Na dagen van instellen, wegvallen van het signaal en kale plekken op mijn hoofd..
..wie helpt mij met mijn thuisnetwerk?

met een Wanadoo livebox ADSL Family hang ik aan het internet met een telefonie abb.
omdat ik te zuunig was voor een draadloze versie (en al een BELKIN router met ADSL modem had liggen..) was ik van plan het zelf wel in elkaar te klussen..
1 is dus de livebox, 2 de router/modem
op verschillende topics lees ik dat de modem als accespoint moet worden ingsteld. hoe doe ik dat in g'dsnaam met dit ding?!
verder is (3) een pc die via de ethernet is aangesloten (waarmee ik nu post)
ik zie bij de instellingen van de livebox staan dat er voor deze ethernetpoort ip's zijn gereserveerd (nl. 192.168.6.10-20)
(4) en (5) zijn dus draadloos verbonden met de Belkin router. Nu WEP-gecodeerd.
---
liefst, en volgens mij ook de beste oplossing, zou ik alles statisch toewijzen.
-maar waaruit moet ik kiezen bij de belkin-instellingen (PPoE,PPoA,Bridged(Dynamic),Static,modem only)?
-moet er in de livebox nog iets van MAC's oid. worden toegewezen?
-moet ik twee verschillende subnet masks instellen? Voor de ethernetpoort op de livebox waar de Belkin router aan hangt zijn de poorten 192.168.5.10-20 beschikbaar (in de DHCP) en er staat iets dat dit onder subnet 192.168.5.0 valt; moet ik daar wat mee doen?
..wie helpt mij met mijn thuisnetwerk?
met een Wanadoo livebox ADSL Family hang ik aan het internet met een telefonie abb.
omdat ik te zuunig was voor een draadloze versie (en al een BELKIN router met ADSL modem had liggen..) was ik van plan het zelf wel in elkaar te klussen..
1 is dus de livebox, 2 de router/modem
op verschillende topics lees ik dat de modem als accespoint moet worden ingsteld. hoe doe ik dat in g'dsnaam met dit ding?!
verder is (3) een pc die via de ethernet is aangesloten (waarmee ik nu post)
ik zie bij de instellingen van de livebox staan dat er voor deze ethernetpoort ip's zijn gereserveerd (nl. 192.168.6.10-20)
(4) en (5) zijn dus draadloos verbonden met de Belkin router. Nu WEP-gecodeerd.
---
liefst, en volgens mij ook de beste oplossing, zou ik alles statisch toewijzen.
-maar waaruit moet ik kiezen bij de belkin-instellingen (PPoE,PPoA,Bridged(Dynamic),Static,modem only)?
-moet er in de livebox nog iets van MAC's oid. worden toegewezen?
-moet ik twee verschillende subnet masks instellen? Voor de ethernetpoort op de livebox waar de Belkin router aan hangt zijn de poorten 192.168.5.10-20 beschikbaar (in de DHCP) en er staat iets dat dit onder subnet 192.168.5.0 valt; moet ik daar wat mee doen?