Toon posts:

Disk gaat dood?

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een sata 200gb master ( C en D ) en een 80gb Ide Slave schijf ( G en H )

Ik heb de pc opnieuw geïnstalleerd en nu komen er elke keer van die vage foutmeldingen...

Ik heb er een paar gespaard, http://img252.imageshack.us/my.php?image=foutmeldingpp3.jpg

Ik heb op mijn 80 Ide Schijf Slave ( G ) al mijn programma's geïnstalleerd en ik kan nu veel niet meer openen... :/

Wat is het probleem??????

Alvast bedankt ! :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een prt screen genomen van mijn schijfbeheer.

http://img158.imageshack.us/my.php?image=naamloosao2.jpg

Toen ik de foto op mijn bureaublad opsloeg kwam ook de foutmelding weer :S

• Mindsurfer
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-06-2024
Schijf G is brak gok ik zo, nog garantie?

edit: ahh verschillende partities, misschien iets door elkaar gelopen op de G partitie?

[ Voor 52% gewijzigd door Mindsurfer op 18-03-2007 21:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Uh ik weet dat ik bij G snelformateren heb gedaan en op H gewoon formateren, of andersom.

maar ik heb alleen de pc opnieuw geïnstalleerd, had nooit ergens last van.
Ik had deze HD eerst in een bracket ingebouwd en nu gewoon op mijn moederbord naast me andere hd.

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-02 17:36
Ik zou als ik jou was de schijven controleren op fouten. Danwel in het filesystem of fysiek.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe, waar?? moet dat? :)

Aub zo specifiek mogelijk uitleggen als het kan :)

Het kan tog niet ineens zijn dat me HD het begeve heb :O

• Fauna
Komop, beetje eigen inzet mag wel he ;)

Uit de FAQ van dit subforum:

OM FAQ / Beleid

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2007 @ 09:23:
Hoe, waar?? moet dat? :)

Aub zo specifiek mogelijk uitleggen als het kan :)

Het kan tog niet ineens zijn dat me HD het begeve heb :O
Schijfbeheer weer opstarten. Rechtermuisknop of de G:\ schijf dan Eigenschappen/Properties.
Tabje. Twee tabje naast algemeen (heb zelf de engelse versie) en dan schijfcontrole opstarten.
Dan aanvinken, automatisch fouten repareren, als je nog vragen hebt hoor ik het wel.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt !! :D

Als ik thuis ben zal ik het proberen en laat ik even wat weten, na 5-en kijk ik even :)

Verwijderd

Topicstarter
Allebei de schijven geprobeert, en bij beide kwam dezelfde foutmelding.

http://img341.imageshack.us/my.php?image=85671708wc8.jpg

Verwijderd

Gaf hij nog een reden/foutmelding/code waarom hij niet kon voltooien?

• ElementriX
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Event Viewer anyone?
Start -> Uitvoeren -> eventvwr

[ Voor 9% gewijzigd door ElementriX op 19-03-2007 19:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
de laatste tijd was om 17:18. Nee dus :)

Verwijderd

Topicstarter
Formateren bij deze computer en bij schijfbeheer lukt ook niet :S

http://img126.imageshack.us/my.php?image=97453052ax2.jpg

• Fauna
start - uitvoeren - cmd
chkdsk g: /r /x
Eventueel vraagt ie of je pas de volgende keer met opstarten de schijf wilt controleren. Dit kun je uiteraard herhalen door g: te vervangen door een van je andere schijven.

Verwijderd

Topicstarter
Ik d8 zet de pc ff aan kijken of ze op tweakers weer gereageert hebben... Duurde echt lang voordat die opgestart was, heel lang dat windows scherm met die blauwe streepjes die voor komen ( blauw door SP2 ) en nu zie ik mijn 2de hd niet meer.

niet bij deze computer en niet bij computer management... Wtf is hier allemaal aan de hand :S:S

Pc uit gezet en weer aan. Toen starte die wel weer snel ( normaal ) op maar ik kan mijn G en H schijf niet meer zien.

