij single player wel is wilde schokken bij grote battles vanwege het cpu rekenwerk maar onder multiplayer bleef hij 100& altijd vloeiend lopen. :D

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reacties. Het gaat mij inderdaad om de wat oudere spellen, en op dit moment kan m'n pc het maar net aan. Als ik bijvoorbeeld de zon tegen krijg bij GT legends (demo) dan vertraagt het allemaal ineens behoorlijk. Het belangrijkste is dan ook om dit soort dingen lekker soepel te kunnen draaien. Ik verwacht verder niet het beste van het beste, maar het voordeel van wat oudere spullen is natuurlijk dat je relatief goedkoop een hoop performance kunt winnen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:26

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Geldt ook voor oudere systemen hoor. Iirc heeft Toms Hardware nota bene paar weken terug nog een paar artikelen online gezet over nieuwe AGP kaarten in oudere systemen. Zij pakten dan wel een AthlonXP 2500+, maar die is prima met een P4-3GHz te vergelijken voor deze doeleinden. Kortom, het komt nog steeds neer op eigen inzet...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.