Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ad Aware en Spybot

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

• Siparti
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-12-2022
Hallo,

Tegen virussen gebruik ik AntiVir Guard, die laat ik heel vaak updaten en eens in de maand scan in m'n hele PC ermee.Voor de rest laat ik Ad-Aware en Spybot regelmatig scannen. Die vinden behoolijk wat!
Maar deze 'combinatie' van 3 scanners heb ik enkele jaren geleden uitgezocht, en ik ben benieuwd of er nog andere/nieuwe zijn die ook erg goed werken en een boel vinden.
-edit- Oja, als Firewall heb ik nog ZoneAlarm

Zelf ben ik er van overtuigd dat ik met Ad-Aware, Spybot en AntiVir bijna alle 'slechte' dingen van m'n PC te pakken krijg, maar klopt dit ook?
En doet Hitman PRO ongeveer hetzelfde als deze 3, of nog meer zelfs?

Groeten,
Siparti.

[ Voor 3% gewijzigd door Siparti op 18-03-2007 21:41 . Reden: Opmaak ]

• Mindsurfer
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-06-2024
Al deze pakketten die je noemt worden ook in hitmanpro gebruikt, dat en meer, lijkt me een beter alternatief imo.

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-11 22:02
Zelf vind ik Hitman Pro een beetje overkill. Het draait wat tè veel in veel gevallen. Vroeger was SpyBot één van de betere programma's er voor. Tegenwoordig is Ad-Aware toch een stukkie beter, en met een nieuwe versie in het vooruit zicht blijft dat ook wel zo.

Verder vind ik Windows Defender erg fijn werken. Het is haalt erg veel weg, en draait toch erg soepel. Het vertraagt de PC niet, en toch is het altijd op de achtergrond aanwezig. Dit zal wel komen omdat het van Microsoft is, en deze het best zijn eigen code kent en zo de programma's erg licht kan maken. Voor de buurman is Ad-Aware erbij misschien wel zo handig. En voor elke PC Windows Defender eigenlijk wel.

• Siparti
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-12-2022
Shaggy_NL schreef op zondag 18 maart 2007 @ 21:47:
[...]
Het vertraagt de PC niet, en toch is het altijd op de achtergrodn aanwezig.
[...]
Dat doen Spybot en Ad-Aware toch ook niet, als ze niet scannen? Die zijn naar mijn weten ook niet op de achtergrond aanwezig dus dan is het logisch.

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-11 22:02
Siparti schreef op zondag 18 maart 2007 @ 21:52:
[...]

Dat doen Spybot en Ad-Aware toch ook niet, als ze niet scannen? Die zijn naar mijn weten ook niet op de achtergrond aanwezig dus dan is het logisch.
Nee, maar iedereen kent wel het geval van de virus scanner, die de nieuwe PC doet aanvoelen alsof hij drie jaar al heeft staan draaien? Nou, dat gevoel is er hier niet met Windows Defender. Is toch altijd wel fijn bij programma's die op de achtergrond draaien maar niet de complete performance naar beneden halen. ... lijkt me

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Siparti, dit valt toch wel met enig zoekwerk zelf te doen. Wat er in Hitman Pro zit zal vast wel op de site van HMP staan, daarbij is het cpu-gebeuren al zovaak behandeld in Beveiliging & Virussen dat dit in feite niet meer interessant is om nog een topic over te hebben. Daarbij kan je voor een lijst met virusscanners tevens even kijken in [Virusscanners] Discussietopic deel 3 en vorige delen. :)

Signature

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.