Radeon 9800 Pro instabiel?

Pagina: 1
Acties:
  • 262 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Steve_0
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20-07 14:36
Ik heb al een tijdje dit probleem en het word maar eens tijd voor een oplossing.

Het probleem is dat bij 3D games als Battlefield 2 maar zelfs een oud spel als Worms World Party het systeem op ten duur vast loopt en dan uit zichzelf reset..

Ik denk zelf dat het aan mijn videokaart ligt, omdat het nogal een stroomvreter is. Nou heb ik al een keer een OEM voeding van 350W vervangt met een MaxPower 400W (is dit wel een goeie merk/kwaliteit??) maar veel schoot ik er niet mee op. Ik heb nu de AGP snelheid gedowngrade van 8x naar 4x. Nu loopt het systeem wel veel stabieler maar zijn de prestaties ook flink achteruit gegaan...

Nou zit ik te denken aan 2 dingen..

1. Een nieuwe voeding aanschaffen. Ik zit nu te denken aan een CoolerMaster eXtreme Power 430W (*LINK*). Deze is nog redelijk goedkoop en ik wil niet graag veel geld uitgeven. Is dit dan een goeie voeding?

2. Zou ik er ook wat mee bereiken om mijn 2de harde schijf (Maxtor 160GB) eruit te halen zodat ik meer vermogen krijg voor mijn videokaart? En dan geen andere voeding hoef te kopen? Ik kan dan mijn 160GB in een externe HDD case bouwen...

Mijn specs zijn:

Asus P4S8X-X (Socket478)
Intel Pentium 4 "Northwood" @ 2,66 GHz
2x 512MB PC3200 DDR SDRAM
Sapphire ATI Radeon 9800 PRO, 128MB (met 5,25" voedingaansluiting)
WD 80GB IDE (Master)
Maxtor 160GB IDE (Slave)
52x Samsung CD-rom speler
Plextor 504A DVD-RW
MaxPower 400W voeding
Verder heeft het systeem nog een 7.1 dolby live geluidskaart en USB2.0 kaartje

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:01

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Probeer eerst eens wat hardware los te halen inderdaad.
Ook al zal je 2e schijf alleen veel gebruiken als hij moet opspinnen.

Krijg je artefacts tijdens het spelen of valt hij gewoon uit?
Voel dan eens aan de kaart om te kijken of hij heet wordt.

Normaal gesproken betekent zomaar uitvallen inderdaad dat je voeding niet toereikend is. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Marck21
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-11-2011
Draai zelf een vergelijkbaar systeem met een 350 Watt Enermax voeding. Nooit problemen mee gehad. Heb je de voltages van je voeding al eens gecheckt (Asus probe, Everest, etc)? En de temperatuur van je 9800?

Asus A7V880 | AthlonXP 2500+ | Sapphire 9800 PRO | 2x256MB Kingston HyperX & 2x512MB Twinmos SpeedPremium | 80 GB SATA | 160 + 80 GB IDE

• geert1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:24
Ik vermoed dat je probleem niet in het vermogen van de voeding ligt. 400 Watt zou namelijk meer dan genoeg moeten zijn. Ik denk dat jouw systeem niet meer dan 250 Watt trekt bij maximale lading.

Misschien is de voeding onstabiel geworden, of heeft de videokaart zijn beste tijd gehad? Het kan zijn dat de koeler van de videokaart vol stof zit, en daarom nog amper koelt. Of de processorkoeling werkt niet meer optimaal? Misschien is het handig om even Memtest86 te draaien voor een paar uurtjes, misschien geeft die fouten aan. Slechts enkele ideeën.

Mijn eigen 9800 Pro begaf het ook laatst, die liet steeds meer artifacts en render-fouten zien in games, totdat het hele beeld vol rare kleuren zat, dus kaart defect. Bleek dat de koeler nog amper kon draaien vanwege stof. Als ik 'em op tijd had schoongemaakt, was ie jaren langer meegegaan. Dit kan bij jouw ook het geval zijn, ook al zijn de symptomen wel anders.

