Toon posts:

Wie stelt mijn livebox+router goed in?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.420 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Na dagen van instellen, wegvallen van het signaal en kale plekken op mijn hoofd..
..wie helpt mij met mijn thuisnetwerk?
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~louts000/livebox.JPG
met een Wanadoo livebox ADSL Family hang ik aan het internet met een telefonie abb.
omdat ik te zuunig was voor een draadloze versie (en al een BELKIN router met ADSL modem had liggen..) was ik van plan het zelf wel in elkaar te klussen..

1 is dus de livebox, 2 de router/modem
op verschillende topics lees ik dat de modem als accespoint moet worden ingsteld. hoe doe ik dat in g'dsnaam met dit ding?! 8)7

verder is (3) een pc die via de ethernet is aangesloten (waarmee ik nu post)
ik zie bij de instellingen van de livebox staan dat er voor deze ethernetpoort ip's zijn gereserveerd (nl. 192.168.6.10-20)

(4) en (5) zijn dus draadloos verbonden met de Belkin router. Nu WEP-gecodeerd.

---
liefst, en volgens mij ook de beste oplossing, zou ik alles statisch toewijzen.
-maar waaruit moet ik kiezen bij de belkin-instellingen (PPoE,PPoA,Bridged(Dynamic),Static,modem only)?
-moet er in de livebox nog iets van MAC's oid. worden toegewezen?
-moet ik twee verschillende subnet masks instellen? Voor de ethernetpoort op de livebox waar de Belkin router aan hangt zijn de poorten 192.168.5.10-20 beschikbaar (in de DHCP) en er staat iets dat dit onder subnet 192.168.5.0 valt; moet ik daar wat mee doen?

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:30
// hoe ik het zou doen:

Die belken stel je eigenlijk in op niks. De hele wan interface gebruik je niet meer want dat regeld die lifebox voor je. DHCP uit, geef hem een static ipadres in de range van de lifebox en sluit hem met een utp kabel aan op de lifebox. Sluit hem aan op een normale poort, niet op de wanpoort.

De lifebox gaat nu alles regelen (als dhcp aanstaat).

Verwijderd

Topicstarter
DHCP lijst van ingangen

Subnet Subnet masker Begin IP Eind IP Gateway Broadcast Primaire DNS
server Secondaire DNS
server Leasetijd
192.168.6.0 255.255.255.0 192.168.6.10 192.168.6.20 192.168.6.1 192.168.6.255 192.168.6.1 0.0.0.0 7
192.168.5.0 255.255.255.0 192.168.5.10 192.168.5.20 192.168.5.1 192.168.5.255 192.168.5.1 0.0.0.0 7
192.168.4.0 255.255.255.0 192.168.4.10 192.168.4.20 192.168.4.1 192.168.4.255 192.168.4.1 0.0.0.0 7
192.168.2.0 255.255.255.0 192.168.2.10 192.168.2.10 192.168.2.1 192.168.2.255 192.168.2.1 0.0.0.0 7

-----
dus 5.0 of 5.1?

Verwijderd

Topicstarter
gelukt DHCP was niet gestart. er kan een slot op..

Verwijderd

<-- Schop, sorry ik kom er echt niet uit... ->

Ik snap 'm bijna maar nog niet goed genoeg.

Ik heb de volgende situatie:
Livebox -> Belkin router -> PC (bedraad) en Laptop (wireless)

Mijn PC was direct op internet, de belkin zal waarschijnlijk het signaal via de switch functie doorgeven.

De laptop is een ander verhaal. Ik kan wel de gedeelde mappen op mijn PC bereiken, maar ik kan internet niet op.

Welke instelling(en) heb ik verkeerd staan?
- Belkin (192.168.5.20) staat in de ip-range van de Livebox
- DHCP staat uitgeschakeld
- Belkin staat ingesteld op Dynamic IP (VPI/VCI 0/34 - geen idee wat dit betekent)
- DNS staat op ip van de Livebox (pri 192.168.5.1 en sec 0.0.0.0)

Wie kan mij helpen?

Alvast bedankt!!!

Verwijderd

Wat zijn de instellingen op de laptop? En vergelijk die eens met de instellingen op de PC. Wat is er verschillend?

Verwijderd

zorg dat je belkin niet is aangesloten op de WAN poort, maar gebruik bijvoorbeeld poort 4 van het "switch" gedeelte (van de belkin). Als je hem dan een statisch ip geeft in de range van je livebox/interne netwerk zou hij het volgens mij gewoon door moeten geven.

Verwijderd

De instelling in de laptop zijn verschillend geweest.
Ik had 'm op auto IP krijgen van DHCP staan. Dat liep op niets uit.
Dan kreeg hij een 168.x.x.x nummer.

Daarna heb ik 'm een statisch IP-nummer gegeven in de range van de livebox.
Daardoor kon ik wel de gedeelde mappen van de PC bereiken.
Als gateway stelde ik dan het IP van de livebox in. Maar daardoor kwam ik nog niet op internet...

De Belkin heeft geen WAN-poort. Het is een ADSL-modem-router combi.
De livebox heb ik in poort 1 geplaatst en de PC in poort twee.

De laptop moet dus wireless verbonden worden.

Moet ik nu de livebox, de belkin of de laptop anders instellen?

• Oid
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Oid

kan je de belkin router instellen alszijnde bridged? en dan in de livebox gewoon standaard configuratie met dhcp aan enzo

• m0nkey
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-10-2023
In zo'n livebox kan je toch doodleuk een draadloos netwerk kaartje schuiven of ben ik weer blont bezig? :P M'n buurjongen heeft er één en daar zagen we zo'n slot in zitten dus, als je daar nou naar zoekt op fora :>

(Beetje loos aangezien je al een draadloze router hebt maar misschien heb je d'r later wat aan :) )

Verwijderd

Ik heb nu vrijwel hetzelfde probleem als hierboven.

