Orange ADSL + Belking router (hoge weerstandwaardes)

Pagina: 1
Acties:

• Queal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-08 12:54
Na mijn complete beltegoed voor deze maand verbeld te hebben aan klantenservices ga ik hier mijn geluk beproeven...

De volgende situatie:
studentenhuis, voorheen kabel internet @Home, sinds 5-3-2007 Orange ADSL Family
router gebruikt bij beide internet aansluitingen: Belkin F5D5231-4

Het probleem:
Internet valt VAAK uit. Het valt voor een paar sec (5) uit en daarna is het er weer. Bij veel dataverkeer valt ie vaker uit lijkt wel (ik kan hier geen zekerheid voor geven, hij valt ook uit bij enkel surfen op het internet met 3 mensen)
Heel irritant bij downloads, online gamen etc. WoW spelen is practisch onmogelijk als ik er elke 20 min uitgekicked wordt.

7-3 Orange gebeld met het probleem, medewerker had notitie gestuurd naar de technische dienst en ze zouden me terugbellen als ze resultaten hadden
14-3 Orange zelf maar eens teruggebeld hoe het met die resultaten zit. Technische dienst had oxidatie op de lijn vastgesteld zei de medewerker. Ik zei al dat ik dit raar vond, hoe kunnen zij aan een simpele ping meting (meer zal het niet zijn) zien dat mn lijn geoxideerd is...
KPN gebeld met dit verhaal, medewerker schoot in de lach door de vaststelling van Orange's technische dienst. Telefoonlijn gepinged, telefoonlijn is goed, je moet bij Orange wezen.
(P.S. Het kastje waar de telefoonlijn binnenkomt ligt er al 10 jaar minstens, er staat nog PTT op en is behoorlijk verouderd. volgens KPN maakt dit niks uit, de telefoonverbinding was gewoon goed)

Orange weer aan de lijn. Meteen naar technische dienst gevraagd, ja daar spreek je mee, ik ben technische dienst en administratieve dienst tegelijk. Technische dienst had hoge weerstandwaardes gemeten, wat een aantal gevolgen kan hebben: 1) oxidatie/corrosie op de lijn 2) rode en blauwe kabel verwisseld (schiet mij maar lek)
De 1e medewerker had dus maar besloten dat er oxidatie op de lijn zat |:(
Ik moest dus weer KPN bellen want je mag zelf niet aan het kastje komen waar de telefoonlijn binnenkomt.
KPN gebeld: Nee ik meet geen fouten. Ja zeg ik, maar je meet nu alleen de telefoonlijn.
Ja klopt, wij zijn alleen verantwoordelijk voor de telefoonlijn, Orange is verantwoordelijk voor ADSL. probleem aan haar ook uitgelegd, ze snapte er duidelijk geen zak van en had nergens verstand van. gevraagd door te verbinden naar technische dienst, maar dat was zij (ze gaf de schuld aan mijn computer, toen aan mn firewall, oh dan ligt het aan iemand anders zijn computer.... ja hoor :+ ). so much for de technische dienst van KPN :+

Orange nogmaals gebeld, weer probleem voorgelegd. Ja, nee dan moet je toch echt bij KPN zijn, die lijn is van hun en dat kastje mogen alleen zij nakijken.
Probleem nog een keer doorlopen, deze keer wel goede medewerker aan de lijn.
Deze keer was het de schuld van de router :X

Als internet uitvalt blijft het @ lampje op de livebox branden -> internetverbinding is er nog
Echter, de 2 pijltjes ernaast geven niks. normaal knipperen dit lampje, want dit lampje geeft aan of er dataverkeer is. volgens de Orange medewerker ligt het dan toch echt aan de router en niet aan de verbinding of de kabel (ben vergeten of je hierdoor dan ook hoge weerstandwaardes krijgt)

Weet iemand wat het mogelijk kan zijn?
Ik heb de livebox automatisch laten instellen, internet werkte toen, heb daarna de router er tussen gezet en alles werkte daarna meteen.

Moet ik de router anders instellen?

MvG

Queal

• Zsub
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:33
Als je via BitTorrent download is de kans aanwezig dat óf je router, óf je LiveBox eruit klapt op het aantal verbindingen. Limiteer het aantal verbindingen eens naar zo'n 200 (totaal voor iedereen). Dat is wat weinig, maar daarmee kan je die factor alvast uitsluiten.

Edit:
Probeer ook eens één computer rechtstreeks met je LiveBox te verbinden, als het probleem dan opgelost is was het obviously je router. Je LiveBox kan sowieso maar 256 connections max aan. Vandaar mijn advies om het totaal van iedereen ruim daaronder te gooien.

[ Voor 33% gewijzigd door Zsub op 14-03-2007 19:12 ]

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Of het aan je router ligt is heel makkelijk te testen. Haal hem er tussenuit en ga een paar uur zitten internetten met een PC direct op het modem. Heb je dan nergens last van dan weet je iig dat je Orange en KPN niet meer lastig hoeft te vallen ;)

Te veel connecties kan inderdaad voor problemen zorgen, dus zorg dat je zeker weet dat er niet iemand nog een torrent ofzo heeft aanstaan.

[ Voor 22% gewijzigd door Orion84 op 14-03-2007 19:15 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Queal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-08 12:54
De eerste keer dat ik naar Orange belde werd me dat ook verteld, dat er niet teveel connecties tegelijk moeten zijn, want dan klapt de livebox uit. maar de livebox valt niet uit, de internetverbinding valt uit.

Er wordt goed op gelet dat niet iemand zit te downloaden of iets dergelijks, ook al zijn er 3 mensen alleen maar op het internet aan t surfen, dus geen gekke dingen doen zoals torrents of emule (torrents wordt sowieso niet gebruikt hier in huis, downloaden gebeurt via nieuwsgroepen 8) )

Ik heb al eens een hele avond alleen mijn computer rechtstreeks op de livebox gezet en het internet is toen niet uitgevallen.
Toen waren wij nog van mening dat het uitviel als er teveel verkeer was.

Ik en een huisgenoot zaten samen WarRock te spelen (online shooter). Voorheen met de @Home verbinding had de rest er al last van als 1 iemand WarRock zat te spelen, dat spel trok onze hele internetverbinding leeg. En altijd was er ook wel lag, we konden niet met meer dan 8 mensen tegelijk spelen in een game...
Met de Orange aansluiting gingen we met zn 2en spelen en viel elke 10 min de verbinding weg.

Wij waren toen van mening dat bij te veel verkeer de verbinding wegviel. We hebben toen niet nagedacht over de router nadat hij het op mijn computer alleen wel goed deed.

Die verbindingen limiteren lijkt me wel een oplossing, maar ik heb geen idee hoe ik dat moet doen... De setup van de Livebox vind ik niet bepaald optimaal :(
Hoe limiteer ik dat?

EDIT: Ik heb inmiddels hier een vergelijkbaar probleem gevonden
Ik ga even kloten :9
EDIT2: shit, dat gaat over wireless aansluiten

[ Voor 6% gewijzigd door Queal op 14-03-2007 20:11 ]