[ Voor 56% gewijzigd door geert1 op 20-03-2007 11:51 ]

Verwijderd

Lijkt mij idd een koel probleem heb zelf hetzelfde idee gehad.

• Emos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-07 13:39
Apart dit. Laat ik het uitleggen. Ik heb zelf ook een ASUS MoBO, wel een ouder model, maar verder een redelijk gelijkende pc. Maar mijn pc schakelt zichzelf ook regelmatig uit. Na veel zoeken ben ik toch tot de conclusie gekomen dat het aan de CPU ligt die te heet wordt. Wat is te heet? Volgens het MoBo wordt hij niet te heet, maar toch. Als ik de pc bij het raam zet en het raam openzet, zodat er een flow komt dan heb ik nergens last van. Misschien is het een combinatie van ASUS MoBo's en P4 Northwoords. Ik denk toch dat het aan de koeling in het systeem ligt. De koeling en de flow van de lucht.

Asus P4C800 Deluxe
P4 Northwood @3.4Ghz
Ati Radeon 9800 Pro
1 GB
2X HD
etc.

Emos

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:06

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Mijn 9800 Pro (Sapphire Atlantis Ultimate Edition: 128 MB, deze editie heeft een passieve koeling) heeft dezelfde kuren gehad. Het probleem was ook lastig te reproduceren, maar met veel geduld lukte het me wel om de winkel ervan te overtuigen dat er iets mis mee was.

Uiteindelijk bleek het probleem dat het geheugen op de kaart defect was. (Volgens Sapphire tenminste) Dit kan komen door bijvoorbeeld slechte koeling, de voeding, gewoon een slechte batch geheugenchips, enzovoort.

MaxPower voedingen zitten overigens in Sweex kasten. Of je daar zo veel op moet vertrouwen weet ik niet.

[edit]Specs van die pc toen: Asus P4S8X-X moederbord, 2x512 MB TwinMos, P4 Northwood 3,06 Ghz.

[ Voor 7% gewijzigd door DrivinUCrazy op 20-03-2007 11:53 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Verwijderd

Ik heb zelf ook een 9800Pro atm draaien met stockcooling. Ik wou een tijdje terug CSS spelen, waarop m'n beeld meteen tot zo sloeg. Rare is dat andere games wel / niet doen, maar kan er alleen uit concluderen dat ondanks de betere koeling Nu de kaart zelf gewoon stuk is. 9800Pro's worden ontzettend warm en gaan snel stuk.

• geert1
Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 11:53:
Ik heb zelf ook een 9800Pro atm draaien met stockcooling. Ik wou een tijdje terug CSS spelen, waarop m'n beeld meteen tot zo sloeg. Rare is dat andere games wel / niet doen, maar kan er alleen uit concluderen dat ondanks de betere koeling Nu de kaart zelf gewoon stuk is. 9800Pro's worden ontzettend warm en gaan snel stuk.
Dit is exact hetzelfde als bij mij, de kaart is dan inderdaad defect door oververhitting. Maar om nou te zeggen dat 9800Pro's snel stuk gaan? De kaart heeft het bij mij drie jaar uitgehouden, en als ik hem op tijd schoon had gemaakt, zou de vijf jaar wel haalbaar zijn geweest. Dus geef niet de schuld aan de hardware, want de 9800 Pro is één van de beste videokaarten ooit ontwikkeld. Beetje offtopic dit, maar ik moest het even kwijt :)

Verwijderd

Beste? :) M'n x800XT was sneller en koeler ;)

iig gaat het hier om permanente geheugenschade op de kaart. Het rare waarom dit dan weer niet gebeurd met andere games zoals Wolfenstein ET, is omdat iemand riep ooit dat bepaalde games ook niet bepaalde delen benaderen, en anderen weer wel.

