Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Help - geen werkervaring in netherlands (engels)

Pagina: 1
Acties:
  • 454 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
For people who want to help me, I am Australian 26yo female with little Dutch knowledge and no work experience in the Netherlands. I have bachelor's degree in IT but no other certifications which seem to be really necessary here in holland.
The biggest problem is that i live in Zeeland and as you know, there is no really big city near to get some good chance of employment.
Can anyone advise me what would be the best way of getting employment (it has to be paid, but i dont care how much they pay as long as it covers my transport costs since im looking mainly for experience right now)
I am trying to learn dutch but its such a slow process so i am not equipped to work as a help desk or any sort of "talk dutch on the phone" job :(
I apologize for writing in english, feel free to answer in dutch (i can read dutch and understand it).
Thank you in advance :)

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:52
Welkom op GoT :)
Verwijderd schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 11:01:
I apologize for writing in english, feel free to answer in dutch (i can read dutch and understand it).
Reacties (behalve die van Tanya) zullen in het Nederlands moeten (forumbeleid) :)

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:15

mulder

ik spuug op het trottoir

Ik denk dat je probleem is dat je in Zeeland woont, niet dat je engels praat, zeker niet in de IT. Ik weet niet wat voor werk je deed in Australie maar ga eens kijken bij een grotere ICT dienstverlener, krijg je er gelijk een auto bij ;)

(Wat dacht je toen je naar Nederland kwam 'hey Zeeland that name looks familiar!')

oogjes open, snaveltjes dicht

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

The biggest problem is that i live in Zeeland and as you know, there is no really big city near to get some good chance of employment.
Yep. Je maakt een stuk meer kans in de richting van Amsterdam. Daar ken ik zelf al meer mensen die alleen engels spreken en gewoon werken dan ik op twee handen kan tellen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Heb je al in Bergen op Zoom of Rotterdam gekeken? Ik weet natuurlijk niet precies waar je bent in Zeeland, maar dat kan dichtbij zijn.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:37

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Sjah, maar net waar je in Zeeland woont denk ik. Zit je in de buurt van Terneuzen, Bergen op Zoom, Vlissingen .. mjah en anders richting Antwerpen?
Als je goed bent met webdesign kun je eventueel proberen vanaf thuis wat te doen.

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:52
Wat kan ja precies? Een IT degree zegt niet zo veel over de concrete kennis die je hebt.
offtopic:
Translation: What knowledge do you exactly have? An IT degree does not really state what kind of knowledge you have.

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
De manager / ontwikkelaar hier kan ook geen Nederlands..

Gewoon solliciteren dus.

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:32

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Zoals gezegd: waarom zit je in zeeland, en kun je daar eventueel makkelijk weg? Wil je echt werk in de buurt, of ben je bereid te verhuizen/veel te reizen? Is freelance werken vanuit thuis een optie?

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb bachelor of information technology (networking major) en aantal jaren werkervaring als network admin (junior). Ik woon in Vlissingen (thats about where jesus lost his sandals) :p sorry, had to joke a bit :)
Anyway, Antwerpen is dichtbij , maar idereen wil dat ik spreek "Engels, Frans en Nederlands" for basic IT jobs which i find a bit amusing. I can learn programming language fast, but others are not quite as easy :p (ok, i try to write a bit of dutch, dont laugh)
Ik find het niet erg to travel to Rotterdam/Den Haag (round centrum) or anything that is <1.5 hours drive from vlissingen (comming from sydney im ok with commuting).
Ik wil alleen maar een klein kans om iets te doen (i just want a chance to do something, to get some experience, its easy after that)
Ik zit nog in inburgeringscursus (klaar in juni) and there they dont teach you much of language skills believe me.. so what do you think is the best to go about, gather some certifications or try to land a job first?
Sorry for such a long post.. hope you dont mind :)
Thank you again for having me, means alot to me

• Tys
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:06

Tys

Wat zijn je behaalde diploma's, cursussen en buitenlandse ervaringen bij bedrijven?
Gelukkig zit je net in een goed seizoen, dit is de tijd om te solliciteren.
Ongeacht of je Nederlands of niet kan, er is vast wel wat te vinden, mits je dus weet wat voor iets je zoekt.

Edit: Als je toch richting randstad gaat kijken qua baan, is verhuizen een optie?
Dat zou het voor jezelf een stuk makkelijker maken.

