Toon posts:

[VB.NET] Achterhalen map van agendaitem uit outlook

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Greetings!

Ik heb een probleempje:

Ik ben een applicatie aan het maken die hetvolgende gaat doen:

een syncronisatie met de server ivm outlook afspraken.
De syncronisatie met de server werkt al. Hij voegt afspraken toe en checked of de afspraak er al dan niet al instaat, in de database op de server. In deze database staat dus ook per afspraak de EntryID van deze afspraak om te kunnen achterhalen of deze nog op de client's pc staat.

Maar, nu kan het zijn dat de gebruiker in zijn outlook een afspraak verwijderd. Dan moet er gecontroleerd worden adhv de entryID uit de database of deze nog op de client's pc staat.
Het probleem zit hem daar. Wanneer je een item uit je kalender verwijderd komt deze in deleted items te staan of verwijderde items. dus het staat nog steeds op je pc, met dezelfde id. Daarom zoek ik een manier om te kunnen achterhalen in welke map het item met de overeenkomde ID staat.

Weet iemand een oplossing???

Thanks!

Edit:

Hier is een stukje code dat ik had:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
 For Each stheItem In myAppointmentsForDel
                entryID = stheItem.entryID  ' Store item entry id
                'Dim deleteItem As Outlook.AppointmentItem
                Try
                    Dim calItems As Outlook.MAPIFolder

calItems = CType(myOlApp.GetNamespace("MAPI").GetDefaultFolder(Outlook.OlDefaultFolders.olFolderCalendar), Outlook.MAPIFolder)
                    Dim deleteItem = myOlApp.Session.GetItemFromID(dsCalendar.Tables(0).Rows(curRow).Item(5).ToString(), calItems.StoreID)
                    If deleteItem IsNot Nothing Then

End If
                Catch er As SyntaxErrorException
                    MsgBox("er ging iets fout! " & er.Message)
                End Try
            Next

Dus, het makkelijkste zou zijn dat ik weet van "staat dat item in de kalenderfolder"
als dit "nee" is, dan kan ik dus ook die afspraak verwijderen uit mijn databank....

[ Voor 34% gewijzigd door RobIII op 14-03-2007 14:45 . Reden: Ik zeg nog zó: gebruik dan code tags... ]

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Beste Wario,

ik heb je topictitle aangepast van "VB.Net" -> "[VB.NET] Achterhalen map van agendaitem uit outlook", dat dekt de lading wat specifieker, denk je ook niet ;)
Daarnaast wil ik je vriendelijk verzoeken je topicstart even uit te breiden (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif) met extra informatie zoals wat je al hebt geprobeerd, gezocht, gevonden, wat er niet werkt en eventuele relevante stukken code (denk daarbij ook eraan dat je code tags gebruikt). Zoals je in onze Programming Beleid Quickstart kunt lezen zie je dat er nogal wat gegevens missen in je topicstart willen we je (goed) kunnen helpen.

[ Voor 5% gewijzigd door RobIII op 14-03-2007 12:45 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• MacWolf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-09-2024
Zelf geen ervaring met het benaderen van Outlook (en bijbehorende "database"?) via VB.NET, maar ik denk dat de volgende pagina bij Microsoft je wel op weg moet kunnen helpen:

OL2002: Programming with EntryIDs and StoreIDs

Ik vermoed dat ieder Outlook bericht een StoreID heeft dat verwijst naar de map waarin een bericht is opgeslagen. De StoreID kan je vermoedelijk krijgen via:

code:
1
olns.GetDefaultFolder(gewenste_map).StoreID

Waarbij 'gewenste_map' vervangen moet worden voor een mapnaam of enumeratie oid.

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:25
Let wel op dat ook de prullenbak leeggegooid kan worden! Wat jij wilt is niet echt een betrouwbare methode: sommigen verwijderen zonder tussenkomst van de prullenpak(/verwijderde items) of gooien periodiek dat ding leeg.

Verwijderd

Topicstarter
The__Virus schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 13:06:
Let wel op dat ook de prullenbak leeggegooid kan worden! Wat jij wilt is niet echt een betrouwbare methode: sommigen verwijderen zonder tussenkomst van de prullenpak(/verwijderde items) of gooien periodiek dat ding leeg.
Ja i know....
Dus, het makkelijkste zou zijn dat ik weet van "staat dat item in de kalenderfolder"
als dit "nee" is, dan kan ik dus ook die afspraak verwijderen uit mijn databank....
Maar ik weet dus niet hoe ik die map kan achterhalen....

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:38
Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 13:49:
[...]

Ja i know....
Maar ik weet dus niet hoe ik die map kan achterhalen....
Je kunt van een item toch de parent opvragen ?

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar krijg dan altijd

System._ComObject

ipv een tekst of iets.....

Verwijderd

Topicstarter
Ok heb het gevonden...
was idd .parent.name en dan ging het perfect!
Pagina: 1