[XP] Windows reparatie onmogelijk want install niet herkend*

Pagina: 1
Acties:

• Da Weef
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 31-10-2025
Mijn systeem loopt niet erg soepel meer, dwz af en toe een BSOD regelmatig een error message enzo (er is reeds gegecheckt voor virussen en spyware). Nu heb ik op het moment niet de tijd en zin om een dag uit te trekken om een volledige schone install met bijbehorende software te doen, dus dacht ik een XP reparatie te proberen vanaf de windows CD-ROM.

Echter krijg ik niet de mogelijkheid om de windows installatie te repareren omdat hij de installatie niet herkend. Als ik steeds verder ga in de installatie krijg ik op gegeven moment de waarschuwing:

map <\windows> bestaat al. als u doorgaat wordt de bestaande installatie overschreven. alle bestanden, submappen gebruikers accounts enz. worden verwjderd, ook de map mijn documenten wordt mogelijk verwijderd...

Dit is ook al besproken in een ander topic: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/551784 maar zonder resultaat.

Waar kan dit aan liggen? Ik kan dus nog wel gewoon opstarten en toch wordt de installatie niet herkend.

Overigens gebruik ik dezelfde CD-ROM als de originele installatie

Alvast bedankt voor elke hulp! :w

.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Je map van mijn documenten wordt niet overschreven hoor ;)

Windows wordt opnieuw geinstalleerd, Program Files weg, maar als je dezelfde gebruikersnaam pakt, dan wordt die nu ipv Gebruikersnaam Gebruikersnaam.Computernaam ;)

Anders, schijf eruit, en in een andere pc steken, waar Windows al werkt (wel ervoor zorgen dat je start van de goede schijf)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Da Weef
--ge-edit vanwege domme uitspraken ;)

Ik zit me net te bedenken dat met die vorm van reparatie natuurlijk ook alle register vermeldingen verloren gaan (toch?) en dat het dus nagenoeg evenveel werk met zich meebrengt als een schone install... --> het installeren van de hele meuk aan programma's...

Ik wil het dus toch niet uitvoeren, maar vreemd blijft het wel

[ Voor 85% gewijzigd door Da Weef op 15-03-2007 15:15 ]

.

• Da Weef
Ik kon natuurlijk wel gewoon een upgrade uitvoeren, dus nu heb ik dat gedaan... Al wel minder foutmeldingen, maar ik zal niet te vroeg juichen...

Topic mag dus dicht

.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Niet dicht, alleen al wegens die een-na-laatste zin van je ;)
Topics op GoT gaan alleen dicht als ze niet aan de Windows Clients - Policy voldoen. Wel pas ik even de titel aan, per datzelfde policy.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)