van ATi naar nVidia, vergelijkbare prestaties, welke kaart?

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

• CloudBolt
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-07 21:23
ik ben nu in het bezit van een ATi Radeon X550 256 MB, en werk vrijwel constant in linux, maar omdat de ATi drivers zo bar slecht zijn(geen ondersteuning AIGLX, en misschien wel belangrijker, de drivers draaien mijn videokaart alsof het een 64 MB-kaartje was met bedroevende 3d-speeds) wilde ik eigenlijk een vergelijkbare nVidia-kaart kopen. maar ik ben absoluut niet thuis in de nVidia-wereld(altijd een ATi gehad), dus als iemand me zou kunnen helpen, graag
de eisen voor die kaart zijn dus:
- vergelijkbare prestaties met een Radeon X550 256 MB(maar mag ook een type hoger, ik heb een budget van rond de 100 euro)
- PCI-E x16 aansluiting
- D-sub uitgang

verder maakt passieve of actieve koeling me niet heel veel uit.
bij voorbaat dank voor een antwoord!

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:08
ik denk een 7600GS? zit rond die prijs iig. en heeft redelijke prestaties ik denk nog wel ietsjes beter dan Maar ik kan me vergissen.

Verwijderd

7600GS lijkt me idd de logische keuze. X550 is eigenlijk maar een 9600, naar pci-e geport (R370 core). Een heel traag kaartje dus, 7600GS verslaat 'm op z'n dooie gemak. 64 of 256MB maakt niks uit btw, je x550 is toch te traag om nut te hebben van dat geheugen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:51

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Verder ben je niet duidelijk of je vergelijkbare snelheden wil in Linux of Windows - dat maakt nogal uit (de nVidia closed-source drivers voor Linux zijn stukken volwassener dan hun ATi tegenhangers).

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.