'0-gemodereerd' optie totaal nutteloos.

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Naar aanleiding van theodouma in de kleine mismoderatie topic... Ik keek even naar die thread, en zag het volgende::

http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1960913

moderaties: +1, 0, 0, -1: som 0 (4x)

Ik dacht altijd dat een 0-gemodereerd zou moeten aangeven dat je het eens bent met de moderatie.

Dus in dit geval: Een standaard +1, die tweemaal met een '0-gemodereerd' moderatie bekrachtigt wordt. M.a.w., behalve the poster (die natuurlijk vindt dat zijn post +1 of meer moet hebben), waren er nog twee andere personen die aangaven dat +1 een correcte moderatie is. Niettemin wordt de post alsnog door 1 enkele persoon naar een onzichtbare 0 verwezen. Som: 0 (4x)

Dat is raar. 3 tegen 1, en die ene wint?

Stel dat je niet met +1, 0 of -1 zou werken, maar dat je via de moderatie direct zou aangeven waar de post zou moeten staan. Dan zou je hebben: 1, 1, 1, 0 hebben, met een gemiddelde van 3/4 Dat is toch iets anders dan 0....

Het lijkt erop dat de 0-gemodereerd dus helemaal niet de huidige moderatie bekrachtigt. Je brengt alleen het aantal moderaties omhoog... Maar dat is totaal nutteloos... Het wordt in deze post bijvoorbeeld moeilijker de post weer op +1 te brengen.... Aangezien de vierde moderatie nu maar +0,67 invloed heeft.... En dat terwijl het toch de bedoeling was om via 0-gemodereerd aan te geven dat het correct was dat de post op +1 stond. En niet dat het correct was dat het op 0 stond.... Maar dat is wel het effect dat die 0-moderaties nu hebben...

Hoe zit dat in de toekomst? Werken jullie nog steeds op deze wijze van verhogen/verlangen van de moderatie? In dat geval is dit iets dat wel eventjes aandacht nodig heeft. Ik weet dat ik in ieder geval geen '0-gemodereerd' meer uitdeel... Heeft helemaal geen zin, en kan zelfs ongewenste effecten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

0: gemodereerd blijft een raar iets. Om maar een voorbeeld te geven:
Dat is raar. 3 tegen 1, en die ene wint?
standaardscore 1,0,0,-1 betekent dus dat er 2 personen akkoord waren met de +1 moderatie. Een eindscore 0 klopt dan inderdaad niet imo

echter, standaardscore 1,-1,0,0 betekent dat 2 moderaties de score op 0 zetten en die andere 2 daarmee akkoord gaan., klopt weer wel

Me dunkt dat de berekening van de scores simpelweg niet correct gebeurt en dat de 0-scores apart moeten behandeld worden, in de juiste volgorde

[ Voor 3% gewijzigd door boe2 op 16-03-2007 16:18 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:37

botoo

💀 too old to die young

Dat is idd een verbeterpunt AHBdV, ik volg je redenatie maar kan dit ook niet zomaar verklaren.

Ik zal het iig doorspelen naar de dev-tafel :)

[edit]
Niet binnen de eerstkomende aanpassing, maar bij de big-overhaul zal er op basis van gemiddelden gewerkt worden.

[ Voor 29% gewijzigd door botoo op 16-03-2007 16:32 ]

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