Grr, ik ben langzaam.

[ Voor 26% gewijzigd door Tys op 17-03-2007 12:05 ]

My flight statistics: (449.638km in 124 flights) Next trips: Estonia, Latvia, Lithuania

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:30

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Waarom probeer je het niet bij een detacheerder? Gewoon naar de grote jongens open sollicitatie brieven in het Engels insturen.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Verwijderd

Topicstarter
Hertog schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 11:54:
Zoals gezegd: waarom zit je in zeeland, en kun je daar eventueel makkelijk weg? Wil je echt werk in de buurt, of ben je bereid te verhuizen/veel te reizen? Is freelance werken vanuit thuis een optie?
Ik zit in zeeland omdat ik ben getrouwd met man uit zeeland :) en ik heb geen geld voor verhuizing to Amsterdam/Rotterdam/Den Haag etc.

But everywhere i soliciteerd, they say "helaas, je spreek geen goeie nederlands, ik kan u niet helpen om dit moment, kom terug in jaar of twee"
By then i will be 30, jobless, inexperienced grumpy old huisvrouw :)

• Leedbek
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-11 20:06

Leedbek

Luuk Luchtloper

Ik werk zelf in het business park bij de Amsterdam ArenA, en als ik op de metro sta te wachten hoor ik vaak meer Engels dan Nederlands ;) Volgens mij is het in een grote stad als Amsterdam of Rotterdam makkelijker om als Engelstalige een baan te vinden. Ik zou vooral gaan kijken bij de grote multinationals. Die zijn sowieso internationaal georiënteerd. Kijk ook eens in de krant, je ziet daar regelmatig Engelstalige vacatures.

Ik denk dat het beter is om nu een baan te zoeken dan om eerst Nederlands te leren. Nederlands is een verdomd moeilijke taal, en wij Nederlanders zijn behoorlijk 'picky' als het gaat om buitenlanders die Nederlands proberen te praten: het moet haast perfect, anders hoef je het niet eens te proberen (dat is de ervaring die ik heb gehoord van buitenlanders die Nederlands proberen te praten). En ik denk dat je in Nederland met Engels prima kunt managen ;)

Succes!

Klaar voor de steroorlogen?

• Tys
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:06

Tys

Verwijderd schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 12:02:
But everywhere i soliciteerd, they say "helaas, je spreek geen goeie nederlands, ik kan u niet helpen om dit moment, kom terug in jaar of twee"
Je kan de "grotere" jongens proberen, zoals Atos Origin, Getronics PinkRoccade, Centric, Capgemini, Sogeti, etc. Lijkt me stug dat die iemand per definitie afwijzen op taal .. (Geen ervaring met die bedrijven, maar lijkt mij vrij onlogisch).

Edit: Dat zijn internationale bedrijven, waar je naar mijn mening veel meer kans zal maken dan bij een puur Nederlands bedrijf.

[ Voor 11% gewijzigd door Tys op 17-03-2007 12:10 ]

My flight statistics: (449.638km in 124 flights) Next trips: Estonia, Latvia, Lithuania

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:32

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Verwijderd schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 12:02:
[...]

Ik zit in zeeland omdat ik ben getrouwd met man uit zeeland :) en ik heb geen geld voor verhuizing to Amsterdam/Rotterdam/Den Haag etc.
Nou vooruit, dat is een goede reden :P
Zoals hierboven al gezegd, heb je al wat 'internationale' bedrijven geprobeerd? Als je er geen probleem mee hebt naar de randstad te reizen moet het daar toch mogelijk zijn iets te vinden, lijkt me zo. Misschien is het ook een idee gewoon een uitzendburo binnen te lopen en kijken wat die voor je kunnen doen, aangezien het je toch vooral om de ervaring gaat.

