Welke processor is sneller en beter

Pagina: 1
Acties:
  • 85 views sinds 30-01-2008

• mrmusic
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-05-2022
Ik wil een PC gaan het bouwen en heb hier de volgende moederborden met bijpassende processor liggen:

Set 1 - Mobo MSI KT4 Ultra Socket A met AMD Athlon 2800+ Barton Core

Set 2 - Mobo GA 81848PM Socket 478 met P4 3Gig SL7E4 Costa Rica (met HT)

Wat is het sneltste en het beste, ik kan over die P4 niet zoveel info vinden.

Van de AMD weet ik dat de stock-speed 2088Mhz is.

Op stock-speed, geen OC en met 1024mb PC3200.

Verwijderd

zoek de bekende sites af naar benchmarks en je hebt het antwoord.

Over de p4 is zat te vinden.

Speur google af, doe een beetje moeite, lees de faqs, spit de GoT search door, en je hebt je antwoord. DIt is allemaal heel makkelijk te vinden hier.

PMG FAQ

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2007 20:15 ]

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Hier moet je wel een heel eind kunnen komen om eens even de boel te kunnen vergelijken.

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• Iet
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08-2025

Iet

De Barton voor gamen, de P4 voor alle andere dingen...

Zo simpel was het. ;)
(Dus zo simpel mocht er ook best antwoord gegeven worden natuurlijk :P, ondanks de natuurlijk niet onhandige tip)

I use a <insert heavy config>."Dude! Solitaire must load like instantly"

• mrmusic
Herby schreef op maandag 19 maart 2007 @ 20:15:
Hier moet je wel een heel eind kunnen komen om eens even de boel te kunnen vergelijken.
Die site had ik ook bezocht, maar over de P4 met nr. SL7E4 is door mij niets te vinden...

Ook op Google intikken SL7E4 Costa Rica geeft niet veel info, althans, niet in Nederlands of Engels

Verwijderd

verder geef je ook niet aan wat je ermee wil doen. De ene cpu is bijv meer geschikt voor gamen en de andere voor video encoding etc...

en heb je dit PMG FAQ nou al doorgelezen :?

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
mrmusic schreef op maandag 19 maart 2007 @ 20:21:
Die site had ik ook bezocht, maar over de P4 met nr. SL7E4 is door mij niets te vinden...

Ook op Google intikken SL7E4 Costa Rica geeft niet veel info, althans, niet in Nederlands of Engels
Als je gewoon op SL7E4 zoekt dan kom je bij Intel terecht:
http://processorfinder.intel.com/details.aspx?sSpec=SL7E4

Aangezien hij 1MB L2 cache heeft weet je dat het een Prescott core is. Als je zoekt op Pentium 4 Prescott 3.0GHz zal je al een hoop meer vinden ;)

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:34

PD2JK

ouwe meuk is leuk

mrmusic schreef op maandag 19 maart 2007 @ 20:21:
[...]
Kwestie van de juiste zoekwoorden gebruiken... Zoeken naar "Pentium 4 3GHz review" of "Pentium 3GHz benchmark" levert best wat op.

Toen waren beige computers heel gewoon.

• mrmusic
Inderdaad heel veel info, maar juist die toevoeging Costa Rica is voor mij moeilijk te plaatsen.

Ook bij de cpu vergelijikingen bij Tom's Hardware niets te vinden over Costa Rica en ook niet over de Athlon 2800+ Barton, of ik moet iets heel erg fout doen...

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
mrmusic schreef op maandag 19 maart 2007 @ 20:29:
Inderdaad heel veel info, maar juist die toevoeging Costa Rica is voor mij moeilijk te plaatsen.

Ook bij de cpu vergelijikingen bij Tom's Hardware niets te vinden over Costa Rica en ook niet over de Athlon 2800+ Barton, of ik moet iets heel erg fout doen...
Costa Rica is niet de corenaam maar de plaats van productie ;) Niet echt relevant voor de prestaties dus. De corenaam is "Prescott".

• mrmusic
Admiral Freebee schreef op maandag 19 maart 2007 @ 20:35:
[...]

Costa Rica is niet de corenaam maar de plaats van productie ;) Niet echt relevant voor de prestaties dus. De corenaam is "Prescott".
Bedankt, dat simpele antwoord maakt al weer heel veel duidelijk!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Kom op zeg, beetje eigen inzet mag ook.

Als je een code niet snapt, erop zoeken. En dan de grijze massa erop loslaten. Als er een landennaam (Costa Rica, Malaysia oid) bijstaat is dat waarschijnlijk productieland. En dan gewoon benchmarks zoeken.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.