Unreal tournament, vliegt er na een paar seconden ook zo uit terug naar m'n desktop zonder enige melding. Ik moet er wel vanuit gaan dat de kaart gewoon half / half werkt. Ik wou in eerste instantie een X1950pro bestellen, maar ik ga maar gelijk voor een nieuw systeem.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Grote kans dat het koelertje op de kaart gewoon gaar is. Gaat stof in zitten, waardoor die langzamer draait, warmte minder goed weg kan en de fan soms helemaal stil kan vallen. Je zou dus eerst de fan en heatsink eens helemaal van stof kunnen ontdoen (kaart uit de kast halen en voorzichtig met een sateprikkertje oid stof er tussenuit halen) en als ie weer ingebouwd is controleren of de fan wel draait. Als alternatief kun je ook nog een Arctic koeler erop zetten. Die zijn erg eenvoudig te monteren en koelen stukken beter dan de stock-koeler.

[ Voor 3% gewijzigd door Palomar op 20-03-2007 14:13 ]

• Steve_0
Nou ja ik heb dus geprobeerd om hem te laten draaien zonder mijn 2de harde schijf aangesloten, maar op ten duur kreeg ik hetzelfde weer... Computer loopt acuut vast en start dan automatisch opnieuw op.

Toch denk ik dat de MaxPower 400W niet onder de A-merken valt en hierdoor weinig presteert. Ik zal nog even de koeler van de videokaart goed schoonmaken en kijken of dat resultaat biedt...

Verwijderd

Palomar schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 14:13:
Grote kans dat het koelertje op de kaart gewoon gaar is. Gaat stof in zitten, waardoor die langzamer draait, warmte minder goed weg kan en de fan soms helemaal stil kan vallen. Je zou dus eerst de fan en heatsink eens helemaal van stof kunnen ontdoen (kaart uit de kast halen en voorzichtig met een sateprikkertje oid stof er tussenuit halen) en als ie weer ingebouwd is controleren of de fan wel draait. Als alternatief kun je ook nog een Arctic koeler erop zetten. Die zijn erg eenvoudig te monteren en koelen stukken beter dan de stock-koeler.
Je kan de koeler wel vervangen, maar als je even kijkt naar mijn pic en zijn bevestiging is de kaart gewoon zo goed als stuk :> nieuwe koeler zal geen snars uitmaken, aangezien games zoals Wolfenstein wel uren kunnen draaien, en CSS bijv nog niet eens een seconde.

Kortom. De kaart is volgens mij gewoon stuk :)

• Gonadan

Gonadan

Zolang de spellen het nog wel tijdelijk doen is de kaart nog niet helemaal overleden.
Dan komt hij gewoon koeling te kort.

De 9800 Pro is in principe een prima kaart, alleen de koeling is brak. Een minuscuul sleevebearing fannetje met verticale as, dan vraag je er om. ;)

Ik heb mijn 9800 Pro nu ruim 2 jaar en heb pas geleden de koeler vervangen door een Zalman VF900.
Maar dat terzijde ;)

Die problemen die jij aangeeft heb ik ook gehad met een 9600.
De computer liep na een tijdje vast en resette meteen, voornamelijk als je flinke 3D meuk in je spel tegen kwam. Na de reset deed hij het weer prima. Dus aan de kaart lag het niet.

Ik weet niet waarom iedereen begint te roepen dat de kaart stuk is, maar ik heb de TS niet gehoord over artefacts, alleen over een spontane reboot. En dat duidt toch echt op stroomtekort en niet op een brakke kaart.

De 9800 heeft namelijk geen temperatuursensor en kan zichzelf dus niet uitschakelen bij oververhitting. :)

@TS: vergeet niet dat een harddisk amper wat gebruikt als hij idle is.
Dus als het mogelijk is kan je het beter testen met een andere voeding (geleend of met terugbreng optie). Dan weet je het zeker. :)

Mijn systeem is iets zwaarder maar heeft een Enhance 400W voeding. Maar volgens mij is dat ook geen A merk ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Gonadan op 21-03-2007 09:12 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:06

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Gonadan schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 09:11:
[...]