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:09

TrailBlazer

Karnemelk FTW

bij mijn hudige werkgever kan je alles in het engels doen. Ook de iets minder heftige IT dingen. *knip* hoe vriendelijk bedoeld ook, elke vorm van werving is niet toegestaan

[ Voor 37% gewijzigd door Rukapul op 17-03-2007 12:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
When i finished high school, i did Diploma of Information technology at a private college (equivalent to MBO lvl 4 here), after that i went to university for bachelors degree, came to holland in august 2005, verified my education at CWI so they said education level is equivalent with dutch one. But in all this time when i was busy studying mainstreem, i had no time to pursue external certificates.
The biggest problem here that i see is that mainly it is asked to be MBO + MCSA, MCSE, ITIL, CCNA... certified plus a junior with 5 years work experience
I am also looking for those masterclass things that i see advertised.. can anyone tell me out of experience is that a scam or is it something worth doing? Mainly SAP masterclass (alot of job positions there), i also see adverts for Peak IT (i read here that they are a bit dodgy with little pay, but i dont care, ervaring is what counts)

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-11 14:48
Just try the carreer sites:

www.monsterboard.com
www.nationalevacaturebank

Grote IT dienstverleners nemen je wel aan, denk aan Cap, Atos Origin.
*knip* hoe vriendelijk bedoeld ook, elke vorm van werving is niet toegestaan

[ Voor 28% gewijzigd door Rukapul op 17-03-2007 12:29 ]

• Rukapul
  • Laatst online: 22:52
Verwijderd schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 12:17:
after that i went to university for bachelors degree
Heb je hier een diploma van? Dat maakt een wereld (:P) van verschil uit op de arbeidsmarkt namelijk :)

• Juup
  • Niet online
*knip* hier is het forum dus niet voor bedoeld

[ Voor 145% gewijzigd door Rukapul op 17-03-2007 12:52 ]

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:34

Qwerty-273

Meukposter

Het grootste probleem wat je zult hebben, is de IT-markt in Zeeland. Kom er zelf vandaan (Middelburg) en ben vanwege de toch zeer beperkte markt vertrokken naar Noord-Brabant -> Randstad -> Buitenland. Schrijf je vooral in bij verschillende recruitment agencies, Creyf's/Randstad/Manpower etc.
IT en engelstalig zal je waarschijnlijk meer in Vlissingen-Oost en Terneuzen vinden in Zeeland. Waar je anders zeker moet soliciteren in is Rotterdam (Zuid/Europoort), veel internationale bedrijven, interessante IT en niet al te ver van uit Vlissingen (een uurtje?). En anders in de buurt van Bergen-op-Zoom, Roosendaal en Breda wat ook nog goed te doen is met auto/trein (een uurtje?)
In Vlissingen en Middelburg zijn er als het goed is verschillende mogelijkheden om Nederlands te leren voor anderstaligen, zeker als je nog geen werk hebt is het aan te raden om zo'n cursus te volgen. Een investering die zich later alleen maar zal terug verdienen.

To end with a personal message: Welcome to our dutch techies site :+

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Zoek eens in de buurt van Eindhoven en omgeving. Daar zijn echt veel bedrijven op zoek naar programmeurs en andere technische mensen. ASML is bijvoorbeeld vaak in het nieuws vanwege het personeelstekort.

Ik neem aan dat het je niet uit maakt om daar naar toe te verhuizen, nu je al van
Australië -> NL bent verhuisd :D. Een huisje in Eindhoven regel je het snelst (en duurst) via een makelaar.

[ Voor 12% gewijzigd door dr snuggles op 17-03-2007 15:15 ]

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Mijn zeer internationale werkgever zit o.a. ook in Den Haag (hoogste gebouw in Den Haag, top floor.. dus gratis geweldig uitzicht vanaf je werkplek ;) ) en hoewel Nederlands altijd mooi meegenomen is, is het geen vereiste - zeker niet voor de IT afdelingen.

Alleen kan ik uit het topic totaal niet afleiden wat voor relevante werkervaring je dan wel hebt? En wat je wil doen? Ambities? Richtingen?

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-11 09:56

-SaveMe-

-klik-

Ik weet *knip* zucht...

[ Voor 74% gewijzigd door Rukapul op 18-03-2007 06:24 ]

GamiQ, de game notes app met game maps!

• caipirinha
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

caipirinha

The boy from brazil

Verwijderd schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 11:57:
Ik zit nog in inburgeringscursus (klaar in juni) and there they dont teach you much of language skills believe me.. so what do you think is the best to go about, gather some certifications or try to land a job first?
Vergeet de inburgeringscursus als je goed Nederlands wil leren, de beste plek om te leren is een werkgever of de universteit van leiden. Dit is nederlands 2 http://www.talencentrum.l....nl/index.php3?m=68&c=238 ik denk dat je nederlands 1 niet nodig hebt.
Dit zijn goede cursussen en onderdeel van het european language framework, je certificaten kun je dus aan je werkgever laten zien als bewijs dat je een bepaald niveau in Nederlands hebt.
Kosten zijn redelijk laag 500 euro voor drie weken, mijn vrouw heeft ze ook gevolgd en er gaan deuren voor je open. Is niet geschikt voor mensen met een laag opleidingsniveau maar dat is bij jou niet het geval.

