Toon posts:

Mod-opties hernoemen, misschien duidelijker

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Misschien een ideetje als aanvulling voor het nieuwe modsysteem.

Op dit moment kan je +1 en -1 modereren met een aantal tags eraan. Maar de bedoeling van het mod-systeem is niet om een goeie reactie een +1-duw te geven en een slechte reactie een -1duw; de daadwerkelijke scores hebben een (enigzins overlappende) betekenis.

Ook is het eigenlijk niet waar dat je "-1" geeft: als de score intussen al lager is geworden, dan kan het zijn dat je zelfs een +1 uitdeelt, om de score weer op "score-1" te krijgen.

Het lijkt mij beter dat je een daadwerkelijke score kan geven. Gewoon een lijstje:

4 (zeer goede post)
3 (betere post)
2 (grappig, goede post)
1 (gemodereerd)
0 (overbodig, dubbelpost)
-1 (first post, flame, troll)

Eventueel een -2 voor illegale dingen.

Dit heeft enkele voordelen: moderators krijgen minder snel de neiging om te "+1-en", en je beoordeling is daadwerkelijk de score die je geeft. Het gemiddelde van de beoordelingen wordt dan de daadwerkelijke score.

Een nadeel dat ik kan bedenken, is dat moderators misschien hun +1/-1 gedrag gaan vertalen naar +4/-1 gedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03-10 13:29

botoo

💀 too old to die young

Bij de volgende grote wijziging van het FP-moderatiesysteem gaan de tags en scores veranderen DOT, het word idd meer duidelijker gemaakt :).

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij bedoelt DOT iets anders.

Namelijk dat je niet een +1 of -1 wijziging aangeeft t.o.v. de huidige score van de post...
maar dat je direct een -1 tot +4 aangeeft... dus de uiteindelijk waarde die je vindt dat de post moet hebben.

Stel een post staat op +1. Ik vindt eigenlijk dat het een +2 zou moeten zijn, dus ik geef een +1 moderatie. Later zie ik echter dat de post naar +4 geklommen is... Mede met behulp van mijn moderatie. Maar dat was dus eigenlijk niet de bedoeling. Ik wilde 'm alleen op +2 hebben.

Dat is een inherent probleem aan de +1/-1 moderaties, en dat zou je met een directe waardering kunnen ondervangen. Dan zou ik namelijk een 2 als waardering hebben gegeven, waardoor het moeilijker is 'm tot 4 te krijgen.

Zo'n systeem lost ook gelijk het '0-gemodereerd' probleem op dat ik een paar dagen geleden aankaarte... ('0-gemodereerd' optie totaal nutteloos.)

Ik ben er op zich wel voor om het eind-oordeel aan te geven, i.p.v. de verhoging/verlaging. Echter, ik zie ook nog wel een probleempje...
Het grootste voordeel van het +1/-1 systeem tegen direct de eindwaarde aangeven, is dat het makkelijker werkt bij lage aantallen moderaties... Je hebt minstens drie moderaties nodig om een +4 te produceren. Maar bij direct de eindwaarde geven zou je dat in principe na 1 reactie al hebben.... Dat moet je wellicht via kleurintensiteit o.i.d. aangeven uit hoeveel moderaties dat gemiddelde is bepaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03-10 13:29

botoo

💀 too old to die young

Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2007 @ 11:41:
. . . maar dat je direct een -1 tot +4 aangeeft... dus de uiteindelijk waarde die je vindt dat de post moet hebben.
Afaik zit iets dergelijks in de pen :) maar dat komt met het nieuwe systeem :Y)
(waarvan we de specs nog niet vrij kunnen/willen geven omdat er nog gesleuteld word)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