Ik zag als ik thuis ben

start - uitvoeren - cmd
chkdsk g: /r /x

even uitvoeren, maar daar zal wel niks uit kome denk ik :(

• Fauna
Als die schijf nu niet eens wordt gedetecteerd gaat het een lastig verhaal worden ja. Kijk of je een diagnoseprogramma van je HDD-fabrikant kunt vinden, zie de FAQ-link hierboven voor download-locaties. Mits de schijf uberhaupt bij het opstarten herkend wordt in je BIOS.

Daarna zou ik proberen om eventuele gegevens nog te backuppen met een recovery-programma. Je schijf is waarschijnlijk al redelijk dood, dus chkdsk doen is misschien niet zo'n heel slim plan bij nader inzien. Data schrijven naar deze 80gb schijf zou ik in ieder geval afraden op dit ogenblik.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal eens in mijn bios kijken bij Hard Drive.

Hopelijk staat die er nog bij :

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb MaxBlast 4 ff snel gedownload en op mijn USB stick gezet, alsik thuis ben zal ik even kijken :)

Maar ik heb geen floppy disk in mijn pc... is dat erg?

Edit:

http://www.seagate.com/ww...0VgnVCM100000dd04090aRCRD

Die download ik wel als ik thuis ben :) Dat is de goede toch neem ik aan voor mijn Maxtor schijf. :*)

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2007 13:59 ]

• Fauna
Van Powermax kun je afaik gewoon een bootable cd image downloaden. Dan heb je iig geen flop nodig. (MaxBlast is alleen handig voor wat kopieer en partitioneer werk)

Verwijderd

Topicstarter
De data op die 2 partitie kan me gestole worden...

Ik wil nu alleen puur kijken of me HD nog 'leef' wat moet ik nou gebruiken? :)

Verwijderd

Topicstarter
In mijn bios staat die nog wel, er staat alleen:

Iaxtiz ( en dan het type ) terwijl er eerst Maxtor stond ( en dan het type )...

Verwijderd

Heb je de kabel al eens vervangen?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb net een nieuwe :) nog geen eens 1 week.. Ik zal morgen ofzo eens me oude kabel terug zetten :)

• Fauna
En heeft powermax ook wat gevonden? Al een andere kabel, andere poort, of master/slave instellingen geprobeerd? Wat doet de schijf in een ander systeem? Een beetje creatief denken en rapporteren wat je hebt gedaan en wat daaruit is gekomen wordt toch wel zeer gewaardeerd hier.

Ik denk trouwens dat je schijf gewoon aan het einde van z'n leven is.

Verwijderd

Topicstarter
ik zal als ik tijd heb ff ene andere kabel proberen.. Als die het daarna nog niet doet, heel me pc opnieuw installeren en dan zeg ik wel wat er uit kom :)

Bedankt alvast:)

Verwijderd

Het was denk ik wat makkelijker geweest als je dit probleem verder had aangekaart in je vorige topic, misschien dat het 1 en ander met elkaar verband houden :

HDD Aansluiting moederboard

Ik denk dat een reinstall wonderen zal doen, maar dat is aan jou, zo kan je het 1 en ander uitsluiten maar misschien loopt het daarna wel goed.

• wjjkoevoets
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17-02 19:12

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

Probeer anders een low-level format over die harde schijf, test hem eens met powermax. Ik denk toch dat je harde schijf aan het einde van zijn leven zit. Harde schijven kappen heel makkelijk wat dat betreft, heb het zelf meegemaakt, zette de pc aan, harde schijf deed helemaal niks meer, terwijl ie de vorige dag vrolijk stond te pruttelen

Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.

• plankie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-06-2025

plankie

ondertitel?... wasda?.....888!

op het moment dat je laxtiz ipv maxtor ziet staan denk ik dat je een brakke IDE kabel hebt,
er lijken wat bitjes om te vallen hier en daar, dat kan natuurlijk nooit goed gaan :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hierin staan genoeg inkoppers: OM FAQ / Beleid » Mijn harddisk doet vaag, gaat/is het nu kapot? en eventueel Hoe krijg ik verloren gegane data terug? :) Dit topic gaat in ieder geval dicht wegens gebrek aan aantoonbare inzet en research.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.