Eerste PC in elkaar zetten

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008

• Scavy
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 31-12-2023
Hoi allemaal,

Ik ben voor het eerst een PC in elkaar aan het zetten vanaf het begin :)

Ik wilde eigenlijk vragen wat jullie van dit systeem dat ik zelf (met behulp van tweakers ;) ) samengesteld heb:

Moederbord:
Gigabyte GA-965P-DS3

Processor:
Intel Core 2 Duo E6600

Geheugen:
1GB x 2 (2GB) PC6400 DDR2

Videokaart
3Dclub 7950GT 512MB

Harde schijf:
Maxtor 250GB SATA

Voeding:
Sirtec HPC-620-A88S 620W

Behuizing:
Is present maar merk is ff nog onbekend |:(

Verder nog 2 DVD brandertjes van NEC een floppydrive en een kaartreader

Ik heb specifiek voor hier en daar wat budget onderdelen gekozen zoals de grafische kaart omdat het niet voor mezelf is en er werd een budget gesteld van rond de 1300€

Alles word geinstalleerd met de OEM versie van windows Vista Premium

Eigenlijk wil ik hier dus eigenlijk de vooruitgang bijhouden en aan iedereen de kans geven mij wat tips te geven over het inelkaar sleutelen van deze PC.

Eerste problemen dienen zich al aan doordat de behuizing voorzien is met meters op de voorkant, hitte aanduiding voor de VGA de CPU en de harde schijf.
Misschien ideeën over hoe ik het beste deze sensoren het beste kan bevestigen?

[ Voor 49% gewijzigd door Scavy op 18-03-2007 05:54 . Reden: C:\Documents and Settings\dng_security\Desktop\NieuwePC.jpg ]

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:16

aex351

I am the one

Je kan moeilijk beginnen met inbouwen zonder een behuizing. Die grafische kaart valt overigens ook niet in het budget segment. Qua onderdelen is je setup prima alleen je startpost is wel erg matig, andere forum gebruikers kunnen moeilijk zo hun oordeel geven.

Lees eens de regels/richtlijnen door over het openen van zo'n thread.

[ Voor 13% gewijzigd door aex351 op 18-03-2007 03:35 ]

< dit stukje webruimte is te huur >

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-01 11:21

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

1300 euro en dat noem je "budget" onderdelen?
Mega high end kun je er niet mee halen nee, maar budget wilde ik het toch zeker niet noemen.
Eerder enthusiast ofzo.

Ik zie allerlei onderdelen, maar ik mis een goede voeding en een behuizing. Dat zijn toch tamelijk onmisbare onderdelen, een fatsoenlijke voeding is namelijk een must voor dit, zie daarvoor bijvoorbeeld Welke voeding heb ik nodig? Deel 16. Misschien kan een leuke casefan ook geen kwaad in je behuizing.
Wat voor geheugen ga je aanschaffen? Een A-merk of goedkoop brandless spul? Ik zou daar namelijk zeker voor een degelijk merk kiezen, het is immers een belangrijk component van het systeem.

En ja uh... tips? Lees de manuals goed door ofzo?

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Scavy
aex351 schreef op zondag 18 maart 2007 @ 03:28:
Je kan moeilijk beginnen met inbouwen zonder een behuizing. Die grafische kaart valt overigens ook niet in het budget segment. Qua onderdelen is je setup prima alleen je startpost is wel erg matig, andere forum gebruikers kunnen moeilijk zo hun oordeel geven.

Lees eens de regels/richtlijnen door over het openen van zo'n thread.
Ok, ik ben inderdaadonvolledig geweest.

Ik heb al een behuizing, merk en dergelijke heb ik even niet bijdehand.
Ik wilde een plaatje poste maar dat kreeg ik niet voor elkaar.

Als voeding heb ik deze, ook weer via tweakers gevonden:
Sirtec HPC-620-A88S 620W
reviews: Drie high-end voedingen getest

Ik zit alleen met het feit dat dit dus de eerste word die ik in elkaar zet en dat ik dus van daaruit wat onzeker ben.
Ik heb best alwel wat ervaring met het inbouwen van diverse onderdelen maar het opbouwen vanaf niets is toch net wat anders.

Ik heb namelijk begrepen dat je ook moet uitkijken met statische electriciteit en daarvoor zou ik weer een antistatischepolsband kunnen gebruiken?

Ik hoop die gewoon bij de doehetzelver te kunnen gaan halen....

