Toon posts:

Systeem (met oog op toekomst)

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb het helemaal gehad met me huidige computer dus heb besloten om een nieuwe te
kopen, na een beetje speuren op tweakers.net heb ik wel een ideetje in me hoofd zitten!
Het systeem gaat vooral gebruikt worden als game-systeem, en ik wil een beetje snelle
data-doorvoer! Dit is het systeem wat ik wil samenstellen:

Asus Moederbord P5W DH Deluxe

Waarom: Mogelijkheid voor 2x PCI-E kaart, voor toekomstige games.

Arctic Behuizing Silentium T3 Pro Zilver/Zwart, 500 Watt, 1 X 120 Mm, 2 X 80 Mm

Waarom: Goede prijs voor de 500 Watt voeding die er ook in zit.

Kingston ValueRam Dual Channel 2048 MB, PC6400, 800 MHz, 5, Kit Of 2

Waarom: 2 gig lijkt me niet meer dan overbodige luxe tegenwoordig, vraag mezelf alleen
af of de PC6400 het beste is voor deze samenstelling.

WD HDD Raptor 150 GB, 10.000 Rpm, 16 MB, S-ATA/150

Waarom: Snelle schijf voor besturingssysteem + applicaties

WD Caviar RAID Edition II 500 GB, 7200 Rpm, 16 MB, S-ATA II/300

Waarom: Grote Bulk schijf voor veel data

Asus DVD-RW DRW-1814BLT Retail, Wit

XFX VGA GeForce 8800GTS Xtreme Edition 320 MB

Waarom: Speel geen spellen boven de 1280x1024 (kan mijn tft ook niet aan) en uit benches bleek dat hij tot dat niveau een 8800 GTX
bij kan houden.

Intel Core 2 Duo E6600 2.4 GHz, 1066 MHz, 4 MB L2, Boxed

Lijkt me gewoon de beste op prijs/kwaliteit (eigenlijk nog even tot april wachten ;) )

Ik zag bij het moederbord staan dat die Sata2 ondersteund, houd dit in dat hij dan
ook gelijk Sata1 ondersteund?! Want ik wil de raptor hebben om me windows op te installeren
omdat ik heb gelezen dat deze zeer snel is, en een andere schijf om voornamelijk me data
op te zetten. (liefst in raid configuratie maar volgens mij heb je daar 2 identiek dezelfde schijven voor nodig)

Alvast bedankt voor jullie reacties!

(overigens kost dit systeempje net meer dan 1500 euro bij salland)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2007 19:22 ]

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:47

Thandor

SilverStreak

Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed?. Voorgenoemde sticky bevat een aantal eisen waar dit topic niet aan voldoet. Zodoende gaat dit topic op slot.

Lees even wat benchmarks en reviews :). Deze kunnen jou alles vertellen over de snelheid en de kwaliteit van de producten. Nadien kun je uiteraard op zowel GoT als de Tweakers.net Productsurvey zoeken naar ervaringen van mensen zodat je 100% zeker weet dat je goed zit. Benchmarks kun je vinden bij o.a. Anandtech, X-Bit Labs en Tom's Hardware (met o.a. de CPU en VGA charts). Met Google kun je vast nog wel meer sites opsporen.
Ik zag bij het moederbord staan dat die Sata2 ondersteund, houd dit in dat hij dan
ook gelijk Sata1 ondersteund?!
In de OM FAQ / Beleid heb ik Serial ATA FAQ kunnen vinden met daarin:
SATA II is 100% compatible met SATA I: volgens de officiële kabels & connectoren specificaties moeten alle SATA II features optioneel zijn en de bekabeling gelijk zijn aan SATA I.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Dit topic is gesloten.