No self-respecting engineer should have to close a game to run a circuit simulation.

Verwijderd

Apply for jobs at large multinationals. English language skills are probably more useful than Dutch anyway in those companies.

Can't you rent a room for weekdays in Amsterdam and work there? (Maybe 4 days a week). And stay in Zeeland in the weekend?

Verwijderd

Topicstarter
Im married, how long do you think my marriage would last if i lived in amsterdam part time? :)

Anyways dames and heren, bedankt voor jullie reacties :)
Ik heb gesoliciteerd bij GetronicsPinkRoccade en CapGemini vandaag (just look at me writing in dunglish) en ik hoop dat they will find me interesting enough to invite me for gesprek.

I have read that plenty of you have jobs in those places.. so can you enlighten me about those tests that they have during job interview.. like what sort of questions are there and is it really hard to get in?

PS: I applied for Jong Professional position (CISCO Architect) and by capgemini its just young professional without any specific function.
Im waiting for any sort of reaction and then i will try Sogeti.
How long does it take to get reaction?
Im so clueless.
Thanks again for all your responses, you've been all so great :)

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15:54

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Ik hoop voor je dat iets geschikts vind!

Zelf ben ik overgens sinds 1 jan. bij een internationaalbedrijf aan de slag gegaan. 80% van de contacten gaat in het Engels. (users in NL bel/mail ik in het nederlands)
Probeer bij een internationaal bedrijf te solliciteren.

Whatever.

Verwijderd

Topicstarter
Wow, i've sent job application to capgemini yesterday, and today after 2 phone calls (first to check my level of dutch) i got invited for selectiedag 26th in utrecht. That was fast :)
People please please tell me how hard is it to get in? Does everything hang on these tests? Im panicking already :( I know i shouldnt show them that i really want it but its my first shot at any sort of real job in a while and i dont want it to slip through my hands :)
Alstublieft mensen, wil jullie me helpen? Ik heb moral support nodig :)

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:15

mulder

ik spuug op het trottoir

Je kunt wat testen doen op www.intermediar.nl die geven een goede indicatie.

Let je wel op dat je niet alles zo maar aanpakt, geef een goede salarisindicatie en ga niet met die 'ik pak alles aan als het maar werk is' metaliteit tegenover deze mensen zitten.

oogjes open, snaveltjes dicht

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-11 20:07
dr snuggles schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 15:14:
Zoek eens in de buurt van Eindhoven en omgeving. Daar zijn echt veel bedrijven op zoek naar programmeurs en andere technische mensen. ASML is bijvoorbeeld vaak in het nieuws vanwege het personeelstekort.
Ja; en daarna staan ze weer in het nieuws dat ze er weer mensen uitkicken :P Heb in 1 jaar tijd 2 ontslagrondes meegemaakt.. maar goed..

Tanya; Ik denk dat je een bijna even grote kans maakt als een nederlander die solliciteerd bij hetzelfde bedrijf. Taalkundig zal er maar een kleine drempel zijn, zeker als je het nederlands kunt verstaan en lezen. Bij veel bedrijven kun je de communicatie al in het engels laten verlopen; ik heb ervaring met niet-nederlandse mensen bij verschillende bedrijven, en daar ging de communicatie gewoon in het engels (overigens is een Engelse collega wel handig in het corrigeren van documenten; het dunglish van een hollander is veel erger dan wat jij nu doet :D Lees "I always get my Sin" van Maarten H. Rijkens maar eens).

Niet te veel zorgen maken; weest zelfbewust van wat je kan (en ook wat je niet kan) en stap met volle trots de selectiedag in. Een goed zelfvertrouwen is al de eerste stap voorwaards.. Amen :D Succes.

