Ik heb een nieuw moederbord en nieuwe processor gekocht.
Nu loopt mijn pc regelmatig vast (geen blauw scherm, echt vast). Alleen een harde rest werkt, maar ik krijg vervolgens geen melding in Windows wat er fout ging. Loopt vast in films, games, maar ook tijdens werken in Windows.
Geheugen is goed (met verschillende tools getest).
Temperatuur MB = 40 graden
Temperatuur Processor = 43 graden
Laatste bios, chipset drivers en dergelijke geinstalleerd.
Systeem:
Asrock Moederbord ConRoe865PE
Intel Pentuim D 915 2.8 Ghz 4 MB Cache (2x2 MB)
2 GB (2x1 GB) Corsair DDR400 geheugen
ATI Radeon 9700 PRO Videokaart
Creative Audigy 2 Geluidskaart
Voeding Antec True 380P (380 Watt)
Ik vermoed een probleem met de videokaart. Videokaart heeft niet eerder problemen gegeven met andere moederborden.
Iemand een oplossing? Iets in de BIOS?
Of werken het moederbord (Intel 865 chipset) en de ATI kaart gewoon niet goed samen?
Laatste 2 vastlopers klapte het scherm ineens in standby stand en toen was het afgelopen. De rest van het systeem bleef wel draaien (lijkt mij dus geen voeding probleem).
Alleen harde reset werkt dan nog.
Heb XP Home, XP Prof en Vista geprobeerd met de nieuwste drivers en chipsets drivers e.d. Alle installaties waren fresh installs.
In de BIOS deze opties al uitgezet:
Advanced, Onboard AC'97 -> Disabled
Super IO, Onboard game port -> Disabled
Super IO, Onboard midi port -> Disabled
Iemand een idee?
Nu loopt mijn pc regelmatig vast (geen blauw scherm, echt vast). Alleen een harde rest werkt, maar ik krijg vervolgens geen melding in Windows wat er fout ging. Loopt vast in films, games, maar ook tijdens werken in Windows.
Geheugen is goed (met verschillende tools getest).
Temperatuur MB = 40 graden
Temperatuur Processor = 43 graden
Laatste bios, chipset drivers en dergelijke geinstalleerd.
Systeem:
Asrock Moederbord ConRoe865PE
Intel Pentuim D 915 2.8 Ghz 4 MB Cache (2x2 MB)
2 GB (2x1 GB) Corsair DDR400 geheugen
ATI Radeon 9700 PRO Videokaart
Creative Audigy 2 Geluidskaart
Voeding Antec True 380P (380 Watt)
Ik vermoed een probleem met de videokaart. Videokaart heeft niet eerder problemen gegeven met andere moederborden.
Iemand een oplossing? Iets in de BIOS?
Of werken het moederbord (Intel 865 chipset) en de ATI kaart gewoon niet goed samen?
Laatste 2 vastlopers klapte het scherm ineens in standby stand en toen was het afgelopen. De rest van het systeem bleef wel draaien (lijkt mij dus geen voeding probleem).
Alleen harde reset werkt dan nog.
Heb XP Home, XP Prof en Vista geprobeerd met de nieuwste drivers en chipsets drivers e.d. Alle installaties waren fresh installs.
In de BIOS deze opties al uitgezet:
Advanced, Onboard AC'97 -> Disabled
Super IO, Onboard game port -> Disabled
Super IO, Onboard midi port -> Disabled
Iemand een idee?