Toon posts:

Windows ziet schijf ruimte niet.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb eerder doordat mijn windows crashte, mijn windows xp geinstalleerd op mijn andere 200 gb schijf ( ik heb twee maxtor schijven van 80 gb en de andere een dynamic 200 gb )

Nu heb ik hem geformateerd op nfts, maar ik kon schijnbaar een partitie maken van niet meer dan 62 gb. Ook als ik meerdere partities maak op die zelfde schijf maak.

Ik probeer hem nu dus te extenden en dat lukt niet via partition magic terwijl er wel 189 gb staat als totale capiciteit ( waarom kan dit eigenlijk niet gewoon 200gb? ).

Het is alsof de schijf is omgedraaid, eerder voor deze installatie zag de schijf niet meer dan 127 gb en ( hopelijk staan de oude gegevens er nog op ) nu is die 62 gb ( op de site van maxtor heb ik 2 tools gebruikt die er niet voor werken ).

En in schijfbeheer geeft hij niet eens informatie behalve over zijn capiciteit terwijl hij dat wel over de andere schijf dat geeft.

Wat kan ik er aan doen om die schijf de totale ruimte weer te laten? En hopelijk zonder verlies van data en hopelijk ook dat de oude data er nog opstaat?

thnx

Verwijderd

OM FAQ / Beleid
heb je hier last van, die 127GB komt mij erg bekend voor.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de link!

Maar helaas werkt dat niet. Ik heb een aantal van die apps gedownload en uitgeprobeert en ik krijg allemaal het zelfde resultaat: Onleesbaar.

Ik kan hem niet indelen of wat, en info staat er ook niet bij. Ik kan hem wel naar standaart schijf conventeren maar dan word al mijn data verwijdert.

Heeft iemand misschien het zelfde probleem gehad en weet of het opgelost kan worden?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je wel 48b LBA geinstalleerd als je geen winXP met SP1 of 2 (weet zo niet welke versie al 48b support heeft) draait? Dan kun je namelijk gewoon de volledige grootte benaderen vanuit je diskmanagement.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb winxp sp2, maar bij schijfbeheer staat zelfs niet eens mijn 200 gb schijf ( F: schijf )

Alleen onder dat witte vlak: en daar staat schijf-0 onleesbaar.

Maar waar kan ik lba vinden dan? en hoe kan ik dat inzetten?

-thnx