Situatie > Livebox ADSL Family 20mbit (volledig geupgrade firmware, ding is maand oud) zit aangesloten op een Linksys WRT54G.

Alle poorten op de livebox opengezet, vervolgens de gateway en DNS van de WRT54G op 192.168.2.10 gezet, alle PC's die op de livebox zijn aangesloten op 192.168.2.10x (statisch) ofwel 1,2 en 3

1 Van deze pc's is met een kabel verbonden met de linksys, de andere 2 zijn draadloos bezig.

We gebruiken Azureus op alle drie de pc's, de NAT test (poort range test) komt hij door en keurt hij goed.

Nu valt om de zoveel tijd de verbinding weg of wordt internet echt RETEtraag, het lijkt wel alsof hij volloopt met het 1 of ander. Heeft iemand een idee? Alleen stroomkabel van de linksys erin/eruit werkt, hij loopt dan meestal weer een uur of wat en krijgt daarna hetzelfde probleem

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-05-2024
Tsja, niet lastig. Azureus vreet bandbreedte en vreet connecties.
Zet azureus uit en alles zal prima werken.

En als je azureus toch wil gebruiken, limiteer de totale hoeveelheid connecties naar iets van 100 of zo.

Copy.com

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:52

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dikke kans dat Azureus idd de boosdoener is. Heb het heel even gebruikt, en die legde mijn Casema-verbinding icm een Sitecom DC-202 ook volledig plat. BitLord gepakt en nergens meer last van. Bijkomende voordeel: Azureus is gemaakt in java, Bitlord in een C-variant, en daardoor is de laatste een stuk sneller / stabieler :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

The Eagle schreef op maandag 20 november 2006 @ 12:40:Azureus is gemaakt in java, Bitlord in een C-variant, en daardoor is de laatste een stuk sneller / stabieler :)
Het is natuurlijk bullshit dat iets in C geschreven is stabieler is dan in java. Java staat niet bekend om zijn geweldige snelheid, maar over stabiliteit moet je niet gaan blaten. Ook zou ik trouwens de crap genaamd Bitlord nooit aanraden als alternatief, maar uTorrent.

0.0

Verwijderd

Hallo,

Ook ik ben er enige tijd mee zoet geweest....
Hier volgt zoals ik het opgelost heb voor mijn situatie:
Lifebox + telefonie, Router Sitecom WL-026 (Wireless), 1xPC, 1x Laptop (wireless).

PC via netwerkkabel rechtstreeks aangesloten op de rode poort van de lifebox.
Router (LAN poort) aangesloten via netwerkkabel aan de lifebox op de andere (bovenste) poort.
Let op: Gebruik bij de router enkel een van de LAN poorten om naar de lifebox te gaan.
Lifebox laat alles ongewijzigd...
Ga via je browser naar het IP adres van je router bv. 192.168.123.254
In je router wijzig je de volgende dingen:
LAN IP Adress wijzigen van bv. 192.168.123.254 naar de range van je lifebox, in mijn geval: 192.168.1.3
WAN Type moet staan op: Dynamic IP adress.
DHCP Server laten staan (of zetten) op Enable.
Wireless: Hier selecteer je jouw beveiliging methode (Minimaal WEP)
Op de router (nu een switch) heb ik ook een printer aangesloten. (HP880)

Via deze methode heb ik alles werkend gekregen. Dus werkend netwerk, internet, en bovendien kan ik zowel via de PC de printer benaderen alsook via de (draadloze) laptop. Printen kan dus ook als de PC uitstaat! Gebruik om te kunnen printen het volgende:
Kies eerst een lokale printer en selekteer dan een TCP/IP poort.
Geef een poortnaam op bv. HP880 en geef het IP-adres van de printer: 192.168.1.3
Protocol LPR, wachtrijnaam: lp, en LPR-bytetelling ingeschakeld.

Veel succes.... :)

Verwijderd

Ik had al enig idee dat het aan Azureus zou liggen, we gaan proberen over te stappen op een alternatief, dat een weekje proberen en kijken of het probleem dan opgelost is. Iig bedankt voor de tips

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Verwijderd schreef op maandag 20 november 2006 @ 12:22:
Ik heb nu vrijwel hetzelfde probleem als hierboven.

Situatie > Livebox ADSL Family 20mbit (volledig geupgrade firmware, ding is maand oud) zit aangesloten op een Linksys WRT54G.

Alle poorten op de livebox opengezet, vervolgens de gateway en DNS van de WRT54G op 192.168.2.10 gezet, alle PC's die op de livebox zijn aangesloten op 192.168.2.10x (statisch) ofwel 1,2 en 3

1 Van deze pc's is met een kabel verbonden met de linksys, de andere 2 zijn draadloos bezig.

We gebruiken Azureus op alle drie de pc's, de NAT test (poort range test) komt hij door en keurt hij goed.

Nu valt om de zoveel tijd de verbinding weg of wordt internet echt RETEtraag, het lijkt wel alsof hij volloopt met het 1 of ander. Heeft iemand een idee? Alleen stroomkabel van de linksys erin/eruit werkt, hij loopt dan meestal weer een uur of wat en krijgt daarna hetzelfde probleem
Wat je het beste kan doen is als je Livebox in 192.168.1.x range zit de router zetten in de 10.0.0.X range. Dan moet het werken,succes

[ Voor 79% gewijzigd door Turdie op 22-11-2006 05:48 ]

Pagina: 1