Toon posts:

Geen kiestoon bij E-Tech modem

Pagina: 1
Acties:
  • 206 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Tot voor kort deed mijn modem (E-Tech PCI56RVP) het prima. Totdat ik Win95 er af heb gegooid, C-schijf geformateerd en Win98 geinstalleerd. Nadat ik de driver voor de modem heb geinstalleerd en verbinding wil maken, hoor ik wel een kiestoon, maar krijg ik de mededeling dat er geen kiestoon is. Ik heb al van alles geprobeerd, waaronder:
- Nieuwste Driver
- "Control Panel -> Modems -> ..... -> wachten op kiestoon" uitschakelen
- Huiscentrale er tussen uit halen
- "Control Panel -> Regional Settings" op Dutch(standard) gezet
- "Control Panel -> System" Modem er uitgegooid -> computer uit, modem er uitgetrokken -> computer aan -> computer uit -> modem er weer in -> computer aan ..................

De volgende optie is Win98 er af gooien en Win95 er op, maar daar heb ik niet veel zin in. :( Heeft iemand nog een ID wat ik zou kunnen proberen?

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 12:58
Ik heb vroeger ook dat modem gehad (niet díe problemen). Dat modem werkte met verschillende drivers. Probeer dus eens de standaard Rockwell 56k-drivers...

Verder is er ook een (initstring-)commando die er voor zorgt dat je modem niet wacht op de kiestoon maar gewoon direct gaat bellen (handig voor in hotels), maar ik ben 'm ff vergeten...

Verwijderd

Topicstarter
Ja, die initstring had ik ook al geprobeerd; X1 of ATX3, maar dat werkt allebei niet :(

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

klinkt misschien lullig, maar zit het stekkertje in de goede poort?
In de Line-ingang?
Soms staan die symbolen niet goed...

• Force
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-07-2023

Force

Kan iemand ff me neus afvegen?

Eigenschappen van inbel verbinding kiezen -> 1e tabblad knop configureren -> 2e tabblad verbinding -> Wachten op kiestoon voor nummer kiezen uitvinken.

Sorry had er overheen gelezen.

Nee het klopt wel, je moet het niet uitvinken op je config scher, maar zoals hier boven staat. Ik had het ook en zo verholpen. Keek net via config scherm, en daar staat hij nog aan, en onder inbel verbinding niet.

Probeer het maar, ben wel benieuwd.

:)

Leven is als een pijpkaneel, iedereen zuigt eraan en krijgt zijn deel.

• Mr. B.
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Je kunt eens proberen om achter je dialstring (weet zo uit m'n hoofd niet direct waar je die aan kunt passen) 2 komma's te zetten. Als je een huiscentrale hebt moet je voor die komma's ook nog een nul zetten (als je die moet draaien voor een buitenlijn). Je dialstring wordt dan ATDT0,, (of als je huiscentrale met pulskeuze hebt: ATDP0,,)

Suc6... :)

StatBar.nl - @GoT

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk altijd veel groter dan in theorie.

Verwijderd

Topicstarter
Thanx, ik zal het eens proberen, als ik weer thuis ben (morgen). I'll let it know!

Verwijderd

Topicstarter
Geen weg!! :( :( :(
Daar stond'ie inderdaad nog aangevinkt, maar ook als ik hem daar uitvink, doet'ie het nog niet......

Ik heb ook nog even gezocht naar die dialstring, maar die kon ik nergens vinden.

• zetje01
Zet vóór het telefoonnummer eens een komma of 2; dan wacht 'ie een paar seconden voor dat 'ie begint met kiezen.
Verder is mij uit de praktijk gebleken dat als je vaak dingetjes verandert in zo'n externe-toegangsicoontje, dat''ie dan corrupt wordt.

Verder raad ik je aan om je modemtje te verwijderen, opnieuw te installeren met andere drivers, standaard, of Rockwell...
maar dat had ik al gezegd...

• Force
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-07-2023

Force

Kan iemand ff me neus afvegen?

inderdaad wat zetje zegt, heb zelf ook dit probleem gehad. na de derde keer nieuwe verbinding aangemaakt te hebben deed die het wel. En de instellingen in alle drie de externe verbindingen stonden exact hetzelfde.

De aanhouder wint !

Leven is als een pijpkaneel, iedereen zuigt eraan en krijgt zijn deel.

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-08 23:30
Kijk us of er wel signaal op het tel.kabeltje staat... frot dat kabeltje in een telefoon en kijk of er een kiestoon komt... zonee.. kabel controleren.. zoja.. terug in het goede ingang frotten...

anders bij de initstring X3 bijpoten dan controleert ie niet op kiestoon...

Het kan ook zijn dat je te veel telefoons op de kpnaansluiting hebt hangen... maximaal een aansluitfactor van 4,5 a 5... Meestal heeft een telefoon een aansluitfactor van 1,5 a 2... maw. max iets van 3 telefoons op 1 aansluiting.. meer kan storing en ruis veroorzaken..

suc6

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vanmiddag de locale PC-boer (waar 'ie gekocht is) gebeld en die kende het probleem. Volgens hem is het een IRQ-probleem. Ik zou het kunnen verhelpen door een moederbord-driver te downloaden (Aopen AX95 Pro). Dat heb ik nu gedaan en morgen ga ik het uitproberen.

Morgen meer...... :9

Verwijderd

Topicstarter
:D :D Het werkt weer. Het was dus inderdaad een IRQ-probleem en met dat drivertje is het allemaal opgelost.
Bedankt voor jullie suggesties, ook al heeft het niet mogen baten.

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:39
En, vertel eens: Hoe was je eerste kennismaking met Windows 98? Een genot hè?

Geef mij maar een Warsteiner.

• zetje01
hehehe

Verwijderd

Topicstarter
Met Win95 zou het ook gebeurd zijn; komt gewoon door dat klote Aopen moederbord.... Maarja, never mind.
Pagina: 1