[ Voor 8% gewijzigd door Krypt op 19-03-2007 17:06 ]

Pvouput live

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-11 14:14

SeatRider

Hips don't lie

http://www.undutchables.nl/ hebben werk voor niet-Nederlandstaligen. Niet te verwarren met het superflauwe gelijknamige boekje overigens.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2007 @ 16:50:
Wow, i've sent job application to capgemini yesterday, and today after 2 phone calls (first to check my level of dutch) i got invited for selectiedag 26th in utrecht. That was fast :)
People please please tell me how hard is it to get in? Does everything hang on these tests? Im panicking already :( I know i shouldnt show them that i really want it but its my first shot at any sort of real job in a while and i dont want it to slip through my hands :)
Niet in paniek raken, go with the flow ;) Het is momenteel behoorlijk makkelijk om aan een baan te komen blijkt uit mijn omgeving, en ik zit in het rustige oosten van het land. Die baan komt wel, de vraag is alleen of jij wel tevreden bent met hetgeen je aangeboden wordt :)

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-11 15:16
Er zijn zat klanten van ons die engels als voertaal hebben.
(shell etc.)

Gewoon solliciteren!

wijze woorden

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:29

Zerora

Ik Henk 'm!

Misschien is dit een mooie website voor jou om eens een kijkje te nemen:
http://www.justlanded.com/nederlands/netherlands/topics/jobs

En als dat nog niet genoeg is, kun je met deze google search verder gaan.

Hopelijk voor jou heb je hier iets aan. ;)

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-11 14:14

SeatRider

Hips don't lie

Luuk-Online schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 12:04:
Nederlands is een verdomd moeilijke taal, en wij Nederlanders zijn behoorlijk 'picky' als het gaat om buitenlanders die Nederlands proberen te praten: het moet haast perfect, anders hoef je het niet eens te proberen (dat is de ervaring die ik heb gehoord van buitenlanders die Nederlands proberen te praten). En ik denk dat je in Nederland met Engels prima kunt managen ;)
Mijn ervaring, en die van mijn niet-Nederlandstalige collega's, is dat Nederlanders juist doordat ze zo behulpzaam (of ongeduldig :) ) zijn vrij snel overschakelen van gekunsteld Nederlands aanhoren naar Engels. En dat helpt de niet-Nederlanders niet om snel de taal te leren.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Verwijderd

Ik heb begrepen dat ze daar in italie bijvoorbeeld heel anders mee omgaan.
Als je daar iets grammaticaal niet goed doet, wijzen ze je er op. Hier denken als we als iemand zegt:

"die koelkast kost hoeveel" ach ja die starwars Yoda uitspraak begrijp ik wel, zal hem/haar wel niet verbeteren...

• Not Pingu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-11 21:40

Not Pingu

Dumbass ex machina

Ik kan beamen wat anderen al gezegd hebben, in internationale organisaties is zeker plaats voor mensen die Engels als eerste taal hebben. Sterker nog, Engels als moedertaal spreken wordt op sommige plaatsen zelfs enigszins bewonderd.

Bedenk dat ze bij internationale organisaties vaak behoefte hebben aan mensen die als communicatieve spil tussen de eigen vestiging en internationale vestigingen kunnen dienen. Dan wordt niet alleen je kennis, maar ook je beheersing van het Engels gewaardeerd.

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Er is een heel apart onderwerp over Cap op het forum: Ervaring werken bij Capgemini De test e.d. komt ook daar aan de orde.

Overigens is Accenture nog niet genoemd als internationale organisatie. Nee geen recruiting, maar ik vind het niet eerlijk dat Accenture niet is genoemd :'(

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Verwijderd

Ik heb onlangs een assessmentdag gehad voor Cap Gemini (heb de selectiedag kunnen skippen, want die is alleen voor YP, I think.).
Er was een IQ-test, personality test en een 1 uur durende gesprek met een psycholoog.
Aan het einde van de dag moet je een positief advies krijgen, anders houdt het op.

Het is een cliche moet probeer je niet anders voor te doen dan dat je bent. Dus als je eager bent voor die baan mag je het best wel laten merken hoor. Ik zou als werkgever liever iemand die eager is dan één die een beetje arrogant probeert te doen.

Succes ermee.

Verwijderd

Tanya, dat is geen probleem. Ik heb 3.5 jaar in de IT-detachering gewerkt en daar zijn zowel buitenlandse afdelingen als individuele buitenlandse freelancers met wie ik had samen gewerkt. Ik had een collega uit Australie en die werkte al 3 jaar in Nederland. Engels spreken is genoeg als je een functie als bijvoorbeeld ontwerper of programmeur neemt. Alleen als consultant, helpdeskmedewerker en dat soort functies moet je Nederlands kunnen. Je hoeft dus NIET Nederlands te kunnen voor een IT-baan in Nederland, Engels is voldoende.

