Toon posts:

[BIOS FLASH]

Pagina: 1
Acties:
  • 184 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mijn bios van mijn laptop nx6125 heb ik via de hpflashtool geprobeerd te updaten. De reden voor deze update was dat de versie uit 2005 stamde ik last had van crashes en de laptop vaak meerdere malen opnieuw moest opstarten.

Tijdens het venster stond please wait, na een uur heb ik hem geprobeerd uit te schakelen, programma afgesloten windows opnieuw opgestart, nu krijg ik een zwart beeld en knippert het lampje naast het slotje 1 op mijn laptop. ik raak helemaal gek hier!!

Is mijn laptop nu naar de maan :'(?

Verwijderd

ja nu is je bios leeg, dus start die niet meer op, wordt dure reparatie denk ik.

Niet zo slim

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-04 12:48

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 22:33:
ja nu is je bios leeg, dus start die niet meer op, wordt dure reparatie denk ik.

Niet zo slim
Wat kan ie daar nou aan doen? Tevens wordt dit echt wel gratis gerepareerd als de laptop nog in de garantie zit.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• ProVine
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-05 00:53
je had hem beter ff een nachtje aan laten staan , nu heb je een corrupte bios en de kans dat je dat kan repareren is "klein" dus wordt een duur grapje

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je hebt onder windows het flashprog uitgevoerd??
Hoe dan ook, waarschijnlijk is de biosrom leeg, zoals Michael Hill al aangeeft.
wat je kunt proberen is een disk te maken met daarop de bios file en daarmee te starten (moet je wel een fdd hebben), zie PMG FAQ

Anders kun je het ding open maken en kijken of er een losse chip inzit die je kunt gebruiken om te hotflashen.

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

.

[ Voor 193% gewijzigd door |sWORDs| op 15-03-2007 22:42 ]

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-04 17:16
Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 22:33:

Niet zo slim
Ja da's nou een post waar de TS echt vrolijk van wordt. :/

TS:
Je had je beter eerst eens goed geïnformeerd.
Als je pc instabiel is mag je dus nooit of te nimmer je bios flashen.
Wat als je INSTABIELE pc nou crashed tijdens het flashen?
Dit is waarschijnlijk gebeurt bij jou.
Buiten deze eerste gulden regel is er nog een tweede:
Als het flashen mislukt of zoals bij jou een uur blijft hangen moet je gewoon opnieuw flashen.
Desnoods sluit je het flashproces af via taakbeheer als het vast zit.

Het enige wat je kan doen is een nieuwe bios chip bestellen en plaatsen in hoeverre dit mogelijk is voor jouw laptop.
Anders zal het een repair worden.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Om je toch nog een beetje hoop te geven: Je mobo is waarschijnlijk onbruikbaar hierdoor, maar met je HD is niets mis, al je data heb je dus nog gewoon :)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Verwijderd

Duurt een flash update voor een laptop zo lang dan?

Verwijderd

|sWORDs| schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 22:37:
[...]

Wat kan ie daar nou aan doen? Tevens wordt dit echt wel gratis gerepareerd als de laptop nog in de garantie zit.
tuurlijk , dus jij sloopt je bios en hun repareren dat gratis? dacht het niet. Eigen schuld, zul je gewoon voor moeten betalen
Ja da's nou een post waar de TS echt vrolijk van wordt
Ja tis toch zo...

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2007 22:54 ]

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 22:52:
Duurt een flash update voor een laptop zo lang dan?
Nee, niets langer dan van een desktop.

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 22:53:
[...]

tuurlijk , dus jij sloopt je bios en hun repareren dat gratis? dacht het niet. Eigen schuld, zul je gewoon voor moeten betalen
En waarom heeft hij hem dan gesloopt? Omdat ie zijn bios flashed op de manier zoals HP die verstrekt? Tevens is er niets stuk, ze flashen er zo weer een andere bios in, kost ze alleen wat manuren.

[ Voor 11% gewijzigd door |sWORDs| op 15-03-2007 22:56 ]

Verwijderd

|sWORDs| schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 22:54:
[...]

En waarom heeft hij hem dan gesloopt? Omdat ie zijn bios flashed op de manier zoals HP die verstrekt? Tevens is er niets stuk, ze flashen er zo weer een andere bios in, kost ze alleen wat manuren.
hij flashed hem toch? en het mislukt? In de readme's staat altijd dat flashen op eigen risico is.
En man uren kosten geld, dus gaan ze het echt niet gratis voor je doen :Z

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 22:59:
[...]

hij flashed hem toch? en het mislukt? In de readme's staat altijd dat flashen op eigen risico is.
En man uren kosten geld, dus gaan ze het echt niet gratis voor je doen :Z
Je blaat maar lekker verder:

TITLE: HPQFlash for HP Notebook System BIOS (68DTT) - Windows-Based

VERSION: F.11
DESCRIPTION: This package creates files that contain the HPQFlash utility and a binary image of the System BIOS (ROM) for the listed notebook models with a 68DTT Family ROM. The HPQFlash utility is used to locally flash the System BIOS on notebooks operating in a Microsoft Windows Operating System environment. NOTE: To determine the ROM family and ROM date, press F10 on the target notebook during startup to run the Setup Utility, and then view File/System Information.

