Toon posts:

[vista] harde schijf flink bezig tijdens idle

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

mijn harde schijf (7200rpm hitachi) in mijn laptop die blijft soms gewoon flink bezig terwijl de pc gewoon idle in vista zit. Ik doe niets, er wordt niets geinstalleerd of gedownload of geupdate op de achtergrond.

Ik had op een andere site een keer iets gelezen hierover maar ik kan het niet terug vinden. Heeft iemand anders hier ook last van? Kan ik instellingen veranderen hiervoor? Ligt het aan mijn HD? Of aan vista?

thanks.

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:26

tweakerbee

dus..?

Waarschijnlijk na het opstarten, en is SuperFetch aan het werk.v

[ Voor 7% gewijzigd door tweakerbee op 17-03-2007 02:15 ]

You can't have everything. Where would you put it?

• KneppaH
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online

KneppaH

Singleplayer/Co-op

Maakt verder ook niet uit als ie flink ratelt, je pc is dan toch idle.
Beter dat je harde schijf druk bezig is tijdens idle, zodat ie wat meer tijd heeft als je met programma's bezig bent.
Vista probeert al alvorens jij een programma uberhaupt gaat gebruiken de bestanden al in te laden zodat het programma ook direct start als jij em opent. Eigelijk is dit best een logische stap. Op je werk laat je ook niet alles liggen tot het laatste moment dat je het nodig hebt. Handiger om soms al wat vooruit te werken en dingen klaar te zetten.

Verder is de search indexer ook de eerste tijd nadat vista geinstalleerd flink bezig omdat ie nog al je bestanden op je harde schijf moet indexeren. Na verloop van een bepaalde tijd wordt dit minder.

Verder zijn er op GoT al meerdere topics over deze vraag.

Desondanks ben ik na een jaar Vista weer overgestapt op XP. De drivers zijn nog steeds zo ontzettend kut en instabiel. Helft van de randappartuur heeft nog steeds geen Vista drivers en de XP drivers doen het vaak niet. Zelfs een printje maken op m'n printer was onmogelijk.

[ Voor 44% gewijzigd door KneppaH op 17-03-2007 07:04 ]

AMD X6 1055T @ 3,6Ghz, 2x AMD HD6850 Toxic @ 1Ghz/4,8Ghz, 8GB DDR3, Asrock Extreme III, Anteq HCG 620, Scythe Mugen 2

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Volgens mij staat dit gewoon in Windows Clients - Vista FAQ

Dit topic is gesloten.