Greetings!
Ik heb een probleempje:
Ik ben een applicatie aan het maken die hetvolgende gaat doen:
een syncronisatie met de server ivm outlook afspraken.
De syncronisatie met de server werkt al. Hij voegt afspraken toe en checked of de afspraak er al dan niet al instaat, in de database op de server. In deze database staat dus ook per afspraak de EntryID van deze afspraak om te kunnen achterhalen of deze nog op de client's pc staat.
Maar, nu kan het zijn dat de gebruiker in zijn outlook een afspraak verwijderd. Dan moet er gecontroleerd worden adhv de entryID uit de database of deze nog op de client's pc staat.
Het probleem zit hem daar. Wanneer je een item uit je kalender verwijderd komt deze in deleted items te staan of verwijderde items. dus het staat nog steeds op je pc, met dezelfde id. Daarom zoek ik een manier om te kunnen achterhalen in welke map het item met de overeenkomde ID staat.
Weet iemand een oplossing???
Thanks!
Edit:
Hier is een stukje code dat ik had:
Dus, het makkelijkste zou zijn dat ik weet van "staat dat item in de kalenderfolder"
als dit "nee" is, dan kan ik dus ook die afspraak verwijderen uit mijn databank....
Ik heb een probleempje:
Ik ben een applicatie aan het maken die hetvolgende gaat doen:
een syncronisatie met de server ivm outlook afspraken.
De syncronisatie met de server werkt al. Hij voegt afspraken toe en checked of de afspraak er al dan niet al instaat, in de database op de server. In deze database staat dus ook per afspraak de EntryID van deze afspraak om te kunnen achterhalen of deze nog op de client's pc staat.
Maar, nu kan het zijn dat de gebruiker in zijn outlook een afspraak verwijderd. Dan moet er gecontroleerd worden adhv de entryID uit de database of deze nog op de client's pc staat.
Het probleem zit hem daar. Wanneer je een item uit je kalender verwijderd komt deze in deleted items te staan of verwijderde items. dus het staat nog steeds op je pc, met dezelfde id. Daarom zoek ik een manier om te kunnen achterhalen in welke map het item met de overeenkomde ID staat.
Weet iemand een oplossing???
Thanks!
Edit:
Hier is een stukje code dat ik had:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| For Each stheItem In myAppointmentsForDel
entryID = stheItem.entryID ' Store item entry id
'Dim deleteItem As Outlook.AppointmentItem
Try
Dim calItems As Outlook.MAPIFolder
calItems = CType(myOlApp.GetNamespace("MAPI").GetDefaultFolder(Outlook.OlDefaultFolders.olFolderCalendar), Outlook.MAPIFolder)
Dim deleteItem = myOlApp.Session.GetItemFromID(dsCalendar.Tables(0).Rows(curRow).Item(5).ToString(), calItems.StoreID)
If deleteItem IsNot Nothing Then
End If
Catch er As SyntaxErrorException
MsgBox("er ging iets fout! " & er.Message)
End Try
Next |
Dus, het makkelijkste zou zijn dat ik weet van "staat dat item in de kalenderfolder"
als dit "nee" is, dan kan ik dus ook die afspraak verwijderen uit mijn databank....
[ Voor 34% gewijzigd door RobIII op 14-03-2007 14:45 . Reden: Ik zeg nog zó: gebruik dan code tags... ]