--------------------------------------------------------------------------------
PURPOSE: Routine
SOFTPAQ NUMBER: sp33775
SUPERSEDES: sp33227
EFFECTIVE DATE: 29 August 2006
CATEGORY: BIOS
SSM SUPPORTED: No

PRODUCT TYPE(S): Notebooks

HARDWARE
PRODUCT MODEL(S): HP Compaq nx6115 Notebook PC
HP Compaq nx6125 Notebook PC

OPERATING SYSTEM(S): Microsoft Windows 2000
Microsoft Windows XP Home Edition (32-bit)
Microsoft Windows XP Professional (32-bit)

LANGUAGE(S): Global

ENHANCEMENT
- Adds support for Java Smart Card.

FIxES: - Fixes issue where a "blue screen" error is generated after inserting a
wireless WAN card in a notebook that is in Standby mode and then resuming
from Standby mode.

PREREQUISITES: None

--------------------------------------------------------------------------------
HOW TO USE: 1. Download the SoftPaq .EXE file to a directory on your hard drive.

2. Execute the downloaded file and follow the on-screen instructions.

Copyright (c) 2006 Hewlett-Packard Development Company, L.P

Verwijderd

|sWORDs| schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 23:14:
[...]

Je blaat maar lekker verder:

TITLE: HPQFlash for HP Notebook System BIOS (68DTT) - Windows-Based

VERSION: F.11
DESCRIPTION: This package creates files that contain the HPQFlash utility and a binary image of the System BIOS (ROM) for the listed notebook models with a 68DTT Family ROM. The HPQFlash utility is used to locally flash the System BIOS on notebooks operating in a Microsoft Windows Operating System environment. NOTE: To determine the ROM family and ROM date, press F10 on the target notebook during startup to run the Setup Utility, and then view File/System Information.

SOFTPAQ NUMBER: sp33775
SUPERSEDES: sp33227
EFFECTIVE DATE: 29 August 2006
CATEGORY: BIOS
SSM SUPPORTED: No

PRODUCT TYPE(S): Notebooks

HARDWARE
PRODUCT MODEL(S): HP Compaq nx6115 Notebook PC
HP Compaq nx6125 Notebook PC

OPERATING SYSTEM(S): Microsoft Windows 2000
Microsoft Windows XP Home Edition (32-bit)
Microsoft Windows XP Professional (32-bit)

LANGUAGE(S): Global

ENHANCEMENT
- Adds support for Java Smart Card.

FIxES: - Fixes issue where a "blue screen" error is generated after inserting a
wireless WAN card in a notebook that is in Standby mode and then resuming
from Standby mode.

PREREQUISITES: None

HOW TO USE: 1. Download the SoftPaq .EXE file to a directory on your hard drive.

2. Execute the downloaded file and follow the on-screen instructions.

Copyright (c) 2006 Hewlett-Packard Development Company, L.P
ja en wat heb ik hieraan of de ts? Hij maakt hem zelf onklaar moet die ook voor de kosten opdraaien.
staat nergens dat ze hem gratis voor je fixen als je hem zelf sloopt

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 23:17:
[...]

ja en wat heb ik hieraan of de ts? Hij maakt hem zelf onklaar moet die ook voor de kosten opdraaien.
staat nergens dat ze hem gratis voor je fixen als je hem zelf sloopt
Waar staat die waarschuwing dan? Je denk toch niet echt dat leverancier als HP er mee weg zouden komen om problemen op te lossen met bios updates, maar je geen garantie verlenen als de flash mislukt?

Eerst maak je de TS uit voor dom. Daarna begin je over een niet bestaande waarschuwing. Nu begin je erover dat er niet staat dat ze hem niet gratis fixen als je hem zelf sloopt. Dan nogmaals dezelfde vraag: Waarom heeft hij hem zelf gesloopt?

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Je bent inderdaad aan het blaaten Michael, als je een laptop hebt van HP en HP biedt op hun site een update aan kan jij er in alle redelijkheid van uit gaan dat die update je systeem verbeterd en niet molt. En heb je ook alle recht op support van HP die helemaal niet slecht is btw.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Waar staat het dan dat je moet betalen? En als je je data op je hardeschijf wilt behouden zal je em eruit moeten halen en de data ergens anders naar toe moeten kopieren.