Ik weet niet waarom iedereen begint te roepen dat de kaart stuk is, maar ik heb de TS niet gehoord over artefacts, alleen over een spontane reboot. En dat duidt toch echt op stroomtekort en niet op een brakke kaart.

[...]
Klopt, maar in mijn geval heb ik ook nooit artifacts gezien, en toch was het geheugen defect. Het kán dus wel. (Niet dat mijn geval direct representatief is voor alle gevallen, maar je begrijpt vast wat ik bedoel)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Gonadan

Gonadan

DrivinUCrazy schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 11:17:
Klopt, maar in mijn geval heb ik ook nooit artifacts gezien, en toch was het geheugen defect. Het kán dus wel. (Niet dat mijn geval direct representatief is voor alle gevallen, maar je begrijpt vast wat ik bedoel)
Klopt, het kan wel.
Maar ik kreeg het gevoel dat iedereen zich aan het richten was op de minder waarschijnlijke oorzaak en zo de andere mogelijkheid helemaal uit het oog verloor. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• geert1
Het zou inderdaad alsnog de voeding kunnen zijn. Niet zozeer het vermogen ervan (aantal Watts) maar meer de stabiliteit. De voeding kan lichtelijk defect/onstabiel zijn geworden door dagelijks gebruik. Dit komt vooral voor met niet-A-merken. Als je de optie hebt om een andere voeding te lenen, probeer dat dan eens. Dan heb je daar uitsluitsel over.

Trouwens: Het schoonmaken van de videokaart kan sowieso geen kwaad, en verlengt de levensduur. Maar doe het wel voorzichtig, niet met een vochtige doek ofzo. Gewoon uitblazen, of voorzichtig met een stuk keukenrol of een pincet het stof verwijderen.

• HENNEP
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-06 22:35

HENNEP

Just Someone

Ik zou je videokaart eens van dichtbij bekijken.. misschien zijn wel 1 van de condensators open gesprongen... wij behandelen ook dagelijks defecte videokaarten en dat probleem wilt nog wel eens voorkomen bij oudere videokaarten..

hier een fototje van de 9800, je kan als je goed kijken een + op de condensators zien... die springen dus wel eens een beetje open waardoor er van die vieze geel/bruine smurrie uit komt...

Afbeeldingslocatie: http://www.sapphiretech.com/en/productfiles/37image1.jpg

Verwijderd

Steve_0 schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 18:42:
Nou ja ik heb dus geprobeerd om hem te laten draaien zonder mijn 2de harde schijf aangesloten, maar op ten duur kreeg ik hetzelfde weer... Computer loopt acuut vast en start dan automatisch opnieuw op.

Toch denk ik dat de MaxPower 400W niet onder de A-merken valt en hierdoor weinig presteert. Ik zal nog even de koeler van de videokaart goed schoonmaken en kijken of dat resultaat biedt...
het is zeker niet de voeding....400 W is voor dit systeem meer dan voldoende. Ik heb zelf vroeger ook zo'n systeempje gehad en die liet ik lopen op een oem 350 watt en werkte perfect.

Wat het wel is...? Je kast van binnen schoonmaken kan nooit kwaad natuurlijk. Ik maak em gewoon 1 keer in de week weer stofvrij. Als je slim bent maak je de onderdelen 1 voor 1 schoon. Dus eerst de koeler van de kaart. Start dan de pc op en ga spelen. Als het probleem zich niet meer voordoet dan was dat het probleem. Gebeurd het nog steeds, dan maak je de processor koeler schoon en start de pc weer enz...

• geert1
Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 14:36:
het is zeker niet de voeding....400 W is voor dit systeem meer dan voldoende. Ik heb zelf vroeger ook zo'n systeempje gehad en die liet ik lopen op een oem 350 watt en werkte perfect.
Wat ik dus al twee keer probeer uit te leggen: Het kan best aan de voeding liggen, ook al heeft die genoeg vermogen. Een voeding kan ook onstabiel of defect raken. 400Watt is inderdaad meer dan genoeg, dat hadden we al lang vastgesteld. Maar dat sluit de voeding als oorzaak niet uit.