Maar een beetje meer ondersteuning op het gebied van bouwen zal geen kwaad kunnen, de onderdelen, daarover hoef je je geen zorgen te maken, die heb ik allemaal.

[ Voor 21% gewijzigd door Scavy op 18-03-2007 05:21 ]

• Scavy
cybersteef schreef op zondag 18 maart 2007 @ 03:39:
1300 euro en dat noem je "budget" onderdelen?
Mega high end kun je er niet mee halen nee, maar budget wilde ik het toch zeker niet noemen.
Eerder enthusiast ofzo.

Ik zie allerlei onderdelen, maar ik mis een goede voeding en een behuizing. Dat zijn toch tamelijk onmisbare onderdelen, een fatsoenlijke voeding is namelijk een must voor dit, zie daarvoor bijvoorbeeld Welke voeding heb ik nodig? Deel 16. Misschien kan een leuke casefan ook geen kwaad in je behuizing.
Wat voor geheugen ga je aanschaffen? Een A-merk of goedkoop brandless spul? Ik zou daar namelijk zeker voor een degelijk merk kiezen, het is immers een belangrijk component van het systeem.

En ja uh... tips? Lees de manuals goed door ofzo?
Ik heb een aantal onderdelen van de best buyguide van Januari afgehaald, en ik bedoelde inderdaad niet echt budget onderdelen maar ik heb wel wat mindere varianten gekozen als bv de 8800GTX.

Maar idd bijlange na geen budget 8)7

Er zitten overigens goede Casefans in de kast die ik heb (zie vorige post) een 8 en een 12cm

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Scavy schreef op zondag 18 maart 2007 @ 02:49:
Eigenlijk wil ik hier dus eigenlijk de vooruitgang bijhouden en aan iedereen de kans geven mij wat tips te geven over het inelkaar sleutelen van deze PC.
Daar is dit forum zeker niet voor bedoeld. Er zijn andere websites die je stap voor stap begeleiden in het bouwen van een PC.

Gebruikers een kans geven jou te helpen....? JIJ hebt een probleem en JIJ wilt geholpen worden. Maar helaas, GoT is géén helpdesk wat er speciaal voor jou is.
Eerste problemen dienen zich al aan doordat de behuizing voorzien is met meters op de voorkant, hitte aanduiding voor de VGA de CPU en de harde schijf.
Misschien ideeën over hoe ik het beste deze sensoren het beste kan bevestigen?
Je zult zelf uit moeten vinden waarmee die aansluitingen verbonden moeten worden en direct stuit je op de eerste fout. Je bent vergeten om te kijken en te noteren hoe het e.e.a. op de vorige inhoud van de kast was aangesloten.

De tips die je meekrijgt zijn eigenlijk al te laat. De belangrijkste, inlezen in de manuals en topics op fora. Bij het ombouwen van een bestaande configuratie goed kijken en vooral de aansluitingen noteren.

ARME AOW’er

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-01 23:03
Mijn mening over het gekozen systeem ;)

Moederbord: Goede keuze, mooi bordje voor een goede prijs!

Proc: Beste keuze als je het geld ervoor hebt ;)

Geheugen: Neem PC5300 geheugen als je NIET gaat overklokken. Pak verder een A-merk zoals Corsair, Kingston, OCZ, etc

Graka: *cough* 7950GTX is GEEN budget kaart meer te noemen! Hele goede kaart lijkt mij zo, maar waarom geen 8800GTS 320MB geheugen?

HDD: Seagate Baracuda 7200.10 (dacht ik) 320GB kwamen laatst het beste en snelste uit de test, misschien dat dat een optie is. Zit rond de 80 - 90 euro dacht ik zo...

Voeding: Ik ken het merk niet?

Behuizing: GOED :P haha

[ Voor 4% gewijzigd door alex3305 op 18-03-2007 17:54 ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Alex3305 schreef op zondag 18 maart 2007 @ 17:54:
Mijn mening over het gekozen systeem ;)
... komt als mosterd na de maaltijd. De TS heeft alles al gekocht staat er in zijn startpost.

En voor de TS:

et voila

Hoe bouw ik een PC?

[ Voor 13% gewijzigd door Guardian Angel op 18-03-2007 18:03 ]

ARME AOW’er

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:47

Thandor

SilverStreak

Wat Guardian Angel zegt: Hoe bouw ik een PC? :).
Verder is het simpelweg bekijken of de connectors overeen komen en het lezen van de handleidingen welke bij de producten meegeleverd worden.

Dit topic is in ieder geval niet de bedoeling op GoT en gaat derhalve op slot.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.