Self reflection is the school of wisdom

Verwijderd

Topicstarter
Mijn laptop val net een stuk buiten de jaarlijkse garantie, ik bel vanmiddag wel even de hp support desk, gelukkig maar een 020 nummer. En inderderdaad zoals het op de hp site stond:

Dacht ik dat het wel goed zal komen, maar ik had het ook kunnen weten, kan me het best dom voor doen als ik HP straks bel en die readme gebruiken als referentie.

• GeNiTaLiX
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-05 23:26

GeNiTaLiX

Naapje

Ik heb net HP gebeld, jammergenoeg zit ik nu op mijn werk, en moeten ze een dossier voor me aanmaken, dus maandagochtend dan maar even bellen, en hopelijk kan ik mn laptop naar ze toe sturen. gr

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06-2025
de volgende keer als zoiets gebeurd moet je dan gewoon het programma afsluiten en het weer opnieuw opstarten. en dan nog een keer flashen en kijken of die dan wel doorloopt, iig altijd aan laten staan als et flashen niet gelukt is.

http://specs.tweak.to/15535

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

tjtristan schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 12:37:
de volgende keer als zoiets gebeurd moet je dan gewoon het programma afsluiten en het weer opnieuw opstarten. en dan nog een keer flashen en kijken of die dan wel doorloopt, iig altijd aan laten staan als et flashen niet gelukt is.
Dat wordt wel heel erg moeilijk als de PC helemaal niet meer wil opstarten. De enige DHZ mogelijkheid is om het flashprogramma om FD te zetten samen met gen bios-file en hopen dat de laptop daarvan wil booten. Die kans is echter zeer klein. Misschien heeft HP een dealer die het probleem kan en wil verhelpen, dat scheelt in de kosten.

ARME AOW’er

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
http://www.flashbios.org

Ze doen ook aan notebooks recoveren ;).

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06-2025
ik heb het alleen over het programma, omdat als je in windows zit en de flash gaat fout, dan kan je hem altijd overnieuw flashen (zolang je maar niet uit windows gaat)

http://specs.tweak.to/15535

• GeNiTaLiX

GeNiTaLiX

Naapje

mja heb hier net even overlegd, en aangezien er een jaar garantie op zit, maar de rechtelijke garantie veel langer is, probeer ik via de RMA, de laptop op te sturen naar HP, en deze bios dan kosteloos te vervangen.

Wat ik vanavond ook even wil proberen is de batterij eruit halen, misschien dat dat helpt?

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
GeNiTaLiX schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 12:50:
Wat ik vanavond ook even wil proberen is de batterij eruit halen, misschien dat dat helpt?
Helpt niet.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• GeNiTaLiX

GeNiTaLiX

Naapje

Weet je dat zeker?

• Phrantic
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-09-2022

Phrantic

booya!

Een bios reset zorgt er niet voor dat je bios hersteld wordt, alleen dat hij terug naar fabrieksinstellingen gaat. Overigens had ik altijd het idee dat een bios reparatie zo gepiept was...

[ Voor 24% gewijzigd door Phrantic op 16-03-2007 15:01 ]

hoi

• GeNiTaLiX

GeNiTaLiX

Naapje

Phrantic schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 15:00:
Een bios reset zorgt er niet voor dat je bios hersteld wordt, alleen dat hij terug naar fabrieksinstellingen gaat. Overigens had ik altijd het idee dat een bios reparatie zo gepiept was...
Zou het helemaal geen nut kunnen hebben dan, 8)7 hoor net van een collega, dat het mogelijk zou kunnen zijn, maargoed jullie zullen het wel weten

• The Dolf
  • Niet online
GeNiTaLiX schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 15:13:
[...]

Zou het helemaal geen nut kunnen hebben dan, 8)7 hoor net van een collega, dat het mogelijk zou kunnen zijn, maargoed jullie zullen het wel weten
Heeft alleen nut als je je bios verkeerd had ingesteld waardoor je pc niet meer opstart. Niet van toepassing bij jou dus aangezien je bios chip leef/corrupt is.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• Harrie
  • Laatst online: 13:15

Harrie

NederVlaming

Het kan natuurlijk nooit kwaad om het te proberen, duurt nog geen 5minuten. Ook al is de kans natuurlijk klein dat dit het probleem gaat verhelpen, ik zou het toch even proberen.

• GeNiTaLiX

GeNiTaLiX

Naapje

hmm als ik alle schroefjes los heb zit alles nog muurvast =/ heel vreemd, misschien dat ik een beetje moet wrikken met een schroevendraaier ? heb alles los, adapter, hd, ram, buitenste schroeven. etc.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Open maken heeft weinig zin.. bij laptops zitten de BIOS chips meestal op het moederbord gesoldeerd en batterij eruit of wat dan ook heeft allemaal geen zin in deze. Wat je kunt doen is kijken of er een soort emergency-flash routine is. Vroeger kon je nog wel eens met een speciaal gemaakte floppy en een hotkey-combinatie een niet te erg verneukte BIOS opnieuw flashen. Maarja aangezien je laptop geen ingebouwde floppydrive heeft zal dat moeilijk worden.