• Gonadan

Gonadan

Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 14:36:
OEM zegt niets.
En hoe weet jij dat het de voeding niet is?
Heb je hem doorgemeten? Weet jij of hij nog goed functioneert? Weet jij hoe stabiel hij is?
Het vermelde wattage zegt niets. (Welke voeding heb ik nodig? Deel 16)

Het gaat erom hoe stabiel hij het levert en wat hij levert.
Een brakke '450W' kan minder presteren dan een goede '350W'.

Laat dus aan de TS alle mogelijke opties open zolang je het niet zeker weet. :)
Misschien is er wel een andere oorzaak die we nog niet genoemd hebben, overlijdend mobo ofzo. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Steve_0
Nou de mobo werkt anders nog hardstikke goed, daar zal het zeker niet aanliggen.

Ik zal heel binnenkort even voor een Coolermaster Extreme Power 430W gaan, en gelijk vragen of ik de voeding onder een 'Niet goed, geld terug' garantie kan aanschaffen. Eerst zal ik de componenten in mijn kast en de kast zelf stofvrij gaan maken en kijken of dat enig resultaat biedt, en anders kijken of ik de voeding in 'bruikleen' kan krijgen...

Ik denk niet dat de kaart defect zou zijn. Hij draait heel lekker totdat de boel vastloopt en reset en ik draai hem nu op AGP4x en daarmee heeft hij heen enkel probleem. Alleen bij AGP8x..

Hier trouwens nog wat voltages enzo van mijn PC op moment van typen (uit Everest Home):

Sensoreigenschappen:
Sensortype Asus ASB100 Bach (SMBus 2Dh)
Moederbordnaam Asus P4S8X-X

Temperaturen:
Moederbord 30 °C (86 °F)
CPU 40 °C (104 °F)
WDC WD800JB-00JJC0 44 °C (111 °F)
Maxtor 6B160P0 36 °C (97 °F)

Koelingsventilatoren:
CPU 2755 RPM

Spanningswaarde:
CPU Core 1.62 V
+3.3 V 3.25 V
+5 V 5.11 V
+12 V 12.42 V
-12 V -12.33 V
-5 V -4.67 V
Debug Info F F5 FF FF
Debug Info T 40 30 32
Debug Info V 63 63 CC BF BF BF BF (01)

• Marck21
Voedingslijnen zien er prima uit. Heb je je kast inmiddels al open gehad en op stof gechecked? Zat zie ik nog nergens staan.

Asus A7V880 | AthlonXP 2500+ | Sapphire 9800 PRO | 2x256MB Kingston HyperX & 2x512MB Twinmos SpeedPremium | 80 GB SATA | 160 + 80 GB IDE

• Gonadan

Gonadan

Marck21 schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 08:47:
Voedingslijnen zien er prima uit. Heb je je kast inmiddels al open gehad en op stof gechecked? Zat zie ik nog nergens staan.
Zouden er dan geen artefacts moeten optreden in plaats van spontane reboot?
De 9800 pro heeft (nogmaals) geen temperatuursensor. Dus zichzelf uitschakelen omdat hij te warm wordt kan niet.
Hij kan hooguit stuk gaan en daarom rebooten. Maar dan zou hij ook stuk blijven.
En niet na de reboot weer een tijdje werken.
Of er zouden delen van het geheugen stuk moeten zijn, maar dat zou inhouden dat hij onderhand al volledig overleden had moeten zijn. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Verwijderd

Als je om te beginnen onder deze computer rechtermuisklik dan eigenschappen, tabblad geavanceerd, dan tab systemstart opnieuw opstarten als er een fout optreed uitvinkt dan krijg je in plaats van de herstart een mooi blauw scherm te zien met een foutmelding en wat daar allemaal komt te staan is belangrijk om de oorzaak van het probleem te vinden.

