Toon posts:

Sapphire x1950pro 512 -zwart scherm door drivers-

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb sinds 4 dagen de Sapphire x1950pro 512mb agp, en alles lijkt normaal, totdat ik mijn drivers installeer. Dan na de restart krijg ik een zwart scherm na de Windows boot logo. Soms flikkert het beeld nog even, maar meestal gaat de monitor uit. (standby)

Heb al heel wat topics rond gelezen op deze forum en al heel wat dingen uitgeprobeerd:

Drivers,
Ati:7.1 en Ati 7.2
Omega
Ngohq
(ook oudere geprobeerd totdat de kaart niet meer ondersteund werd)

Verschillende computers,
Ben bij een vriend van mij geweest met mijn Videokaart en in zijn pc gestopt, ook daar was hetzelfde probleem. Hij heeft een betere Psu dan mij (in de 600w van BeQuiet), en een nieuwe TFT monitor. Daar ligt het probleem ook niet.

Warmte,
Via Everest lijkt de temperatuur aagenaam, hij zit rond de 40/45 graden.

Overig,
Andere beelscherm stekkers geprobeerd.
Verschillende dvi stekkers uitgeprobeerd.
Allebeide uitgangen van kaart geprobeerd.
De AGP Aperture size veranderd naar 128 en 256.
Monitor drivers geinstalleerd.
Nieuwste Framework 3.0 van microsoft.
Bios gereset.
Xp opnieuw geinstalleerd.
Andere videokaart erin gestopt en hij werkt wel.
Geheugen check gedaan (werkt goed).
Atiwinflash kon niet worden uitgevoerd omdat mijn computer dan vastloopt. (beeld freez)

Het rare is dat de kaart pas vreemd doet na dat ik de drivers installeer..
Dus zonder drivers werkt hij wel, en is er beeld. Op beide uitgangen.

Als iemand nog iets weet of evaring met dit probleem heeft, please help me.

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-07 19:28
Op de VIA Arena forums wordt vaak getipt de AGP spanning van 1,5 naar 1,7 V te verhogen. Probeer dat eens.

Zet de AGP eens met SmartGart of via de BIOS naar 4X. Welke BIOS settings worden in SmartGart uitgeschakeld hoewel ze in de BIOS aan staan?

[ Voor 40% gewijzigd door EricJH op 17-03-2007 16:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dit wilde helaas niet helpen. Voltage-mogelijkheden zijn: 1,5 en 1,6 Volt.
AGP 4x had ook niet geholpen.

Bedankt voor je reply...

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-07 19:28
Als de monitor uitgaat loopt het opstarten van Windows dan door? Als het niet doorloopt dan kan het zijn dat de driver in een oneindige lus gaat. Reboot de computer dan. In de ATI drivers zit een test mechanisme dat het systeem test en besluit of het BIOS setting overneemt of niet. Na de reboot gaat de test verder net zoland tot stabiliteit is bereikt.

Zet de BIOS eens naar fail safe / default settings (probeer ook de AGP eens uit te zetten) en kijk wat er gebeurt (dat is om er zeker van te zijn dat BIOS settings geen onderdeel van het probleem zijn). Optimised settings moet je niet gebruiken met testen.

Hier loopt een topic over instabiele 1950's: ATI x1950 Pro - crash topic . Hier nog één: X1950 Pro veroorzaakt crashes .

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, ik zal het proberen.
En die andere topic's heb ik al door gebladerd, daarvoor heb ik ook al heel wat getest..
tnx..

Verwijderd

Topicstarter
Heb het uitgeprobeerd wat je zei maar het helpt niet.
Windows loopt wel door als de monitor uit gaat.
Kan ik zien aan sommige 'beeld flashes', en ik kan hem uit doen via alt-F4.
Pagina: 1