En met die 'rechtelijke garantie' hoef je bij HP niet aan te komen.. zeker niet als je iets in hun ogen zelf hebt verknald.

Wat hebben we geleerd? Een instabiele computer moet je nooit gaan flashen :) Waarschijnlijk was gewoon óf je geheugen of je Windows installatie gaar. Problemen die spontaan ontstaan los je meestal niet met een BIOS update op (aangezien de BIOS maar weinig doet als Windows eenmaal draait en hij het daarvoor ook altijd deed).

• puddinkie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-07-2024
misschien je kunt het proberen :)
na mijn weten reset je bios dan

( correct me if i am wrong )

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 08:57:
Mijn laptop val net een stuk buiten de jaarlijkse garantie, ik bel vanmiddag wel even de hp support desk, gelukkig maar een 020 nummer. En inderderdaad zoals het op de hp site stond:

Dacht ik dat het wel goed zal komen, maar ik had het ook kunnen weten, kan me het best dom voor doen als ik HP straks bel en die readme gebruiken als referentie.
Wat staat er op de website van HP als je een BIOS downloaden wilt?
Installation Instructions

IMPORTANT: DO NOT TURN OFF POWER TO THE COMPUTER WHILE PERFORMING THIS PROCEDURE!

Caps provided by HP
Gooi die README maar weg.

ARME AOW’er

• GeNiTaLiX

GeNiTaLiX

Naapje

oke oke, wat is dan het slimste alle onderdelen apart verkopen op marktplaats ofzo, of de laptop compleet aanbieden. Heb gister dus een nieuwe laptop gekocht, en is het nu mogelijk om hier nog wat voor te krijgen?

Alles is namelijk in perfecte staat, het enige wat mankeert is de bios.

dus: HD, adapter, batterij, 2x512 laptop geheugen, 2x 256 laptop geheugen, scherm ?

[ Voor 28% gewijzigd door GeNiTaLiX op 17-03-2007 12:15 ]

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Zet hem ook op V&A op Tweakers.Net. Misschien dat een ander denkt er nog iets mee te kunnen.

offtopic:
Het is niet de bedoeling op dit forum maar als ik weet wat voor 2x512mb geheugen dit is, wil ik ze misschien wel overnemen voor mijn HP ZE4228

ARME AOW’er

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

GeNiTaLiX schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 12:09:
oke oke, wat is dan het slimste alle onderdelen apart verkopen op marktplaats ofzo, of de laptop compleet aanbieden. Heb gister dus een nieuwe laptop gekocht, en is het nu mogelijk om hier nog wat voor te krijgen?

Alles is namelijk in perfecte staat, het enige wat mankeert is de bios.

dus: HD, adapter, batterij, 2x512 laptop geheugen, 2x 256 laptop geheugen, scherm ?
Waarom ga je niet proberen die bios te fixen? Ik denk namelijk dat dat nog wel te doen is als je een beetje geluk hebt en niet bang bent die notebook open te halen :P Veel verder is het ding toch niet meer te slopen denk ik. Enig idee of de bios vastgesoldeerd is of socketed is?

• GeNiTaLiX

GeNiTaLiX

Naapje

geen idee, als ik alle schroefjes los heb kan de kap er nog niet af en ik durf er niet te hard aan te wrikken, vooral bij de cardreader zit de kap nog vast en aan de linkerachterkant bij de uitgangen voor video.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

GeNiTaLiX schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 14:00:
geen idee, als ik alle schroefjes los heb kan de kap er nog niet af en ik durf er niet te hard aan te wrikken, vooral bij de cardreader zit de kap nog vast en aan de linkerachterkant bij de uitgangen voor video.
Het is met die dingen altijd een beetje lastig om ze open te krijgen, maar heb het op mijn werk vaak zat gedaan :P dus mocht je het ding in z'n geheel willen verkopen dan moet je het maar laten weten (mailadres staat in m'n profiel). Zo'n ding is namelijk nog wel te fixen denk ik, zeker als je niet bang bent om te gaan solderen :+

• GeNiTaLiX

GeNiTaLiX

Naapje

Ja hij is verder helemaal perfect heb er voor 130 euro vorige maand een gig geheugen ingegooid, dus
ik wil hem namelijk het liefst in het geheel verkopen ja, kan hier op mijn werk namelijk niet mailen, mail je rond 6 uur dan wel, maar wil je hem hebben om te maken of wil je hem hebben te kopen ?

[ Voor 13% gewijzigd door GeNiTaLiX op 17-03-2007 14:29 ]

Pagina: 1