[nieuwe PC] Dual Channel goedkoper?

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

• Penetrator
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 09:23
Ik ben een nieuwe pc aan het samenstellen bij salland automatisering. Hij lijkt heel erg op de best buy, dus niet erg orgineel, maar goed.
Ik stuitte op iets vreemds op www.sallandautomatisering.nl

Volgens de guide moest ik 2gb PC5300 geheugen hebben. Dus kijk ik een beetje wat eris. Nu viel mij op dat De "Kingston ValueRam 1024MB PC5300,CAS5,ECC,FB" 96 euro kost. Maar dat "Kingston ValueRam DUAL CHANNEL 1024MB PC5300,CAS5,ECC,FB (Kit of 2)", dus 2048mb volgens mij, maar 109 euro kost!

Is dat nou raar of ligt dat aan mij? Dual channel is toch juist sneller? nu zou hij bijna 2 keer zo goedkoop zijn! Of weet ik er nou echt gewoon te weinig van af?
Kan iemand me helpen?

mobo is trouwens: GigaByte Moederbord GA-965P-DS3

Verwijderd

Bij die kit krijg je 2 x 512 MB, dus 1024 in totaal.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Je hebt geen Dual Channel kitje nodig om DC te draaien. De fabrikant garandeert alleen dat die twee reepjes samen werken. Maar als je twijfelt over de prijs dan stuur je toch een mailtje naar Salland Automatisering? De geheugenprijzen zijn in ieder geval sterk gedaald de laatste tijd.

@Picta: er wordt in de beschrijving toch echt gesproken over reepjes van 1024MB.

[ Voor 12% gewijzigd door Admiral Freebee op 19-03-2007 10:12 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:41

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

PMG FAQ

Dual channel geheugen is niet meer of minder dan twee identieke reepjes 'normaal' geheugen. Bij de Albert Heijn kost een 5-kilozak aardappelen minder dan twee zakken van 2.5kg. Waarom zou dat met DIMMs anders zijn? :z

Beetje zelf nalezen waar je het over hebt en logisch nadenken voorkomt topics (en slotjes) als deze...

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.