Toon posts:

XP Herinstallatie WinXP (over XP heen)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een opstartprobleem met win xp en nu wou ik windows er over heen installeren. nu las ik in een andere topic [topic=551279/1/25]
dat je gewoon xp er overheen kon installeren, maar als ik dat wil doen zegt ie op een gegeven moment:
Waarschuwing: map <\windows> bestaat al. als u doorgaat wordt de bestaande installatie overschreven. alle bestanden, submappen gebruikers accounts enz. worden verwjderd, ook de map mijn documenten wordt mogelijk verwijderd...
moet je misschien op een andere manier de herinstallatie uitvoeren en hoe dan?

of kan ik dat bericht misschien gewoon negeren, dat hij misschien helemaal niets verwijderd...

Verwijderd

Topicstarter
niemand die het me ff kan vertellen?

Verwijderd

ermm je hoeft niet na een half uur te kicken hoor!

Verwijderd

kan je niet gewoon reparatie doen
of systeemherstel

Verwijderd

Topicstarter
weet ik maar meestal krijg je wel snel antwoord en dit is dacht ik toch niet zon extreem moeilijk probleem?

maar je hebt wel gelijk, sorry

Verwijderd

als je de win xp install opstart krijg je iets van:
druk op <een toets> om automatisch systeemherstel te starten, moet je dat doen en dan repairt ie het als het goed is.

Verwijderd

Topicstarter
systeemherstel lukt denk ik niet, want ik kan niet in windows komen, ook niet in veilige modus...
en met repareren kun je ook niet veel bijzonders...
op een of andere manier zijn namelijk een heel stel bestanden uit de system32\drivers\ map weg...

en nu dacht ik als ik windows er ff overheen installeer zet ie bestanden weer terug...

Verwijderd

Topicstarter
maar dan moet je de systeem herstel diskette er in doen en die heb ik nie...
die diskette zul je dan wel in windows moeten maken...

• Ricochet
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-02 13:55

Ricochet

Ing. Vliegtuigvouwkunde

Op woensdag 17 juli 2002 19:38 schreef justsomeone2002 het volgende:
als je de win xp install opstart krijg je iets van:
druk op <een toets> om automatisch systeemherstel te starten, moet je dat doen en dan repairt ie het als het goed is.
Bijna, deze optie moet niet doen, aangezien je dan van te voren herstel diskettes hebt moeten aanmaken. Maar even later krijg je wel de optie om windows te instaleren of te repareren. Dan kun je die optie inderdaad doen. Dan wordt als het goed is alles aan persoonlijke instellingen bewaard en wordt alleen je systeem opnieuw geinstalleerd.

Als je je HDD met FAT32 hebt gepartitioneerd, kun je ook met een opstartdiskette van win9x je persoonlijke spullen eerst bakk-uppen en dan winxp volledig opnieuw installeren. Daarna je back-up folders terug plaatsen en voila. Alleen je linken naar je programma's ben je dan kwijt. Suc6

I think, therefor I am.....I think.

Verwijderd

Topicstarter
maar het lijkt me toch ook sterk dat ze die heel erg fijne functie van win98 weg hebben gelaten in winxp. daarmee kun je altijd zo veel problemen mee oplossen...

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een backup in dos wil maken, ben ik daar tijden mee bezig...
Hoeveel procent is het ongeveer zeker dat ik geen gegevens verlies als ik hem in dezelfde map installeer?
Op woensdag 17 juli 2002 19:44 schreef Ricochet het volgende:

[..]

Bijna, deze optie moet niet doen, aangezien je dan van te voren herstel diskettes hebt moeten aanmaken. Maar even later krijg je wel de optie om windows te instaleren of te repareren. Dan kun je die optie inderdaad doen. Dan wordt als het goed is alles aan persoonlijke instellingen bewaard en wordt alleen je systeem opnieuw geinstalleerd.

Als je je HDD met FAT32 hebt gepartitioneerd, kun je ook met een opstartdiskette van win9x je persoonlijke spullen eerst bakk-uppen en dan winxp volledig opnieuw installeren. Daarna je back-up folders terug plaatsen en voila. Alleen je linken naar je programma's ben je dan kwijt. Suc6

Verwijderd

Topicstarter
is er iemand die al eerder een installatie over een eerdere installatie heen heeft geprobeerd met win xp? zodat die mij kan zeggen of ik met een gerust hart een herinstallatie kan doen...???

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op donderdag 18 juli 2002 00:41 kickte gigasmit binnen 24 uur
Wil je volgende keer niet zo snel kicken? Wacht hier minimaal 24 uur mee.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:17

Sport_Life

Solvitur ambulando

Op donderdag 18 juli 2002 00:41 schreef gigasmit het volgende:
is er iemand die al eerder een installatie over een eerdere installatie heen heeft geprobeerd met win xp? zodat die mij kan zeggen of ik met een gerust hart een herinstallatie kan doen...???
Ja, al verschillende keren. Hij verwijderde de oude docs enz. Ik had gewoon alle docs enzo op n andere partitie gezet. (ik kon nog in windows komen).

Maar waarom installeer je XP niet gewoon in een andere map en ga je via die win xp de oude documenten backuppen (als het grote bestanden zijn evt een nieuwe partitie maken), en dan weer formateren en windows in de standaard map zetten? T zal niet de snelste manier zijn, maar er zit niks anders op denk ik. Of je moet al partities hebben en via DOS bestanden naar een andere partitie kopieeren.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1

Verwijderd

zelfde probleem gehad...laatste nog xp hergeinstalled...alles kwijt kwa instelling etc....gelukkig had ik een firewire backup schijf :-)....

Verwijderd

Topicstarter
heb het net gedaan, alles wat in de windows map stond kwijt, maar dat maakt niets uit... sommige progs kank niet meer opstarten, omdat ze dll's in de system map hadden gezet...
gelukkig heb ik me aangemeld onder een iets andere naam, zodat alle documents en settings bewaard bleven...

Binnenkort maar weer schone install doen, maar ik wou daarmee wachten totdat mijn vader een nieuwe comp had gekocht en al mijn broers en zusje meer op mijn computer zitten...

Maar wat ik toch absoluut niet snap is dat ze bij windows xp die superfijne functie (herinstallatie) van win 98 hebben weg gelaten...

Volgens mij gaan ze er bij microsoft gewoon van uit dat niemand ooit nog eens problemen zal krijgen met winxp...

maar ja, niets aan te doen...
iedereen bedankt voor de reacties, mijn excuses nogmaals voor het kicken van de topic...

De eindconclusie:
Herinstallatie is niet goed mogelijk...
Als je problemen hebt moet je toch gewoon gelijk de boel formatteren en xp schoon installeren...

mzzls
Pagina: 1