Toon posts:

Verschil merkbaar bij ander aantal mhz van het geheugen?

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil de volgende onderdelen gaan kopen:

CPU Socket 775 INTEL Core 2 Duo E6600 2,4ghz Box 238,80euro
Seagate Barracuda 7200.10, 250 GB, 7200 RPM, 8 MB, SATA II 65,34euro
MSI P965 Platinum, Retail 130,82euro

Nu vraag ik me af of er een merkbaar verschil tussen geheugen van 533, 667 en 800 mhz zit. Dit, omdat de prijzen nogal aardig verschillen!

Ik dacht zelf aan: Kingston KVR667D2N5K2/2G, 2048 MB, DDR2, PC5300, 667 MHz, 2 x van 116,82euro. Zou sneller (maar ook duurder) geheugen beter zijn?

• speeder1988
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21-05 04:50
Je hoeft alleen maar 800 te nemen als je gaat overclocken anders heeft het geen nut.

Verwijderd

Topicstarter
Wat raad je me dan aan? Is er dus geen merkbaar verschil als ik bijvoorbeeld gewoon 533mhz neem? Of nog lager?

• vinnie1908
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:46

vinnie1908

Appel != peer

Aanraden is "Je hoeft alleen maar 800 te nemen als je gaat overclocken anders heeft het geen nut." dus beredeneer voor jezelf. Ook had je deze dingen zelf wel kunnen vinden als je gezocht had, iets wat wel van je verwacht wordt.

Je zal sneller geheugen dus niet gaan merken, wat jij wilt doen qua overklokken of niet ligt dus bij jezelf
Zoals eerder gezegd, in de PMG FAQ » Welke moet ik nemen? staat uitgelegd hoe je een CPU, moederbord en geheugen moet uitzoeken. In datzelfde stukje FAQ staat ook heel duidelijk waar je terecht kunt voor dit soort "Hoe is dit systeem?" vragen :) Dit topic gaat dan ook dicht.

Neem eens de [faq]Registratievoorwaarden[/] door voor een uitleg over de werking van GoT ;)
Is je al meerdere keren gewezen, misschien toch eens bekijken.

[ Voor 42% gewijzigd door vinnie1908 op 19-03-2007 13:08 ]

"Sometimes I have a difficult time handling myself in social situations. I just start scampering around neurotically, frantically jumping all over guests. I think it all goes back to when I was raised in the wild by miniature schnauzers."

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan zelf nogal weinig informatie erover vinden. Ik wil niet zozeer gaan overclocken, maar misschien wel over een tijd proberen als het nodig zou zijn.

Geheugen van 533mhz kan ik dus ook gewoon kopen zonder dat het een probleem vormt?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

In de FAQ staat haarfijn uitgelegd hoe je geheugen kunt uitzoeken :) Als je niet gaat overclocken, dan neem je gewoon de juiste match qua bandbreedte B)

Gebrek aan aantoonbare inzet en research, plus FAQ-gevalletje, topic dicht dus.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.