Een tip van mij: Neem geen baan bij kleine bedrijfjes, want die zoeken vaak buitenlandse werknemers zodat ze die weinig kunnen betalen en slechte voorwaarden geven. Je moet bij een grote detacheerder werken, want daar betalen ze heel goed en krijg je heel goede arbeidsvoorwaarden. Die Australische collega van mij verdiende als senior programmeur genoeg om een flinke huis af te betalen.

Ik weet niet of je in Australie veel werkervaring hebt opgedaan, maar het hebben van genoeg werkervaring is heel belangrijk om in Nederland te worden aangenomen en dan maakt het niet uit of het werkervaring in Nederland is of in Australie. Sterker nog, buitenlandse werkervaring is heel veel waard hier. Je krijgt dan vaak zelfs een veel hoger salaris, dat zie ik bij ex-collega's van me, bijvoorbeeld Nederlandse collega's die een jaartje in het buitenland hebben gewerkt in de IT. Ze nemen in Nederland alleen mensen zonder werkervaring aan als ze in Nederland net afgestudeerd zijn.

Succes verder!

Verwijderd

Je kan ook LogicaCMG proberen. Letterlijk iedereen wordt aangenomen daar. Ik ken een heleboel vrienden die daar werken en sommigen van hen hebben een totaal andere studie dan IT gedaan en worden zonder enige aarzeling aangenomen. Ze komen massaal mensen te kort daar. Het salaris is markt-conform en de arbeidsvoorwaarden goed, echt alles wordt heel ruim vergoed. Niet dat ik graag reclame voor ze maak, want ik werk er niet, maar dat vertellen vrienden van me. Ze willen mij daar ook heen halen, maar ik zoek een ander soort developerfunctie dan die zij aanbieden, anders was ik daar ook wel gaan solliciteren. Als jij je daar aanmeldt hoor je dezelfde dag al of je aangenomen wordt. Geen test nodig, geen meerdere gesprekken, je hebt daar zeker een baan.

Als ik mezelf nu zo hoor praten lijkt het bijna of ik een belang bij hun heb dat ik ze zo promoot, maar geloof me, dat is echt niet zo (ik werk nu bij een klein software development bedrijf). Maar mijn vrienden zijn heel tevreden daar.

Verwijderd

Motrax schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 13:37:
[...]
Er is een heel apart onderwerp over Cap op het forum: Ervaring werken bij Capgemini De test e.d. komt ook daar aan de orde.

Overigens is Accenture nog niet genoemd als internationale organisatie. Nee geen recruiting, maar ik vind het niet eerlijk dat Accenture niet is genoemd :'(
Van wat ik heb gelezen is Accenture juist een werkgever waar je echt niet wilt werken net als Atos Origin. Op papier is Atos Origin een vrij redelijke werkgever met een compleet pakket aan voorwaarden, maar in de praktijk is er veel corruptie daar. Veel declaraties weigeren ze je te geven en steken ze in eigen zak. Persoonlijk meegemaakt.

• carlino
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-05-2024

carlino

GoT Mama

ik weet dat ze bij microsoft als ik daar naartoe bel dat ze daar altijd engels praten :)
ik heb ook op de site gezien dat ze daar mensen zoeken.. misschien kan je daar kijken of ze daar nog mensen zoeken. en mensen die vloeiend engels praten die zijn gemakkelijk aan genomen :)

18-12-2007 Zijn Dominique en Marleen geboren! - 21-06-2007 Zijn ik en mijn ventje een stel!

• hamsteg
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:12

hamsteg

Species 5618

Verwijderd schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 11:01:
For people who want to help me, I am Australian 26yo female with little Dutch knowledge and no work experience in the Netherlands. I have bachelor's degree in IT
Wat voor werk zoek je, Programmeren? Architect? Projectleider ?
Welke hoek? Techniek? Kantoor?
Welke tools ben je mee bekend?
Wat is je ervaring tot nu toe?

Misschien heb ik wel een baan voor je maar dan moet je wel meer vertellen ;-)

[ Voor 3% gewijzigd door hamsteg op 20-03-2007 14:34 ]

... gecensureerd ...

Pagina: 1