Als je dat hier neerzet is een oplossing mogelijk dichterbij.

Verwijderd

Ik heb in het verleden ook een Ati Radeon 9800Pro gehad, en deze liet mijn pc ook spontaan opnieuw opstarten. De remedie:
Van 8X AGP naar 4X AGP (Dat de prestaties daar merkbaar minder van worden is overigens onzin. Draai maar eens een 3d-mark testje, het verschil tussen 8x en 4x agp is verwaarloosbaar), en het voltage over het AGP-slot van 1,5V naar 1,7V te gooien. Die oudere Ati's schijnen een beetje extra voltage door het AGP-slot wel plezierig te vinden.
Dus ik zou zeggen: Gooi't voltage eens omhoog. (instellingen kun je in je BIOS vinden, ergens bij de geavanceerde opties of chipsetopties)

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:36
Wat Kees ook al zegt, even zorgen dat je een blauw scherm krijgt ipv een reboot.
Dan kun je vinden wat het probleem kan zijn.

Ikzelf heb ook een Radeon 9800pro van het Ultimate type (dus passief gekoeld) en afgezien van rode puntje in spellen als Doom3 en Quake 4, is er geen probleem mee (is uit de tijd van de overstap van de oude GPU chip en de volgende GPU chip).
Je probleem kan net zo goed een geheugen probleem zijn ipv je Grafische kaart.

Verwijderd

Het kunnen allerlei factoren zijn helaas, oververhitting v/d processor, gpu of chipset, geheugenfouten, instabiele voedingswaardes, niet goed werkende drivers etc. Daarom is een mooi blauw scherm behulpzaam. 8)7

• Marck21
Gonadan schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 09:22:
[...]

Zouden er dan geen artefacts moeten optreden in plaats van spontane reboot?
De 9800 pro heeft (nogmaals) geen temperatuursensor. Dus zichzelf uitschakelen omdat hij te warm wordt kan niet.
Er zijn ook 9800 pro die wel een temp sensor (LM63 chip) hebben. Dat is de generatie die op een XT pcb is gebakken. Vaak kun je na het flashen van een XT bios wel je temps aflezen.

• Gonadan

Gonadan

Marck21 schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 08:48:
Er zijn ook 9800 pro die wel een temp sensor (LM63 chip) hebben. Dat is de generatie die op een XT pcb is gebakken. Vaak kun je na het flashen van een XT bios wel je temps aflezen.
Klopt, maar dan is het geen pro ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Steve_0
Nou ja ik heb de boel een beetje schoongemaakt en verder laat ik de videoplank gewoon op AGP4x draaien.. Misschien is het ook wel onzin dat er tussen 4x en 8x veel verschil zit, maar een spel als BF2142 draait nog wel lekker met de meeste opties op Gemiddeld, 1024x768x60Hz en FSAA op 2x..

Als ik een wat betere voeding binnenkort ga kopen met een "Niet goed, geld terug" garantie dan zie ik wel weer wat hij op AGP8x doet..

P.S. Sinds ik deze MaxPower 400W voeding erin hebt, maakt de PC opeens wel idioot veel kabaal..

[ Voor 9% gewijzigd door Steve_0 op 24-03-2007 16:47 ]

• Steve_0
Nou ik nu de PC van binnen helemaal goed schoongemaakt. Dat heeft echt heel goed geholpen want ik mijn CPU haalde voor de grote schoonmaak tijdens BF2142 de 70 graden. En bij normale desktop zaken was die zelfs 40 graden. Heb dus de cooler van de CPU en de videokaart even goed schoongemaakt en nu werken de coolers veel beter. CPU staat nu op rond de 30 graden bij desktop zaken en bij games word hij niet hoger dan 45 graden. Ook maakt mijn PC nu veel minder lawaai dan voorheen.. :)

Nu ga ik binnenkort nog even opnieuw kijken hoe mijn Radeon het doet op AGP8x..

Ik wil iedereen nog graag bedanken voor hun reply's ;) _/-\o_
Pagina: 1