Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Blauw
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:44

Blauw

De Schreeuw

Topicstarter
Hello :)

Op dit moment zit ik in het vierde jaar van mijn studie communicatiemanagement aan de HU. Ik ben bezig met m'n afstudeerstage bij Reed Business en ik hoop in juni te beginnen met afstuderen om dan begin juli m'n papiertje te ontvangen. Waar ik me nu echter zorgen over begin te maken is de tijd ná m'n studie. Ik heb namelijk nog werkelijk geen flauw idee wat ik wil. Ik speel met een aantal ideeën, maar ik kom er gewoon niet uit.

Master halen
HBO is natuurlijk leuk, maar master nóg leuker. Op dit moment ben ik echter al 23, en een master zou nog twee jaar kosten. De school biedt een master of international communication aan, maar die kost €12,500 euro. Dat is geld dat ik simpelweg niet bij elkaar kan krijgen en waarvan ik ook twijfel of ik de waarde van 1 jaar met maar 2 dagen les in de week wel waard vind. Andere masters duren twee jaar, maar ik vraag me af of ik dat wel zo fijn vind.

Buitenland
Mijn meest oorspronkelijke idee: buitenland voor ongeveer 2 maanden (of 8 weken, of whatever). Een van de ideeën is om naar Spanje te gaan om op een taalinstituut de taal te leren. Maar het probleem daarbij is weer: er is zo belachelijk veel te kiezen: welke moet ik? Ik ga in m'n eentje, en ik wil het liefst een beetje tussen leeftijdsgenoten zitten zodat ik me ook in de vrije tijd niet al te alleen voel :P

Andere opties, die ik tot nu toe nog maar matig heb verkend zijn: jaar in het buitenland studeren, vrijwilligerswerk doen in het buitenland of gewoon niet zeuren en direct een baan zoeken.

Wie helpt mij op weg en geeft me de beslissende trap richting één van de keuzes? Of misschien suggesties? Of dingen die jij hebt gedaan na je stage die ik ook kan doen?

Ik zie net dat er ook al dit Werken na HBO studie of verder studeren? topic is..maar ik vind opzich wel dat ze naast elkaar kunnen blijven bestaan omdat ik én een andere studierichting heb én al 2 mogelijkheden heb geschetst..

[ Voor 6% gewijzigd door Blauw op 18-03-2007 13:21 ]

Verwijderd

Als je erover denkt om een master te gaan doen:
het is inderdaad minimum 2 jaar, bij ons in België is het zonet zelfs verhoogt naar 3 jaar voor Informatica.
Wat er nog bijkomt is dat de slaagkansen voor zo'n schakelprogramma + master enorm laag zijn.
Bij onze groep waren er van de 40 kandidaten uiteindelijk 2 personen die (inclusief de herexamens) voor alle vakken van het schakelprogramma geslaagt waren.
Van de rest zijn er 34 afgehaakt, en dan nog 4 die verschillende vakken moeten overdoen.

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Doe in ieder geval een master die enige relevantie heeft, that is, dat je er IETS aan kan hebben later. Dus vooral niet middeleeuwse taalgeschiedenis oid gaan doen, toegevoegde waarde van 0 (voor de middeleeuwse taalgeschiedenis studenten: ja, jullie doen een useless studie :+ ). Zonder gekheid, je zou best eens kunnen kijken naar een wellicht iets minder in het verlengde van je huidige studie liggende master, maar maak t niet te gek :+ .

en naar het buitenland gaan, zeker geen verkeerd idee, maar bedenk je wel dat je dan ook maar beter echt iets relevants kan doen, ipv een paar maanden "lanterfanten" en dan alsnog niet weten wat je moet doen, en ook te laat zijn met het instromen in een nieuwe master. (al kan je bij een redelijk aantal opleidingen ook netjes in februari beginnen, maar toch).

Mocht je idd een taal willen leren, spaans oid, zoals je nu zelf aangeeft, Granada en Salamanca zijn THE place to be! Zoek eens op Don Gijote talenscholen, meestal word je in een geheel internationaal studentenhuis gezet, en je leert de taal vrij rap, als je je een beetje inzet.

Anyway, ik zou idd eens goed kijken naar een relevante master, als je kan (en misschien in jouw geval wel belangrijker, echt wil) zou ik dat zeker doen. Anders lekker half jaartje reizen en arbeiden!

Kortom, suc6 met kiezen :P

Ow en geheeld offtopic Blauw:
offtopic:
usenet dingie regel ik vanavond wel weer, mijn beurt toch?
;)

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• feej
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-11 12:51

feej

giraffemeisje

Dat ligt er maar een beetje aan wat je zelf wilt, denk ik. Ik zelf doe de eeuwenlange studie geneeskunde :+, en ik pak eigenlijk alle gaten die er in zitten om er een half jaartje uit te gaan. Ik heb altijd naast mn studie best flink gespaard en gewerkt, en in die gaten gebruik ik een paar maand om fulltime te werken en dan 1-2 maand om te gaan reizen en te relaxen.

Dit moet je wel aanspreken natuurlijk. Ik heb gewoon na een paar jaar schoolbanken het wel weer even gezien en ben dan blij met een maand of 3-4 van 9 tot 5 op mn kantoortje zitten en 's avonds rustig op de bank. Bovendien ben ik inmiddels echt reisverslaafd, en dat's gewoon een dure hobby waar je tijd en geld voor moet hebben.

Daarbij heb ik ook een beetje de instelling van "als je het nu niet doet, gebeurt het later ook niet meer": ik ga als ik eenmaal werk niet makkelijk meer de kans hebben om voor 2 maand tabee te zeggen en mn tas te pakken en naar $random land te gaan.

Als je zoiets nog wilt doen, imho, now is the time. Ik zou gewoon een jaartje uit de studie stappen, reizen en werken en sparen, en na dat jaar eens bedenken of je een master wilt doen. Het enige probleem is dan wel dat het werken je wellicht zo goed bevalt dat de master er niet meer van komt, maar dat ligt (imo) vnl aan je eigen discipline.

Everything is awesome!
Everything is cool when you're part of a team.
Everything is awesome when we're living our dream.
O+